خودرو

مقایسه جک J7 EV و جک J7؛ کدام قوی تر است؟

در این مطلب به معرفی مقایسه جک J7 EV و جک J7 خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ در این مطلب به مقایسه جک J7 EV و جک J7 خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی جک J7 EV

سدان تمام الکتریکی (EV) کرمان موتور که مدل وارداتی آن با اسم جک E50A وارد کشور شده و نسخه مونتاژی آن قرار است با نام J7 EV و برند KMC وارد ایران شود، در حقیقت نسخه برقی جک A5 از زیر برند سیهول (زیرمجموعه الکتریکی‌ساز جک) با نام A5 EV است که در نسخه بنزینی با اسم جک J7 نیز شناخته می‌شود.

اما کی ام سی J7 عرضه‌شده از سوی کرمان موتور در سال ۱۴۰۱، در حقیقت جک J7 پلاس است. این خودرو در بازارهای مختلف با نام‌های متمایز و زیربرندهای مختلفی عرضه شده است، در نتیجه به منظور پیشگیری از سردرگمی مخاطب از بیان آن خودداری می‌کنیم.

قیمت کی ام سی J7 EV

سدان سایز کوچک کی ام سی J7 EV (جک E50A) از یک موتور الکتریکی آهنربا دائمی ۱۴۲ کیلوواتی بهره می‌گیرد که بر اساس کاتالوگ رسمی کرمان موتور، با باتری ۵۰.۱ کیلووات.ساعت تغذیه می‌شود. از آنجایی که گشتاور خروجی موتورهای الکتریکی کاملا آنی و از دور ابتدایی موتور است، تنها از یک ضریب دنده کاهنده (Gear Reduction) به‌جای گیربکس بهره می‌گیرد که به کمک سیستم‌های کنترل کامپیوتری، کاملا اتوماتیک عمل می‌کند.

مدت زمان شارژ پک باتری کی ام سی J7 EV با برق شهری (خانگی) از ۱۵ تا ۱۰۰ درصد مدت زمان قابل توجه ۸.۵ ساعت به طول می‌انجامد. اگرچه این زمان در طول شب برای استفاده حدود ۴۰۰ کیلومتری اعلام‌شده، کاملا رضایت بخش است، اما در صورت استفاده از شارژرهای مخصوص و گران‌قیمت، این زمان برای ۳۰ تا ۸۰ درصد شارژ، حدود ۵۰ دقیقه به طول می‌انجامد. نتیجه اینکه در صورت عدم پرداخت مبلغ نسبتا قابل توجه برای شارژرهای سریع و مخصوص، در شرایط کاهش شارژ باتری، استفاده از خودرو دشوار می‌شود.

البته این موضوع در مورد تمامی خودروهای الکتریکی جهان صدق می‌کند. اما در ایران به دلیل نداشتن زیرساخت‌های عمومی ویژه خودروهای برقی نظیر ایستگاه‌های شارژ، داستان پیچیده‌تر می‌شود.

وزن نهایی کی ام سی J7 EV به دلیل بهره‌گیری از پک باتری حدود ۲۰۰ کیلوگرم از نسخه بنزینی سنگین‌تر است، اما به دلیل گشتاور قابل قبول موتور الکتریکی و زیربندی خوب خودرو، به‌خصوص در محور عقب از نوع مولتی لینک، انتظار می‌رود که از دیدگاه هندلینگ و پایداری، تمایز چندانی با نسخه بنزینی نداشته باشد. در ادامه به مقایسه جک J7 EV و جک J7 خواهیم پرداخت.

مشخصات کی ام سی J7 EV

نوع موتور خودرو یک موتور برقی
ظرفیت باتری ۵۰.۱ کیلووات ساعت
قدرت ۱۹۰ اسب بخار
گشتاور ۳۴۰ نیوتن.متر
گیربکس تک سرعته اتوماتیک ضریب کاهنده
محور محرک دیفرانسیل جلو
شتاب ۷.۶ ثانیه
سرعت ۱۴۲ کیلومتر بر ساعت
بُرد خودرو ۴۰۲ کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۶
فرمان برقی
بدنه سدان سایز کوچک
نوع رینگ آلومینیومی

مشخصات فنی جک جی 7

کی ام سی J7 یا همان Sehol A5 Plus یک خودرو چهاردر لیفت‌بک با خصلت‌های اسپرت می‌باشد که روی پلتفرم همان جک J7 توسعه یافته اما با اصلاحات اساسی در بخش فنی و تغییرات ظاهری به محصولی وحشی‌تر و جذاب‌تر از قبل بدل شده. از جمله برترین صفات J7 می‌توان به پیشرانه با راندمان بسیار خوب و گشتاور 300 نیوتن‌متری اشاره نمود که شتابی کمتر از 8 ثانیه را برای نماینده کرمان‌موتور به ارمغان آورده است.

مقایسه جک J7 EV و جک J7

خوشبختانه برای مهار این شتاب عالی نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده و ترمزهای چهارچرخ دیسکی با انواع و اقسام سیستم‌های کمکی در کنار تعلیق مستقل مولتی‌لینک در قسمت عقب اجازه نمی‌دهند که این هیولای کوچک به این راحتی‌ها از کنترل خارج شود.

ضمناً Sehol A5 Plus از لحاظ سطح آپشن در چندین تیپ متفاوت به بازارهای جهانی عرضه می‌گردد که اختلاف قیمت مدل پایه با نسخه فول آن چیزی در حدود 35 درصد خواهد بود؛ از این رو باید منتظر ماند تا مشخص شود در نهایت کرمان‌موتور کدام مدل را با چه قیمتی روانه خیابان‌های کشورمان می‌نماید.

در صورت عرضه نسخه آپشنال امکات بسیار خوبی نظیر ترمز فعال، رادار نقطه کور و سیستم کمکی پارک در دسترس خواهند بود و حتی مدل نیمه فول هم میتواند مشتریان را تا حدود زیادی راضی نگاه دارد.

جدول مشخصات فنی جک جی 7

کشور سازنده چین
حجم موتور 1499 سی سی توربوشارژ cc
قدرت موتور (اسب بخار) 172 اسب بخار
گشتاور (نیوتن متر) 280 نیوتن متر
تعداد سیلندر 4
تعداد سوپاپ 16
شتاب 0تا100 ۹.۷
حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت
گیربکس 6 سرعته دوکلاچه
دیفرانسیل جلو
کلاس بدنه کراس اوور
ابعاد 4780 طول – 1820 عرض – 1492 ارتفاع
فاصله محوری 2770 میلیمتر
ابعاد تایر
وزن خودرو 1485 کیلوگرم
مصرف سوخت 6 لیتر ترکیبی در 100 کیلومتر
حجم باک 55 لیتر
امکانات ایمنی ترمز و پایداری ABS – EBD – BAS – ESP – HSA – TCS – کیسه هوا برای سرنشینان جلو، کیسه هوای جانبی و پرده ای (مجموعاً 6 کیسه هوا)
امکانات و آپشن ها سیستم صوتی صفحه نمایش بزرگ 10.4 اینچی، 8 بلندگو – دوربین 360 درجه، سنسور پارک در جلو و عقب، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید، سیستم کنترل باد لاستیک ها TPMS، سقف پانوراما، سنسور نور و باران، فرمان برقی، اتوهلد، استارت دکمه ای، آینه های جانبی تاشونده برقی، فرمان D-Cut، پشت آمپر دیجیتالی 7 اینچی، شارژ وایرلس، پدال تعویض دنده پشت فرمان

مقایسه جک J7 EV و جک J7

اولین تفاوت اصلی که بین دو خودروی جک J7 EV و جک J7  وجود دارد مصرف سوخت آن ها می باشد. جک J7 EV  یک خودروی برقی به حساب می آید، از طرفی جک J7 با حجم باک 55 لیتر یک خودروی بنزینی محسوب می شود.

یکی دیگر از تفاوت هایی که این دو خودرو با یکدیگر دارند ظاهر آن ها است. جک دارای J7 EV  ظاهری نرم تر و با خطوط بسیار کمتری است که ظاهر آن را بسیار زیبا و منحصر به فرد می کند.

قدرت موتور و شتاب نیز یکی دیگر از تفاوت های این دو خودرو می باشد. به طوری که شتاب جک J7 EV، 7.6 می باشد و نوع بنزینی جک J7 دارای شتاب 9.7 می باشد. این تفاوت شتاب در خودروهای کرمان موتور به علت تفاوت قدرت موتور است که در جداول فوق ذکر شده است.

در مقایسه جک J7 EV و جک J7 قیمت نیز موضوع مهمی است. به طور کلی قیمت خودروهای برقی بیشتر از خودروهای بنزینی می باشد که این مورد در این دو خودرو نیز صدق می کند.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x