فناوری

 پیکسل 9 پرو فولد؛ با طراحی مشابه زد فولد 6 معرفی شد+ مشخصات کامل

در این مقاله به معرفی پیکسل 9 پرو فولد جدیدترین گوشی تاشو گوگل می پردازیم. این گوشی با طراحی تاشو خود رقیب جدید زد فولد 6 می باشد.

به گزارش پارت نیوز؛ پیکسل 9 پرو فولد؛ بهترین نسخه گوگل از نظر طراحی، سخت افزاری، نرم افزاری و صفحه نمایش می باشد.

مشخصات فنی پیکسل 9 پرو فولد

پیکسل 9 پرو فولد به تراشه‌ی تنسور G4 گوگل، ۱۶ گیگابایت رم، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی مجهز است. باتری استفاده‌شده در گوشی تاشو یادشده ظرفیت ۴۶۵۰ میلی‌آمپر‌ساعتی دارد که کمی کمتر از نسل قبلی است.

تراشه‌ی چهار نانومتری تنسور G4 گوگل یک هسته‌ی ۳٫۱ گیگاهرتزی Cortex-X4 و سه هسته‌ی ۲٫۶ گیگاهرتزی Cortex-A720 و چهار هسته‌ی ۱٫۹۵ گیگاهرتزی Cortex-A520 دارد.

جدول مشخصات کامل گوشی پیکسل 9 پرو فولد

اندازه صفحه نمایش بیرونی، فناوری، وضوح، نرخ تازه سازی 6.3 اینچی OLED؛ 2,424 x 1,080 پیکسل; نرخ نوسازی متغیر 60-120 هرتز
اندازه صفحه نمایش داخلی، فناوری، وضوح، نرخ تجدید OLED 8 اینچی؛ 2152 x 2076 پیکسل، نرخ نوسازی متغیر 1-120 هرتز (LTPO)
تراکم پیکسلی جلد: 422 ppi; داخلی: 373ppi
نرم افزار موبایل Android 14
دوربین 48 مگاپیکسل (عرض)، 10.5-

مگاپیکسل (فوق عریض)، 10.8-

باتری 4650 میلی آمپر ساعت
رابط USB-C
مدل تراشه Google Tensor G4
ترکیب حافظه داخلی و رم 512 گیگابایت / 16 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 16 گیگابایت رم
حسگرها حسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما فشارسنج هوا

نمایشگر بزرگ پیکسل 9 پرو فولد

پیکسل 9 پرو فولد

پیکسل 9 پرو فولد بهترین فرم گوشی تاشو است. این باریک‌ترین گوشی تاشو است و دارای بزرگترین نمایشگر داخلی است که تا به حال در هر دستگاه تلفن همراه دیده شده است.

گوگل حاشیه‌های اطراف نمایشگر اصلی Pixel 9 Pro Fold را کاهش داده است و هنگامی که دستگاه باز می‌شود، یک صفحه نمایش 8 اینچی باقی می‌ماند.

صفحه نمایش کاور نیز بزرگتر از پنل 5.8 اینچی Pixel Fold است و به 6.3 اینچ افزایش می یابد. تغییرات در لولا باعث می‌شود که Pixel 9 Pro Fold در حالت باز تنها 5.1 میلی‌متر نازک شود، در حالی که این مقدار برای Pixel Fold 5.8 میلی‌متر است.

گوگل ادعا می‌کند که صفحه‌های داخلی و روکش می‌توانند به حداکثر روشنایی 2700 نیت برسند.

 هوش مصنوعی در پیکسل 9 پرو فولد

پیکسل ۹ پرو فولد حالا از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی جمنای گوگل و Pixel Screenshots پشتیبانی می‌کند. Pixel Screenshots به کاربر کمک می‌کند تا با استفاده از هوش مصنوعی اطلاعات مدنظرش را در اسکرین‌شات‌ها پیدا کند.

طراحی Pixel 9 Pro Fold

طراحی پیکسل 9 پرو فولد

گوگل لولا را تغییر داده است تا دوام بیشتری داشته باشد. همچنین از فولاد ضد زنگ، با روکش آلیتاژ آلومینیوم ساخته شده است، اما به ساده تر شدن طراحی فولد جدید نیز کمک می کند.

همچنین گویا این گوشی کمی وزن سبک تری نسبت به مدل های دیگر گوگل دارد. تغییر جزئی در ظاهر گوشی تاشو گوگل با نوار افقی دوربین که در یک طرف پشت پیکسل فولد قرار دارد، جای خود را به آرایه دوربین مستطیلی روی  پیکسل 9 پرو فولد می دهد. دوربین ها در آن آرایه روی هم قرار گرفته اند.

معایب پیکسل 9 پرو فولد

بزرگ‌ترین نقص پیکسل فولد، حاشیه‌های نسبتاً ضخیم در اطراف نمایشگر داخلی بود. حاشیه ها درپیکسل 9 پرو فولد به اندازه قابل قبول‌تری کوچک‌تر شده‌اند که باعث می‌شود صفحه نمایش به جای 7.6 اینچ، 8 اینچ باشد، اما باز هم ضخامت زیادی دارد.

دوربین پیکسل 9 پرو فولد

دوربین  پیکسل 9 پرو فولد

بهبود دوربین در پیکسل 9 پرو فولد تقریباً وجود ندارد، زیرا نسبت به پیکسل فولد به نوعی کاهش یافته است.  اکنون لنز فوق عریض از سنسور 10.5 مگاپیکسلی به جای 10.8 مگاپیکسل استفاده می کند. دوربین جلوی یک حسگر 10 مگاپیکسلی کمی تقویت می شود.

به جای تغییرات سخت افزاری، گوگل تلاش خود را بر روی ویژگی های پردازش عکس انجام داده است و به شدت بر هوش مصنوعی تکیه کرده است.

گزینه (Add Me lets you) «افزودن من» به شما امکان می‌دهد با ترکیب دو عکس در یک عکس، خود را وارد عکس‌های گروهی کنید. و Reimagine به شما امکان می‌دهد عکس‌هایی را که گرفته‌اید با پیام‌های متنی تغییر دهید.

حرف آخر

ما مشخصات کلی از گوشی پیکسل 9 پرو فولد را در اختیار شما قرار داده ایم. خواهشمندیم با نظرات خود در قسمت نظرات کاربران ما را همراهی کنید.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x