گل و گیاه

نحوه نگهداری گل پول چینی / پیله آ سرحال و سرزنده در یک نگاه

گل پول چینی یا پیله آ، گیاهی بسیار محبوب و زیبا است که به دلیل برگ‌های گرد و سکه مانندش شناخته می‌شود. نگهداری از این گیاه در خانه بسیار آسان است و با کمی توجه، می‌توانید یک گیاه سرسبز و شاداب داشته باشید.

به گزارش تلنگر؛ گل پول چینی از سال 1970 به طور گسترده در سراسر جهان محبوب شده است. این گیاه جزوی از خانواده گزنه بوده است. همچنین تصفیه کننده هوا هم است.

نحوه نگهداری گل پول چینی

پول چینی از گیاهان آپارتمانی است که هوای خانه شما را تصفیه می کند. در این مقاله نحوه نگهداری از این گیاه زیبا را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد:

نور مناسب برای گیاه پول چینی

نور مناسب برای گیاه پول چینی

پول چینی به سمت منبع نور خم می شود رشد این گیاه تقریبا سریع است؛ بخصوص در فصول رشد یعنی بهار و تابستان است. به خاطر اینکه به سمت نور خم می شود باید گلدان را بچرخانید.

آبیاری

آبیاری گل پول چینی

بین هر آبیاری اجازه دهید تا خاک کمی خشک شود. آن را بیش از حد آبیاری نکنید زیرا باعث می شود خشک شود. در تابستان نیاز به دوبار آبیاری و در زمستان هفته ای یکبار نیاز به آب دارد.

خاک و کوددهی

خاک و کوددهی مناسب برای گیاه پول چینی یا پیله آ

برای این گیاه از خاک مخصوص گلدان استفاده کنید و از زه کشی مناسب آن مطمئن شوید. هروق که ریشه های گلدان بیرون زدند زمان آن است که گلدان را عوض کرده و گیاه را داخل یک گلدان بزرگتر بگذارید.

همچنین در فصول رشد به گیاه هر ماه کود چند منظوره مخصوص گیاهان آپارتمانی بدهید.

دما و میزان رطوبت مورد نیاز پیله آ چقدره؟

این گیاه نیاز به دما و رطوبت مشخصی ندارد و مقدار رطوبت خانه برای آن کافی است. فقط این گیاه را داخل حمام قرار ندهید زیرا رطوبت حمام به این گل آسیب می زند.

نکات مهم در نگهداری گل پول چینی

نکات مهم در نگهداری گل پول چینی

  • به طور مرتب گرد و غبار روی برگ‌ها را با یک دستمال مرطوب پاک کنید.
  • برای حفظ شکل گیاه، شاخه‌های خشک و آسیب دیده را هرس کنید.
  • می‌توانید گل پول چینی را از طریق قلمه زدن ساقه تکثیر کنید.

مشکلات رایج و راه حل‌ها گیاه پیله آ

  • زرد شدن برگ‌ها:  آبیاری بیش از حد، کمبود نور یا کمبود مواد مغذی می‌تواند باعث زرد شدن برگ‌ها شود.
  • ریزش برگ‌ها:  آبیاری کم، دمای پایین یا هوای خشک می‌تواند باعث ریزش برگ‌ها شود.
  • آفات:  شپشک آرد آلود و کنه تار عنکبوتی از جمله آفات رایج این گیاه هستند. برای مبارزه با آفات، از سموم مخصوص گیاهان آپارتمانی استفاده کنید.

سخن آخر

در این مقاله به طور کامل نحوه نگهداری از گل پول چینی را به شما عزیزان آموزش دادایم. در ادامه مطلب هم سوالات متداولی که پرسیده می شود هم در اختیارتان قرار داده ایم. از اینکه نظرات خود را با ما به اشتراک می گذارید. سپاسگزاریم.

سوالات متداول شما در مورد گل پول چینی

چرا برگ‌های گیاه پول چینی قرمز/بنفش می‌شود؟

در برخی موارد ممکن است برگ‌های این گیاه قرمز یا بنفش رنگ شود. این مساله مخصوصا در تابستان که آفتاب شدت بیشتری دارد اتفاق می‌افتد. این تغییر رنگ در برگ‌های گیاه به خاطر نور بیش از حد و مستقیم خورشید است که باعث سوختن برگ‌های گیاه و در نتیجه تغییر رنگ آن می‌شود.

چرا اسم این گیاه، پول چینی است؟

این گیاه اصالتا از چین آمده است و برگ‌هایی صاف و سکه مانند دارد. به خاطر همین مسائل این گیاه به گیاه پول چینی مشهور شده است. هر کدام از این برگ‌های سکه شکل گیاه به صورت جداگانه بر روی یک شاخه قرار دارد و ظاهر خاصی را به گیاه می‌دهد.

چطور از گیاه پول چینی مراقبت کنیم؟

این گیاه خاکی با زهکشی خوب و گلدانی با سوراخ‌های تخلیه آب را ترجیح می‌دهد. بهتر است خاک این گیاه در بین نوبت‌های آبیاری تقریبا خشک شود و در فصل‌های گرم‌تر و مناطق آفتابی‌تر، آب بیشتری نیاز دارد.

نور مورد نیاز گل پول چینی چقدر است؟

این گیاه به محیط‌های نورگیر علاقه زیادی دارد اما نور مستقیم می‌تواند به این گیاه آسیب بزند. نور مستقیم خورشید می‌تواند باعث سوختن برگ‌های گیاه پول چینی شود و این گیاه را آزار دهد اما نوری کنترل شده و غیر مستقیم می‌تواند رشد خوبی را برای گیاه فراهم کند.

آیا گیاه پول چینی سمی است؟

این گیاه سمی محسوب نمی‌شود و برای حیوانات خانگی یا کودکان خطری ندارد. البته بدیهی است در صورت بلعیده شدن بیش از حد این گیاه می‌تواند باعث اشکال در سیستم گوارشی شود.

چقدر به گل پول چینی آب بدهیم؟

این گیاه معمولا به هفته‌ای یک‌بار آبیاری کامل نیاز دارد اما این زمان ممکن است با توجه به دمای محیط یا مقدار نوری که دریافت می‌کند متفاوت باشد و به آبیاری بیشتر یا کمتری نیاز داشته باشد. کم‌آبی معمولا باعث افتادگی شاخ و برگ گیاه می‌شود اما برای دقت بیشتر، بهتر است خاک گیاه را بررسی کنید و اگر چند سانت بالایی خاک خشک شده بود، زمان آبیاری مجدد است.

چرا برگ‌های گیاه پول چینی زرد می‌شود؟

یکی از مهم‌ترین دلایل زرد شدن گیاه پول چینی آبیاری نامناسب است و معمولا آبیاری بیش از حد باعث این مشکل می‌شود. آب‌دهی اشتباه می‌تواند باعث ایجاد استرس و یا آسیب به ریشه‌های گیاه شود که در نتیجه برگ‌های آن را زرد می‌کند.

آیا گیاه پول چینی، شانس می‌آورد؟

درفرهنگ فنگ‌شویی، گیاه پول چینی گیاهی مهم است و به عنوان نمادی از شانس در نظر گرفته می‌شود. در این فرهنگ، نگه داشتن گیاه پول در خانه می‌تواند باعث تعالی چه در زندگی شخصی و چه در زندگی حرفه‌ای شود. اما از سوی دیگر اگر به خوبی از این گیاه نگهداری نشود و به آن توجه لازم نشود می‌تواند باعث بدشانسی شود.

چرا شاخه‌های گل پول چینی افتاده می‌شود؟

افتادگی شاخه‌های این گیاه معمولا یک اتفاق طبیعی است و مخصوصا در گیاهان داخل خانه به همین صورت رشد می‌کند.
اما افتادگی غیرطبیعی و زیاد می‌تواند نشانه‌ای از آبیاری اشتباه در این گیاه باشد. آب‌دهی اشتباه می‌تواند باعث پژمردگی و افتادگی در گیاه شود.

انتهای مطلب/ ی.ر

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x