گل و گیاه

نحوه نگهداری گل کروتون در خانه + آبیاری، سمپاشی، کوددهی

گیاه کروتون که در ایران به پوست پرتقالی نیز معروف است یکی از گیاهان زیبایی است که می توانید آن را در خانه نگهداری کنید. در ادامه نگهداری گل کروتون در خانه را به شما آموزش می دهیم.

به گزارش پارت نیوز؛ کروتون یک گیاه آپارتمانی زیبا و دوست داشتنی است که به دلیل شاخ و برگ های متنوع پوشیده شده از لکه های سبز، قرمز، نارنجی و زرد در ایران به پوست پرتقالی نیز شناخته شده است. به دلیل محبوبیت بالای این گل تصمیم گرفتیم نگهداری گل کروتون در خانه را خدمت شما آموزش دهیم تا از زیبایی آن لذت ببرید.

درباره کروتون

کروتون که «کروتن باغ» نیز نامیده می شود، بومی جنگل های استوایی جنوب شرقی آسیا و اقیانوسیه است. در طبیعت، آنها به صورت بوته های بزرگ رشد می کنند و ارتفاع آنها به 10 فوت می رسد (در خانه یا باغ، آنها بسیار کوچکتر می مانند).

توجه: تمام قسمت های این گیاه – به خصوص دانه ها – سمی هستند، بنابراین استفاده از آن در خانه هایی که حیوانات خانگی یا کودکان کنجکاو دارند بهتر است قرار نگیرد. هنگامی که کروتون آسیب می بیند، پس اگر قصد نگهداری گل کروتون در خانه را دارید باید بدانید شیره شیری رنگی تولید می کند که می تواند پوست را نیز تحریک کند.

کاشت کروتون

عکس چند گل کروتون

هنگام انتخاب ظرف برای کروتون، به خاطر داشته باشید که گیاه به صورت عمودی رشد می کند، که در نهایت ممکن است باعث سنگین شدن آن شود. ظرفی را انتخاب کنید که با بزرگتر شدن کروتون به راحتی واژگون نشود. یا، برنامه ریزی کنید که به مرور زمان گلدان های بزرگتری را استفاده کنید.

برای نگهداری گل کروتون در خانه از مخلوط گلدانی با زهکشی خوب استفاده کنید. کروتون دوست دارد مرطوب بماند، اما خیس نباشد.

در مناطقی با تابستان های گرم و مرطوب، کروتون را می توان در فضای باز به عنوان یک گیاه چشم انداز منحصر به فرد و رنگارنگ پرورش داد. آنها به خوبی در ظروف با مضمون گرمسیری یا در کنار گیاهان یکساله در زمین کنارمی‌آیند. دقت کنید که برای نگهداری گل کروتون در خانه هنگامی که دمای شبانه تا حدود 10 درجه سانتیگراد کاهش می یابد، کروتون باید در داخل خانه نگهداری شود.

چگونگی نگهداری گل کروتون در خانه

کروتون را در یک مکان آفتاب گیر مانند پنجره شرقی، جنوبی یا غربی قرار دهید. اگر نور کروتون خیلی کم باشد، برگ های جدیدتر آن کم رنگ می شوند.

خاک را به طور یکنواخت مرطوب نگه دارید، اما بگذارید بین دو آبیاری خشک شود.

اگر رطوبت در خانه کم است، هفته ای یک بار اطراف برگ ها را با آب غبارآلود کنید یا یک سینی شن خیس در نزدیکی گیاه نگه دارید. این نکته در نگهداری گل کروتون در خانه بسیار اهمیت دارد.

برگ های کروتون آهنربای گرد و غبار هستند. برگ ها را دو بار در ماه به آرامی با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا تمیز و بدون گرد و غبار بماند.

اگر برای گلدان فعلی‌اش خیلی بزرگ شده است، گیاه را در بهار دوباره بکارید.

نحوه کوددهی کروتون

نگهداری گل کروتون در خانه و کوددهی به آن به این گونه است که باید گیاه را در بهار و تابستان کود دهید، در حالی که گیاه به طور فعال در حال رشد است. در پاییز و زمستان یا کود دهی را کم کنید و یا کلا از کود دهی خودداری کنید.

نحوه قلمه زدن کروتون

نحوه قلمه زدن کروتون

گیاهان جدید کروتون را می توان با قلمه های ساقه 4 تا 6 اینچی شروع کرد. برگ های زیرین را جدا کرده و قلمه را در یک لیوان آب قرار دهید. بعد از اینکه ریشه ها شکل گرفت، در گلدان کوچکی بکارید و بر اساس آنچه که از نگهداری گل کروتون در خانه گفتیم از آن مراقبت کنید.

انواع توصیه شده کروتون

“Petra” یک رقم محبوب است. دارای برگ های سبز با رگه های قرمز، نارنجی و زرد است.

“ستاره طلایی” دارای برگ های سبزی است که با “ستاره های” طلایی درخشان پاشیده شده اند.

“النور روزولت” دارای برگ های لاغری است که رنگ آنها از شرابی تا سبز لیمویی متغیر است. برگها با رنگ زرد روشن خالدار شده اند، گویی که با اسپری رنگ شده اند.

“Oakleaf” دارای برگ های سبز تیره یا برنزی به شکل برگ بلوط با رگه هایی به رنگ های زرد، نارنجی و قرمز است.

سخن آخر

گیاه کروتون جزو گیاهانی است که به آبیاری منظم نیاز دارد.در نگهداری گل کروتون در خانه بهتر است یک روز در میان آن را آبیاری کنید و دقت کنید که محیط آن همواره مرطوب باشد.

انتهای مطلب

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x