زیبایی و تناسب

چگونه موی سفید را رنگ کنیم؟/ بهترین رنگ برای موی سفید 

حتما شما هم با سوال چگونه موی سفید را رنگ کنیم؟ مواجه شده اید و می خواهید به سرعت از شر موهای سفید خود خلاص شوید. ما به شما قول می دهیم اگر تا انتهای مطلب همراه ما باشید به راحتی می توانید موهای سفید خود را تیره کنید. 

با چه روشی و چگونه موی سفید را رنگ کنیم؟ همه ما می دانیم که رنگ کردن موی سفید نیازمند مهارت است اما نگران نباشید اگر ترفندهایی که ما در پارت نیوز بیان می کنیم را انجام دهید، می توانید در خانه و به راحتی این مشکل را حل کنید بدون اینکه هزینه اضافی به آرایشگاه بدهید.

چگونه موی سفید را رنگ کنیم؟

سفید شدن موها طبیعی است و روزی برای همه اتفاق می افتد، اما اگر رگه هایی از نقره و سفید در دهه 20 زندگی شما ظاهر شود، می تواند بدترین کابوس باشد. اولین چیزی که در این لحظه به آن فکر می کنیم رنگ کردن مو است و ما می دانیم که هزینه های آرایشگاه بسیار زیاد شده است و شما را از رنگ کردن منصرف می کند، ما خبری خوش برای شما داریم خوشبختانه با استفاده از روش های زیر می توانید در خانه موهای سفید خود را رنگ کنید.

1. چگونه موی سفید را رنگ کنیم؟ از سایه های طبیعی استفاده کنید

سایه های طبیعی که معمولا با N یا 0 مشخص می شوند، برای پوشاندن موهای سفید بهترین هستند.

2. رنگ بیشتری به موهای سفید بزنید

چگونه موی سفید را رنگ کنیم؟ از یک برس رنگی برای اشباع موهای سفید و سرسخت، به خصوص در اطراف ریشه استفاده کنید.

3. موهای خود را هایلایت کنید

موهای لایت

هایلایت های بلوند می توانند ریشه های خاکستری را کمتر نمایان کنند. رنگ های خنثی مانند بلوند نرم، قهوه ای قارچی، مسی روشن و بلوند کاراملی به راحتی قابل ترکیب و نگهداری هستند.

4. چگونه موی سفید را رنگ کنیم؟ از یک روت تاچ موقت استفاده کنید

برای پوشاندن ریشه‌ها و خاکستری‌ها، می‌توان یک پودر پنهان‌کننده تاچ‌آپ ریشه را با برس اعمال کرد.

5. شامپو را به رنگ اضافه کنید

اگر تمام سرتان را رنگ می کنید، می توانید در حمام سه دقیقه قبل از آبکشی، چند قطره شامپو به رنگ داخل بطری اضافه کنید و با این روش به راحتی موهای شما رنگ می گیرد.

6. رنگ کردن موهای سفید به روش مردانساژ

برای رنگ کردن مو به روش مردانساژ 20 درصد موهای شما باید سفید شده باشد. بنابراین اگر در موهای  خود  رنگ سفید با پراکندگی پایین می بینید استفاده از این روش  را به شما پیشنهاد می کنیم. چگونه موی سفید را رنگ کنیم؟ برای استفاده از این روش طبق دستور زیر عمل کنید:

  1. ابتدا موهای خود را مانند عکس، به چهار قسمت تقسیم کرده و با کلیپس آنها را ببندید.
  2. سپس مقدار لازم از اکسیدان شماره 2 یا 3 را در ظرف رنگ بریزید و با استفاده از برس مخصوص رنگ، تمام موهای خود را به اکسیدان آغشته کنید و اجازه دهید برای 15 تا 20 دقیقه روی موهایتان بماند.
  3.  بعد از مراحل بالا به وسیله یک حوله یکبار مصرف و یا پنبه‌ های آرایشی، بدون اینکه به موهای خود آب بزنید، اکسیدان را از روی موهای خود به آرامی از تمیز کنید. این روش سبب باز شدن پیگمنت‌ های موی شما شده و در واقع می‌ توان گفت اکسیدان در این مدت سبب بالارفتن قدرت رنگ پذیری ملانوسیت‌ ها در موی شما می شود
  4. در این مرحله، رنگ مورد نظر خود را در یک ظرف رنگ ترکیب می کنید و با همان روش قبل با یک برس مخصوص به تمام موهای خود آغشته کنید.

دقت داشته باشید نکته‌ی رنگ کردن مو در تکنیک مردانساژ این است که اکسیدان اولیه از روی موها شسته نخواهد شد.

7. چگونه موی سفید را رنگ کنیم؟ با استفاده از شامپوهای شیمیایی

زمانی که موهای سفید شما بیشتر از 20 درصد است ما استفاده از شامپو شیمیایی را برای رنگ کردن موی سفید به شما پیشنهاد می کنیم. این روش بیشترین تاثیر را برای تیره کردن موی شما دارد، در مرحله اول با مدت زمانی کمتر و روشی راحت‌تر انجام می‌شود. برای استفاده از این تکنیک طبق دستور زیر عمل کنید:

  1. یک پیمانه دکلره را با مقدار یک و نیم برابر اکسیدان 6 درصد، در ظرف مخصوص رنگ ریخته و کمی از شامپو رنگ خود را نیز با آن ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند.
  2. سپس موهای خود را به 4 قسمت تقسیم کنید و به ترتیب ترکیب بالا را به موهای خود آغشته کنید و به مدت 10 تا 15 دقیقه روی موهای خود ماساژ داده و سپس آن را بشویید و آبکشی کنید.
  3. بعد از اینکه موهای خود را خشک کردید، رنگ اصلی خود را روی موهایتان بمالید. با این روش سفیدی موهای شما حتی در درصدهای بالا نیز به خوبی پوشیده خواهد شد.

8. با استفاده از روش پیگمنت تراپی موی سفید خود را رنگ کنید

چگونه موی سفید را رنگ کنیم؟ با استفاده از روش پیگمنت تراپی موی سفید خود را رنگ کنید. در این روش موی شما دو بار و هر بار به صورت کامل رنگ می شود.

برای مثال اگر می‌خواهید موهای خود را با رنگ عسلی شماره 9 رنگ کنید، باید ابتدا موهایتان را با ترکیب رنگ نچرال شماره 9 به صورت کامل رنگ کنید.

بعد از اینکه رنگ قبلی را شستید و موهای خود را خشک کردید، رنگ شماره 9 عسلی را باز هم در ظرف ریخته و ترکیب کنید و به موهای خود بمالید تا سفیدی موهای شما پنهان شود.

9. استفاده از رنگ موی دائمی

اگر می خواهید 100% پوشش خاکستری کامل داشته باشید، چگونه موی سفید را رنگ کنیم؟  رنگ موهای دائمی ایده آل هستند. در مواردی که 50 درصد موهای خاکستری و بیشتر دارید توصیه می شود. رنگ موی دائمی حاوی آمونیاک بیشتری است و کوتیکول مو را باز می کند و اجازه می دهد رنگ به عمق مو نفوذ کند. این به شما امکان می دهد خاکستری ها را بهتر و ماندگارتر بپوشانید – مانند رنگ موی نیمه دائمی شسته نمی شود. با این حال، به دلیل رشد مجدد، این نیاز به نگهداری مکرر دارد.

10. رنگ های خاص مردانه

رنگ موی مردانه

همچنین رنگ های خاصی در بازار برای آقایانی وجود دارد که می خواهند موهای سفید خود را به روشی طبیعی بپوشانند. البته آقایان می توانند دقیقاً از همان رنگ موی خانم ها استفاده کنند، اما این نوع رنگ های خاص خیلی بیشتر برایشان مناسب است.

11. چگونه موی سفید را رنگ کنیم؟ القای رنگدانه به مو

اگر می‌خواهید رنگ موی دودی شماره ۶ داشته باشید، ابتدا رنگ موی شماره ۶ فوق طبیعی را با آب مقطر ترکیب کرده، روی موها قرار دهید و پس از ۲۰ دقیقه، بدون شستشو آن را از روی موها پاک نمایید. در مرحله بعدی رنگ موی ۶ دودی را با اکسیدان ۶ درصد به موها بزنید.

نکات مهم طرز رنگ کردن موهای سفید

  • سایه های طبیعی می توانند موهای سفید را کاملا بپوشانند. همچنین می توانید برای به دست آوردن رنگ دلخواه، سایه ها را با هم مخلوط کنید.
  • موهای خود را آماده کنید:قبل از رنگ کردن، موهای خود را عمیقاً نرم و آبرسانی کنید. همچنین می توانید موهای خود را با کرم رنگ یا پراکسید هیدروژن از قبل رنگدانه کنید تا جذب رنگ راحت تر شود.
  • زمان بیشتری رنگ را روی مو خود نگهدارید: موهای خاکستری می‌توانند سرسخت‌تر باشند، بنابراین ممکن است لازم باشد اجازه دهید رنگ به مدت 45 دقیقه یا بیشتر بماند.
  • از محصولاتی استفاده کنید که برای موهای رنگ شده طراحی شده اند تا رنگ خود را زیبا نگه دارید. همچنین می توانید بعد از رنگ کردن موهای خود را با سرکه سفید آبکشی کنید تا عملکرد رنگ بهتر شود.
  • آزمایش آلرژی انجام دهید: همیشه 48 ساعت قبل از رنگ کردن موهای خود یک تست پچ آلرژی انجام دهید.
  • سری رنگ‌های طبیعی که با حرف N مشخص می‌شوند به دلیل ماندگاری و خلوص بالا، رنگ مناسب پوشاندن موهای سفید هستند.
  • سعی کنید هنگام انتخاب رنگ مو، به رنگ پوستتان نیز توجه داشته باشید تا نتیجه نهایی دلچسب‌تر به نظر برسد.
    بهترین اکسیدان برای رنگ کردن مو سفید، اکسیدان شماره ۱ یا ۶ درصد است.

بهترین رنگ برای موی سفید

برای  رنگ کردن موی سفید شما می توانید از رنگ تیره نیز استفاده کنید که کاملا پوشانندگی خوبی دارد.

  • مشکی پرکلاغی: ۱۰۰ میل رنگ موی C1 یا N1 + 10 میل واریاسیون آبی + ۲۰ میل واریاسیون نقره‌ای
    قهوه‌ای تیره: ۶۰ میل رنگ نسکافه‌ای + ۳۰ میل رنگ دودی + ۲۰ میل رنگ شکلاتی + ۲ سانت واریاسیون نقره‌ای + اکسیدان شماره ۱
  • ترکیب رنگ موی زیتونی برای موهای سفید: رنگ موی زیتونی شماره ۲ و شماره ۶ + اکسیدان ۶ درصد + ۴۰ سی سی آب
    شرابی تیره: ۵۰ میل رنگ شرابی + ۵۰ میل رنگ شکلاتی + ۱۰۰ میل اکسیدان شماره ۶
  •  بلوند نقره ای یا پلاتینیوم:برای کسانی که موهای سفید یا خاکستری دارند، موهای بلوند نقره ای یا پلاتینی یک گزینه کلاسیک است. رنگ های سرد و متالیک به خوبی با رنگ طبیعی موهای سفید هماهنگ است و جلوه ای ظریف و اثیری ایجاد می کند.
  • خاکستری مروارید
    خاکستری مرواریدی یک انتخاب فوق العاده برای رنگ موهای صاف و پیچیده است. این رنگ ظریف ظرافت و ظرافت را منتقل می کند و بر جذابیت ذاتی موهای سفید تأکید می کند.
  • رنگ های پاستلی ملایم: رنگ های پاستلی ملایم می توانند انتخابی عالی برای القای کمی بازی و انرژی جوان به موهای سفید شما باشند. رنگ موی اسطوخودوس، رزگلد، آبی بچه و صورتی کم رنگ، حس عجیب و غریب و هنرمندانه ای به مو می بخشد.
  • سبزه های گرم: رنگ‌های سبزه‌ای گرم می‌تواند مکمل موهای سفید برای افرادی باشد که رنگ‌های گرم‌تری را دوست دارند. رنگ هایی مانند قهوه ای کاراملی یا کاکائویی تضاد زیبایی با موهای سفید یا خاکستری دارند.
  • تن های خاکستر سرد: رنگ های خاکستری سرد یک انتخاب فوق العاده برای خنثی کردن هرگونه زردی یا برنجی احتمالی در موهای سفید است. رنگ هایی مانند قهوه ای خاکستری یا بلوند خاکستری به خنثی کردن هرگونه ته رنگ گرم ناخواسته کمک می کند و ظاهری خنک و ظریف به شما می دهد. این رنگ های سردتر با موهای سفید ترکیب می شوند و زیبایی زیبا و متعادلی را به وجود می آورند.
  • رنگ های قرمز: برای جلوه ای زنده و آتشین به موهای سفید خود، هایلایت قرمز اضافه کنید. موهای بلوند یا قهوه ای رنگ می تواند به ظاهر شما گرما و فردیت ببخشد.

سخن آخر

در این مطلب از پارت نیوز شما با 11 روش مختلف رنگ کردن موی سفید آشنا شدید و به راحتی می توانید با استفاده از رنگ های معرفی شده موی خود را در خانه رنگ کنید. همچنین نکاتی را که در این مطلب ارئه شد را انجام دهید تا نتایج بهتری بگیرید.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x