سلامت

13 عوارض لوازم آرایشی بر پوست و چشم که تا به حال نمی دانستید!

زنان و مردان بسیاری وجود دارند که روزانه از لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می کنند. در این مطلب به عوارض لوازم آرایشی بر پوست و مو خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ اگر از عوارض لوازم آرایشی آگاهی نداشته باشید و با بی احتیاطی از آن ها استفاده کنید می تواند خطرات جبران ناپذیری داشته باشد.

عوارض لوازم آرایشی بر پوست و چشم

خیلی از افراد هستند که حتی یک روز بدون آرایش کردن را نمی‌توانند تصور کنند. این افراد شاید از عوارض لوازم آرایشی که برای چشم و پوست به وجود می‌آورند را نمی‌دانند! لوازم آرایشی حاوی مقدار بسیار زیادی از مواد شیمیایی است که ممکن است در دراز مدت عوارض بسیار زیادی برای ما به همراه داشته باشند

آیا آرایش زیاد برای پوست ضرر دارد؟

استفاده مداوم از لوازم آرایشی برای پوست بسیار مضر است. بسیاری از لوازم آرایشی حاوی مواد شیمیایی بسیار سنگینی هستند که باعث بسته شدن منافذ پوست و ایجاد بیماری های پوستی می شوند. استفاده مداوم از لوازم آرایشی می تواند عوارض زیادی بر روی چشم و پوست داشته باشد و سلامت و شادابی پوست شما را تحت تاثیر قرار دهد.

لوازم آراییشی چه عوارضی دارد

8 عوارض لوازم آرایشی بر پوست

اگر شما هم جزء افرادی هستید که دوست دارید همیشه آرایش داشته باشید، باید بدانید که این مواد شیمیایی چه تاثیری روی سلامت پوست شما خواهند گذاشت:

1) بسته شدن منافذ پوست

اگر به آرایش عادت دارید و آرایش برای مدت طولانی روی پوست شما می ماند، احتمال بسته شدن منافذ پوست وجود دارد. وقتی منافذ پوست بسته باشد، پوست قادر به تنفس نخواهد بود و مستعد آکنه، برآمدگی و سایر مشکلات پوستی خواهید بود.

2) پیری زودرس

یکی از عوارض جانبی اصلی لوازم آرایشی برای پوست پیری زودرس است. علائم پیری زودرس پوست عبارتند از چین و چروک ، خطوط ریز در اطراف چشم و خطوط خنده و لکه های قهوه ای روی گونه ها که اصلا زیا ه نظر نمی رسند.

3) چرب یا خشک شدن بیش از حد پوست

اگر از لوازم آرایشی مخصوص نوع پوست خود استفاده می کنید، ممکن است پوست شما خیلی خشک یا خیلی چرب شود و مشکلات زیادی برای شما ایجاد کند.

4) ترک خوردن پوست

تصویر زنی که نیمی از صورتش جوان و نیمی دیگر ترک خورده و پیر است. استفاده مداوم از لوازم آرایشی ممکن است باعث ایجاد ترک های زیادی در پوست شود.

ترک های پوستی ممکن است به دلیل مشکلات هورمونی، استفاده از برخی داروها، رژیم های غذایی نامناسب و غیره ایجاد شوند. اما استفاده از لوازم آرایشی نیز می تواند به تشدید این علائم کمک کند.

5) مواجه شدن با واکنش‌های آلرژیک

مواد آرایشی بد حاوی مقادیر بسیار زیادی مواد شیمیایی مضر مانند پارابن و SLES هستند که می‌توانند باعث واکنش‌های آلرژیک پوستی شوند.

6) تغییر رنگ پوست صورت

یکی دیگر از عوارض لوازم آرایش بر زیبایی و پوست، تغییر روند کلاژن‌سازی آن است. وقتی که این اتفاق برای پوست به وجود بیاید، منجر به تغییر در رنگ آن خواهد شد.

7) بروز عفونت‌های چشمی

از آنجایی که پوست ناحیه اطراف چشم و پلک بسیار نازک و حساس هستند، استفاده مداوم از لوازم آرایشی سبب بروز عفونت‌های چشمی خواهد شد.

8) سرطان‌های پوستی

بر اساس تحقیقات، رابطه بسیار نزدیکی بین محصولات آرایشی و سرطان‌های پوستی وجود دارد. دلیل اصلی هم مواد شیمیایی استفاده شده در لوازم آرایشی از جمله فرمالدئید، قطران زغال سنگ، آرسنیک، سیلیس و کروم است!

عوارض لوازم آرایشی بر چشم

استفاده مداوم از انواع لوازم آرایشی می‌تواند به شدت برای چشم‌تان مضر باشد. عوارضی که استفاده از لوازم آرایش دارد تنها به پوست صورت ختم نمی‌شود بلکه چشم‌ها هم در معرض خطر هستند. 5 عوارض بسیار خطرناک آن شامل:

عوارض لوازم آرایشی بر چشم

1) انسداد غدد میبومین

وظیفه اصلی غدد میبومین آزاد کردن یک ماده روغنی است که لایه اشک چشم را می‌سازد. وقتی از لوازم آرایش نامرغوب برای چشم استفاده شود، این غدد مسدود خواهد شد و از ورود اجزای روغنی اشک به لایه اشک چشم جلوگیری خواهد کرد. با خشکی چشم دچار تحریک بیشتر، قرمزی، تاری دید و پارگی‌های احتمالی قرنیه خواهد شد.

2) عفونت‌های باکتریایی چشم

لوازم آرایشی مانند ریمل یا خط چشم می توانند پس از باز شدن خانه امنی برای انواع میکروب‌ها و باکتری‌ها باشد. به هیچ عنوان این محصولات را بیشتر از 3 ماه استفاده نکنید.

3) خطرات استفاده از لنزهای چشم رنگی

ذرات آرایشی در قسمت پشتی لنز تجمع پیدا می‌کنند و منجر به تحریک و حتی عفونت‌های چشمی خواهد شد.

4) ریزش مژه‌ها

ریزش مژه می‌تواند به دلیل التهاب پلک‌ها و یا به دلیل عوارض ناشی از لیفت مژه و یا اکستنشن مژه ها باشد.

5) خراشیدگی قرنیه چشم

این آسیب زمانی رخ می دهد که ریمل، خط چشم و یا مداد چشم به صورت ناگهانی به چشم اصابت کند و در نهایت منجر به آسیب دائمی به بینایی افراد شود.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x