سیاست خارجی

هراس صهیونیست‌ها؛کابینه امنیتی اسرائیل به زیرزمین می‌رود!

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که جلسه کابینه امنیتی این رژیم امروز (یکشنبه) در پناهگاه زیرزمینی وزارت جنگ در مرکز تل آویو برگزار می‌شود.

به گزارش پارت نیوز؛ کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی به‌تازگی با حمله به ایران در پاسخ به عملیات موشکی «وعده صادق ۲» مخالفت کرده و رای‌گیری در این زمینه را به تعویق انداخته است. در این راستا، یک رسانه آمریکایی به‌نقل از منابع خود، به نقش موشک‌های بالستیک ایران در تقویت بازدارندگی جمهوری اسلامی اشاره کرده است.

پایگاه خبری «بیزینس‌اینسایدر» گزارشی ارائه داده که نشان می‌دهد اکثر موشک‌ها و پهپادهای شلیک‌شده ایران در عملیات‌های قبلی، از جمله «وعده صادق ۱»، توسط کشورهای آمریکا، انگلیس، اسرائیل و اردن رهگیری شده‌اند، اما در عملیات اخیر «وعده صادق ۲»، درصد بیشتری از موشک‌ها موفق به عبور از لایه‌های سپر دفاعی اسرائیل شده‌اند.

این رسانه همچنین به تاریخچه موشک‌های بالستیک اشاره کرده و خاطرنشان کرده که امروزه ۳۱ کشور به این نوع تسلیحات دسترسی دارند. بیزینس‌اینسایدر به کارکرد موشک‌های ایرانی در شکست صدام در جنگ تحمیلی و نقش موشک‌های انصارالله یمن در جنگ با عربستان سعودی پرداخته و تاکید کرده که موشک‌های مدرن حتی اگر دقت بالایی نداشته باشند، می‌توانند به‌عنوان ابزار بازدارندگی مؤثر باشند.

در این گزارش همچنین به دقت پایین‌تر از ۲۰ متر موشک‌های ایرانی اشاره شده و اعلام شده که این موشک‌ها قادرند به پایگاه‌های نظامی و تاسیسات حیاتی دشمن آسیب جدی وارد کنند.

موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات «وعده صادق ۲» که در ۱۰ مهر ۱۴۰۳ انجام شد، اهداف امنیتی رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داده و ۹۰ درصد از شلیک‌ها به موفقیت انجامید. این موفقیت باعث نگرانی رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران شده است.

انتهای مطلب / ف.ر

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x