زیبایی و تناسب

10 روش جلوگیری از ماسیدن کرم پودر که هر خانمی باید بداند

ماسیدن کرم پودر یکی از دغدغه های اصلی افرادی است که آرایش می کنند و به داشتن زیرسازی زیبا و صاف توجه ویژه دارند.

به گزارش پارت نیوز؛ ماسیدن کرم پودر به عوامل متعددی بستگی دارد که در ادامه به بررسی آن ها و ارائه راه حل مناسب خواهیم پرداخت.

روش های جلوگیری از ماسیدن کرم پودر

در طول روز، ممکن است آرایش شما به لباس یا سایر قسمت‌های صورت شما منتقل شود. اما برای اینکه کرم پودر شما ماندگاری بالایی داشته باشد و در تمام طول روز روی صورت شما بماند، به ابزار مناسب نیاز دارید و باید از تکنیک های مناسب استفاده کنید. با دانستن نکات ذکر شده در مطلب زیر می توانید از انتقال آرایش و سایش آن جلوگیری کنید.

۱. آرایش را به ترتیب صحیح انجام دهید

استفاده از لوازم آرایشی به ترتیب صحیح باعث می شود تا قدرت ماندگاری آرایش بیشتر شده و می توان بهترین نتیجه را از لوازم آرایشی بگیرید.

۲. صورت خود را با یک شوینده مناسب بشویید

ابتدا با استفاده از یک پاک کننده صورت مناسب با نوع پوستتان، تمام آلودگی های صورت و آرایش قبلی خود را پاک کنید. از آنجایی که شما پوستی تمیز و هیدراته می‌خواهید، بنابراین آرایش روی پوست بی‌نظیر به نظر نمی‌رسد.

۳. مرطوب کننده بزنید

بعد از شستشو صورت، ممکن است احساس سفت شدن و یا خارش در قسمت های گوناگون صورت تان داشته باشید به همین دلیل نیاز است یک لایه نازک مرطوب کننده روی تمامی قسمت های صورت خود پخش کنید. سپس اجازه دهید تا پوست خشک شده و سپس میکاپ خود را شروع کنید.

یک مرطوب کننده مناسب و با کیفیت، خطوط ریز روی پوست و دور چشم را کاهش داده و در صورت استفاده نکردن از آن باعث می شود تا پوست های خشک ظاهری پوسته پوسته داشته باشند و آرایش بعد از مدتی روی صورت ماسیده بنظر برسد و همچنین ممکن است، کرم پودر در چروک های صورت ته نشین شوند.

۴. از پرایمر استفاده کنید

قبل کرم پودر از یک پرایمر برای ایجاد یک پایه صاف که آرایش را ثابت نگه می دارد، استفاده کنید. این محصول با بافت چسبنده ای که دارد باعث ماندگاری بیشتر آرایش می شود. پرایمری انتخاب کنید که مناسب نوع پوست شما باشند و مشکل چربی بیش از حد و یا خشکی صورت را کنترل و برطرف کنند. اگر پوستی مختلط دارید بهتر است از پرایمرهای متفاوت برای نواحی مختلف صورت استفاده کنید.

روش های جلوگیری از ماسیدن کرم پودر روی صورت

قبل از رفتن به مرحله بعدی اجازه دهید پرایمر شما خشک شود. پرایمرها می توانند علاوه بر ماندگار کردن آرایش برخی از مشکلات پوستی را رفع و منافذ باز را صاف کرده، در برابر آلودگی های روزمره از پوست محافظت کرده و یا باعث افزایش آبرسانی به پوست شوند. اگر تصمیم دارید از پرایمر استفاده نکنید مطمئن شوید قبل از آرایش مرطوب کننده می زنید.

۵. قبل از کرم پودر از پودر فیکس و اسپری فیکس استفاده کنید

کسانی که دارای پوستی چرب هستند برای جلوگیری از ماسیدن کرم پودر باید قبل از استفاده از کرم پودر، یک لایه از پودر فیکس بی رنگ را روی صورت بزنید زیرا از پوست شما در برابر تعریق و چربی بیش از حد جلوگیری می کند و ظاهری مات به پوست می دهد.

کسانی که دارای پوستی خشک هستند باید قبل از استفاده از کرم پودر از اسپری فیکس حاوی مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنند زیرا این محصول از خشک شدن پوست جلوگیری کرده و ظاهری براق به پوست می دهند.

۶. کرم پودر مناسب پوست خود را انتخاب کنید

عواملی که معمولا به آن توجه نمی شود، انتخاب کرم پودر با توجه به نوع و رنگ پوست و همچنین نحوه صحیح زدن کرم پودر به صورت است.

قبل از خرید کرم پودر باید توجه کنید که با رنگ طبیعی پوستتان همخوانی داشته باشد چرا که بیشترین علت ماسیده شدن کرم پودر انتخاب محصولی اشتباه است. برای تشخیص رنگ کرم پودر مناسب پوست خود  از این ترفند که به شما می آموزیم استفاده کنید. ابتدا مقداری از آن را روی پوست پشت دست و یا خط فک پایین بزنید و کمی صبر کنید تا کرم روی پوست بخوابد، سپس در نور طبیعی نگاه کنید که رنگ آن مطابق رنگ پوست شما هست یا خیر.

روش دیگری برای تشخیص رنگ پوست وجود دارد. اگر رگ دست شما بنفش یا آبی رنگ است تناژ پوستی سردی دارید و باید از کرم پودرهای دارای رنگ صورتی استفاده کنید و اگر رگ دست شما سبز است دارای تناژ پوست گرمی هستید و باید کرم پودر  حاوی رنگ زرد و گرم انتخاب کنید.

۷. استفاده از پد آرایشی و جلوگیری از ماسیدن کرم پودر

کرم پودر خود را با نوک انگشت یا کف دست خود پخش نکنید زیرا این کار باعث ماسیدن کرم پودر می شود. از یک پد آرایشی، بلندر و یا براش آرایشی مناسب و پرتراکم کرم پودر استفاده کنید. استفاده از پد آرایشی باعث می شود کرم پودر به صورت موثرتری پخش شود. با حرکات آرام چرخشی پد آرایشی را روی صورت تان فشار داده تا کرم به صورت یکدست و صاف روی پوست شما پخش شود.

روش های جلوگیری از ماسیدن کرم پودر روی صورت

۸. بعد از آرایش از فیکساتور استفاده کنید

زمانی که آرایش خود را تمام کردید بهتر است از فیکساتور استفاده کنید تا آرایش شما تثبیت شده، ماندگاری بیشتری داشته باشد و از ماسیدن کرم پودر جلوگیری کنید. فیکساتور را به نواحی از صورت که در طول روز بیشترین فعالیت را دارند بزنید. به طور مثال اگر مرتب اخم می کنید و یا ابروهایتان را بالا می برید، در این نواحی از فیکساتور استفاده کنید تا در طول روز آرایش روی صورت خراب نشود. همین کار را برای قسمت هایی از صورتتان که بیشتر چرب و یا خشک است انجام دهید. به طور مثال اگر پیشانی و یا بینی شما بیشتر چرب می شود از پودر فیکس برای این نقاط استفاده کنید.

۱. روتین پوستی داشته باشید

پوست نیاز به مراقبت دارد تا کرم پودر روی صورت تکه تکه و کیکی نشود و آرایشی زیبا و بی نقص داشته باشید. برای مراقبت پوست نیاز به روتین پوستی مناسب و سالم دارید. از یک لایه بردار، مرطوب کننده، سرم صورت و یا روغن مناسب استفاده کنید.

از لایه بردارهای شیمیایی استفاده کنید زیرا حاوی AHA و BHA بوده و سلول های مرده را به راحتی از بین می برند. اگر پوستی چرب دارید سه بار در هفته از لایه بردار استفاده کنید. اگر پوستی خشک دارید یکبار در هفته از لابه بردار استفاده کنید.
فرقی نمی‌کند پوست چرب، معمولی و یا خشک داشته باشید در هر صورت پیش از استفاده از کرم پودر پوست خود را به طور متوسط دو بار در روز مرطوب کنید. قبل از خوابیدن از سرم صورت استفاده کنید زیرا این سرم‌ها پوست را تغذیه می کنند.

۲. برای آرایش مجدد از دستمال مرطوب استفاده کنید

برخی از خانم ها برای آرایش دوباره در طول روز، کرم پودر یا پنکک خود را دوباره روی آرایش قبلی می زنند و به همین دلیل باعث ماسیدن کرم پودر و عدم رضایت شان می شود. بهتر است با دستمال مرطوب چربی اضافی و تعریق صورت پاک کرده و سپس آرایش خود را تجدید کنید.

۳. فیکساتور خود را در طول روز همراه خود داشته باشید

در طول روز می توانید از فیکساتور خود مجدد استفاده کنید و چربی اضافی را از روی صورت خود به آرامی و بدون به هم ریختگی آرایش بردارید.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x