پیشرفت شخصی

چگونه آناناس پوست بکنیم؟/ ساده ترین روش آناناس پوست کندن

اگر شما هم می خواهید به پاسخ این سوال که چگونه آناناس پوست بکنیم برسید می توانید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا خیلی سریع و بی دردسر یک آناناس بزرگ را پوست کنده و نوش جان کنید.

به گزارش پارت نیوز؛ بسیاری از افراد جدای از کنسرو آناناس علاقه بسیاری به طعم ترش و شیرین آناناس دارند و می خواهند بدانند که چگونه آناناس پوست بکنیم؟ این را مدنظر داشته باشید که بسیاری از افراد پوست کندن آناناس برایشان سخت می باشد اما اگر این کار را از روش صحیح انجام دهید، می توانید به راحتی پوست آناناس را جدا کنید.

اول از همه هنگام خرید آناناس باید نمونه سفت آن را انتخاب کنید. همچنین پوست آناناس باید طلایی و قهوه ای باشد و کمی به سبز بزند. مراقب باشید که سبز بودن آن بیش از حد زیاد نباشد.

برگ های آن نیز باید نسبتاً شل باشند اما مراقب باشید که برگ های پلاسیده و قهوه ای انتخاب نکنید. چنین آناناسی رسیده محسوب می شود و طعم و بوی بسیار عالی خواهد داشت.

چگونه آناناس پوست بکنیم؟

در ادامه به نحوه پوست کندن آناناس با چاقو خواهیم پرداخت.

1. برای پوست کندن آناناس به یک چاقوی تیز بلند نیاز دارید

اول از همه باید سر و ته آناناس را با چاقو بگیرید. همچنین می توانید برگ ها را با پیچاندن و یا با برش چاقو جدا کنید و سپس حدود یک سانت از بالا و پایین آناناس جدا کنید. برخی از سر جدا شده آناناس همراه با برگ به عنوان دکور روی میز استفاده می کنند.

2. سپس آناناس را ایستاده روی سینی قرار دهید

زمانی که ته آناناس را ببرید دیگر بر سطوح صاف قل نمی خورد. حال به گوشه های آناناس دقت کنید. این گوشه ها معمولاً مزه نامطلوب و گسی دارند که باید جدا شوند.

3. جدا کردن گوشه های اطراف آناناس

گوشه های اطراف آناناس شبیه چشم می باشد باید چاقو را به گونه ای قرار دهید که این گوشه ها کاملاً جدا شوند. در واقع با برش نهایی، آناناس شما گوشه دار می شود و دیگر حالت دایره ای نخواهد داشت. البته باید مراقب باشید که این برش شما بیش از حد از گوشه ها فاصله نگیرد زیرا میوه شما هدر رفته و اسراف خواهد شد. اولین برش باید تا انتها ادامه داشته باشد و کل قد آناناس برش داده شود.

4. دیگر قسمت های آناناس را برش دهید

همین کار را برای گوشه دیگر آناناس تکرار کنید، معمولاً هر یک از برش های شما زاویه 45 درجه از دیگری ایجاد می کند.

با این حال، همانطور که اشاره کردم، نباید زیاده روی کنید و گوشت را از آناناس جدا کنید. اکنون که پوست آناناس شما به طور کامل برداشته شده است، باید قسمت های اضافی که از دید شما پنهان مانده بودند، پیدا کنید.

اگر می توانید آناناس را حلقه حلقه کنید، وسط آن را بردارید و به ضخامت دلخواه خود برش دهید یا در عوض، می توانید آناناس را ابتدا حلقه حلقه کنید و سپس مرکز آن را بردارید، هر دوی این کارها را به عهده شماست سفارش دهید.

چگونه آناناس پوست بکنیم

5. درآوردن هسته مرکزی آناناس

اگر مایلید که کل هسته را جدا کنید، باید آناناس را به چهار قسمت متناسب تقسیم کنید و برش دهید. از بالای آناناس خطی شبیه به + (به علاوه) بکشید و از روی خط تا انتهای آن برش دهید تا چهار قسمت مساوی داشته باشید.

حال برای خارج کردن قسمت مرکزی یا هسته آناناس، باید یکی از این چهار قسمت را از وسط به صورت سراسری برش دهید. وسط آناناس که باید جدا شود، کاملاً قابل تشخیص می باشد زیرا بافت متفاوتی دارد و رنگ آن نیز روشن تر است. برای سه قسمت باقیمانده نیز همین عمل را تکرار کنید.

6. حال قسمت باقی مانده را به صورت نگینی خرد کنید

در این مرحله که می خواهید بدانید چگونه آناناس پوست بکنیم؟ دیگر هسته یا مرکز آناناس را در آورده اید و می توانید به راحتی از طعم آن لذت ببرید . اگر قصد دارید که آن را بعداً نوش جان کنید ، حتماً تکه های خرد شده را در ظرف در بسته بدون منفذ هوا داخل یخچال قرار دهید.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x