سیاسی

کامالا هریس به صورت رسمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2024 شد

کامالا هریس که در حال حاضر معاون رئیس جمهور است او حداکثر آرا را از سوی نمایندگان حزبی کسب کرد و بدین ترتیب به عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات آمریکا شد و قرار است با ترامپ رقابت کند.

به گزارش پارت نیوز؛ کامالا هریس به عنوان اولین زن سیاه پوست و آسیایی- آمریکاییاست که به این جایگاه دست یافته است و اگر ترامپ را شکست دهد اولین رئیس جمهور زن تاریخ ایالات متحده خواهد بود.

کامالا هریس اعلام کرد: طی کنوانسیون ملی حزب دموکرات در تاریخ 19 اوت در شیکاگو نامزدی حزب را رسما خواهد پذیرفت و مشتاقانه منتظر است تا این لحظه تاریخی را جشن بگیرد.

او در سخنرانی خود گفت: «باعث افتخار است که نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده باشم. فداکاری شما برای کشور ما غیر قابل بحث است. می‌دانم که همه ما به شدت این احساس را داریم. ما کشورمان را دوست داریم، به وعده آمریکا ایمان داریم و این چیزی است که این ستاد انتخاباتی در راستای آن تلاش می‌کند.»

پس از آنکه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل انتقادات و درخواست‌های فزاینده هم‌حزبی‌هایش در راستای عملکرد ضعیفش در اولین مناظره انتخاباتی ۲۰۲۴ از رقابت‌ها کناره‌گیری کرد، در اولین اقدام از معاونش کامالا هریس در این مسیر حمایت و اعلام کرد که از این پس او نامزد انتخابات ۲۰۲۴ می‌باشد و بدین ترتیب هریس ۵۹ساله از این اقدام رئیس‌جمهور بایدن استقبال کرد و وعده داد که رقیبش ترامپ را شکست خواهد داد.

 

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x