سلامت

10 روش آسان تقویت رشد مو در خانه

در هر لحظه، حدود 90 درصد از فولیکول های مو در مرحله آناژن (رشد) هستند و نیاز یه تقویت دارند. در این مطلب به روش های تقویت رشد مو خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ از نحوه انتخاب محصولاتی که باعث تقویت رشد مو می شوند تا عوامل خارجی که می توانند بر رشد موهای شما تأثیر بگذارند، متخصصان نکات مهمی ذکر کرده اند که در به آن ها خواهیم پرداخت.

روش های تقویت رشد مو

با استفاده از یکسری راهکارهای ساده می توانید به راحتی و در خانه رشد موهایتان را تقویت کنید.

رژیم غذایی خود را تغییر دهید

وقتی صحبت از رشد مو به میان می‌آید، رژیم غذایی می‌تواند در جایگاه اصلی قرار گیرد. برخی از اشکال اسید آمینه مهم وجود دارد که نباید نادیده گرفته شود. اسید آمینه هایی که در بسیاری از مواد غذای از جمله؛ آووکادو، لوبیا، کلم بروکلی، سویا، ماهی قزل آلا، ماهی کاد، آجیل و کلم بروکلی وجود دارند.

تقویت رشد مو

تقویت رشد مو با نرم کننده

حتی اگر از شامپوی عالی برای موهای آسیب دیده استفاده می کنید ، اگر هر بار که موهایتان را می شویید از نرم کننده استفاده نمی کنید، این کار را درست انجام نمی دهید. موهای خشک با افزایش احتمال شکستگی مانع رشد می شوند، بنابراین مرطوب کردن تارهای خود برای بازگرداندن پروتئین های رشد به فولیکول های مو مهم است.

پروتئین کافی مصرف کنید

اگر رژیم غذایی شما به شدت محدود کننده باشد، موها به طور مطلوب رشد نمی کنند و ممکن است دچار ریزش مو شوید. رژیم غذایی متعادل با مصرف پروتئین کافی برای رشد مطلوب موها مهم است. به طور کلی 50 گرم پروتئین یا بیشتر در روز توصیه می شود.

محصولات حاوی کافئین استفاده کنید

همه ما می دانیم که کافئین می تواند باعث افزایش انرژی بدن شود، اما یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که ممکن است موجب تقویت رشد مو شود. طبق مطالعه، کافئین ممکن است به رشد موهای جدید در سطح مولکولی، سلولی و اندام در مردان و زنان کمک کند.

استفاده از روغن های معطر

روغن های معطر نه تنها بوی خوبی دارند، بلکه ممکن است به تقویت رشد مو نیز کمک کنند. یک مطالعه نشان داد که دوز روزانه 400 میلی گرم روغن هسته کدو به شکل کپسول منجر به افزایش رشد مو در مردان می شود. پس از 24 هفته، مردانی که روغن هسته کدو تنبل مصرف کردند، 40 درصد افزایش تعداد مو را تجربه کردند.

مطالعه دیگری چهار گروه از موش ها را بررسی کرد که به هر یک از آنها درمان موی متفاوتی داده شد. درمانها شامل سالین، روغن جوجوبا، 3 درصد ماینوکسیدیل یا 3 درصد روغن نعنا فلفلی بود. این مطالعه نشان داد گروهی که روغن نعنا به آنها داده شد بیشترین رشد مو را داشتند. این رشد شامل افزایش قابل توجهی در ضخامت مو، تعداد فولیکول ها و عمق فولیکول ها بود.

تقویت مو با ماساژ

مصرف ویتامین ها و مواد معدنی مناسب

ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری برای سلامت کلی بدن مهم هستند و در تأمین انرژی مورد نیاز بدن برای تقویت رشد موها نقش مهمی ایفا می کنند. این مواد مغذی شامل بیوتین، ویتامین سی، ویتامین دی، ویتامینE، روی، آهن، امگا 3 و امگا 6 هستند.

یک مطالعه نشان داد که مصرف مکمل های امگا 3 و امگا 6 به مدت 6 ماه ممکن است از ریزش مو محافظت کند. داده های یک منبع دیگر نشان می دهد که سطوح پایین روی ممکن است نقش کلیدی در ریزش مو داشته باشد. همچنین در مطالعات نشان داده شده که بهبود سلامت مو و ناخن پس از مصرف مکمل بیوتین دیده شده است.

تقویت رشد مو با ماساژ پوست سر

ماساژ پوست سر می تواند به آرامش و کاهش استرس کمک کند. علاوه بر این طبق یک مطالعه در سال 2016 ممکن است به سلامت موها نیز کمک کند. این مطالعه تأثیر ماساژهای روزانه 4 دقیقه ای پوست سر را مورد بررسی قرار داد. پس از 24 هفته، محققان دریافتند که 9 مرد شرکت کننده در این مطالعه موهای ضخیم تری نسبت به ابتدا داشتند.

در حالی که این مطالعه تفاوت قابل توجهی در رشد مو نشان نداد، تصور می شود که ماساژ پوست سر ممکن است به گشاد شدن رگ های خونی زیر پوست کمک کند. این امر منجر به ضخیم شدن موها شده و احتمال شکستن آنها را کمتر می کند.

استفاده کمتر از سشوار و اتوی مو

حرارت ناشی از اتوی مو، سشوار و صاف کننده ها می تواند به موها آسیب برساند و باعث شکستگی آنها شود. بهتر است استفاده از آنها را محدود کنید. کاهش دمای ابزارهای حالت دهنده نیز می تواند به کاهش آسیب موها کمک کند. علاوه بر این، بر اساس یک مطالعه، استفاده از یک محصول محافظ در برابر حرارت قبل از استفاده از حالت دهنده ها، ممکن است شکستگی مو را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

راه های افزایش رشد مو

کمتر رنگ کردن مو

رنگ کردن موها به موها فشار وارد کرده و باعث شکستن آنها می شود. اما وقتی این فرایندها را کم می کنیم، موها کمتر می شکنند و به نظر می رسد سریعتر رشد می کنند.

برای تقویت رشد مو چه کار هایی انجام ندهیم؟

الکل : از محصولات مبتنی بر الکل که می توانند موها را خشک کرده و باعث شکستگی شوند، اجتناب کنید. به طور مشابه، سولفات‌هایی که برای ایجاد کف‌زا در شامپوها استفاده می‌شوند می‌توانند باعث خشک شدن و از بین بردن موهای رنگ‌شده شوند. فتالات‌ها مواد شیمیایی هستند که می‌توانند به شامپوها و نرم‌کننده‌ها اضافه شوند تا فرمول را نرم کنند، اما نشان داده شده است که به کلیه، کبد، ریه‌ها آسیب می‌رسانند.

اکستنشن ها : با گذشت زمان، هم انواع چسبانده شده و هم آنهایی که به صورت بافته های تنگ دوخته می شوند، می توانند فولیکول ها را بکشند و به آنها آسیب رسانده و رشد مو را کاهش دهند. اگر موهایتان به راحتی می‌شکند، قطعات گیره‌ای موقت را در نظر بگیرید تا ظاهری طولانی‌تر داشته باشید.

راه های تقویت و رشد مو

سفید کننده : پراکسید، آمونیاک و سایر اکسید کننده هایی که برای بلند کردن کوتیکول های مو و از بین بردن رنگدانه ها استفاده می شوند نیز ممکن است اجازه دهند رطوبت طبیعی خارج شود و تارها شکننده شوند. بنابراین حداقل سه بار در هفته حالت دهید تا آن را سالم نگه دارید و به رشد سریع مو کمک کنید.

استرس : اضطراب سطح هورمون استرس کورتیزول شما را افزایش می دهد. این می‌تواند باعث شود سلول‌های عصبی مواد شیمیایی آزاد کنند که در صورت استرس مزمن (که بر عادات غذا خوردن و خواب تأثیر می‌گذارد)، ممکن است فولیکول‌ها را از فاز رشد به فاز استراحت منتقل کند.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x