پیشرفت شخصی

کاهش استرس قبل از عمل جراحی با 6 راهکار طلایی

در این مطلب به بررسی راه های کاهش استرس قبل از عمل جراحی که می تواند بسیار کمک کننده باشد خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ آیا راه هایی برای کاهش استرس قبل از عمل جراحی وجود دارد؟ احساس اضطراب قبل از جراحی می تواند امری طبیعی باشد. پس اگر با چنین موردی روبه رو شدید بدانید که راه هایی برای برطرف کردن این مشکل وجود دارد. در ادامه به ترفندهای کاهش اضطراب قبل از عمل خواهیم پرداخت.

روش های کاهش استرس قبل از عمل جراحی

اولین کاری که می توانید برای کاهش اضطراب انجام دهید این است که بفهمید چگونه بر شما تأثیر می گذارد. اضطراب یک احساس بسیار قوی است. یکی از کارکردهای آن محافظت از ما در برابر خطر است. بنابراین اضطراب و احساس بی قراری ممکن است در وهله اول شما را از قرار گرفتن در موقعیت های خطرناک باز دارد.

1- روش های شخصی متفاوت

افراد ممکن است به روش‌های گوناگونی با اضطراب قبل از عمل جراحی کنار بیایند. برخی سعی می‌کنند با دریافت اطلاعات اولیه و صحبت با افراد دیگر در مورد نگرانی‌هایشان، از استرس زیادشان جلوگیری کنند.

برخی دیگر با مطالعه حواس خود را پرت می کنند یا از تمرینات ورزشی یا تکنیک های تمدد اعصاب مانند تنفس آهسته و عمیق استفاده می کنند. مطالعات بسیاری نشان داده اند که گوش دادن به موسیقی های بی کلام یا ملایم قبل از جراحی می تواند اضطراب را تسکین دهد. موسیقی می تواند به آرامش شما کمک کند و حواس شما را پرت کند.

2- کاهش استرس قبل از عمل جراحی |عدم سیگار کشیدن

بسیاری از مردم زمانی که احساس عصبی، مضطرب و نامطمئن می‌کنند، با دفعات بیشتری به سیگار کشیدن روی می‌آورند. متأسفانه، گرایش به سیگار نه تنها برای سلامت کلی شما مضر است، بلکه می تواند تأثیر نامطلوبی بر جراحی و دوره نقاهت شما داشته باشد و زمان بهبود زخم های شما طولانی تر باشد. شروع به ترک سیگار قبل از عمل جراحی (حتی برای چند هفته) در نظر بگیرید تا خطر ابتلا به عوارض ناشی از سیگار کشیدن یا تشدید آن را کاهش دهید.

3- آگاهی درمورد جراحی خود

هرچه بیشتر در مورد وضعیت پزشکی خود و جراحی که انجام می دهید بدانید، احساس آرامش خواهید داشت. به اطلاعات مربوط به میزان موفقیت و اینکه چرا به جراحی نیاز دارید حتما توجه داشته باشید. به طور مثال، اگر بر روی میزان احساس بهتری که بعد از جراحی انجام می دهید تمرکز کنید و ممکن است به کاهش احساسات منفی مرتبط با ترس از آن جراحی کمک کند.

راه های کاهش استرس عمل جراحی

4- در میان گذاشتن ترس ها با جراح و گفتگو با مشاور

از دیگر راه های کاهش استرس قبل از عمل جراحی گفتگو با مشاور است. در برخی از جراحی‌ها، ممکن است جراح بتواند با ارائه دارویی برای تسکین و آرامش شما، به شما در رفع ترس‌ها و اضطراب‌های مربوط به عمل کمک کند.

همچنین، بحث در مورد ترس هایتان با جراح مربوطه این فرصت را می دهد که یک رابطه و پیوند قابل اعتماد ایجاد کنید، که اگر برخی از ترس های شما ناشی از احتمال خطاهای جراحی یا عدم اعتماد به جراح شما باشد، می تواند بسیار مهم باشد. هر چه فرصت های بیشتری به شخصی که شما را جراحی می کند بدهید تا اعتماد خود را جلب کند، آرام کردن برخی از ترس های خود آسان تر می شود.

برخی از افراد می ترسند که اضطراب جراحی می تواند خیلی جزئی باشد یا به اندازه کافی برای درمان مهم نباشد. اما هنگام مواجهه با عوارض جانبی استرس قبل از جراحی، درمان یا مشاوره ممکن است کمک کند. چه برای ماستکتومی توصیه شده باشد، یک ترمیم فتق مغبنی یا یک مشاوره کولونوسکوپی می تواند به شما کمک کند بر ترس ناشی از جراحی غلبه کنید تا بتوانید درمان مورد نظرتان را به راحتی انجام دهید. می توانید درمان شناختی رفتاری را برای اضطراب در نظر بگیرید.

5- بهره مندی از حمایت خانواده و عمل به برنامه پس از جراحی

ساپورت در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارد و در چند مکان شگفت‌انگیز یافت می‌شود. خانواده و دوستان می توانند بهترین منبع شما برای غلبه بر عصبی بودن قبل از جراحی باشند. داستان های خنده دار جراحی و یادآوری های ملایم خود را بخواهید که آنها آنجا بوده اند و نتایج بسیار مثبتی داشته اند.

این ممکن است به آرام کردن احساس عصبانیت و کنترل استرس شما قبل از جراحی کمک کند، زیرا این یکی دیگر از مواردی است که شما موفق شده اید لیست کارهای موردنظرتان را انجام دهید. دانستن اتفاقات بعدی نیز به شما کمک می‌کند تا در ذهن خود فراتر از افکار و نگرانی‌های مربوط به خود جراحی، به سمت آنچه در آینده می‌آیند حرکت کنید.

6- سایر روش های کاهش استرس قبل از عمل جراحی

در حالی که جراحی ممکن است تنها گزینه درمانی برای شرایط خاص باشد، درمان تنها گزینه درمانی موجود برای افرادی که قبل از جراحی عصبی هستند، نیست.

ترس از عمل جراحی

در واقع، بسیاری از درمان‌های جایگزین عالی برای اضطراب ناشی از جراحی، از جمله:

یوگا: یوگا برای قرن ها برای تسکین استرس مورد استفاده قرار گرفته است زیرا شامل حالات مختلف فیزیکی، آرامش، تنفس کنترل شده و مدیتیشن برای کمک به کاهش فشار خون، ضربان قلب و استرس است.

هیپنوتیزم: افراد و پزشکان طی سال‌ها از هیپنوتیزم به عنوان وسیله ای برای موارد زیادی از جمله کاهش استرس، ترک سیگار، کاهش وزن استفاده کرده‌اند.

طب سوزنی: مطالعه ای که در دانشکده پرستاری و مطالعات بهداشتی دانشگاه جورج تاون انجام شد، شواهد بیولوژیکی نشان داد که طب سوزنی استرس و اضطراب های اینگونه را کاهش می دهد.

ماساژ: ماساژ یکی از اولین افکاری است که برای بسیاری از افراد هنگام کاهش استرس به ذهن خطور می کند. تسکین اضطراب تفاوتی ندارد. ماساژ می‌تواند یک ابزار عالی، نه به ذکر آرامش‌بخش، برای کمک به آمادگی برای جراحی باشد.

ضربه زدن: که به آن EFT یا تکنیک آزادی عاطفی نیز گفته می شود، ضربه زدن ترکیبی از استفاده از طب فشاری و روانشناسی برای کمک به کاهش استرس کورتیزول و ارسال سیگنال های آرامش بخش به آمیگدال مغز شما است.

طب فشاری: یکی دیگر از هنرهای باستانی و شناخته شده چین که برای کمک به کاهش اضطراب و کاهش احتمال حملات پانیک معروف شده، طب فشاری است.

مراقبه ذهنی: این مدیتیشن بسیار ساده شامل تمرکز بر تنفس و افکار شماست. شما یاد می گیرید که افکار شما به خودی خود می آیند و می روند و مهمتر از همه این که شما افکار شما نیستید.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x