آشپزی

چطور تلخی پوست پرتقال را بگیریم؟/تکنیک های گرفتن تلخی پوست پرتقال

در دستور پخت برخی غذاها و همچنین به عنوان تزیین می توانید از پوست پرتقال استفاده کنید. در ادامه به این پرسش که چطور تلخی پوست پرتقال را بگیریم خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ چطور تلخی پوست پرتقال را بگیریم؟ پوست پرتقال علاوه بر آنکه به عنوان تزیین و طعم دهنده مورد استفاده قرار می گیرد به عنوان یک دوست برای فشار خون، سلامت قلب و ریه‌ ها، و معده شما شناخته می‌شود. با آگاهی از این موضوع، اگر تصمیم به استفاده از پوست پرتقال گرفته‌اید، باید قبل از هر چیز، تلخی آن را از بین ببرید. در ادامه به تکنیک های گرفتن تلخی پوست پرتقال خواهیم پرداخت.

چطور تلخی پوست پرتقال را بگیریم؟

تهیه خلال پرتقال و گرفتن تلخی پوست آن کاری لذت بخش می تواند باشد. در اینجا روش های آسانی برای تهیه خلال پرتقال با گرفتن تلخی پوست آن را آموزش می‌دهیم.

ابتدا، میوه‌های پرتقال را در آب جاری بریزید و حداقل نیم ساعت درون آب قرار دهید. در این مدت، میوه‌ها را با ماده ضدعفونی کننده‌ای که برای مواد غذایی مناسب است، شسته و سپس خشک کنید.

چگونه تلخی پوست پرتقال را بگیریم

سپس به مراحل زیر توجه کنید:

پوست‌های پرتقال را با یک چاقو  تیز یا پوست‌کن نازک جدا کنید و به شکل نوارهای خیلی باریک برش دهید.

با یک چاقوی تیز، لایه سفید پوست را کاملاً حذف کنید. این لایه سفید معمولاً تلخی موجود در پوست پرتقال را ایجاد می‌کند.

پوست‌های خلال شده را در آب و یخ برای حداقل دو ساعت نگه دارید. در این مدت، چند بار آب را تعویض کنید. این مرحله برای حذف باقی‌مانده تلخی و افزایش طعم و رنگ خلال پرتقال بسیار مهم است.

یک پیمانه خلال پرتقال را با یک پیمانه آب و دو قاشق غذاخوری شکر در قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید. زمانی که آب جوش آمد، حرارت را کم کنید و صبر کنید تا خلال پرتقال‌ها آهسته پخته شده و آب تقریباً تبخیر شود و مایع غلیظ شود.

این خلال پرتقال حاصل از این روش می‌تواند برای تهیه شیرینی پلو یا مربای هویج استفاده شود. در صورت اضافه شدن خلال‌های اضافه، آنها را در فریزر نگهداری کنید تا از کیفیت مواد حفظ شود.

چگونه بدون شکر تلخی پوست پرتقال را بگیریم؟

در این روش، پس از جداسازی پوست پرتقال، آن‌ها را به مدت ۱ الی ۲ روز در آب گرم بخیسانید. در طی این مدت، آب را ۳ الی ۴ بار تعویض کنید تا مواد مضر از پوست پرتقال حذف شود. سپس، آن‌ها را دو بار جوشانده و در آب سرد بریزید.

در مرحله بعد پوست ها را با مقداری آب مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا کمی بپزند. پس از مصرف آب اضافی، پوست پرتقال آماده استفاده خواهد بود. می توانید آنها را چند روز در یخچال در ظرف دربسته نگهداری کنید. این روش از بین بردن تلخی پوست پرتقال بلافاصله و در کمتر از 15 دقیقه انجام می شود.

پرتقال مناسب برای خشک کردن پوست

هر چه پرتقال شما خوشبوتر و با رنگ زیباتر باشد، نتیجه بهتری حاصل خواهد شد. به طور معمول، پرتقال‌های کوچک محلی دارای عطر و بوی بهتری هستند.

چگونه تلخی پوست پرتقال را بگیریم

بهترین وسیله برای جدا کردن پوست  انواع مرکبات از جمله پرتقال، نارنگی و لیمو، چنگک زست گیری است، که همانند یک رنده بسیار تیز، پوست پرتقال را به شکل رشته‌های بسیار نازک جدا می‌کند. البته می‌توانید از پوست‌کن نیز استفاده کنید، اما حتماً باید پوست‌کن شما بسیار تیز باشد.

برای خشک کردن پوست پرتقال چطور باید پوست پرتقال را بگیریم؟

پوست پرتقال‌های شما باید به صورت کاملاً نازک باشد و تا حد امکان هیچ اثری از سفیدی بر روی آن باقی نماند. چنگک زست گیری این کار را به خوبی انجام می‌دهد، اما در مورد پوست‌کن ممکن است نیاز باشد تا در برخی نقاط دوباره تمیز شود.

بهترین حالت این است که پوست پرتقال به شکل رشته‌های نازک درآید (خلال پوست پرتقال). اگر از پوست‌کن برای گرفتن پوست پرتقال استفاده می‌کنید، حتماً باید نوارها را با یک چاقوی بسیار تیز بسیار نازک خلال کنید. هر چه نازک‌تر بهتر است.

چطور پوست پرتقال را خشک کنیم؟

اگر قصد خشک کردن پوست پرتقال را دارید، پس از جوشاندن پوسته‌ها، آنها را در سینی پهن کنید و در فضای آشپزخانه قرار دهید تا کم‌کم خشک شوند. سپس درون ظرف شیشه‌ای در بسته نگه دارید.

چگونه تلخی پوست پرتقال را بگیریم

توصیه می‌شود از عطر دهنده‌های دیگری مانند زعفران، وانیل یا هل استفاده نکنید؛ زیرا پوست پرتقال به تنهایی دنیایی از عطر و مزه را ارائه می‌دهد!

خلال نارنج یا پرتقال را در ظرفی از جنس روی نریزید، زیرا از شفافیت خلال ها کاسته و خلال ها خوش رنگ نمی شوند. برای این کار، بهتر است از ظرف لعابی استفاده کنید.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x