پیشرفت شخصی

چگونه ریواس پاک کنیم؟/ فیلم پاک کردن ریواس

اگر شما هم می خواهید بدانید که چگونه ریواس پاک کنیم؟ تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

به گزارش پارت نیوز؛ ریواس گیاهی بسیار مفید است که شباهت زیادی به کرفس دارد. اگر می خواهید بدانید که چگونه ریواس پاک کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا با نحوه پاک کردن ریواس آشنا شوید.

چگونه ریواس پاک کنیم؟

ساقه زیرزمینی ریواس (ریوند) نوعی گیاه از تیره هفت‌بند (Polygonaceae) است و جنس آن (Rheum) می‌باشد. در فارسی گونه اهلی آن را ریواس و گونه وحشی آن را راوند می نامند. مردم محلی بلوچستان نیز، گونه‌ای را که در آنجا می‌روید به نام راواش می‌شناسند. ازلحاظ ظاهری شبیه به کرفس با ساقه‌های صورتی و قرمزرنگ است.

برخی از گونه‌های این گیاه خوراکی بوده و طعمی مایل به ترش و شیرین دارند. نحوه پاک کردن و مصرف ریواس اولین سؤالی است که اکثریت افرادی که با آن آشنا می‌شوند می‌پرسند. علاوه بر تهیه شربت‌های خنک و گوارای تابستانی، می‌توان از ساقه‌های ریواس در تهیه انواع غذاها، دسرها، خورشت‌ها، آبگوشت، سالادها، کوکو و حتی لواشک استفاده کرد.

نحوه مصرف ریواس

گیاه ریواس کاربردها و مصارف مختلفی دارد که یکی از آن‌ها مصارف خوراکی آن است. برای استفاده کردن از خواص ریواس بهترین راه تهیه غذاهای خوشمزه، نوشیدنی‌های گوارا، خوش طعم و تهیه لواشک‌های متنوع است.

البته برای پاسخ به این سؤال که ریواس را چگونه پاک کنیم یا بخوریم نیاز است ابتدا بدانید که تنها ساقه این گیاه را می‌توان در تهیه انواع خوراکی‌ها استفاده کرد. برگ ریواس سمی بوده و خوردن آن برای بدن مضر است. پس تنها از ساقه آن در خوراکی هایتان استفاده کنید.

فیلم آموزش پاک کردن ریواس

 

انتهای مطلب/م.ع

2.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x