گل و گیاه
ترند

همه چیز درباره نگهداری از گل مرجان/ نحوه آبیاری، کود و آفات

گل مرجان ( Euphorbia milii ) یک گیاه گوشتی و آبدار زیبا است که می تواند تقریباً در تمام طول سال حتی در داخل خانه شکوفا شود.

به گزارش پارت نیوز؛ برگهای ضخیم و سبز روشن در امتداد رشد ساقه جدید رشد می کنند، اما مراقب خارها باشید. گل‌های واقعی کوچک و سبز هستند و اطراف آن را شاخه‌های پر زرق و برق به رنگ‌های قرمز، نارنجی، صورتی، زرد یا سفید احاطه کرده‌اند. این گیاه با رشد آهسته به درختچه ای با ارتفاع 3 تا 6 فوت در فضای باز تبدیل می شود.

آشنایی با گل مرجان

گل مرجان یک گیاه گرمسیری در سراسر جهان است. این گیاه برای اولین بار توسط بارون میلیوس، فرماندار رئونیون (جزیره بوربون) وارد کشت شد، از این رو به نام Milii نامگذاری شد. گیاه مرجان پیشینه جالبی دارد و می توان آن را با نام های مختلفی مانند تاج خار، گیاه مسیح، خار مسیح و Corona de Cristo یا Corona de Espinas در آمریکای لاتین یافت.

ممکن است این نام ها برای شما بسیار تعجب آور باشد، به خصوص اگر بدانید Euphorbia Milii چقدر زیباست. همانطور که مشخص است، شایعات حاکی از آن است که تاجی که عیسی مسیح بر سر گذاشته از ساقه های گیاه مرجان ساخته شده است. هنگامی که مرجان شما در فضای باز رشد می کند، به نور خورشید زیاد و خاک با زهکشی خوب نیاز دارد. در آب و هوای بسیار گرم و خشک ، گیاهان به سایه نیاز دارند زیرا آفتاب گرم ظهر می تواند برگ ها را بسوزاند.

گیاه مرجان در زیستگاه طبیعی خود به ارتفاع 12-15 سانتی متر رشد می کنند و تمایل به پراکندگی دارند. هنگامی که در باغ های بیرونی در مناطق گرم مانند فلوریدا رشد می کنند، قد آنها تنها 7-8 سانتی متر می رسد و زمانی که در داخل خانه رشد می کنند حدود 5-6 سانتی متر بلند می شوند. خارهای تیز ساقه ها و شاخه های آن را می پوشاند و 2-5 سانتی متر و برگ های آن 5-6 سانتی متر طول دارند.

نگهداری از گل مرجان

گیاه مرجان از آنجایی که یک گیاه گرمسیری است، در شرایط گرم رشد می کند، خشکسالی را دوست دارد، اما به شدت به یخبندان حساس است. معمولاً در ظرفی رشد می‌کند که می‌توان آن را برای ماه‌های سرد زمستان به داخل خانه منتقل کرد. اگر در آب و هوای گرم زندگی می کنید، می توانید این نیمه آبدار را در فضای باز به عنوان یک درختچه زینتی پرورش دهید.

برگ‌های گوشتی و سبز روشن، خارهای سیاه و قرمز تیز ضخیم و گل‌های ریز دارد که به‌صورت خوشه‌ای رشد می‌کنند و براکت‌های قرمز یا زرد رنگی که شبیه گلبرگ‌ها هستند، فرو می‌روند. این گیاه همیشه سبز به قدری جالب و زیبا است که در سال 1993 جایزه شایستگی باغ را از انجمن سلطنتی باغبانی دریافت کرد. در تمام طول سال شکوفا می شود و کم نگهداری است، بنابراین گل زینتی عالی برای مبتدیان باغبانی و دوستداران گیاهان بسیار پرمشغله است.

گل مرجان از گیاهان آپارتمانی همه کاره و سازگار هستند. تنها چیزی که آنها نیاز دارند یک ظرف با زهکشی خوب است که فقط یک یا دو سایز بزرگتر از اندازه ریشه باشد. هنگامی که در خاک بیش از حد کاشته می شود، گیاهان می توانند مستعد پوسیدگی ریشه باشند، به خصوص اگر خاک برای مدت طولانی مرطوب باشد.

آبیاری مناسب گل مرجان

آبیاری گیاه مرجان خاردار

آبیاری گل مرجان نیاز به یک تعادل ظریف دارد. در حالی که به خشکی مقاوم است و می تواند برای مدت طولانی بدون آب بماند، تامین رطوبت کافی بدون آبیاری بیش از حد ضروری است. قبل از آبیاری اجازه دهید یک سانتی متر از سطح خاک خشک شود. انگشت خود را در خاک فرو کنید تا سطح رطوبت را اندازه گیری کنید. اگر احساس می کنید خشک است، زمان آبیاری است. به یاد داشته باشید که بهتر است این گیاه را در زیر آب قرار دهید تا بیش از حد آبیاری کنید، زیرا رطوبت بیش از حد می تواند منجر به پوسیدگی ریشه شود.

در طول فصل رشد فعال، معمولاً بهار و تابستان، می توانید دفعات آبیاری را بیشتر کنید. با این حال، همیشه اطمینان حاصل کنید که خاک بین دو آبیاری خشک شده است تا از نشستن گیاه در خاک خیس جلوگیری شود. در مقابل، در طول دوره خواب، آبیاری را کاهش دهید تا خاک به سختی مرطوب بماند. این دوره معمولاً در اواخر پاییز و زمستان رخ می دهد که گیاه رشد خود را کند می کند. مهم است که برنامه آبیاری خود را بر این اساس تنظیم کنید تا از غرقاب شدن گیاه جلوگیری کنید.

نور مناسب گل مرجان

گل مرجان برای رشد شاد و سالم به حداقل نصف روز نور خورشید و دمایی بین 65-75 درجه فارنهایت (18-24 درجه سانتیگراد) نیاز دارد. مشکلی نیست که دما در شب کمی کاهش یابد زیرا این ساکولنت می تواند دمای کمتر از 50 درجه فارنهایت (10 درجه سانتیگراد) را تحمل کند. به عنوان یک قاعده کلی، مرجانی که بیشتر در معرض نور خورشید قرار می گیرند، گل های بیشتری خواهند داشت.

اما نکته مهم در مورد این نیمه ساکولنت این است که حتی با 3-4 ساعت تابش مستقیم نور خورشید در روز نیز گل می دهد. اگر قصد دارید آن را در فضای باز پرورش دهید و می خواهید به طور منظم شکوفا شود، محلی را پیدا کنید که نور خورشید زیادی دریافت کند. در داخل خانه، آن را نزدیک یک پنجره رو به جنوب یا غرب قرار دهید. البته در آب و هوای تابستانی بسیار گرم، گل مرجان به سایه ظهر نیاز دارند. هنگامی که گیاه مرجانتان در داخل خانه رشد می کنند، با خاک شن و نور روشن بهترین عملکرد را دارند.

گلدهی گیاه مرجان

نور مورد نیاز گیاه مرجان خاردار

گلهای واقعی  فاقد گلبرگ و کاسبرگ بوده و کوچک و مایل به سبز هستند. با این حال، آنها توسط براکت های گلبرگ مانند زیبا تحت تأثیر قرار می گیرند. هنگامی که در شرایط عالی رشد می کند، گل های مرجان در طول سال شکوفا می شوند، اما فصل شکوفه دادن آنها عمدتا از زمستان تا بهار است. با این حال، بسیار معمول است که گیاه مرجان که در داخل خانه رشد می‌کنند، از اواخر زمستان تا پاییز شکوفا شوند.

ساکولنت ها و کاکتوس ها گیاهان شگفت انگیزی هستند و هیبریدها حتی بهتر هستند. در نتیجه هیبریدایزرهای گیاهی همیشه به دنبال گونه های جدید هستند. برای اینکه بدانید دقیقاً چه چیزی خریداری کرده اید باید به دنبال مرجانی باشید که روی گل هستند.

قلمه زدن گیاه گل مرجان مرجان

ساده ترین راه برای تکثیر این گیاه مرجان استفاده از قلمه های نوک است. آنها را ببرید و داخل آب یا خاک بگذارید. داخل آب باید صبر کنید تا ریشه بدهند و سپس آنها را بکارید. اما داخل خااک باید هروز به مدت یک ماه به آن آب دهید تا داخل خاک ریشه بزند تا بتواند مواد غذایی خودش را از طریق ریشه به برگ برساند.

خاک مناسب گیاه مرجان

گل گیاه مرجان خاردار

آنها به خاک سنگی یا شنی و خاکی که از نظر مواد مغذی فقیر است و می توانند برای مدت طولانی بدون آب مقاومت کنند، اهمیتی نمی دهند. برای جلوگیری از ریزش برگ ها و تشویق گل ها به شکوفه دادن توصیه می شود از روش آبیاری “خیسانده و خشک” استفاده کنید.

رطوبت مناسب گل مرجان

مانند اکثر ساکولنت ها و کاکتوس ها، مرجان ها نمی تواند دمای بسیار سرد را تحمل کند. بنابراین، اگر دما زیر 1 درجه سانتیگراد رسید، این نیمه شاداب را به داخل خانه منتقل کنید. گیاه مرجان در مناطق 9-11 USDA مقاوم در برابر زمستان هستند، جایی که در مخلوط خاک ساکولنت با زهکشی خوب، آفتاب کامل و رطوبت خشک تا متوسط ​​رشد می کنند. خاک مرطوب در زمستان برای این گیاه خشکسالی بسیار خطرناک است.

درجه سمیت گل مرجان خاردار

وقتی گیاه را لمس می کنید از دستکش استفاده کنید زیرا شیره آن کاملا سمی است. همانطور که در بالا ذکر شد، شیره چسبنده حاصل از شکستگی ساقه ها و برگ ها می تواند پوست و چشم شما را تحریک کند. اگر بلعیده شود، تمام قسمت های گیاه برای حیوانات خانگی و انسان به طور یکسان سمی است و می تواند منجر به حالت تهوع، استفراغ و سایر مشکلات گوارشی شود.

آفات و بیماری های گل مرجان

بیماری و آفات گیاه مرجان خاردار

این گیاه به دلیل سمی بودن به ندرت مورد حمله آفات قرار می گیرد . در موارد نادر، ممکن است توسط شپشک‌های آردآلود ، تریپس، کنه‌های عنکبوتی ، و حشرات فلس‌سوز تحت تأثیر قرار گیرد. هنگامی که محیط بیش از حد مرطوب است، گیاه مرجان می تواند مستعد پوسیدگی ریشه و بیماری های قارچی باشد. گل مرجان، همچنین به عنوان گیاه خاردار و نوعی کاکتوس شناخته می شود، یک گیاه همیشه سبز پهن برگ، بومی ماداگاسکار است.

پایان مطلب/س.آ

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x