دکوراسیون

13 ایده خلاقانه برای زیباسازی پنجره با هر بودجه ای 

اگر به زیباسازی پنجره های خانه خود اهمیت می دهید، اما نگران هزینه های زیاد و سنگین آن هستید، ما به شما کمک می کنیم با هر بودجه ای که دارید، پنجره های خود را چشم نواز و تماشایی کنید. 

به گزارش پارت نیوز؛ زیباسازی پنجره باعث می شود تا به نقطه کانونی خانه تبدیل شود، همچنین از داخل و بیرون خانه نمایی کاملا جذاب و خیره کننده خواهد داشت. ما به شما 13 ایده کاربردی را معرفی می کنیم.

13 ایده خلاقانه و کاربردی برای زیباسازی پنجره

ایده های کاربردی زیادی وجود دارد که شما می توانید با به راحتی و کم ترین هزینه اجرایی کنید. همچنین زیبا بودن پنجره باعث می شود از تماش محیط بیرون لذت ببرید و بیشتر نشان دهنده سلیقه شما است.

1. پنجره های دوتایی

پنجره های دوتایی اغلب به عنوان پنجره های سنتی تر شناخته می شوند. اما “سنتی” فقط یک سبک معماری را نشان نمی دهد. بسیاری از معماران و طراحان انتخاب می‌کنند تا الگوهای لایت تقسیم‌بندی شده را اضافه کنند تا به زیبایی شناسی سنتی خاصی که می‌خواهند بپذیرند، کمک کنند.

2. برای زیباسازی پنجره اندازه های مختلف را با هم ترکیب کنید

قرار دادن چندین پنجره در کنار یکدیگر یک عمل رایج و طولانی مدت است. اغلب، پنجره‌هایی که به این شکل در کنار هم قرار می‌گیرند، اندازه یکسانی دارند، اما لزومی ندارد. پنجره‌ها با اندازه‌ها و حتی سبک‌های مختلف را می‌توان به راحتی در کنار هم قرار داد.

برای زیبا سازی پنجره با کمک یک نجار کارکشته، پنجره‌های چند اندازه را می‌توان به‌طور یکپارچه در یک شاهکار پنجره‌ای قابل توجه ترکیب کرد. ترکیب یک پنجره مرکزی بزرگ با دو پنجره کناری کوچکتر می تواند راه حلی جذاب برای پنجره های واقع در دیوارهای شیروانی باشد.

3. پرده های طرح دار و روشن برای زیباسازی پنجره

هرگز نباید به الگوهای روشن نه بگویید. پرده های طرح دار و چاپی بسیار پرطرفدار هستند و با پرده های رنگ روشن و شیشه های پنجره به خوبی ست می شوند. این ممکن است برای شما خیلی زیاد به نظر برسد، اما به ما اعتماد کنید، اگر به خوبی انجام شود بسیار عالی به نظر می رسد.

پرده های طرح دار مناسب پنجره های کوچک و بزرگ هستند. شما می توانید با طرح چاپی تمام قد استفاده کنید تا جلوه عجیبی به پنجره های خود بدهید. یا می توانید با پرده های راه راه بروید. راه راه های افقی باعث می شود پنجره شما عریض تر به نظر برسد، در حالی که راه راه های عمودی باعث ایجاد توهم طول می شود.

4. پنجره های خلیج و کمان: به حداکثر رساندن فضا و نمای

پنجره‌های خلیج و کمان برای خانه‌های که به دنبال به حداکثر رساندن فضا و دید هستند، عالی هستند. این طرح‌های پنجره‌ها از دیوارهای اصلی بیرون می‌آیند و حس وسعت را ایجاد می‌کنند و مناظری پانوراما را ارائه می‌دهند. پنجره‌های خلیجی معمولاً از یک پنجره مرکزی تشکیل شده‌اند که در کنار آن پنجره‌های جانبی زاویه‌دار قرار گرفته است، در حالی که پنجره‌های کمانی دارای منحنی ملایمی از چندین پنجره هستند. هر دو سبک اجازه می‌دهند نور طبیعی به داخل نفوذ کند و برای ایجاد صندلی‌های پنجره‌ای دنج یا یک منطقه نمایش گیاهان پر جنب و جوش ایده‌آل هستند.

5. پنجره های تصویری

پنجره های تصویری یک انتخاب فوق العاده برای خانه هایی با مناظر خوش منظره است که به زیباسازی پنجره ها کمک می کند. این پنجره‌های بزرگ با شیشه ثابت، منظره‌ای بدون مانع از فضای باز ارائه می‌کنند و پنجره شما را به یک اثر هنری زنده تبدیل می‌کنند. خواه منظره شهری، منظره رودخانه یا باغی سرسبز باشد، یک پنجره تصویری آن را به زیبایی قاب می کند. این پنجره ها همچنین برای اجازه دادن نور طبیعی به خانه شما عالی هستند و فضایی روشن و مطبوع ایجاد می کنند.

6. پنجره های کشویی برای ظرافت مدرن

پنجره های کشویی یک انتخاب شیک و کاربردی برای خانه های مدرن است. آنها برای مناطقی با فضای محدود در فضای باز عالی هستند. این پنجره ها به دلیل سهولت کار و ظاهر امروزی شناخته شده اند. پنجره های کشویی را می توان در اندازه های بزرگ طراحی کرد که نور و تهویه کافی را ارائه می دهد. آنها همچنین برای حداقل نیازهای نگهداری و دوام خود انتخابی فوق العاده هستند و آنها را به یک افزودنی کاربردی برای هر خانه تبدیل می کنند.

7. پنجره های شیشه ای رنگی

پنجره های شیشه ای رنگی یک انتخاب جاودانه است. این پنجره‌ها را می‌توان به‌صورت سفارشی طراحی کرد که شامل الگوها، رنگ‌ها و بافت‌هایی باشد که سبک شخصی را منعکس می‌کند و در عین حال به زیباسازی پنجره های خانه شما کمک می کند. شیشه های رنگی می توانند نحوه ورود نور به خانه شما را تغییر دهند و یک کالیدوسکوپ از رنگ ها ایجاد کنند که با زمان روز تغییر می کنند.

8. پنجره های قاب: کلاسیک و همه کاره

پنجره‌های محفظه‌ای با طراحی لولایی جانبی خود، گزینه‌ای کلاسیک و همه‌کاره برای خانه‌های امروزی هستند. آنها برای مناطقی که می خواهید جریان هوا را به حداکثر برسانید، ایده آل هستند، زیرا به طور کامل به بیرون باز می شوند و تهویه عالی را امکان پذیر می کنند. پنجره‌های محفظه‌ای نیز به دلیل سهولت کارکرد و درزگیری محکم در هنگام بسته شدن شناخته شده‌اند که باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود. طراحی ساده و در عین حال شیک آنها را می توان متناسب با خانه های سنتی و معاصر طراحی کرد و آنها را به یک انتخاب جذاب جهانی تبدیل کرد.

9. استفاده از نورگیرها برای زیباسازی پنجره

نورگیرها راهی عالی برای وارد کردن نور طبیعی بیشتر برای خانه هایی با فضای دیوار پنجره محدود است. آنها به ویژه در مناطق تاریک مانند راهروها یا حمام موثر هستند. نورگیرها می توانند یک اتاق معمولی را به فضایی روشن و مطبوع تبدیل کنند. آنها همچنین می توانند به گونه ای طراحی شوند که باز شوند و تهویه اضافی را فراهم کنند.

10. پنجره های سفارشی

پنجره‌های سفارشی برای افزودن حسی منحصر به فرد به خانه شما عالی هستند. خواه این پنجره دایره ای، مثلثی یا قوسی باشد، این طرح های سفارشی می توانند یک نقطه کانونی ایجاد کنند و به ملک شما شخصیت بیافزایند. آنها به ویژه در خانه هایی با ویژگی های معماری منحصر به فرد که پنجره های استاندارد نمی توانند تکمیل شوند، موثر هستند.

11. یک صندلی دنج در کنار پنجره ایجاد کنید

برای زیباسازی پنجره یک صندلی دنج در پنجره ایجاد کنید. یک صندلی پنجره که اغلب در پنجره‌های اتاق نشیمن یافت می‌شود، می‌تواند فضایی جذاب و غیررسمی برای نشستن و استراحت با یک اتاق نشیمن ایجاد کند.

12. ایده های طراحی پنجره سایبان

پنجره های سایبان مانند پنجره های سایبان لولایی هستند، اما لولاهای پنجره های سایبان به جای کناری در بالا قرار دارند. از آنجایی که فقط قسمت پایین آن به بیرون تاب می خورد، پنجره های سایبان به طور طبیعی آب می ریزند و گاهی اوقات در هوای مرطوب باز می مانند. پنجره‌های سایبان مانند قاب‌ها، می‌توانند به صورت دستی یا با دسته میل لنگ کار کنند، که آنها را به انتخابی هوشمندانه در مناطقی که دسترسی به آن سخت است تبدیل می‌کند.

13. برای زیباسازی پنجره ها ارسی را رها کنید

ارسی بخشی از پنجره است که حرکت می‌کند، و حتی اگر اکثر پنجره‌های تصویر باز نمی‌شوند، همچنان ارسی‌ها دارند – فقط این است که ارسی‌ها بسته شده‌اند. دلیل این امر این است که ساخت پنجره های تصویری به این شکل آسان تر است و با افزودن ارسی ها، نمایه و خطوط دید یک پنجره تصویری با پنجره های اطراف آن مطابقت می یابد. اما گاهی اوقات تطبیق پنجره های نزدیک مهم نیست. در این صورت، می‌توانید یک پنجره تصویری با لعاب مستقیم انتخاب کنید که می‌تواند نماها و میزان نوری را که از آن استقبال می‌کنید به حداکثر برساند.

حرف آخر

در این مقاله ایده های خلاقانه برای پنجره های زیبا را در اختیار شما قرار دادیم. از شما کاربران خواهشمندیم اگر انتقاد یا پیشنهادی دارید با ما و دوستان به اشتراک بگذارید.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x