اجتماعی

نگاه اجمالی بر سرگذشت، شهید مالک رحمتی

شهید مالک رحمتی، استاندار جوان آذربایجان شرقی بود که از سال 1402 به این سمت منصوب شد.

به گزارش پارت نیوز؛ شهید مالک رحمتی، پس از مرگ عابدین خرم، استاندار سابق آذربایجان شرقی جایگزین او شد. عابدین خرم به دلیل مشکلات تنفسی و ریوی از این دنیا رفت.

محل تولد شهید مالک رحمتی

شهید مالک رحمتی؛ سال 1361 در شهر مراغه متولد شد. محل تحصیلات وی در  دانشگاه امام صادق و دانشگاه خوارزمی می باشد. او کارشناسی ارشد حقوق خصوصی و دکتری حقوق خصوصی را از این دانشگا ها دریافت کردند. با توجه به تحصیلات عالیه این شهید به درجات بالای علمی وی می توان پی برد. وی در دولت سیزدهم سمت های سیاسی مهمی را داشتند.

رزومه کاری و سنگین شهید مالک رحمتی

این شهید فعالیت خود را در دولت سیزدهم از تیر ماه 1402، به عنوان معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان خصوصی سازی شروع کرد. همچنین از سال 1400 تا 1402 سمت قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی را بر عهده داشته است.

آخرین سمتی که در استان آذربایجان شرقی به عهده گرفتند، به عنوان استاندار این شهر بود. ایشان پس از مرگ عابدین خرم بر اثر کرونا به این سمت رسیدند.

نحوه به شهادت رسیدن مالک رحمتی

در تاریخ 30 اردیبهشت 1403، بالگرد وی که همراه با رئیس جمهور ایران، ابراهیم رئیسی در آن بودند. دچار حادثه شدند و جسد آن ها روز بعد پیدا شد.
این حادثه در منطقه حفاظت شده دیزمار محدوده عمومی میان ورزقان و جلفا در استان آذربایجان شرقی اتفاق افتاد. تیم های امدادگر تلاش بسیاری برای نجات و پیدا کردن آن ها کردند. اما متاسفانه شرایط جوی و مسیر صعب العبور  کار را برای امدادگران بسیار سخت کرد و باعث شد تا یک روز جست و جوی این بالگرد به درازا بکشد.
انتهای مطلب/آ.ع

 

امتیاز بدهید

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x