انرژی

16 راهکار کاهش قبض برق در خانه؛ چگونه مصرف برق را کاهش دهیم؟

ارآنجایی که تورم رو به افزایش است و هزینه ها سر سام آور شده است، کاهش قبض برق در خانه را جدی بگیرید تا هزینه های شما کمتر شود. 

به گزارش پارت نیوز؛ کاهش قبض برق در خانه، به خصوص در فصل تابستان به کم کردن هرینه های شما خیلی کمک می کند. در تابستان به دلیل روشن کردن کولر مصرف برق دو چندان می شود که ما به شما راهکارهای کاهش مصرف برق را آموزش می دهیم.

معرفی 16 راهکار کاهش قبض برق در خانه

نگرانی ها در مورد مقرون به صرفه بودن قبوض برق به ویژه در سال های اخیر شدت یافته است و به نظر می رسد این نگرانی ها در حال افزایش است. افزایش تورم در سرتاسر اقتصاد، بودجه خانوارها را تحت فشار قرار می دهد، که می تواند به ویژه برای قیمت برق مضر باشد، زیرا برق برای گرمایش، سرمایش، روشنایی، پخت و پز و سایر نیازهای اولیه خانوار ضروری است.

1. کاهش قبض برق در خانه؛ کولر گازی خود را زمانی که به آن نیاز ندارید خاموش کنید

خاموش کردن AC خود در هنگام خواب می تواند باعث صرفه جویی زیادی شود. حتی تنظیم دما قبل از خروج از خانه (با فرض اینکه هیچ کس در خانه نباشد) باعث صرفه جویی می شود. در تابستان، ترموستات نباید کمتر از 78 درجه فارنهایت تا 80 درجه فارنهایت تنظیم شود. به ازای هر درجه افزایش ترموستات، 4 تا 8 درصد در هزینه های خنک کننده صرفه جویی می شود.

2. کاهش قبض برق در خانه؛ از ترموستات قابل برنامه ریزی استفاده کنید

کاهش قبض برق در خانه؛ ترموستات قابل برنامه ریزی ابزاری بسیار کم مصرف است. این به شما امکان می دهد برنامه ریزی کنید که چه ساعتی خانه شما خالی خواهد بود و چه زمانی در خواب خواهید بود. در آن زمان ها، دمای خانه شما را متناسب با آن تنظیم می کند. این کار دردسر تنظیم مداوم ترموستات و ترس از بازگشت به خانه در خانه ای سوزان را از بین می برد. یک مدل عالی در صنعت ترموستات قابل برنامه ریزی Nest است. در حالی که قیمت خرده فروشی Nest 250 دلار است، این شرکت ادعا می کند که می تواند قبض برق را تا 20٪ کاهش دهد.

3. کاهش قبض برق در خانه؛ به وسایل برقی ENERGY STAR بروید

ENERGY STAR ستایشی است که توسط آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده به محصولی اعطا شده است که دستورالعمل های سختگیرانه مصرف انرژی را که توسط دولت ایالات متحده به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تنظیم شده است را رعایت می کند.

یک دستگاه تهویه مطبوع اتاق دارای گواهینامه ENERGY STAR حدود 15٪ انرژی کمتری نسبت به مدل های بدون گواهی مصرف می کند. این 15 درصد می تواند حدود 85 دلار در طول عمر دستگاه صرفه جویی کند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به Energystar.gov مراجعه کنید

4. کاهش قبض برق در خانه، عایق بندی کامل خانه را بررسی کنید

کاهش قبض برق در خانه؛ نشت هوا زمانی رخ می دهد که هوا از بیرون وارد شده و هوای مطبوع از طریق شکاف ها و منافذ از خانه شما خارج می شود. اگرچه ممکن است متوجه آن نشوید، اما تهویه خانه را برای شما سخت تر و گران تر می کند.

کاهش جریان نشت هوا در داخل و خارج از خانه یک راه مقرون به صرفه برای کاهش قیمت سرمایش و به حداکثر رساندن عملکرد سیستم تهویه مطبوع شما است. درزبندی و آب بندی دو روش ساده و موثر در آب بندی هوا هستند که پس از سرمایه گذاری بازدهی سریعی را ارائه می دهند. از Caulk برای پر کردن شکاف ها و منافذ بین اجزای ثابت و پایه خانه، مانند اطراف قاب درها و پنجره ها، و آب بندی برای آب بندی اجزای عملیاتی مانند درها و پنجره های قابل اجرا استفاده می شود.

5. دریچه ها و واحدهای تهویه مطبوع خود را تمیز کنید

برای اینکه یک واحد تهویه مطبوع به طور موثر کار کند، فیلترها، کویل ها و پره های آن باید به طور منظم نگهداری شوند. به زبان ساده: یک کولر گازی تمیز یک کولر گازی موثر است.

مهمترین بخش نگهداری که به حداکثر رساندن سیستم تهویه مطبوع شما تضمین می کند، تعویض یا تمیز کردن معمول فیلترهای آن است. فیلترهای گرفتگی و کثیف جریان هوای عادی را مسدود کرده و کارایی سیستم را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

کثیفی و آشغال در واحد باعث مسدود شدن جریان هوا و احتمالاً اختلال در اواپراتور می شود. تعویض فیلتر کثیف و گرفتگی با فیلتر تمیز می تواند مصرف انرژی کولر گازی شما را بین 5 تا 15 درصد کاهش دهد.

6. کاهش قبض برق در خانه؛ پنکه سقفی خود را روشن کنید

پنکه سقفی ابزاری عالی برای استفاده در کنار کولر گازی است. یک پنکه سقفی اتاق را تقریباً 4 درجه خنک می کند و به شما این امکان را می دهد که بر اساس آن ترموستات را پایین بیاورید. اگر آب و هوا اجازه می دهد، حتی می توانید تهویه مطبوع را به طور کلی با استفاده از یک فن حذف کنید.

7. از تهویه طبیعی استفاده کنید

اگر در آب و هوای زندگی می‌کنید که شب‌های خنک یا نسیم معمولی می‌وزد، از آن بهره ببرید. با باز کردن پنجره ها در هنگام خنک شدن در بیرون، مصرف برق را به طور کلی حذف کنید.

8. کاهش قبض برق در خانه؛ آفتاب را با پرده مسدود کنید

پنجره ها یا پوشش ها نه تنها خانه شما را تزئین می کنند، بلکه می توانند به شما در صرفه جویی در انرژی نیز کمک کنند. برخی از روش‌های درمانی پنجره که با دقت انتخاب شده‌اند می‌توانند از گرم شدن خانه شما در زیر آفتاب تابستان جلوگیری کنند. دو گزینه برای درمان پنجره وجود دارد

هنگامی که پرده ها به طور کامل به سمت پایین کشیده می شوند و روی یک پنجره با قرار گرفتن در معرض زیاد خورشید بسته می شوند، می توانند افزایش گرما را تا 45٪ کاهش دهند. در طول روزهای تابستان، برای جلوگیری از افزایش گرما، می‌توانید پارچه‌هایی را روی پنجره‌هایی که نور مستقیم خورشید دریافت می‌کنند ببندید. پرده ها می توانند افزایش حرارت را تا 33 درصد کاهش دهند.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x