گل و گیاه

10 گل آپارتمانی که بدون خاک رشد می کنند

اگر به دنبال انواع گل آپارتمانی که بدون خاک رشد می کنند هستید حتما تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا با این گل های زیبا بیشتر آشنا شوید.

به گزارش پارت نیوز؛ می توانید به راحتی انواع گل آپارتمانی که بدون خاک رشد می کنند را در آب، سنگریزه، ذغال سنگ نارس یا پرلیت رشد دهید. به راحتی در خانه می توانید این گل‌های زیبا را با روش‌های مخصوص به خود پرورش دهید تا هر روز شکوفا شوند و خانه‌تان را زیباتر کنند.

10 گل آپارتمانی که بدون خاک رشد می کنند

در ادامه با ما همراه باشید تا با نحوه پرورش این گل های زیبا بیشتر آشنا شوید.

ارکیده (Orchidaceae)

ارکیده‌ها یکی از بهترین و زیباترین گل‌هایی هستند که بدون خاک هم قابلیت رشد کردن را دارد. در این راستا می‌توان گل ارکیده را در پیت ماس، پوست درخت صنوبر، ماس اسفاگنوم، پرلیت، ناگت های چوب پنبه یا تراشه‌های پوسته نارگیل قرار داد تا به خوبی رشد کنند.

گل نرگس سفید کاغذی (Narcissus tazetta)

می‌توانید گل نرگس را با پیازهایش پرورش دهید و به راحتی آن را در آب نگهداری کنید. برای این کار یک کاسه برداشته و با سنگریزه داخل آن را بپوشانید و حدود دو سانتی متر آب اضافه کنید. گل‌ها را به نحوی قرار دهید که در شن محکم شوند و در آب غوطه ور نمانند. ریشه‌ها در آب رشد می‌کنند و این گیاه نیازی به خاک ندارد.

گل نرگس سفید کاغذی (Narcissus tazetta) 

گیاه گلدان نقره ای (Aechmea fasciata)

یک اپی فیت دیگر از خانواده Bromeliad، گیاه نقره ای نام دارد که به راحتی در آب رشد می‌کند. شما می‌توانید این گل زیبا را در یک کاسه یا گلدان پر از سنگریزه بکارید. هر روز به آن آب بپاشانید تا بهتر رشد کند. این یکی از بهترین گل‌های آپارتمانی است که بدون خاک رشد می‌کند.

نیلوفرهای آبی (نیمفایا)؛ گل آپارتمانی که بدون خاک رشد می کنند

برای پرورش این گل بدون خاک تنها به یک پیاز سالم نیلوفر آبی نیاز دارید. یک کاسه متوسط بردارید، آن را با آب تازه پر کرده و پیاز گل را در آن شناور کنید. کاسه را در جایی نگهداری کنید که نور نسبتا زیادی وجود دارد؛ به مرور شاهد رشد این گل خواهید شد.

آماریلیس (Hippeastrum)

پرورش آماریلیس در آب و سنگریزه خیلی آسان است و شما می‌توانید این گل زیبا را در هر جای خانه نگهداری کنید. یک کاسه بردارید، مقداری سنگریزه ته آن اضافه کنید، پیاز گل را درون آن قرار دهید و روی آن آب بپاشید تا به انتهای پیاز آب برسد. سپس گلدان را در محلی با نور روشن اما غیرمستقیم قرار دهید.

گل آپارتمانی که بدون خاک رشد نمی کنند

نیلوفر آبی لوتوس (Nelumbo spp)

یک کاسه با دهانه پهن بردارید و آن را چند سانتی متر ماسه پر کنید، سپس روی آن را چند سانتی متر خاک حاوی رس بریزید. با دست خود یک سوراخ کوچک حفر کنید و پیاز نیلوفر آبی را طوری در حفره قرار دهید که برگ‌ها رو به بالا قرار بگیرند.

با یک لایه نازک خاک روی پیاز را بپوشانید؛ خاک باید کم باشد و فشرده نشده باشد. ظرف را در محلی قرار دهید که برای حداقل ۶ ساعت نور مستقیم خورشید دریافت می‌کند.

سنبل (Hyacinthus)

سنبل از انواع گل آپارتمانی که بدون خاک رشد می کنند می باشد. برای پرورش سنبل، ظرفی با گردن باریک مانند ساعت شنی انتخاب کنید تا پیاز سنبل در جای خود بماند و کاملاً در آب فرو نرود.

ماسه را در کف ظرف قرار دهید و سپس سنبل پیاز را در آن قرار دهید. قابلمه را با آب پر کنید تا درست زیر پیاز بپوشد. گلدان را در جای تاریک قرار دهید تا ریشه بزند سپس آن را در مکانی با نور قرار دهید.

سنبل آبی (Pontederia crassipes)

سنبل آبی را در یک ظرف با عمق کم اما پهن پر از آب قرار دهید و آن را در مکانی بگذارید که نور زیادی داشته باشد. این گیاه با شکوفه‌های زیبا، برگ‌های چرمی و گرد درخشان بسیار زیبا است.

سنبل آبی (Pontederia crassipes)

گیاهان هوازی (Tillandsia spp)

گیاهان هوا اپی فیت‌های بروملیادها هستند که می‌توانند روی گیاهان دیگر رشد کنند و به آن‌ها آسیب زیادی نمی‌زنند. می‌توانید آنها را در تراریوم یا روی چوب نگهداری کنید. تنها چیزی که این گیاهان به آن نیاز دارند غبار پاشی منظم و غوطه ور شدن در آب و نور زیاد و غیر مستقیم است.

از انواع گل آپارتمانی که بد.ن آب رشد می کنند عبارتند از: Tillandsia xerographica، Tillandsia bulbosa، Tillandsia aeranthos و Pink quill.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x