سلبریتی ها

نگاهی به آثار هنری هوشنگ حریرچیان و زندگی شخصی وی 

هوشنگ حریرچیان بازیگر با سابقه ایرانی در سریال های تلویزیونی زیادی نقش آفرینی کرده است که در ادامه بیوگرافی وی را به طور کامل شرح می دهیم. 

به گزارش پارت نیوز؛ هوشنگ حریرچیان از چهره های ماندگار هنر ایران بود. هوشنگ حریرچیان به بازی در سریال های سروش صحت معروف بوذد که بعد از فوت وی در سن 92 سالگی جای خالی او را کاملا می توان احساس کرد.

زندگی شخصی هوشنگ حریرچیان

هوشنگ حریرچیان در سال 1311 در اصفهان متولد شد. وی علاوه بر بازیگری در حوزه های مختلفی همچون: تهیه کنندگی، کارگردان، گویندگی و  مجری گری فعالیت کرده است.

آغاز فعالیت هنری هوشنگ حریرچیان

هوشنگ حریرچیان

هوشنگ حریرچیان در دی ماه 1326 فعالیت خود را از تئاتر در شهر اصفهان و زیر نظر ناصر فرهمند آغاز کرد. بعد از آن در شهوریور 1332 به تئاتر سپاهان پیوست و بعد از آن در سال 1338 به استخدام رادیو اصفهان درآمد. وی در رادیو اصفهان به طور جدی تر کار خود را به عنوان هنرپیشه، گوینده، تهیه کننده، گزارشگر،کارگردان و مجری برنامه های مختلف آغاز کرد.

حضور حریرچیان برای اولین بار در سینما و تلویزیون

اولین باری که هوشنگ حریرچیان در تلویزیون نقش آفرینی کرد بازی در سریال «عکاس باشی» می باشد که در سال 1348رقم خورد. همچنین اولین بار در سینما با بازی در فیلم «جغدخان»  به کارگردانی علی حاتمی نقش آفرینی کرد. علاوه بر این حریرچیان به عنوان اولین مجری برنامه‌ای به نام “شو نقش جهان” را اجرا کرد.

استعداد هنری هوشنگ حریرچیان

هوشنگ حریرچیان

استعداد آشکار هوشنگ حریرچیان صدای گرم و رسای وی بود که او را به یک گوینده محبوب و با سابقه تبدیل کرد. البته استعداد وی در بازیگری هم بسیار خوب بود که شما با دیدن سریال های وی شاهد آن خواهید بود.

اوج شهرت هوشنگ حریرچیان

وی از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۴ توانست چهار تئاتر را روی صحنه ببرد اما بخاطر مشکلات دیگر نتوانست ادامه بدهد تا اینکه سال ۱۳۶۶ با فیلم جعفرخان از فرنگ برگشته به کارگردانی علی حاتمی به بازیگری بازگشت. دهه ۶۰ به طور کامل شناخته شد و اوج شهرتش در دهه ۹۰ با سریال “ساختمان پزشکان” و “پژمان” بود.

آثار هنری هوشنگ حریرچیان

هوشنگ حریرچیان

سینمایی :

وای آمپول (۱۳۹۶)

عزیز میلیون دلاری (۱۳۹۵)

لیموترش (۱۳۸۹)

ورود زنده‌ها ممنوع (۱۳۸۸)

دو خواهر (۱۳۸۷)

پوست موز (۱۳۸۷)

قاعده بازی (۱۳۸۵)

یک بوس کوچولو (۱۳۸۴)

کودکانه (۱۳۸۱)

فرش باد (۱۳۸۱)

گاهی به آسمان نگاه کن (۱۳۸۱)

جعفرخان از فرنگ برگشته (۱۳۶۶)

مجموعه تلویزیونی :

خاتون

آشپزباشی

ساختمان پزشکان

سایه سلطان

پژمان

تفنگ سرپر

یکی بود یکی نبود

هشت بهشت

عکاس‌باشی

در گذشت هوشنگ حریرچیان

هوشنگ حریرچیان بعد از فوت کردن شمع 92 سالگی خود دار فانی را گفت و از میان ما پر کشید. وی آثار هنری مجذوبی را برای ما به یادکار گذاشت که برای همیشه در ذهن ما خواهد ماند.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x