فناوری

پیکسل 9 معرفی شد؛ مشخصات کامل + طراحی و قیمت 

گوگل بعد از مدتها انتظار گوشی جدید خود به نام پیکسل 9 را معرفی کرد. در ادامه مشخصات کامل و طراحی این گوشی را در اختیار شما می گذاریم.

به گزارش پارت نیوز؛ پیکسل 9 با طراحی مدرن و منحصر به فرد خود به خوبی در دل همه جا گرفت. طراحی دوربین این گوشی بر خلاف سایر گوشی ها به جزیره بیضی شکل انتقال یافته است که جذاب می باشد.

مشخصات گوشی پیکسل 9

پیکسل ۹ از پردازنده‌ی تنسور G4 به‌همراه حداکثر ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۱۲ گیگابایت رم استفاده می‌کند.

این پردازنده‌ی چهار نانومتری در واحد سی‌پی‌یو یک هسته‌ی ۳٫۱ گیگاهرتزی Cortex-X4 و سه هسته‌ی ۲٫۶ گیگاهرتزی Cortex-A720 و چهار هسته‌ی ۱٫۹۵ گیگاهرتزی Cortex-A520 دارد.

گوشی جدید گوگل اکنون از مودم پیشرفته‌تر اگزینوس ۵۴۰۰ و پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G715 استفاده می‌کند.

قابلیت هوش مصنوعی در پیکسل 9

Pixe 9 صفحه نمایش

به‌دلیل اجرای صحیح ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی، هر دو نسخه‌ی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی پیکسل ۹ به ۱۲ گیگابایت رم مجهز شده‌اند.

جدول مشخصات کلی پیکسل 9

مدل تراشه Google Tensor G4
ابعاد 152.8 در 72 در 8.5 میلی‌متر
وزن 198 گرم
رنگ مشکی، کرم، سبز روشن، صورتی
ابعاد نمایشگر 6.3 اینچ
ترکیب حافظه داخلی و رم 128 گیگابایت / 12 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 12 گیگابایت رم
دوربین اصلی – واید/استاندارد 50 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اولتراواید لنز اولتراواید فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز پوشش 123 درجه 1/2.55 اینچ سایز سنسور f/1.7
ظرفیت باتری 4700 میلی‌آمپر ساعت
حسگرها حسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما فشارسنج هوا حسگر نور محیط

قابلیت نرم افزاری پیکسل 9

پیکسل 9 از سیستم عامل اندروید 14 بهره می برد. همچنین گوگل اعلام کرده است که تا هفت سال به روزرسانی نرم افزاری دریافت خواهد کرد. بنابراین تنها گوشی که از جهت نرم افزاری با این پیکسل 9 رقابت می کند، سری گلکسی S24 می باشد.

از آنجایی که به احتمال زیاد توسعه اندروید 15 هنوز تمام نشده است، گوشی پیکسل 9 با اندروید 14 عرضه خواهد شد. همچنین این خانواده از گوشی ها اولین سری دریافت کننده اندروید 15 خواهند بود.

باتری پیکسل 9

باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی پیکسل ۹ در مدت ۳۰ دقیقه حدود ۵۵ درصد شارژ می‌شود و از این نظر درمقایسه‌با نسل قبل پیشرفت کرده است.

ویژگی های پیکسل 9

ویژگی قابل توجهی که برای پیکسل 9 می توان نام برد، حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش اولتراسونیک، وای‌فای ۷، بلوتوث ۵٫۳ و اسپیکر‌های استریو می باشد.

رنگ بندی پیکسل 9

رنگ بندی پیکسل 9

پیکسل 9 در رنگ‌های چشم‌نواز سبز و Rose و Porcelain (سفید) و Obsidian (مشکی) فروخته خواهد شد.

طراحی پیکسل 9

در حالی که طراحی کلی شبیه مدل های سال گذشته است، سری پیکسل 9 دارای گوشه های گردتر و جدیدتر است.این فرم جدید حس راحتی بیشتری را در دست ایجاد می کند. همچنین گوگل می گوید که پیکسل 9 دو برابر از پیکسل 8 در تست های دراپ دوام دارد.

همچنین لازم به ذکر است که پیکسل 9، دارای لایه ای از شیشه گوریلا گلس Victus 2 Corning در جلو و پشت برای محافظت در برابر افتادن و خط و خش است.

علاوه بر این، پیکس 9 دارای روکش مقاوم در برابر اثر انگشت، دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب می باشد.

گوگل می گوید محفظه گوشی ها از 100% آلومینیوم بازیافتی ساخته شده است، در حالی که بسته بندی آنها عاری از هرگونه پلاستیک است.

صفحه نمایش پیسکل 9

Pixe 9 صفحه نمایش

صفحه نمایش Actua در پیکسل 9 به حداکثر روشنایی 2700 نیت (1800 نیت هنگام مشاهده محتوای HDR) می رسد. صفحه نمایش 6.3 اینچی Actua در پیکسل 9 دارای رزولوشن 2424 در 1080 با نسبت تصویر 20:9 است که تراکم 422 PPI را ایجاد می کند. بسته به محتوا بین 60 تا 120 هرتز به صورت تطبیقی ​​به روز می شود.

با این حال، روشنایی تنها تفاوت بین نمایشگر Actua و Super Actua نیست. تفاوت اصلی بین این دو در وضوح و نرخ تجدید است.

کیفیت دوربین پیکسل 9

دوربین پیکسل 9

خط پیکسل گوگل همیشه در مورد کیفیت تصویر ثابت مورد تحسین قرار گرفته است، حتی زمانی که آنها از بالاترین سنسورهای تصویر برخوردار نیستند.

برای شروع Pixel 9 از یک دوربین اصلی در پشت استفاده می کند: یک دوربین 50 مگاپیکسلی Octa PD با زاویه دید عریض با پشتیبانی OIS و EIS، دیافراگم f/1.68، و اندازه سنسور تصویر 1/1.31 اینچ. همچنین  از یک دوربین ثانویه در عقب استفاده می کند.

همچنین  از یک دوربین ثانویه در پشت استفاده می کند: یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی Quad PD فوق عریض با میدان دید ۱۲۳ درجه، پشتیبانی از فوکوس خودکار برای فوکوس ماکرو نزدیک، دیافراگم f/1.7 و سنسور تصویر 1/2.55 می باشد.

قیمت اعلام شده برای پیکسل 9

قیمت گوشی جدید پیکسل ۹ برای کانفیگ‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی به‌ترتیب ۸۰۰ و ۹۰۰ دلار اعلام شده است.

حرف آخر

گوشی پیکسل 9 که همین تازگی رونمایی شد، کیفیت مطلوبی را ارئه می دهد. با این اطلاعات شما راحت تر می توانید نسبت به خرید آن اقدام کنید. از شما کاربران محترم خواهشمندیم اگر نظری درباره این مقاله دارید، در قسمت نظرات کاربران با ما به اشتراک بگذارید.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x