روانشناسی

چگونه پدر و مادر خود را قانع کنیم بله بگویند؟/ترفندهای راضی کردن والدین

چگونه پدر و مادر خود را قانع کنیم بله بگویند؟ این سوال برای همه ما پیش آمده است، زیرا دوست داریم تا جای ممکن فکر والدین را به نظر خود نزدیک کنیم، که البته کار سختی به نظر می رسد. ما سعی کردیم بهترین ترفندهای ممکن برای جلب نظر پدر و مادرهای عزیز را جمع آوری کنیم. 

به گزارش پارت نیوز؛ معمولا نوجوانان درگیر این سوال می شوند که چگونه پدر و مادر خود را قانع کنیم بله بگویند؟ در برخی موارد نظر والدین با ما همسو نیست و شما اصرار به انجام کاری دارید، که این وضعیت دشوار است. برای حل این مشکل در ادامه همراه ما باشید.

چگونه پدر و مادر خود را قانع کنیم تا بله بگویند؟

در دوران کودکی شما احتمالاً سعی می کنید والدین خود را مجبور کنید که چندین بار در روز به شما بله بگویند. اگر متقاعد کردن مامان و بابا در مورد چیزهایی که می‌خواهید برایتان دشوار است، به این دلیل است که هرگز  شما یاد نگرفته اید که چگونه این کار را درست انجام دهید.

1. چگونه پدر و مادر خود را قانع کنیم بله بگویند؟ ابتدا کاری را برای والدین خود انجام دهید

چگونه پدر و مادر خود را قانع کنیم بله بگویند؟ حسن نیت خود را نشان دهید. این یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای اینکه والدینتان احساس کنند می‌خواهند کاری برای شما انجام دهند، حتی قبل از اینکه شما درخواست کنید، است. اول یک چیزی بهشون بدهید لازم نیست فیزیکی باشد. اما باید واقعی و معنادار باشد.

اگر قصد دارید یک شب از پدر و مادرتان کمک بخواهید، صبح مقداری حسن نیت ایجاد کنید. اگر دیدید که آنها برای رسیدن به محل کار عجله دارند، به او پیشنهاد دهید ظروف را تمیز کنید. یا فقط به سراغ آنها بروید و از آنها برای کاری که برای شما انجام داده اند تشکر کنید. به آنها بگویید آنقدر برای شما مهم بود که نیاز داشتید آنها را در آغوش بگیرید. حتی می توانید آنها را یک کارت مخصوص بسازید.

مسئله این است که وقتی مردم هدیه ای دریافت می کنند، ناخودآگاه تمایل دارند که لطف را جبران کنند. بنابراین در عصر یا روز بعد، وقتی چیزی را درخواست می کنید، این انگیزه آنها را برای گفتن بله به شما ایجاد می کند. یا حداقل باعث می شود که آنها به پرونده شما گوش دهند و به آن فرصت بیشتری بدهند.

2. آنها را مجبور کنید درخواست شما را با چیزی بزرگتر مقایسه کنند

چگونه پدر و مادر خود را قانع کنیم بله بگویند؟ مقایسه کردن

چگونه پدر و مادر خود را قانع کنیم بله بگویند؟ وقتی مردم در مورد تصمیمی مطمئن نیستند، تمایل دارند به دنبال سرنخ و راهنمایی به اطراف خود بگردند. اغلب، این به شکل مقایسه با چیزی است که در ذهن آنها تازه است.

فرض کنید از والدینتان چیزی می خواهید که 500 هزار قیمت دارد. وقتی کالا و هزینه را ارزیابی می کنند، چیزی برای مقایسه با آن ندارند. آنها احتمالاً شما را رد می کنند و می گویند خیلی گران است.

در عوض این کار را انجام دهید. ابتدا در مورد هر محصولی که 1 میلیون قیمت دارد با آنها صحبت کنید. نگویید که میخواهید فقط آن را در گفتگو مطرح کنید اما مطمئن شوید که قیمت را ذکر کنید. سپس پس از مدتی، کالای 500 هزاری مورد نظر خود را از آنها بخواهید.

حالا وقتی به قیمت 500 هزار فکر می کنند، مجبور می شوند آن را با مبلغ 1 میلیون مقایسه کنند. آنها اکنون 500 هزار را به عنوان مقدار کمتری می بینند.

به این انکرینگ می گویند و از اصل کنتراست استفاده می کند. شما والدین خود را به قیمت 1 میلیون لنگر انداختید و باعث شد که کالای 500 هزاری شما ارزان به نظر برسد. حالا بیشتر احتمال دارد که بله بگویند.

3. چگونه پدر و مادر خود را قانع کنیم بله بگویند؟ برای آن ها خاطره سازی کنید

راه مفیدی وجود دارد که می‌توانید احتمال انجام کاری را افزایش دهید. آنها را وادار کنید تا به این فکر کنند که اگر قبلاً به شما بله گفته بودند، چگونه می شد.

می‌توانید بگویید: «پدر، فکر می‌کنی چه نوع سگی برای خانواده ما خوب است، با توجه به اینکه اکثراً بعدازظهرها کسی در خانه نیست؟» برای پاسخ به این سوال، او باید خانواده شما را با یک سگ تصور کند. هر چه والدین شما بیشتر به این فکر کنند که داشتن یک سگ چگونه است، احتمال اینکه بله بگویند بیشتر می شود.

اگر فردی وقت خود را صرف تفکر در مورد چیزی کند، ذهن او تمایل بیشتری به پذیرش آن به عنوان یک انتخاب احتمالی خواهد داشت. این همیشه باعث نمی‌شود که والدین شما بگویند بله، اما شانس گرفتن یک بله را به نفع شما کاهش می‌دهد.

4. چگونه پدر و مادر خود را قانع کنیم بله بگویند؟ قبل از درخواست، ابتدا محیط آرام فراهم کنید

چگونه پدر و مادر خود را قانع کنیم بله بگویند؟

چگونه پدر و مادر خود را قانع کنیم بله بگویند؟ وقتی می‌خواهید کسی را وادار کنید که به شما بله بگوید، وقتی می‌پرسید خیلی مهم نیست که به او چه می‌گویید. همه چیز مربوط به آن چیزی است که آنها درست قبل از درخواست شما احساس و تجربه می کنند. به همین دلیل است که اکثر بچه‌ها می‌دانند که وقتی مادر یا بابا دچار استرس هستند، نپرسند.

اما اگر احساس والدین خود را تغییر دهید، می توانید آنها را متقاعد کنید که حتی بیشتر به شما بله بگویند.

5. گذشت زمان را به آنها یادآوری کنید

مردم برای چیزی که کمیاب است یا برای مدت طولانی وجود نخواهد داشت، ارزش بسیار بالاتری قائل هستند. به والدین خود یادآوری کنید که چقدر زمان کمی برای شما باقی مانده است. آنها احساس می کنند که شما را بیشتر دوست دارند و می خواهند چیزهای بیشتری به شما بدهند.

بهتر است غیر مستقیم باشد. به طور اتفاقی این موضوع را مطرح کنید که به کجا فکر می کنید به دانشگاه بروید. این به طور خودکار زمان محدودی را که با شما دارند به آنها یادآوری می کند. هرچه از آنها بخواهید در چند ساعت آینده با مقاومت کمتری روبرو خواهد شد.

6. چگونه پدر و مادر خود را قانع کنیم بله بگویند؟ ابتدا چیزی کوچک بخواهید: تعهد و ثبات

چگونه پدر و مادر خود را قانع کنیم بله بگویند؟ مواقعی وجود دارد که والدین شما ممکن است به فکر دادن چیزی به شما باشند اما ممکن است کمی مردد باشند. در این موارد، می توانید یک تکنیک متقاعدسازی به نام تعهد و ثبات را امتحان کنید.

در اینجا می‌خواهید ابتدا والدین خود را به موافقت با یک مورد کوچکتر، اما مرتبط تشویق کنید. هنگامی که آنها به دلیل چیزی کوچک متعهد می شوند، احساس می کنند که برای موقعیت های آینده نیز باید با این انتخاب سازگار باشند.

بگو میخواهی برایت سگ بیاورند. این یک تعهد بزرگ برای شما و آنهاست. اگر مستقیماً درخواست توله سگ کنید، ممکن است پاسخ منفی دهند. بنابراین ابتدا یک حیوان خانگی را درخواست می کنید که نگهداری از آن آسان باشد. ماهی ممکن است موثر باشد.

آنها در حال حاضر خود را به عنوان پدر و مادری می بینند که برای فرزندانشان حیوان خانگی می گیرند. چند هفته یا چند ماه بعد، وقتی سگی را درخواست می‌کنید، آنها احساس نیاز درونی می‌کنند که با موضع قبلی خود سازگار باشند. والدینی که فرزندانشان را حیوانات خانگی می‌آورند و تمایل بیشتری برای برداشتن گام بزرگ‌تری با یک سگ پیدا می‌کنند.

7. کاری کنید والدین خود فکر کنند که این ایده متعلق به آنهاست

چگونه پدر و مادر خود را قانع کنیم بله بگویند؟ فراهم کردن محیط آرام

والدین شما فکر می کنند که بهترین چیزها را در مورد آنچه برای شما خوب است می دانند. گاهی اوقات این درست است اما نه همیشه. بنابراین، ممکن است در نهایت به شما نه بگویند، زیرا این پیشنهاد از طرف شماست و نه آنها.

قبل از اینکه ایده خود را برای مادر و پدرتان مطرح کنید، از آنها بخواهید که بخشی از خود برنامه باشند. حتی اگر آنها در یک راه کوچک درگیر شوند، آن را به صورت مشترک از خانواده می بینند. و نه فقط یک ایده کودک.

8. اعتراف کردن به اشتباهات مرتکب شده

چگونه پدر و مادر خود را قانع کنیم بله بگویند؟ به اشتباهات خود اعتراف کنید.

شما فکر می کنید این بدترین کاری است که درست قبل از اینکه چیزی بخواهید انجام دهید. اما اعتراف به اشتباهی که در گذشته مرتکب شده اید، بدون اینکه والدینتان خودشان متوجه شوند. در واقع این کار باعث می شود والدین بیشتر به شما اعتماد کنند. اگر آنها بدانند زمانی که اشتباهی مرتکب شوید، خودتان به سراغشان خواهید آمد، در مقابل دادن چیزهایی به شما مقاومت بسیار کمتری خواهند داشت.

ترفندهای روانشناسی در قانع کردن والدین چقدر تاثیر گذارند؟

معمولاً والدین شما به طور پیش فرض به شما نه می گویند. اگر دعوا کنید و گریه کنید، ممکن است یک بار آنها را متقاعد کنید. اما اگر حتی قبل از اینکه چیزی از آنها بخواهید روی ضمیر ناخودآگاه آنها کار کنید، آنها نقش شما را در قانع کننده بودن درک نمی کنند. آنها احساس می کنند که تصمیم خود را گرفته اند و همچنان احساس مسئولیت می کنند.

اگر مردم احساس کنند که کسی فعالانه آنها را وادار به انجام کارها می کند، آنها را آزار می دهد و شروع به نه گفتن می کنند. اگر زیر رادار کار می کنید، می توانید پیشگیرانه دلایلی را که ممکن است به شما نه بگویند حذف کنید. شما یک پاسخ خودکار را در آنها ایجاد می کنید تا خیلی بیشتر به شما بله بگویند.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x