فناوری

همه چیز درباره الگوریتم اینستاگرام 2023

اگر به دنبال دیده  شدن در اینستاگرام یا رفتن به اکپلور اینستا گرام هستید، باید الگوریتم اینستاگرام 2023 بشناسید تا بتوانید رتبه خود را در الگوریتم اینستاگرام بهبود ببخشید. برای آگاهی از نحوه بهره‌‌مندی مثبت از اینستا گرام این مقاله را مطالعه کنید.

به گزارش پارت نیوز؛ افزایش استفاده از فضای مجازی در زندگی روزمره مردم، تلاش افراد را برای دیده شدن در شبکه اجتماعی اینستاگرام، بیشتر کرده است. بسیاری از افراد این پرسش رادارند که چه‌کار پیج آن‌ها دیده شود یا پست آن‌ها داخل اکسپلور قرار بگیرد. برای رسیدن به پاسخ این سؤال در ابتدا باید الگوریتم اینستاگرام 2023 را به‌خوبی بشناسید و بتوانید قوانین اینستاگرام را رعایت کنید. در این مقاله می‌خواهیم به آموزش الگوریتم اینستا 2023 بپردازیم. همچنین بگوییم هرکدام از بخش‌های الگوریتم اینستاگرام برای پست، استوری، ریلز و اکسپلور چه ویژگی‌هایی دارند.

الگوریتم اینستاگرام 2023 چیست؟

برای پاسخ به این پرسش که الگوریتم اینستاگرام چیست؟ باید از یکسری چهارچوب‌ها عبور کنیم؛ به ای معنا که اغلب می‌شنویم که الگوریتم اینستاگرام یک الگوی خاص و منحصربه‌فرد دارد؛ اما در حقیقت چنین چیزی صحت ندارد و ما فقط یک الگوریتم نداریم و الگوریتم‌های مختلف و متفاوتی در این پلتفرم دارای نقش هستند. در ادامه نیز به بررسی الگوریتم اینستا 2023 و کارکردآن می‌پردازیم تا بدین‌وسیله بتوانید درک بهتری از بهره‌وری بهتر از الگوریتم اینستاگرام برای افزایش و جذب فالوور داشته باشید.

دسته‌بندی الگوریتم اینستا 2023

6 معیار اینستاگرام

درواقع، اینستاگرام این‌چنین از کارکرد الگوریتم‌هایش نام می‌برد:

  • هرکدام از انواع الگوریتم‌ها، طبقه‌بندی کننده‌ها و فرآیندها برای هدف خاصی کارکرد دارند؛ ما می‌خواهیم از زمان افراد بهترین استفاده را ببریم و باور داریم شخصی‌سازی تجربیات، بهترین راه برای انجام این کار است.
  • به‌عبارت‌دیگر، الگوریتم‌های اینستاگرام یک هدف دارند؛ اینکه با ارائه محتوایی جالب و جذاب، کاربر را در مدت زمان بیشتری در پلتفرم نگه دارند. از همین‌رو، اگر تولید کننده محتوای شبکه‌های اجتماعی هستید، از این نکته، به نفع خودتان استفاده کنید. ‌ــ‌ چطور؟
  • با طراحی استراتژی برای تو مشت گرفتن الگوریتم اینستاگرام ؛ یا بهتر بگوییم اولویت‌های آن! این‌چنین هم می‌توانید به کاربران بیشتری دسترسی پیدا کرده و هم گروهی از دنبال‌کنندگان (Followers) متعهد ایجاد کنید.

کارکرد الگوریتم اینستاگرام 2023 چگونه است؟

همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم، اینستاگرام یک الگوریتم ندارد؛ بلکه به واسط چند وجهی بودن این پلتفرم از چند الگوریتم بهره می‌برد.

الگوریتم‌های اینستاگرام

بخش‌هایی نظیر:

الگوریتم فید یا صفحه‌ی خانه: فعالیت شما در فید (لایک، کامنت، اشتراک‌گذاری و ذخیره) و اطلاعات مربوط به پست و شخصی که پست کرده است.

الگوریتم استوری‌ها: استوری‌هایی که در گذشته مشاهده کرده یا با آن‌ها درگیر بوده‌اید.

الگوریتم اکسپلور (صفحه جست‌وجو): فعالیت شما در اکسپلور (لایک، نظرات و اشتراک‌گذاری) و اطلاعات مربوط به پست و شخصی که پست کرده است.

الگوریتم ریلز: فعالیت شما در ریلز (لایک‌ها، نظرات، اشتراک‌گذاری‌ها و ذخیره‌ها) و اطلاعات مربوط به ریلز و شخصی که آن را پست کرده است.

حال که متوجه بخش‌های گوناگون الگوریتم اینستاگرام 2023 شدیم، بررسی می‌کنیم که چطور می‌توانیم رتبه خودمان را نزد این الگوریتم‌ها بهبود ببخشیم.

کارکرد الگوریتم اینستاگرام 2023 برای پست‌

الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم فید یا صفحه اصلی اینستاگرام در چند سال اخیر تغییرات بسیاری کرده و به مدلی تبدیل‌شده که تمایل به شناسایی علاقه‌مندی‌های کاربران را دارد.

اما الگوریتم چگونه می‌فهمد که با چه محتوایی سروکار دارید؟

به گفته آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام: این یک فرآیند پیچیده است و ما گراها و پیش‌بینی‌ها را در طول زمان آزمون‌وخطا می‌کنیم، و می‌کوشیم تا علایق شمارا بهتری شناسایی کنیم.

این گراها و سیگنال‌ها عبارت‌اند از:

  • اطلاعات درباره پست: عکس است یا ویدیو؟ کِی پست شد؟ چند تا لایک دارد؟
  • اطلاعات درباره پوستر: چقدر برای شما جالب هستند؟ آیا دوستان شما هستند؟ مردم چقدر با محتوای خود درگیر می‌شوند؟
  • فعالیت شما: آیا زیاد تمایل به تماشای ویدیو دارید؟ معمولاً با چه نوع محتوایی درگیر می‌شوید؟
  • سابقه تعامل شما: آیا معمولاً پست‌ها را می‌پسندید یا درباره آن‌ها نظر می‌دهید؟

الگوریتم اینستا 2023 هر تعاملی را نظر نگرفتن و پس می‌زند که در برنامه به‌جا می‌گذارید؛ از پست‌هایی که دوست دارید گرفته تا افرادی که با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنید. الگوریتم اینستاگرام 2023 می‌کوشد تا بتواند محتوایی را که فکر می‌کند با آن‌ها بازخورد مثبت خواهید داشت، به شما ارائه دهد.

راه هک الگوریتم اینستاگرام برای افزایش فالوور چیست؟

الگوریتم اینستاگرام2

اگر همین مسیر را ادامه دهید راهکارهای بهتری را خواهید یافت تا هم بدانید الگوریتم اینستاگرام چیست و چگونه کار می‌کند و هم عملکرد بهتری داشته باشید.

چه موارد دیگری می‌تواند بر الگوریتم اینستا 2023 برای پست تأثیر بگذارد؟

برخی از عوامل اضافی (فراتر از امتیاز علاقه‌مندی‌ها) وجود دارند که می‌توانند درجایی که یک پست در فید صفحه اصلی شخصی قرار می‌گیرد، تأثیر بگذارند. این موارد شامل:

  • کیفیت تصویر یا فیلم ارسالی
  • اصالت (یعنی اینکه آیا پست قبلاً در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده است یا خیر)
  • محتوای متنی
  • نقض قوانین اینستاگرام
  • محتوا ریپورتی (گزارش شده)

چه پست‌هایی برای الگوریتم اینستاگرام 2023 اهمیت بیشتری دارد؟

اینتراکشن یا تعامل یک اصل خدشه‌ناپذیر است، به‌خصوص وقتی صحبت از الگوریتم اینستاگرام برای پست می‌کنیم. در این وادی، احتمال نظرات کاربران، لایک‌ها، زمان به‌صرفه، یا کلیک کردن روی یک نمایه را در نظر می‌گیرد. با توجه به این موضوع، در حین برنامه‌ریزی محتوا و کپشن، این پرسش‌ها را از خودتان بپرسید:

  • آیا این پست احتمالاً لایک می‌شود یا کامنت‌خور است؟
  • آیا این پستی است که کسی ذخیره کند و به آن مجدداً برگردد؟
  • آیا این پست شامل یک کال‌تو‌اکشن (دعوت افراد به کنشگری) است که از کسی بخواهد روی نمایه شما کلیک بکند؟ به‌عنوان مثال، «روی پیوند در بیو من کلیک کنید».

ایجاد محتوایی که این نوع تعامل‌ها را افزایش دهد می‌تواند در هک الگوریتم اینستا 2023 کمک‌حال باشد.

الگوریتم اینستاگرام 2023 برای ریلز

افزایش فالوور اینستاگرام

کارکرد الگوریتم اینستاگرام برای ریلز و دانستن نحوه‌یِ اصطلاحاً «هک» الگوریتم ریلز (Reels) می‌تواند یک امتیاز بزرگ برای هر کاربری باشد که به دنبال رشد در الگوریتم اینستاگرام 2023 برای رشد تعداد فالوور است. مثل پست‌های صفحه فید، الگوریتم اینستاگرام، ریلز را بر اساس آنچه که فکر می‌کند مخاطب احتمالاً به آن جذب خواهد شد، اولویت‌بندی می‌کند و از مجموعه‌ای از گراها و داده‌ها برای کمک به رتبه‌بندی ریلیز استفاده می‌کند.

اینستاگرام گفته است، برندها و سازندگان باید ریلزهایی ایجاد کنند که سرگرم‌کننده، الهام‌بخش یا تجربی باشند و از ابزارهای خلاقانه مانند متن، جلوه‌های بصری یا فیلترها استفاده کنند. همچنین باید از ارسال ریلزهای اینستاگرامی که وضوح پایینی دارند یا خیلی تار هستند و یا قبلاً در اینستاگرام بوده‌اند خودداری کرد؛ به ویژه آن‌هایی که دارای واترمارک هستند یا به‌طور کاملا مشخص از برنامه دیگری دریافت شده‌اند.

برای جلب نظر الگوریتم اینستاگرام 2023 توصیه می‌کنم از کلمات کلیدی و هشتگ‌های مرتبط برای افزایش قابلیت شناسایی استفاده کرده و برای دسترسی بیشتر به ریلزهای اینستاگرام خود، کپشن‌هایی را روی صفحه اضافه کنید.

الگوریتم استوری اینستاگرام معمولاً به‌جای محتوای خاص یک استوری، محتوای حساب‌هایی را که بیشتر با آن‌ها در تعامل هستید، در اولویت قرار می‌دهد.

برخلاف این‌که اینستاگرام می‌گوید گراهای گوناگونی را برای استوری‌ها بررسی می‌کند، اما قابل‌توجه‌ترین آن‌ها عبارتند از این موارد:

به دلیل ماهیت و مدت زمان کوتاه آن‌ها، به‌موقع بودن استوری‌ها از اهمیت کمتری برخوردار است. اما زمانی که یک استوری به بیش از 10 ساعت برسد، می‌تواند تأثیر کمی بر رتبه‌بندی داشته باشد. بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع، ایده خوبی خواهد بود که به‌طور مرتب استوری‌های اینستاگرام را به اشتراک بگذارید که سطح تعامل را افزایش می‌دهد. استیکرهای نظرسنجی، پرسش و مسابقه، ازجمله راه‌های مناسب برای ایجاد تعامل هستند.

کارکرد الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلور

الگوریتم اکسپلور برای اینستاگرام محتوایی را ارائه می‌کند که گمان می‌شود بر اساس تاریخچه تعاملاتتان بیشتر به آن علاقه دارید. اگرچه که فید یا صفحه اصلی اینستاگرام شما پرشده از محتوای اکانت‌هایی که قبلاً دنبال کرده‌اید، خوراک خبری اکسپلور تقریباً به‌طور کامل از محتوای حساب‌های جدید تشکیل‌شده است.

مهم‌ترین اقداماتی که ما در اکسپلور پیش‌بینی می‌کنیم شامل لایک، ذخیره و اشتراک‌گذاری می‌باشد و مهم‌ترین گره‌ها و داده‌هایی که اینستاگرام به آن‌ نگاه می‌کند عبارت‌اند از:

  • اطلاعات درباره پست: یک پست چقدر محبوب است؟ مانند سرعت تعامل کاربران با آن. اهمیت این سیگنال یا گراها بسیار بیشتر از صفحه اصلی و استوری‌هاست.
  • فعالیت شما در اکسپلور: تاریخچه‌ی نحوه تعامل شما با پست‌ها.
  • اطلاعاتی درباره شخصی که ارسال‌کننده پست است: چه افرادی در چه مدتی با آن‌ها تعامل داشته‌اند؟ گاهی اوقات شما نیز شامل این نگاه و بررسی می‌شوید.

صفحه اکسپلور مدام تغییر می‌کند، با دسته‌بندی موضوعات جدید و قابلیت‌های جستجوی پیشرفته خودش را بروز می‌کند. به‌عنوان مثال، اکنون می‌توانید با کلمات کلیدی و همچنین هشتگ‌ها جستجو کنید تا محتوای مرتبط را در یک فید بی‌نظیر کشف کنید.

این حاکی از آن است که الگوریتم صفحه اکسپلور، محتوای بصری پست‌های شمارا نیز به همراه کلماتش در کپشن در نظر دارد. پس با اشتراک‌گذاری مداوم محتوای جذاب با زیرنویس‌های قوی، کلمات کلیدی مرتبط و هشتگ‌های خاص، پست‌های خود را برای پتانسیل صفحه اکسپلور بهینه می‌کنید. تقریباً به آخرهای پرسش الگوریتم اینستاگرام چیست و چگونه کار می‌کند رسیده‌ایم. اما نکته مهم همیشه به‌روز ماندن است. این را باید یادمان بماند.

جمع‌بندی الگوریتم اینستاگرام 2023

الگوریتم ااینستاگرام 2023در این بررسی کوشیدیم نشان دهیم که الگوریتم اینستاگرام چیست و چگونه کار می‌کند و هم‌چنین با بررسی این‌که کارکرد الگوریتم اینستاگرام 2023 در بخش‌های مختلفِ الگوریتم اینستاگرام برای پست ، الگوریتم اینستاگرام برای استوری ، الگوریتم اینستاگرام برای ریلز و الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلور ، روش‌های بهینه‌سازی و گسترش مخاطبین را برشمردیم تا بتوانید با استفاده از آگاهی‌ای که از ویژگی‌های این الگوریتم‌ها به‌دست می‌آورید، محتوای خود را بهتر مدیریت کنید.

سؤالات متداول

الگوریتم اینستاگرام هرچند وقت یک‌بار بروز می‌شود؟

زمان دقیقی در دسترس نیست، اما می‌توانید با مراجعه به FAQ اینستاگرام، ببینید چه چیزهایی درباره‌ی الگوریتم اینستا 2023 به بعد گفته است.

آیا ریپورت پست در الگوریتم اینستاگرام 2023 مؤثر است؟

قطعاً. یکی از معیارهای الگوریتم اینستا 2023 بررسی همین موضوع است. این بخش را به‌تفصیل در الگوریتم اینستاگرام چیست و چگونه کار می‌کند توضیح دادیم.

پایان مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x