سلامت

چند ساعت بعد از ایمپلنت غذا بخوریم؟ ( + باید و نبایدهای غذایی )

چند ساعت بعد از ایمپلنت غذا بخوریم؟ پس از یک ساعت و بعد از خارج کردن اسفنج ها و برداشتن گازهای محل کاشت می توانید غذاهای نرم و سرد بخورید. اگر به فکر ایمپلنت های دندانی برای جایگزینی دندان های از دست رفته یا آسیب دیده هستید، احتمالاً از خود می پرسید که چند ساعت بعد از ایمپلنت غذا بخوریم و از چه غذاهایی اجتناب کنید.

داشتن درد، تورم، التهاب و خونریزی در محل انجام ایمپلنت دندان امری طبیعی است. خوردن غذاهای گرم باعث می شود تا میزان خونریزی بیشتر شود و درد بیشتری را احساس کنید. از این رو تا 24 ساعت پس از انجام ایمپلنت دندان از خوردن غذاهای گرم و سفت خودداری نمایید.

مهم ترین نکته برای خوردن غذا بعد از ایمپلنت این است که به مدت یک ساعت از خوردن هر چیزی جدا خودداری کنید.

پس از برداشتن گازهای اطراف محل انجام ایمپلنت می توانید غذا بخورید. با این حال فقط این سوال مهم نیست که چند ساعت بعد از ایمپلنت غذا بخوریم، بلکه باید بدانیم که چه چیزهایی را می توانیم بخوریم و از خوردن چه چیزهایی باید اجتناب کنیم.

اگر هنوز ایمپلنت دندان انجام ندادید و می خواهید مشاوره آنلاین رایگان به همراه کسب اطلاع از قیمت ایمپلنت دندان را داشته باشید، از صفحه ( https://roshadent.com/%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%be%d9%84%d9%86%d8%aa-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86/ ) دیدن فرمایید.

بهبودی پس از انجام جراحی ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟

در طول جراحی ایمپلنت دندان، پست های فلزی در لثه و استخوان فک کاشته می شوند. دندانپزشک متخصص یک بی حسی موضعی تجویز می کند تا اطمینان حاصل شود که بیمار در راحت ترین حالت قرار دارد. برای بیماران مبتلا به اضطراب ممکن است آرام بخش نیز تجویز شود. در نتیجه اصلا نگران درد نباشید.

روند بهبودی پس از جراحی ایمپلنت دندانی دارای دو بخش است: بهبودی برش های مربوط به جراحی و بهبود طولانی مدت استخوان. زمانی که بیماران از دستورالعمل هایی که دندانپزشک به آنها داده است پیروی کنند، بهبودی سریع تر و بدون درد را تجربه خواهند کرد.

بهبودی پس از جراحی ایمپلنت دندان ممکن است چند ماه طول بکشد؛ زیرا استخوان فک اطراف ایمپلنت باید بهبود یابد. میانگین زمان بهبودی استخوان فک ۴ تا ۶ ماه است.

چند ساعت بعد از ایمپلنت غذا بخوریم ؟

در 24 ساعت پس از جراحی ایمپلنت دندان، ممکن است تورم، درد در محل برش و خونریزی جزئی را تجربه کنید. دندانپزشک ممکن است دارو های ضد درد یا آنتی بیوتیک را برای مقابله با مشکلات پیش بینی شده تجویز کند.

مهم ترین سوالی که در این زمان برایتان پیش می آید این است که چند ساعت بعد از ایمپلنت غذا بخوریم؟

در این مدت، فقط سراغ غذاهای نرم و آبکی بروید. از آنجایی که روی محل کاشت دندان بخیه های زده می شود، بعد از خوردن غذا باقیمانده آن را از دهان خود بشویید تا از عفونت جلوگیری شود.

چند ساعت بعد از ایمپلنت غذا بخوریم؟ ( + باید و نبایدهای غذایی )

شاید بپرسید که پس از جراحی ایمپلنت دندان چه بخورم؟ غذاهای نرم زیر می توانند در روزهای بعد از جراحی دندان مفید باشند:

  • ماست
  • بستنی
  • پوره سیب زمینی
  • سوپ خامه ای یا آبگوشت
  • پودینگ
  • اسموتی (توجه داشته باشید، تا زمانی که محل برش در حال بهبود است، نباید از نی استفاده کنید).

برخی از بیماران تنها چند ساعت پس از جراحی احساس بهتری دارند و برخی دیگر برای بهبودی به چند روز نیاز دارند. وقتی احساس کردید که آماده جویدن هستید (البته در سمتی که برش و بخیه ندارید)، می توانید غذاهای نرم تری را به آرامی بخورید.

چه مدت بعد از جراحی کاشت دندان می توانم به طور معمول غذا بخورم؟

یک رژیم غذایی «بدون جویدن» آزار دهنده خواهد بود، بنابراین بیماران مشتاق هستند که پس از جراحی در اسرع وقت به عادات غذایی قبلی خود بازگردند. به طور معمول، حدود یک هفته طول می کشد تا بیماران پس از جراحی ایمپلنت دندان به عادات غذایی منظم خود برگردند. با این حال ممکن است بتوانید 24 تا 48 ساعت پس از جراحی از غذاهای جامد (اما نه سفت یا ترد) استفاده نمایید.

غذاهای مصرف شده در دوران بهبودی باید به راحتی جویده شوند. به عنوان مثال، می توانید از غذا هایی مانند مرغ، لوبیا، حبوبات یا گوشت چرخ کرده برای تامین پروتئین بدن خود استفاده کنید.

غذاهایی که بعد از جراحی ایمپلنت دندان باید اجتناب کرد؟

در طول هفته ای که محل جراحی ایمپلنت دندان هنوز در حال بهبود است، باید از خوردن غذاها و نوشیدنی های زیر به طور کامل اجتناب کنید:

  • نوشیدنی های گازدار
  • غذاهای ترد، چسبناک یا ساینده مانند دانه ها، چیپس و انواع توت ها
  • غذاهای اسیدی، مانند گوجه فرنگی و پرتقال (که می تواند ناحیه درمان را تحریک کنند و بهبودی را کند نمایند)
  • غذاهای ادویه دار
  • غذاهایی که در دمای گرم سرو می شوند
  • میوه ها و سبزیجات خام
  • غذاهای ترد مانند گرانولا و چوب شور
  • غذاهای چسبنده، مانند کارامل، میوه های خشک یا آدامس
  • غذاهای شیرین، مانند آب نبات

سوالات متداول

چرا نمی توانم بعد از جراحی ایمپلنت دندان از نی استفاده کنم؟

برای حداقل سه روز پس از جراحی، اجتناب از نی و همچنین نوشیدن مستقیم از لیوان به جای نی بسیار مهم هستند. استفاده از نی با حرکت مکیدن به محل جراحی فشار وارد می کند و می تواند باعث خونریزی بیشتر شود.

آیا می توانم بعد از جراحی ایمپلنت دندان نوشابه بنوشم؟

در 48 ساعت اول پس از جراحی از نوشیدن نوشابه های گازدار یا الکلی خودداری کنید، زیرا می توانند محل جراحی را تحریک کنند.

آیا می توانم بعد از جراحی ایمپلنت دندان بستنی بخورم؟

بستنی هم سرد و هم نرم است که آن را به یک غذای ایده آل برای بعد از کاشت دندان تبدیل می کند. با خیال راحت در روز جراحی ایمپلنت دندان بستنی بخورید.

اگر بعد از جراحی ایمپلنت دندان اشتها نداشتم چکار کنم؟

این امر کاملا طبیعی است که بلافاصله بعد از جراحی ایمپلنت دندان اشتهای زیادی نداشته باشید.

با این حال، بسیار حیاتی است که به بدن خود سوخت لازم برای بهبودی و بازیابی را بدهید. برای کاهش ناراحتی به شما دارو داده می شود و بسیاری از بیماران در واقع غذاهای نرم و سرد پیدا می خورند تا احساس خوبی بر روی بافت لثه داشته باشند. بستنی، میلک شیک و ماست خاصیت تسکین دهندگی دارند.

اگر از خود می پرسید که بعد از جراحی ایمپلنت دندان چه بخورید باید بگوییم که بهتر است غذاهای نرمی که دوست دارید را انتخاب کنید. به جای گوشت می توانید از سایر غذاهای پروتئین دار استفاده نمایید تا بهبودی سریع تر حاصل شود. با گذشت زمان، اشتهای شما به تدریج باز می گردد و می توانید غذاهای متنوع تری را بخورید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x