ارز

نظر کارشناسان درمورد قیمت دلار تا پایان سال

یک کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: در یک سناریوی خوش‌بینانه تا پایان سال دلار به ۷۵ هزار تومان می‌رسد اما اگر بخواهیم بدبینانه‌ نگاه کنیم با ورود به تنش‌های سیاسی و انتخابات آمریکا ممکن است زودتر شاهد دلار ۷۵ هزارتومانی و تغییر قیمت ارز نیمایی و ترجیحی باشیم.

به گزارش پارت نیوز؛ احمد جانجان گفت: اتفاقات امنیتی فقط در لحظه افشا و کوتاه مدت اثر منفی خودش را بر بازار سرمایه خواهد گذاشت.

وی گفت: میزان عمق این منفی به چند پارامتر بستگی دارد، اول اینکه ساز و کار مالی و حمایت در بازار به چه صورت است، چراکه بخش عمده بازارهای ما حاکمیتی است و اگر نقش خودشان را خوب ایفا کنند، شاهد رویدادهای خوبی در بازار خواهیم بود.

او در ادامه گفت: اگر پاسخی که به اسرائیل می‌دهیم هم سطح باشد شاهد هیجانی شدن بازار و نوسانات منفی خواهیم بود اما اگر به صورت غیر مستقیم و به روش دیگری باشیم اثری کوتاه مدت بر بازار خواهد گذاشت.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: با توجه به بودجه امسال و اختلاف قیمتی که بین ارز نیمایی و ترجیحی با ارز آزاد داریم پیش بینی می‌شود امسال نرخ ارز ترجیحی به مبلغی حدود ۳۷ الی ۴۲ تومان و همچنین ارز نیمایی به محدوده ۵۰هزارتومان برسد.

جانجان گفت: اگر ارز نیمایی به این محدوده برسد یعنی ۲۵ درصد رشد و از آن جایی که شرکت‌های بورسی با ارز نیمایی مبادلات خود را انجام می‌دهند می‌تواند گفت شاخص هم وزن به بالای یک الی دو میلیون برسد.

او در انتها گفت: در یک سناریوی خوش‌بینانه تا پایان سال دلار به ۷۵ هزار تومان می‌رسد اما اگر بخواهیم بدبینانه‌ نگاه کنیم با ورود به تنش‌های سیاسی و انتخابات آمریکا می‌تواند زودتر شاهد دلار ۷۵ هزارتومانی و تغییر قیمت ارز نیمایی و ترجیحی باشیم.

منبع:خبر فوری

انتهای مطلب/م.ع

3/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x