روانشناسی

مقایسه ازدواج با زن خانه دار و شاغل + مزایا، معایب و واقعیت ها

جامعه ما در حال پیش روی به سمت خانم های شاغل و تحصیل کرده می باشد و این موضوع باعث شده است تا مقایسه ازدواج با زن خانه دار و شاغل را مورد بررسی قرار بدهیم. 

به گزارش پارت نیوز؛ با توجه به شرایط جامعه امروزی مردان زیادی به دنبال مقایسه ازدواج با زن خانه دار و شاغل هستند، زیرا هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و شما باید از قبل بررسی کنید که با کدام یک از آنها می توانید زندگی خود را بسازید.

مقایسه ازدواج با زن خانه دار و شاغل

ازدواج با زن خانه دار و شاغل؛ هر کدام جنبه های مختلفی دارد که شما می توانید با توجه به شرایط خود هر کدام را که برای شما مناسب است، برای ازدواج انتخاب کنید. البته به یاد داشته باشید که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند که در ادامه به صورت کامل برای شما شرح می دهیم.

مزایا ازدواج با زن خانه دار

انتخاب همسر یکی از مهم ترین تصمیم های زندگی است و یکی از معیارهای اصلی دراین انتخاب شاغل یا خانه دار بودن است.

توجه بیشر به خانواده:

معمولا زنان خانه دار وقت بیشتری را برای رسیدگی به خانواده و همسر خود دارند. آن ها می توانند به امور خانه همچون، فرزندپروری، آشپزی، نظافت  بپردازند.همچنین ایجاد محیطی آرام و صمیمی از کارهای است که خانم های خانه دار انجام می دهند.

هزینه های کمتر:

احتمال دارد در شرایطی زندگی با زن خانه دار هزینه های شما کمتر باشد و توقع کمتری نسب به مرد زندگی خود دارند. البته این در همه موارد صدق نمی کند و با توجه به جامعه امروزی همه افراد آگاه هستند و مانند گذشته کم توقع نمی باشند، پس بسیار دقت کنید.

ثبات عاطفی:

خان مهای خانه دار چون زیر فشار و استرس محل کار نمی باشند، معمولا از یک وضعیت عاطفی ثابت برخوردار هستند که این مورد تقریبا 50 درصد در افراد دیده می شود، آن هم اگر خود فرد مشکل روحی  از گذشته اش نداشته باشد که باز هم نمی توان به تمام افراد خانه تعمیم داد.

معایب ازدواج با زنان خانه دار:

مقایسه ازدواج با زن شاغل و خانه دار

ازدواج با زنان خانه دار علاوه بر مزایا، معایبی نیز دارد که شما باید به آن توجه کنید تا مبادا در انتخاب خود دچار اشتباه شوید.

محدودیت‌های شخصی:

ممکن است زن خانه‌دار احساس کند که فرصت‌های رشد شخصی و حرفه‌ای را از دست داده است. او همیشه در حسرت زندگی بهتری واهد بود زیرا هر کس در درون خود به دنبال پیشرفت می باشد.

وابستگی مالی:

وابستگی مالی کامل به همسر می‌تواند باعث کاهش استقلال و اعتماد به نفس زن شود. این خانم ها هیچ وقت عزت نفس خوبی ندارند زیرا می دانند که نمی تواند برای خریدوسایل خانه یا لباس به تنهایی نظر بدهند.

تکرار روزمرگی:

انجام مداوم کارهای خانه ممکن است باعث ایجاد یکنواختی و خستگی شود. زنان خاه دار معمولا بهدن بال تنوع در زندگی خود هستند و آنها سعیمی کنند این یکنواختی را با باشگاه و رفتن به خرید جبران کنند.

 مقایسه ازدواج با زن  دخانه دار و شاغل؛ مزایا زن شاغل

زن شاغل

شما برای ازدواج با زن های امروزی دو مورد دارید که مورد بعدی شما زنان شاغل می باشند. زنان شاغل به طور کلی تفاوت زیادی با خانم های خانه دار دارند، زیرا آن ها با جامعه بیشتر آشنا شدهاند و درک متفائوت تری دارند. همچنیندید آن ها به زندگی کاملا متفاوت ممی باشد. زیرا آن ها کاملا مستقل هستند.

استقلال مالی:

درآمد زن شاغل می‌تواند به بهبود وضعیت مالی خانواده کمک کند و استقلال مالی بیشتری را برای زن فراهم کند. این مورد در شرایطی که برای شما مهم است، خانم کمک خرج باشد بسیار تاثر گذار است. زیرا در بیشتر مواقع خانم از پس هزینه های خود بر می آید و در موارد بیشتر به شما نیز کمک می کند.

رشد شخصی و حرفه‌ای:

زن شاغل فرصت‌های بیشتری برای یادگیری، پیشرفت و توسعه مهارت‌های خود دارد. آنها دائما در تلاش هستند تا بیشتر یاد بگیرند. همچنین آن ها فرصت یادگیری را به همسر خود می دهند و احتمال پیشرفت هر دوی آن ها با هم بسیار بیشتر است.

دیدگاه گسترده‌تر:

تجربیات کاری می‌تواند به زن شاغل دیدگاه گسترده‌تری نسبت به مسائل مختلف بدهد و در تعاملات اجتماعی موفق‌تر باشد. آنها افراد بیشتری را در زندگی خود دیده اند، بنابراین می توانند شمادر شرایط متفاوتدرک کنند.

معایب ازدواج بازن شاغل چیست؟

علاوه بر مزایا ازدواج با زن شاغل که بسیار در زندگی شما تاثیر گذار می باشدف معایبی نیز به همراه دارد که شاملموارد زیر می باشد:

تقسیم زمان کمتر:

تقسیم زمان بین کار، خانه و خانواده می‌تواند چالش‌برانگیز باشد و ممکن است به کاهش وقت گذراندن با خانواده منجر شود. البته اگر خود شما همتایمکاری مساوی با همسرتان داشته باشید، می توانید با هم کنار بیایید و مهم است که شما خانم خود را در چنین شرایطی درک و توقع بی جا از او نداشته باشید.

خستگی و استرس بیشتر:

فشارهای کاری می‌توانند باعث افزایش خستگی و استرس در زن شاغل شوند. زیرا خانم ها معمولا حساسیت های بیشتری دارند و بیشتر استرس روی آنها تاثیر می گذار کهاین املا طبیعی می باشد.

حرف آخر

در این مقاله مزایا و معایب ازدواج با زن خانه و شاغل را برای شما بیان کردیم، امیدواریم مطالب برای شما مفید بوده باشد، البته این موضوع که حتما برای ازدواج از مشاور کمک بگیرید را نباید فراموش کنید. از شما کاربران خواهشمندیم اگر نظری دارید با ما و دوستان به اشتراک بگذارید.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x