سلامت

گل گاوزبان را با چی بخوریم + فواید گل گاوزبان

احتمالا برای شما هم پیش آمده که بپرسید، گل گاوزبان را با چی بخوریم؟ زمانی که این گیاه را دم می کنید، طعم خاصی ندارد بنابراین باید با یک طعم دهنده، تغییری در آن ایجاد کنید که در ادامه نحوه مصرف گل گاوزبان را آموزش داده ایم.

به گزارش پارت نیوز؛ گل گاوزبان را با چی بخوریم؟ موارد مختلفی وجود دارد که شما می توانید گل گاوزبان خود را با آن دم کنید تا طعم بهتری داشته باشد. گل گاوزبان از جمله گیاهان دارویی است که فواید بسیاری دارد و شما می توانید به طور مرتب از این دمنوش استفاده کنید.

گل گاوزبان را با چی بخوریم؟

قبل از اینکه بخواهیم به این سوال گل گاوزبان را با چی بخوریم؟ جواب بدهیم. ابتدا به چیستی گل گاوزبان می پردازیم.

گل گاوزبان چیست؟

گل گاوزبان چیست

گل گاوزبان به عنوان گل ستاره یا گل زنبور عسل شناخته می شود، گیاهی است که بیشتر برای دانه های آن برداشت می شود. این گیاه یک ساله با برگهای درشت و کرکدار است. گل های آبی و ستاره ای شکل دارد. برگ ها و ساقه ها به رنگ سبز خاکستری است.

در طب سنتی از گل گاوزبان به عنوان آرام بخش، درمان تشنج و بیماری های کلیوی استفاده می شود. از برگ ها اغلب به عنوان سبزی خشک یا چای استفاده می شود.

امروزه گل گاوزبان تازه خورده می شود و به عنوان چاشنی یا در نوشیدنی استفاده می شود. دانه ها را نیز فشار می دهند تا روغن دانه گل گاوزبان ساخته شود که به عنوان مکمل استفاده می شود.

گل گاوزبان را با چی بخوریم؟

بهترین شیرین کننده ای که می توانید با گل گاوزبان مصرف کنید، نبات است. شما بعد از اینکه گل گاوزبان دم کشید، کمی نبات در آن بریزید و بعد نوش جان کنید.

گل گاوزبان را با چی بخوریم؟ به همراه گل سرخ

گل گاوزبان را با چی بخوریم؟ شما می توانید در دمنوش خود کمی گل سرخ نیز اضافه کنید تا عطر بهتری بگیرد. گل سرخ را زمانی که می خواهید گل گاوزبان را دم کنید، باهم در ظرف بزیر د اجازه بدهید تا دم بکشد.

گل گاوزبان را با چی بخوریم؟ با لیمو ترش

مصرف گل گاوزبان با لیموترش

برای مصرف گل گاوزبان شما می توانید از لیموترش نیز استفاده کنید. لیمو ترش بسیار مفید است که ترکیب آن با گل گاو زبان بسیار عالی است.

مصرف گل گاو زبان با عسل

شما اگر نمی توانید گل گاو زبان رابه تنهایی استفاده کنید، کمی عسل به گل گاو زبان خود اضافه کنید تا طعم بهتری داشته باشد. امیدواریم پاسخ گل گاو زبان رابا چی بخوریم را گرفته باشید.

محصولاتی که از گل گاوزبان تهیه می شود

شما می توانید بسیاری از محصولات مختلف گل گاوزبان را پیدا کنید، از جمله:

  • سبزی تازه
  • گیاه خشک شده
  • مکمل روغن دانه
  • کرم های پوست

فواید گل گاوزبان چیست؟

گل گاوزبان فواید زیادی داد که مطمئنا با دانستن فوایدش، دمنوش گل گاوزبان را به صورت مرتب مصرف می کنید.

فایده گل گاوزبان برای خاک

گل گاو زبان یک گیاه همراه با ارزش است که برای افزایش بهره وری محصولات همسایه شناخته شده است.

وجود آن باعث غنی سازی خاک با مواد مغذی ضروری، جذب گرده افشان ها و دفع آفات خاص می شود. این گیاه که معمولاً برای گیاهانی مانند کدو، گوجه فرنگی، توت فرنگی و خیار مفید است، باعث بازدهی بالاتر و محیط رشد سالم تر می شود.

خواص گل گاوزبان برای کودکان

شیر خشک حاوی اسیدهای چرب روغن گل گاوزبان و روغن ماهی، رشد و تکامل سیستم عصبی را در نوزادانی که زودتر به دنیا می آیند، به ویژه پسران، بهبود می بخشد.

فواید گل گاو زبان؛ بهبود عملکرد ریه در بیماران بدحال

از جمله فواید گل گاوزبان برای بیماران ریوی می باشد. شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه روغن دانه گل گاوزبان، زمانی که از طریق خوراکی همراه با اسید ایکوزاپنتانوئیک (EPA) مصرف شود، ممکن است تعداد روزهای سپری شده در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) و مدت زمانی که نیاز به دستگاه تنفس برای بیماران مبتلا به این بیماری است را کاهش دهد.

فواید گل گاوزبان؛ داروی ضد الهتابی

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف روغن دانه گل گاوزبان در ترکیب با مسکن‌های معمولی یا داروهای ضد التهابی ممکن است به کاهش علائم RA پس از شش هفته درمان کمک کند.

به نظر می رسد این بهبود تا 24 هفته ادامه داشته باشد. بهبود به صورت کاهش تعداد و شدت مفاصل حساس و متورم اندازه گیری می شود.

فواید گل گاوزبان؛ درمان اگزما

خارش، قرمزی پوست (اگزما). به نظر نمی رسد مصرف خوراکی روغن دانه گل گاوزبان اگزما را در بزرگسالان یا کودکان بهبود بخشد.

 فواید گل گاوزبان برای درمان التهاب لثه

یک بیماری دندانی به نام پریودنتیت. تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف روزانه روغن گل گاوزبان به مدت 12 هفته التهاب لثه را بهبود می بخشد.

فواید روغن گل گاوزبان برای پوست

فواید روغن گل گاوزبان

بیماری های پوستی در نوزادان شواهدی وجود دارد که استفاده موضعی از روغن دانه گل گاوزبان ممکن است برای درماتیت سبورئیک نوزادان مفید باشد. به نظر می رسد این بیماری در عرض 1 تا 3 هفته بهبود می یابد.

گل گاوزبان همچنین برای یک مشکل هورمونی به نام نارسایی آدرنال، برای «تصفیه خون»، برای افزایش جریان ادرار، جلوگیری از التهاب ریه ها، به عنوان آرام بخش و برای افزایش تعریق استفاده می شود. گل گاوزبان همچنین برای افزایش تولید شیر مادر و برای درمان برونشیت و سرماخوردگی استفاده می شود.

فواید گل گاو زبان برای معده

گل گاو زبان دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند به کاهش التهاب‌ معده کمک کند. مصرف منظم این گیاه در کاهش درد و سوزش معده مرتبط با التهاب معده موثر است.

این گیاه در تسکین علائم استرس و نگرانی مرتبط با معده مانند سوزش معده و تنفس سریع موثر است. مصرف دمنوش گل گاو زبان در بهبود عملکرد سیستم گوارش و جذب مواد مغذی موثر است و به تسکین درد و سوزش معده نیز کمک می‌کند.

فواید گل گاو زبان برای باز شدن دهانه رحم

به گفته محققان گل گاوزبان به عنوان یک گیاه برای تحریک دهانه رحم شناخته می شود. خانم های باردار با خوردن گل گاوزبان می توانند به باز شدن دهانه رحم خود هنگام زایمان کمک کنند. ترکیبات فعال موجود در این گیاه فرآیند طبیعی زایمان را تسهیل کند.

فوایدی که گل گاوزبان برای زنان شیرده دارد

قبل از هر چیزی باید بدانید که هر گونه داروی گیاهی در دوران بارداری و شیردهی باید زیر نظر پزشک استفاده شود.

گل گاو زبان دارای مواد مغذی مانند ویتامین C، ویتامین A، ویتامین E، بتاکاروتنوئیدها، کلسیم، پتاسیم و اسیدهای چرب اساسی است. وجود این مواد مغذی به رشد و سلامت کودکان کمک می کند.

علاوه بر آن مصرف دمنوش گل گاو زبان در کاهش استرس و تنش مادر در دوران بارداری مفید است و می‌تواند به تسکین حالات روحی و افزایش آرامش مادران در دوران بارداری کمک کند.

 کنترل فشارخون با مصرف گل گاوزبان

برخی تحقیقات نشان داده است که مصرف گل گاوزبان به کنتنرل فشار خون کمک می کند. از بهترین فواید گل گاوزبان می توان به این مورد اشاره کرد.

ترکیبات فعال موجود در این گیاه می‌توانند به تنظیم فشارخون کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش دهند.

فواید گل گاوزبان در پریودی

گل گاوزبان برای درد پریودی

گل گاو زبان (به عنوان یک گیاه دارویی) می‌تواند به کاهش علائم و دردهای دوره قاعدگی کمک زیادی کند. مطالعات نشان می‌دهد که گل گاو زبان دارای خواص ضد التهابی و آرام‌بخش است که می‌تواند در کاهش درد پریودی کمک کند. مصرف گل گاو زبان با نبات می‌تواند علائم دردناک پریودی مانند درد شدید رحم و کمر، تشنگی، تهوع و سردرد را کاهش دهد.

 فواید کلی روغن گل گاو زبان

روغن گل گاوزبان به دلیل مقادیر بالای اسیدهای چرب امگا 6، ضد التهاب است. محققان می‌خواهند بدانند که آیا می‌تواند برای شرایط سلامتی مانند:

  • اگزما
  • پسوریازیس
  • آسم
  • روماتیسم مفصلی
  • مشکلات گوارشی
  • درد عصب دیابتی
  • علائم یائسگی
  • افسردگی
  • دیابت

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x