سلامت

معرفی 10 روش برای درمان تعریق زیاد (هایپرهیدروزیس)

عرق بیش از حد در بدن آزار دهنده می باشد، به خصوص در تابستان، برای درمان تعریق زیاد (هایپرهیدروزیس) روش های مختلفی وجود دارد که ما سریع ترین درمان را به شما معرفی می کنیم.

به گزارش پارت نیوز؛ افراد زیادی به دنبال درمان تعریق زیاد (هایپرهیدروزیس) می باشند. زیرا این بیماری علاوه بر اذیت کردن خود فرد باعث می شود تا افراد دیگر با دیدن تعریق زیاد از شما فاصله بگیرند. بنابراین حتما به دنبال درمان عرق زیادذ دست و پای خودتان باشید.

چرا به دنبال درمان تعریق زیاد (هایپرهیدروزیس) باشیم؟

هایپرهیدروزیس وضعیتی است که باعث تعریق بیش از حد می شود. در صورت عدم درمان تعریق زیاد (هایپرهیدروزیس)، این مشکلات ممکن است در طول زندگی شما ادامه یابد.

تعریق بیش از حد می تواند باعث خجالت و انزوای اجتماعی شود. موارد شدید نیز می‌تواند عواقب عملی جدی داشته باشد، و برای افرادی که آن را دارند، گرفتن خودکار، گرفتن فرمان ماشین یا دست دادن را سخت می‌کند. اما درمان هایی برای کمک به هایپرهیدروزیس وجود دارد.

استفاده از کرم برای درمان تعریق زیاد (هایپرهیدروزیس)

اولین درمان تعریق زیاد (هایپرهیدروزیس) معمولاً شامل کرم های روزانه است که پوست را خشک می کند. رایج ترین مواد تشکیل دهنده این کرم ها، کلرید آلومینیوم یا هگزا هیدرات کلرید آلومینیوم است.

معمولاً این کرم ها را در شب استفاده می کنید و سپس ناحیه را می پوشانید تا به جذب پوست کمک کنید. بسیاری از مردم متوجه می شوند که این کرم ها به خوبی کار می کنند، اما ممکن است عوارض جانبی مانند سوزش و تحریک پوست داشته باشید.

2. درمان تعریق زیاد (هایپرهیدروزیس) با داروهای تجویزی

پزشک شما ممکن است داروهایی تجویز کند که اعصابی را که باعث تحریک غدد عرق می شوند مسدود می کنند یا یک داروی ضد افسردگی برای درمان تعریق زیاد (هایپرهیدروزیس) تجویز می شود. نوع دیگری از دارو، آنتی کولینرژیک، در تمام بدن شما برای ایجاد یک واکنش خشک شدن عمل می کند.

این برای افرادی است که در بیش از یک قسمت از بدن خود عرق می کنند. پزشکان معمولا داروهای آنتی کولینرژیک را تجویز نمی کنند زیرا باعث خشکی دهان، خشکی چشم، تاری دید و مشکل در تخلیه مثانه می شوند. اکثر افرادی که از داروهای خوراکی استفاده می کنند، درمان های دیگری را امتحان کرده اند و متوجه شده اند که موثر نیستند.

3. هگزا هیدرات آلومینیوم کلرید برای تعریق بیش از حد

هنگامی که ضد تعریق‌های معمولی روی تعریق زیاد اثر نمی‌گذارند، اکثر پزشکان هگزا هیدرات کلرید آلومینیوم (Drysol) را پیشنهاد می‌کنند که نسخه‌ای از کلرید آلومینیوم است.

آن را درست قبل از خواب دو تا سه شب متوالی استفاده کنید، سپس تقریباً یک بار در هفته پس از آن برای حفظ بهبودی. این درمان برای تعریق بیش از حد زیر بغل به خوبی جواب می دهد، اما نه برای تعریق کف دست و کف پا. حتماً طبق دستور پزشک از این درمان استفاده کنید.

عارضه جانبی اصلی درایسول تحریک است که ممکن است بتوانید با خشک کردن پوست خود قبل از استفاده از ضد تعریق و خشک کردن کامل آن پس از استفاده از آن جلوگیری کنید. همچنین ممکن است استفاده کمتر از آن یا استفاده از لوسیون حاوی کورتیکواستروئید کمک کند.

4. بوتاکس برای درمان تعریق زیاد (هایپرهیدروزیس)

درمان تعریق زیاد (هایپرهیدروزیس) با بوتاکس

اکثر مردم از بوتاکس، سم عصبی که می تواند به طور موقت ماهیچه ها را فلج کند، به عنوان یک درمان زیبایی برای چین و چروک استفاده می کنند. اما پزشکان از آن برای تعریق بیش از حد زیر بغل نیز استفاده می کنند. با استفاده از یک سوزن ظریف، آنها مقدار کمی بوتاکس را به حدود 20 تا 25 نقطه در هر زیر بغل تزریق می کنند.

تزریق می تواند ناراحت کننده باشد، اما استفاده از یک سوزن کوچک به تحمل آن کمک می کند. پس از آن، ممکن است تا 14 ماه از تعریق خلاص شوید.

FDA فقط بوتاکس را برای تعریق بیش از حد زیر بغل تایید کرده است، اما برخی از پزشکان از آن در نواحی دیگر مانند کف دست و پا استفاده می کنند. تزریق کف دست می‌تواند دردناک‌تر باشد و برای بی‌حس کردن دست‌ها به بلوک‌های عصبی نیاز دارد. برخی از پزشکان برای تعریق بیش از حد سر و صورت نیز از بوتاکس استفاده می کنند. بسیاری از بیمه‌گرهای بهداشتی این تزریق‌ها را زمانی پوشش می‌دهند که درمان‌های دیگر کارساز نیستند.

5. روش میرادرای MirDry برای درمان تعریق زیاد (هایپرهیدروزیس)

این یک درمان غیرتهاجمی است که از انرژی الکترومغناطیسی برای هدایت گرما بر روی غدد عرق استفاده می کند و آنها را از بین می برد. در طول این روش یک ساعته، پزشک شما یک داروی بی حس کننده (بی حسی موضعی) را روی ناحیه مورد نظر اعمال می کند و پوست شما را خنک می کند. برای اینکه بهترین نتیجه را داشته باشد، ممکن است دو یا سه بار به درمان نیاز داشته باشید.

6. لیزر برای درمان تعریق زیاد (هایپرهیدروزیس)

لیزر برای درمان تعریق زیاد (هایپرهیدروزیس)

روش نوینی که برای درمان تعریق زیاد (هایپرهیدروزیس) وجود دارد لیزر می باشد. لیزر یک پرتو باریک را بر روی غدد عرق زیر بغل متمرکز می کند تا آنها را از بین ببرد. این روش سریع زمان بهبودی سریعی دارد.

7. یونتوفورزیس برای تعریق بیش از حد

افراد مبتلا به تعریق بیش از حد بیش از 50 سال است که از یونتوفورز برای درمان تعریق زیاد (هایپرهیدروزیس) استفاده می کنند. پزشکان دقیقاً مطمئن نیستند که چگونه کار می کند، اما ممکن است به طور موقت مجرای عرق شما را مسدود کند.

مطمئن باشید که چگونه کار می کند، اما ممکن است به طور موقت مجرای عرق شما را مسدود کند. در این روش بدون درد، چند بار در هفته، حدود 10 تا 20 دقیقه در هر جلسه، از آب برای هدایت جریان الکتریکی به پوست استفاده می‌شود و پس از آن، بسته به نوع واکنش شما، یک برنامه درمانی نگهدارنده در فواصل زمانی 1 تا 3 هفته‌ای انجام می‌شود. شما می توانید با نسخه پزشک یک دستگاه یونتوفورز خریداری کنید و بیمه پزشکی ممکن است هزینه آن را پوشش دهد.

8. سمپاتکتومی توراسیک برای هایپرهیدروزیس

سمپاتکتومی توراسیک

سمپاتکتومی قفسه سینه یک عمل جراحی است که اعصاب خاصی را برای کاهش تعریق قطع می کند. در این روش، جراح قصد دارد اعصاب کنترل کننده غدد عرق را با استفاده از ابزار ویژه ای که از طریق قفسه سینه نزدیک زیر بغل وارد می شود، از بین ببرد.

در حالی که این جراحی می تواند به خوبی کار کند، می تواند مشکلات سلامتی دیگری را نیز ایجاد کند. اینها شامل تعریق بیشتر در نواحی دیگر بدن و همچنین آسیب احتمالی ریه و اعصاب است. به دلیل این مشکلات جدی و اغلب دائمی، پزشکان معمولا این جراحی را به عنوان آخرین راه حل در نظر می گیرند.

رابطه هیپرهیدروزیس و سلامت روان

اگر هیپرهیدروزیس دارید، ممکن است با میزان اضطراب و افسردگی بیشتری روبرو شوید زیرا تعریق بیش از حد می تواند باعث خجالت شما شود و از موقعیت های اجتماعی دوری کنید. عرق کردن و اضطراب می توانند یکدیگر را در یک چرخه مضر تقویت کنند.

درمان‌هایی مانند درمان شناختی-رفتاری (CBT) و داروهای ضد افسردگی، می‌توانند با پرداختن به افکار منفی و بهبود خلق و خوی شما، به شکستن این چرخه کمک کنند. کمک از متخصصان مراقبت های بهداشتی برای مدیریت علائم فیزیکی و تأثیر عاطفی هیپرهیدروزیس ضروری است.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x