مد

مینی اسکارف چیست؟ / مینی اسکارف را با چه لباس هایی بپوشیم؟

در این مقاله به این سوال که مینی اسکارف چیست پاسخ خواهیم داد و انواع ست کردن آن را با انواع لباس‌ها و استایل ها به شما معرفی خواهیم کرد.

به گزارش پارت نیوز؛ اگر فکر می‌کنید که مینی اسکارف همان باندانا است باید بگوییم که اشتباه می‌کنید. در ادامه این روسری زیبا را به شما معرفی می‌کنیم. همچنین چند استایل پیشنهادی و بسیار شیک با این ترند محبوب دخترانه به شما پیشنهاد خواهیم کرد.

مینی اسکارف چیست؟

مینی‌اسکارف‌ها از نظر قواره و حتی در برخی موارد در طرح با دستمال سر و باندانا فرق می‌کنند. مینی اسکارف (Mini Scarf) یک مدل روسری کوچک است که شباهت بسیاری با دستمال سر یا باندانا دارد، ولی به صورت کلی این دو اکسسوری مو با یکدیگر بسیار متفاوت هستند.

مینی اسکارف چه فرقی با باندانا دارد؟

مدل های مینی اسکارف

فرق (Mini Scarf) با انواع دستمال سر یا باندانا به قواره‌ آن‌ها بر‌می‌گردد؛ دستمال سر دارای ابعاد ۵۰*۵۰ سانتی‌متر و مینی‌ها دارای ابعاد ۷۰*۷۰ سانتی‌متر یا ۷۵*۷۵ سانتی‌متر است. روسری‌های معمولی دارای ابعاد و سایز بزرگ‌تری می‌باشند. معمولا روسری ابعاد ۹۰*۹۰، ۱۲۰*۱۲۰ و ۱۴۰*۱۴۰ سانتی‌متر را شامل می‌شود.

این مدل روسری را می‌توان یکی از اصلی‌ترین اکسسوری‌های استایل رترو در ایران دانست. در استایل رترو، طراحان با الهام گرفتن از استایل یک دوره‌ زمانی معین، عناصر این سبک را که شامل لباس‌ و اکسسوری‌ها است، طراحی و تولید می‌نمایند.

مینی اسکارف‌ها نیز جزو آیتم‌های ترند در دهه‌ شصت ایران بوده‌اند و اکنون دوباره به چرخه‌ مد برگشته‌اند. دوران اوج استفاده از این نوع روسری کوچک در دنیا، به دهه‌ ۴۰ و ۵۰ میلادی باز می‌گردد؛ دوره‌ای که هنرپیشگان خانم زیادی در فیلم‌های کلاسیک از این اکسسوری جذاب در استایل خود استفاده می‌کردند و استفاده از این آیتم‌های زیبا همراه با پیراهن‌های تابستانه یا فرنچ کت‌ها به ایران نیز رسیده بود و طرفداران بسیاری داشت.

انواع مدل‌ های مینی اسکارف

این اسکارف‌ها انواع گوناگونی دارند و این تنوع را جنس و طرح آن‌ها ایجاد می‌کند. اینکه شما چه طرح و جنسی انتخاب می‌کنید، بستگی به موقعیت و استایل تان دارد. در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

مینی اسکارف نخی

مینی اسکارف نخی

این مدل روسری، هم ناز است و هم سبک و با پوشیدن آن، احساس سنگینی روی سر نخواهید داشت. ضمنا پارچه نخی به شکلی است که هوا از طریق آن به خوبی عبور می‌نماید و درنتیجه با پوشیدن آن احساس گرما نیز نخواهید داشت. این نوع جنس برای استایل های تابستانه می‌تواند بسیار مناسب و جذاب باشد.

مینی اسکارف ساتن

مدل ساتن بسیار پرطرفدار است. ساتن‌های جذاب و براق بر روی سر می‌توانند بسیار چشمگیر و خیره‌کننده باشند؛ به خصوص اگر طرح‌های رنگارنگ و درخشان و شادی هم داشته باشد.

اگر می‌خواهید یک اکسسوری زیبا برای استایل ماکسیمال تابستانه رنگارنگ خود داشته باشید، به دنبال مینی‌های ساتن بروید که هم از نظر جذابیت رنگی و هم از نظر نوع آیتم می‌توانند در استایل ماکسیمال بدرخشند. همچنین این آیتم‌ها در استایل‌های رسمی و مهمانی نیز می‌توانند بسیار جالب باشند، به‌خصوص اگر با یک کت زنانه جذاب ست شوند.

مینی اسکارف توری یا گیپور

مینی اسکارف ترند

به تازگی روسری کوچک توری در بین آیتم‌های ترند در استایل خانم‌ها قرار گرفته‌ است. مینی‌های توری در رنگ‌های گوناگون و با طرح گل‌های توری را احتمالا این روز‌ها به وفور بر سر خانم‌ها دیده‌اید.

این نوع اکسسوری‌ها برای ست کردن در استایل مجلسی و رسمی بی‌نظیر هستند. برای مثال می‌توانید یک روسری کوچک مجلسی توری به رنگ مشکی و گلدار را با یک دست کت و شلوار مشکی و کفش‌های پمپی پاشنه بلند ست نمایید و یک استایل زیبا و خیره‌کننده داشته باشید.

مینی اسکارف ابریشمی

این روسری کوچک افزون بر زیبایی خیره‌کننده و ظاهر شیک خود، ضدحساسیت است. درنتیجه اگر مو و پوست حساسی دارید، می‌توانید با خیال راحت آن را سر کنید. در نظر داشته باشد این مدل‌ها گران قیمت هستند.

چند استایل جذاب پیشنهادی با انواع مینی اسکارف

انواع ست با مینی اسکارف

یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین استایل‌ها با این روسری ست کردن با مانتوهای کتی یا انواع کت و شلوار یا کت و دامن زنانه می‌باشد. ترکیب یقه‌ و شکل آستین‌های کت با این روسری‌ها استایل شیک و جذابی را خلق می‌نماید.

در تابستان کت‌های نخی و در زمستان کت‌های چرمی می‌توانند گزینه‌های بسیار خوبی باشند. اگر هم می‌خواهید این اکسسوری‌های زیبا را در استایل‌هایی ست نمایید که تم رترو داشته باشد، می‌توانید آن را با کت‌های اورسایز ست کرده و بپوشید.

شومیز یا پیراهن نیز می‌تواند گزینه‌ خوبی باشد. همچنین می‌توانید روسری کوچک خود را با شومیز یا پیراهن خنک تابستانه ست نمایید و بپوشید. اگر پیراهن شما راه راه یا چهارخانه باشد، بهتر است در این حالت یک مینی اسکارف با رنگ خنثی را انتخاب نمایید. در این صورت، استفاده از یک کیف کوتاه دستی نیز در کنار آن جالب به نظر می‌رسد.

جلیقه یا سارافون هم می تواند پیشنهاد مناسبی باشد. روسری تان را هم می‌توانید بسیار ساده جلوی گلوی خود گره بزنید و هم می‌توانید آن را دور گردن خود بپیچید. در استایل تابستانه ترکیب انواع عینک آفتابی رنگی با مینی‌تان نیز می‌تواند بسیار جذاب باشد و جلوه‌ای فوق‌العاده به شما ببخشد.

یکی دیگر از مواردی که باید در انتخاب روسری کوچک تان به آن توجه داشته باشید، رنگ آن است. فراموش نکنید که مینی اسکارف نزدیک‌ترین اکسسوری به صورت شما بوده و قطعا بیشترین تاثیر را بر روی ظاهر شما خواهد داشت؛ پس انتخاب یک رنگ و طرح مناسب اولین و مهم‌ترین قدم در خرید و انتخاب این آیتم‌ها است.

افرادی با پوست تیره یا برنزه می‌توانند از رنگ‌های روشن و افرادی که پوست روشنی دارند می‌توانند از رنگ‌های تیره استفاده کنند. این ترفند می‌تواند به افزایش زیبایی استایل شما کمک کند. جدای از رنگ پوست باید حتما رنگ لباستان را نیز در نظر بگیرید تا یک هارمونی و ترکیب رنگ زیبا ایجاد کنید.

می‌توانید روسری کوچک تان را با بند عینک، کیف و کفش خود ست نمایید و یا اگر تمایل ندارید دقیقا همرنگ هم باشند، می‌توانید از خانواده‌های رنگی کمک گرفته و یا رنگ‌هایی که با یکدیگر ست می‌شوند را به خوبی بشناسید؛ به عنوان مثال ترکیب طلایی صورتی و طوسی همیشه شیک و کارآمد جلوه خواهد کرد.

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی یک اکسسوری جذاب و ترند به نام مینی اسکارف پرداختیم. این روسری های کوچک جذاب می‌توانند استایلی نو و خاص را به شما هدیه دهند. شما می‌توانید در بخش دیدگاه ها پیشنهادهایی در رابطه با استایل و ست‌های متناسب با آن را به اشتراک بگذارید.

انتهای مطلب/م.ع

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x