فیلم و سریالرادیو و تلویزیون

نقش و بیوگرافی بازیگران سریال باغچه مینو + خلاصه داستان و عکس 

سریال باغچه مینو کاری کاملا طنز و خانوادگی است که در سال 1382 برای اولین بار منتشر شد. در ادامه به معرفی بیوگرافی بازیگران و خلاصه داستان این سریال می پردازیم. 

به گزارش پارت نیوز؛ سریال باغچه مینو با پخش اولیه خود در شبکه سوم سیما توانست در دل همه به خوبی جا بگیرد. استقبال بی نظیر مردم از سریال باغچه مینو باعث شد تا برای سالیان متوالی از شبکه های مختلف پخش شود.

نام سریال باغچه مینو
سال انتشار 1382
کارگردان رضا صفدری
شمار قسمت‌ها ۹۰ قسمت
تهیه‌کنندهٔ اجرایی محمد کاشانی
ژانر کمدی – طنز

خلاصه داستان سریال باغچه مینو

داستان سریال باغچه مینو به این صورت است که در یک باغ موروثی بزرگ جشن های مختلفی از جمله عروسی، جشن و عزا برگذار می شود. در بین این مراسم ها چالش هایی پیش می آید که بسیار جالب و هیجان انگیز هستند.

معرفی عوامل سریال باغچه مینو

  • کارگردان: رضا صفدری
  • تهیه کننده: محمد کاشانی
  • نویسنده: مهراب قاسمخانی، حمید برزگر، مینو فرشچی

معرفی بازیگران سریال باغچه مینو

  • فتحعلی اویسی «منوچهر مینو»
  • بیژن بنفشه‌خواه «امید مینو»
  • طیبه ابراهیم «مستانه مینو»
  • رابعه اسکویی «سامیه»
  • سیدجواد رضویان «زینال»
  • رضا داوودنژاد «نادر»
  • زهرا داوودنژاد «نازنین»
  • سوسن مقصودلو «مادر نادر و نازنین»

فتحعلی اویسی «منوچهر مینو»

فتحعلی اویسی «منوچهر مینو»

فتحعلی اویسی فردویی در تاریخ 25 دی 1324 متولد شد. وی علاوه بر بازیگری در حوزه کارگردانی نیز فعالیت کرد. وی فارغ‌التحصیل کارگردانی و بازیگری سینما از دانشگاه ایالتی تگزاس در سال ۱۳۵۳ بود و در همان سال به ایران بازگشت و عضو تلویزیون ایران شد. فتحعلی اویسی فردویی فعالیت خود را با بازی در فیلم قدغن از علیرضا داوودنژاد در سال ۱۳۵۷ آغاز کرد.

 

بیژن بنفشه‌خواه «امید مینو»

بیژن بنفشه‌خواه «امید مینو»

بیژن بنفشه‌ خواه در تاریخ 9 فروردین 1352 متولد شده است. وی فعالیت خود را از سال 1373 آغاز کرد. بنفشه خواه مدرک تحصیلی خود را در رشته نقاشی از دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز دریافت کرده است. وی در مجموعه های زیادی از جمله: چند نفر، بدون شرح، مرد دوهزارچهره، قهوه تلخ، ساختمان پزشکان، خانه اجاره‌ای و راه طولانی به ایفای نقش پرداخته ‌است.

طیبه ابراهیم در نقش مستانه مینو

طیبه ابراهیم در نقش مستانه مینو

طیبه ابراهیم در تاریخ  ۲۱ آبان ۱۳۴۶ متولد شده است. وی با شرکت کردن در کلاس های بازیگری از سال 1367 فعالیت خود را آغاز کرد. طیبه ابراهیم علاوه بر بازیگری در حرفه های دوبله گری نیز فعالیت کرد. این بازیگر با فرامرز قهرمانی‌فر ازدواج کرده و دارای یک فرزند دختر به نام آوا می باشد. تجربه ی اول طیبه ابراهیم مربوط به نمایش «سوگ سیاوش» به کارگردانی سیاوش طهمورث در پاییز ۱۳۶۷ می باشد.

سیدجواد رضویان در نقش زینال

سیدجواد رضویان «زینال»

سید جواد رضویان در تاریخ متولد ۶ مرداد ۱۳۵۳ به دنیا آمده است. وی علاوه بر بازیگری در حوزه کارگردانی نیز فعالیت می کند. وی فارغ‌التحصیل لیسانس رشته نقاشی است که از ۲۰ سالگی فعالیت خود را آغاز کرد. پدرش اهل قم و مادرش اصالتاً یزدی است. جواد رضویان یک دختر به نام یاسمین دارد.

رضا داوودنژاد در نقش نادر

رضا داوودنژاد در نقش نادر

رضا داوودنژاد در تاریخ 1359/2/29 متولد شد.  رضا داوودنژاد فرزند علیرضا داوودنژاد کارگردان و برادر زهرا داوودنژاد بازیگر فرزند دوم خانواده است و یک برادر کوچکتر از خود به نام علی داوود نژاد دارد. وی با غزل بدیعی ازدواج کرد اما فرزندی ندارند.  او کار بازیگری خود را از شش سالگی با حضور در فیلم بی‌پناه (۱۳۶۵) ساختهٔ پدرش آغاز کرد و پس از وقفه‌ای دوازده ساله با مصائب شیرین (۱۳۷۷) به شکلی جدی‌تر به حرفهٔ بازیگری پرداخت.

سوسن مقصودلو در نقش مادر نادر و نازنین

سوسن مقصودلو در نقش مادر نادر و نازنین

سوسن مقصودلو در سال ۱۳۳۶ متولد شد. وی علاوه بر بازیگری در زمینه ی گویندگی نیز فعالیت می کند. مقصودلو بازیگری خود را با بازی در نمایش «داستانی نه تازه» با کارگردانی داریوش فرهنگ شروع کرد. مدرک تحصیلی وی کارشناسی نمایش از دانشکده هنرهای زیباست.

رابعه اسکویی در نقش سامیه

رابعه اسکویی «سامیه»

رابعه اسکویی، بازیگر سینما و تلویزیون، در تاریخ ۱ مهر ۱۳۴۵ در تهران به دنیا آمده است. او مقطع تحصیلی دیپلم را اخذ کرده و پس از ورود به کلاس گریم، وارد صنعت تئاتر شد. رابعه اسکویی در سن ۳۰ سالگی، فعالیت خود را در عرصه سینما و تلویزیون آغز کرد و تا مدتها در شبکه های جم فیلم بازی می کرد.

حرف آخر

سریال باغچه مینو با توجه به بازیگران قدیمی و با استعداد خود جز پر بیننده ترین ها بود، اگر شما علاقه مند به تماشای سریال های کمدی – طنز هستید، تماشای این سریال را پیشنهاد می کنیم. همچنین از شما کاربران محترم خواهشمندیم پیشنهاد و انتقادات خود را با ما و دوستان به اشتراک بگذارید.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x