روانشناسیجامعه

 مهم ترین ملاک های انتخاب همسر برای دختران/همسر ایده آل چه ویژگی هایی دارد؟

کسانی که قصد ازدواج دارند، بدون شناخت خود و نداشتن ملاک نباید تصمیم به ازدواج بگیرند. ما برای شما مهم ترین ملاک های انتخاب همسر برای دختران را در اختیارتان قرار می دهیم تا با یک راهنما و نقشه بهتر بتوانید برای آینده خود تصمیم بگیرید. 

به گزارش پارت نیوز؛ ملاک های انتخاب همسر برای دختران چیست؟ این سوالی است که ذهن بسیاری را مشغول کرده که البته سوال خیلی مهم است. زیرا شما با داشتن معیار و ملاک قطعا انتخاب بهتری خواهید داشت و جلوی تصمیم اشتباه را می توانید بگیرید. برای هر خانمی مهم است که با چه کسی آینده خود را تشکیل خواهد داد و فرد مناسب چه کسی می باشد؟ ما در این مقاله به تمام سوال های شما پاسخ خواهیم داد.

 مهم ترین ملاک های انتخاب همسر برای دختران

قبل از انتخاب ملاک برای همسر، ابتدا شما باید خودتان را بشناسید و بدانید که چگونه مردی را دوست دارید و خود شما چه شخصیتی و فرهنگی دارید تا بهتر بتوانید طرف مقابل را با معیارهای خود بسنجید. معمولا هر کسی باید نسبت به سنت ها و آداب و رسومی که دارد، همسر خود را انتخاب کند. شناخت توقعات و سطح زندگی شما باعث می شود تا در آینده دچار مشکل نشوید و تصمیم درست را بگیرید.

1. انسان های با ثبات

اولین ملاکی که ما مهم تر از همه می دانیم، داشتن ثبات اخلاقی می باشد. شریک زندگی شما باید از نظر روانی کاملا با ثبات باشد تا روان شما را دچار آسیب نکند. در ادامه راه زندگی چالش های متعددی وجود دارد که شما حتی فکرش را هم نمی کنید، بنابراین مهم است همسر شما با اخلاق باشد. همچنین ثبات مالی مسئله مهمی است که لطفا به دلیل عاشق بودن، نباید از آن چشم پوشی کنید. زیرا شما نیازمند خانه ای برای زندگی و درآمدی هستید که بتوانید زندگی را بچرخانید.

2. اعتقاد به برابری!

از آنجایی که جامعه تغییر کرده است، دیگر کسی نمی تواند زیر دست یا پایین تر از مرد خود باشد. همه خانم های جوان امروزی معتقد به برابری و یکسان بودن هستند. همسر مناسب برای خانم‌ها کسی است که به معنای شراکت در همه چیز و برابری جنسیتی باور داشته باشد.

3. مهم ترین ملاک های انتخاب همسر برای دختران؛ حمایتگر بودن

مستقل بودن یا نبودن خانم ها خیلی اهمیت ندارد، در هر صورت خانم ها به همسری نیاز دارند که بتوانند حس امنیت، حمایت و محافظت شدن را از همسر خود بگیرند. همچنین خانم ها بیشتر به دنبال کسی هستند که از هویت، تمایلات، رویاها و اهداف آن ها حمایت کند.

البته این حمایت و حفاظت تا زمانی مطلوب است که به مالکیت، حسادت عاطفی بیش از حد یا سوء استفاده تبدیل نشده باشد. زنان عاشق مردانی هستند که همیشه پشت آنها باشند بدون آن که خود را مالک بلامنازع جسم و روان یک زن بدانند.

4. داشتن قدرت پذیرش

 مهم ترین ملاک های انتخاب همسر برای دختران باید قدرت پذیرش از سمت آقا باشد. اینکه آقا شما را به هر شکل و صورتی هستید، بپذیرد و خواستار تغییر در شما نباشد. این خواستار تغییر ممکن است در ظاهر باشد یا در اخلاق و رفتار که تا حدودی معقول است اما ممکن است افراطی باشد و این مورزد اصلا خوب نیست.

5. ملاک های انتخاب همسر برای دختران؛ احترام گذاشتن

کسانی که دارای عزت نفس هستند و خود را ارزشمند می دانند، به دنبال همسری با ادب و نزاکت هستند و قطعا مردی که پرخاشگر و بی ادب باشد را رد خواهد کرد. احترام و ادب همواره از جمله معیارهای اصلی خانم‌ها برای انتخاب همسر مناسب بوده است. بیشتر زنان جذب مردانی می‌شوند خوش اخلاق، محترم و به اصطلاح جوانمرد هستند.

همسر مناسب برای خانم ها کسی نیست که دقیقا عین خواسته‌ها و تصورات آن‌ها باشد بلکه مردی است که بتواند حداکثر سازش را با شخصیت همسر خود داشته باشد و این جز مهم ترین ملاک های انتخاب همسر برای دختران می باشند.

6. سازش کردن

سازش کردن معمولا عامل بقای رابطه و ازدواج می باشد، سازش در واقع یعنی تفاهم داشتن آن هم در تفاوت و تعارضات شما که باعث می شود؛ شما بتوانید در کنار هم ادامه دهید. همه انسان ها با یکدیگر تفاوت و دارند و هیچ کس مثل شما پیدا نمی شود، مهم ترین نکگته کنار آمدن با وجود تفاوت ها است که این سازش را به خوبی معنی می کند.

7. ملاک های انتخاب همسر برای دختران؛ قابل اعتماد بودن

یک مرد باید در هر زمینه ای قابل اعتماد باشد و خانم بتواند در مورد همه موضوعات با او صحبت کند، آن هم بدون اینکه نگران باشد شریک عاطفی او از حرف های هایش سو استفاده خواهد کرد. مرد قابل اعتماد وعده‌های توخالی نمی‌دهد، دیگران را در یک بام و دو هوا نگه نمی‌دارد و بر خلاف ادعاهایش عمل نمی‌کند. زنان به دنبال مردانی هستند که قابل اعتماد و مسئولیت پذیر باشند.

8. شفقت داشتن

از جمله ملاک های انتخاب همسر برای دختران، داشتن شفقت است آن هم به معنای همدلی و مهربانی و داشتن نگرش مثبت است که در این گزینه مرد باشد فهمیده، بخشنده و مهربان باشد. او خودخواه نیست، شنونده است و تعارضات ایجاد شد در رابطه را با خشونت و لجبازی حل نمی‌کند؛ همچنین اگر لازم باشد معذرت خواهی میکند.

9. وفادار است

از جمله مهم ترین ملاک های انتخاب همسر برای دختران وفادار بودن است که حتما باید به آن دقت کنید، زیرا رابطه و ازدواج بدون داشتن تعهد و وفاداری کاملا بی معنی است. در هر رابطه ای باید، وفداری را در نظر بگیرید تا عزت نفس شما از بیت نرود و بتوانید با روانی آرام به زندگیتان ادامه بدهید.

10. صادق و امانت‌دار بودن

صداقت و راست گویی نیز بسیار مهم است که شما باید بتوانید در طی جلساتی که با یکدیگر دیدن می کنید، آن را تشخیص بدهید. علاوه بر آن امانت دار بودن نیز بسیار مهم است، زیرا اگر مرد امانت دار نباشد، در طی زندگی به مشکل خواهید خورد و شما باید تمام حرف ها و کارهای خود را از همسرتان پنهان کنید که این کاملا اذیت کننده می باشد. خانم ها مردانی را برای زندگی انتخاب می‌کنند که نیازی به دنبال کردن و رمزگشایی نداشته باشند.

11. آنها می توانند به طور موثر ارتباط برقرار کنند

ارتباط کلیدی و مهم است و در حالی که شریک زندگی شما باید بتواند خود را بیان کند، به همان اندازه مهم است که بتواند به نیازها و نگرانی های شما گوش دهد. به اشتراک گذاشتن احساسات و نیازها به طور واضح و مستقیم به “بهبود احساس صمیمیت و نزدیکی” کمک می کند.

12. آنها ارزش های شما را محترم می دانند

هر کسی برای خود ارزش و نگرشی دارد، بنابراین مهم است که شریک عاطفی شما ارزش های شما را نادیده نگیرد و سعی کند طبق آن ارزش ها رفتار کند. معمولا درباره نحوه تربیتی کودکان، سبک پس انداز یا هر چیز دیگری شما ممکن است یک نظری داشته باشید و دوست داشته باشید که همسرتان با شمکا هم نظر باشد.

13. آنها محبت را به روشی که شما نیاز دارید، ارائه می دهند

همه ما دوست داریم محبت را به روش های مختلف نشان دهیم و دریافت کنیم: برخی از آنها بسیار حساس هستند، در حالی که دیگران عشق را از طریق اعمال عملی نشان می دهند. اما اگر اینها در یک رابطه هماهنگ نباشند، می تواند منجر به ناامیدی و حتی احساس طرد شدن شود.

حرف آخر

در این مقاله همهم ترین ملاک های انتخاب همسر برای دختران را مطرح کردیم. البته مهم ترین نکته ای که در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم، شناخت خودتان می باشد. شما باید شخصیت خودتان را به خوبی بشناسید و بدانید که واقعا چه چیزی می خواهید و ملاک های دیگران را برای خود انتخاب نکنید، اینگونه می توانید بهترین تصمیم را بگیرید، زیرا ملاک های زیادی وجود دارد و برخی عمومی هستند، اما هر کسی ممکن است ملاک های شخصی داشته باشد که این کاملا درست است. از شما کاربران خواهشمندیم اگر پیشنهاد یا انتقادی دارید با ما و دوستان به اشتراک بگذارید.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x