سلامت

چیکار کنیم پشه نیشمون نزنه؟ / 8 روش طلایی مقابله با پشه

با شروع فصل بهار و زیاد شدن پشه ها بسیاری از افراد می خواهند بدانند که چیکار کنیم پشه نیشمون نزنه؟ در این مطلب به طور کامل به این موضوع خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ بهترین راه برای اینکه بفهمیم چیکار کنیم پشه نیشمون نزنه این است که تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. این یک تصور اشتباه است که پشه ها تنها در محیط های گرم و مناطق گرمسیری رشد می کنند. آنها همچنین می توانند در تابستان و بهار در مناطق سردتر زنده بمانند. بنابراین، دانستن چگونگی جلوگیری از نیش پشه بسیار مهم است.

چیکار کنیم پشه نیشمون نزنه؟

روش هایی برای اینکه بتوانید از نیش پشه در امان بمانید وجود دارد که به آن ها خواهیم پرداخت.

1. محیط زندگی خود را از زیستگاه های پشه پاک کنید

پشه ها برای تخم گذاری و ادامه حیات به آب ساکن و راکد نیاز دارند. پشه‌های جوان می‌توانند در هر چیزی که حتی مقدار کمی آب و رطوبت را در خود نگه دارد، از تخم بیرون بیایند و رشد کنند. بنابراین پاکسازی آب های راکد و زباله ها نکته ای ضروری است. پس سعی کنید سطل زباله را از خانه و محل زندگی تان دور کنید.

سطل و استخرهای کودکان را پس از استفاده خالی کنید. آب فواره‌ها، بشکه‌های باران، حمام‌های پرندگان، استخرهای گلدانی و سینی‌های گلدان هایتان را حداقل یک بار در هفته تعویض و تخلیه کنید، در نتیجه مکان‌های بالقوه پرورش پشه را از بین ببرید.

2. لباس مناسب بپوشید

لباس‌های پر رنگ، مانند آبی تیره، قرمز و مشکی، خودنمایی می‌کنند و حشرات را به خود جذب می‌کنند. بنابراین، لباس های رنگ روشن بپوشید. توجه داشته باشد که پشه ها در شب بیش از حد فعال هستند، پیراهن های آستین کامل، جوراب و شلوارهای بلند و ترجیحا گشاد بپوشید. همیشه شلوار را زیر جوراب یا کفش بچسبانید تا سطحی روی بدن باز نماند.

3. از مواد دافع پشه استفاده کنید

می‌توانید از انواع لوسیون‌ها، اسپری‌ها و کرم‌های دافع پشه استفاده کنید که پشه‌ها را به‌طور مؤثر دفع می‌کنند. آنها حاوی مواد شیمیایی و روغن های گیاهی هستند که پشه ها را از عطر آنها دور می کند. هنگام انتخاب داروهای دافع پشه، به ویژه برای کودکان و زنان باردار، تحریک پوست را بررسی کنید. از اسپری کردن مواد به اطراف دهان و چشم خودداری کنید. از آن بر روی پاها، مچ پا، مچ دست و پاهای خود استفاده کنید—اینها نواحی با پوست نازک هستند که پشه ها تمایل به نیش زدن دارند.

4. دوش بگیرید

پشه ها جذب عرق و سایر بوهای طبیعی بدن می شوند. قبل از رفتن به خارج از منزل دوش بگیرید تا بوی طبیعی خود را کاهش دهید، به خصوص اگر عرق کرده اید. از صابون ها یا پاک کننده های مایع حاوی عطر وو اسانس های معطر خودداری کنید، زیرا ممکن است پشه ها و سایر حشرات گزنده را جذب کنند.

راه های جلوگیری از نیش پشه

5. برگ های چریش و روغن های دافع را بسوزانید

چیکار کنیم پشه نیشمون نزنه؟ مقداری برگ چریش را از حیاط خلوت تهیه کنید و آنها را با خیال راحت در ورودی خانه یا سایر مناطق مستعد پشه بسوزانید. این به طور موثری محیط اطراف را تمیز می کند زیرا پشه ها نمی توانند بوی سوختن برگ های چریش را تحمل کنند.

6. به محصولات معطر نه بگویید

تحقیقات ثابت کرده است که محصولات معطر مانند لوسیون ها، شامپوها، صابون ها، روغن های معطر یا عطرها، باعث می شود که پشه مارو نیش بزنه. بنابراین سعی کنید کمتر از چنین محصولاتی استفاده کنید یا محصولاتی را با رایحه بسیار ملایم یا بدون رایحه انتخاب کنید.

7. از چراغ های زرد در فضای باز استفاده کنید

چراغ های روشن و زرد رنگ را جایگزین روشن کننده های فضای باز کنید. نور زرد پشه ها را دفع نمی کنند اما معمولا تعداد کمتری از آنها را جذب می کنند، بلعکس نور سفید جاذب خوبی برای پشه ها به شمار می آید.

8. اجتناب از الکل

شاید باورتان نشود اما مطالعات نشان می دهد که مصرف الکل باعث جذابیت افراد برای پشه ها نیز می‌شود. این به این دلیل است که الکل جریان خون به پوست و سرعت متابولیسم را تا حد زیادی افزایش می دهد. دوم اینکه تولید CO2 را افزایش می دهد، که به پشه ها کمک می کند منابع غذایی خود را با سرعت بیشتری پیدا کنند و شما را در مرکز حملات خود قرار دهند.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x