گل و گیاه

نگهداری از گیاه برگ انجیری با روش ساده

نگهداری از گیاه برگ انجیری ساده است، البته اگر به نکات مهم توجه کنید و بلد باشید چه زمانی آبیاری و کوددهی کنید و گیاهتان را در کدام قسمت از خانه نگهداری کنید.

به گزارش پارت نیوز؛ گیاه برگ انجیری همانند بیشتر گیاهان یک گیاه با خاستگاه مناطق گرمسیری است. معروف ترین گونه آن در ایران با نام برگ انجیری مونسترا شناخته می‌شود. در ادامه با پارت نیوز برای آموزش نحوه نگهداری از برگ انجیری همراه باشد. برگ انجیری زیبا به نظر می رسد و به راحتی در شرایط مناسب رشد می کند. در اینجا همه چیزهایی است که برای رشد یک این گیاه باید بدانید.

معرفی گیاه برگ انجیری

این گیاه گیاهی چند ساله همیشه سبز و عاشق هوای گرم است چرا که یک گیاه گرمسیری می‌باشد. نام علمی برگ انجیری Monstera adansonii است. اندازه گیاه بالغ آن نیز باز یک متر و نیم تا 2 متر ارتفاع دارد. این گیاه برای رشد عمودی نیاز به حمایت چوب ندارد و نیازی نیست آن را با نخ به چوب ببندید. در ادامه به شما انواع گونه های برگ انجیری و نحوه مراقبت از گیاهتان را اموزش خواهیم داد.

انواع گل برگ انجیری

از جمله گونه‌های مخختلف برگ انجیری شامل :برگ انجیری مونسترا Monstera deliciosa، برگ انجیری فر با برگ‌های جذاب، برگ انجیری حصیری معروف به پتوس حصیری، انواع برگ انجیری برگ انجیری کنتیایی، برگ انجیری مینیاتوری، برگ انجیری standleyana، برگ انجیری مونسترا دوبیا (dubia)، برگ انجیری سیلپکانا (Monstera Siltepecana)، برگ انجیری دلیسیوسا، برگ انجیری ریز یا Monstera adansonii (انگور پنیر سوئیسی)، گونه Monstera Obliqua می‌باشد.

مراقبت از گیاه برگ انجیری

فواید گیاه برگ انجیری

گیاهان برگ انجیری به چیزی برای صعود نیاز دارند، بنابراین یکی از مهمترین بخش های مراقبت از آنها ارائه نوعی حمایت است. شما می توانید یک پرده چوبی یا سیمی ساده برای گیاه خود تهیه کنید، اما یک میله خزه – یک چوب یا تکیه گاه دیگر که با خزه اسفاگنوم پوشانده شده است – ایده آل است زیرا به ریشه های هوایی گیاه کمک می کند تا روی آن چنگ بزنند. می‌توانید در اولین نصب ساقه‌های گیاه برگ انجیری را به آرامی به میله ببندید تا آنها را برای بالا رفتن آموزش دهید.

با شرایط مناسب، مراقبت از گیاه برگ انجیری بسیار ساده است. مخلوط گلدان را به طور مداوم مرطوب اما نه خیس نگه دارید. شش ماه پس از گلدان مجدد، می توانید ماهی یک بار با کود گیاهان آپارتمانی رقیق شده تا نصف آن را تغذیه کنید.

اگر گیاه برگ انجیری شما در حال رشد بیش از حد یا ساق پا است، بهتر است آن را دوباره هرس کنید تا از آن جلوگیری کنید. این کار را در بهار انجام دهید، زمانی که گیاه به طور فعال در حال رشد است، درست زیر یک گره برگ برش دهید. می توانید قلمه ها را برای تکثیر گیاهان جدید ذخیره کنید.

بهترین شرایط رشد برای برگ انجیری

گیاه برگ انجیری با نور روشن و غیر مستقیم بهترین رشد را دارد. در زیستگاه طبیعی خود، این درخت انگور اغلب از کف جنگل سایه دار به سایبان آفتابی صعود می کند. این بدان معناست که می‌تواند طیف وسیعی از سطوح نور را تحمل کند، اما در نزدیکی پنجره‌ای که در معرض نور مستقیم خورشید قرار نمی‌گیرد، مانند پنجره‌های رو به شمال یا شرق، بهترین عملکرد را دارد.

خاک مناسب برگ انجیری

به جای خاک گلدان معمولی، گیاهان برگ انجیری به یک محیط گلدانی بزرگ و با زهکشی خوب نیاز دارند. می‌توانید ترکیب‌های از پیش ساخته‌شده مونسترا یا آروئید را در مهدکودک‌ها و مراکز باغ خریداری کنید. می توانید با ترکیب یک قسمت پرلیت، سه قسمت مخلوط گلدانی بر پایه پیت یا نارگیل و یک قسمت از پوست ارکیده، مخلوط گلدانی گیاه برگ انجیری خود را درست کنید.

آبیاری گیاه برگ انجیری

آبیاری گیاه برگ انجیری

زمانی که چند اینچ بالای خاک در لمس خشک شد آبیاری کنید، آن را خیس کنید و بگذارید تا دوباره خشک شود. مراقب باشید که گیاه را در آب نگذارید زیرا این کار را دوست ندارد

کوددهی برگ انجیری

در فصل بهار و تابستان می توانید ماهی یک بار به همراه آبیاری گیاه آن را با کود تغذیه کنید.

دمای مناسب برگ انجیری

شما می خواهید به گیاه برگ انجیری خود دمای گرمی از 55 تا 85 درجه و حداکثر رطوبت ممکن بدهید. سعی کنید گیاه برگ انجیری خود را در حمام نزدیک پنجره نگه دارید.

درجه سمیت برنگ انجیری

برگ انجیری سمی است و اگر کودک یا حیوان خانگیتان آن را بخورد امکان دارد برای او مشکلاتی را به وجود بیاورد.

نحوه تکثیر گیاه برگ انجیری

تکثیر گیاه برگ انجیری

تکثیر گیاهان برگ انجیری با ریشه زدن قلمه های ساقه در آب آسان است. در بهار یا تابستان بهترین موفقیت را خواهید داشت.

یک ساقه سالم با چندین برگ انتخاب کنید. یک برش مورب حداقل شش اینچ از نوک ساقه، مستقیماً زیر یک گره برگ ایجاد کنید. برگ های پایینی را جدا کنید، حداقل دو تا سه برگ روی قلمه باقی بمانید.

قلمه را در شیشه قرار دهید و آب را به آن اضافه کنید تا گره های پایین برگ زیر آب فرو بروند. شیشه را در مکانی گرم با نور روشن و غیر مستقیم قرار دهید.

مراقب رشد ریشه ها از گره های برگ غوطه ور در آب باشید. این ممکن است چند هفته طول بکشد. اگر کدر شد آب را عوض کنید. هنگامی که ریشه های جدید حدود یک اینچ طول دارند یا برگ جدیدی ظاهر می شود، قلمه آماده است تا در یک ظرف کوچک قرار گیرد. پس از گلدان مجدد، می توانید طبق معمول از آن مراقبت کنید.

مشکلات رایج در نگهداری برگ انجیری

گیاه برگ انجیری

در حالی که چند برگ زرد می تواند طبیعی باشد، زردی زیاد می تواند نشان دهنده آبیاری بیش از حد یا کم آبی باشد. رطوبت مخلوط گلدان را بررسی کنید و آبیاری را متناسب با آن تنظیم کنید.

زرد شدن می تواند نشانه اولیه آفتاب سوختگی پس از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید باشد. برگ‌های زرد نیز می‌تواند نشان‌دهنده کمبود نیتروژن باشد، بنابراین اگر گیاه را برای مدت طولانی گلدان یا کود نداده‌اید، تغذیه آن ممکن است مشکل را حل کند.

سوالات متداول

آیا نگهداری از گیاهان برگ انجیری آسان است؟

اگر بتوانید شرایط رشد مناسب را ایجاد کنید، گیاهان برگ انجیری نسبتاً آسان رشد می کنند. آنها برای رشد به گرما، رطوبت و نور روشن و غیر مستقیم نیاز دارند.

آیا گیاه برگ انجیری می تواند در داخل خانه رشد کند؟

بله، در بیشتر نقاط کشور، گیاهان برگ انجیری باید در داخل خانه نگهداری شوند، زیرا این منطقه گرمسیری دوستدار گرما نمی تواند در دمای سرد دوام بیاورد. در منطقه 10 می توان آن را در فضای باز کاشت، اما در مناطق سردتر، بهتر است آن را به عنوان یک گیاه آپارتمانی نگهداری کنید. برای بهترین نتیجه، نور روشن، غیرمستقیم، دمای گرم و تا حد امکان رطوبت را به آن بدهید.

پایان مطلب/س.آ

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x