زیبایی و تناسب

16روش لاغری تا عید که ردخور ندارد!

از الان فرصت دارید که لاغری تا عید را تجربه کنید پس برای آشنایی با روش های لاغر شدن تا عید نوروز تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

به گزارش پارت نیوز؛ داشتن اندام تاش خورده و جذاب می تواند رویای افراد بسیاری باشد. اگر به فکر لاغر شدن تا عید هستید بهتر است روش های لاغری تا عید در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد را بدانید.

روش های لاغری تا عید

اولین و مهمترین قدم برای لاغر شدن، تصمیم جدی و اراده قوی و استوار است. بیاید یک بار برای همیشه از شر چربی های دور شکم خود خلاص شوید، دست بجنبانید و روش هایی که در ادامه به شما خواهیم گفت را انجام دهید تا هرچه زودتر به وزن ایده آل تان برسید.

بیشتر از میزان مصرف خود کالری بسوزانید

یکی از مراحل اساسی برای کاهش وزن و کاهش وزن، وزن کردن مداوم است. آیا باید بدانید چقدر وزن دارید، چه مقدار کالری مصرف می کنید و چه مقدار کالری می سوزانید؟ اگر می خواهید تا عید نوروز 1400 لاغر شوید، باید سعی کنید کالری و چربی ذخیره شده خود را بسوزانید.

برای کاهش وزن باید کالری دریافتی خود را کاهش دهید و با ورزش و پیاده روی کالری بسوزانید تا وزن کم کنید. چربی های ذخیره شده را با مصرف کالری کمتر و مصرف انرژی بیشتر بسوزانید. یک ساعت پیاده روی در روز با سرعت 5 کیلومتر در ساعت حدود 145 کالری می سوزاند.

چگونه تا عید لاغر شویم

مقدار غذایتان را کاهش دهید

برای لاغری تا عید و خلاصی از شر چربی های اضافه باید مقدار غذایتان را کاهش داده و در ظرف های کوچک غذا بخورید . روغن و چربی را از غذای خود حذف کرده و هنگام خوردن سالاد از سس استفاده نکنید . همچنین بهتر است به آهستگی غذا بخورید و تا 20 دقیقه بعد از غذا خوردن صبر کنید تا مطمئن شوید سیر شدید. اگر در رستوران غذا می خورید نیمی از غذای خود را به خانه ببرید و هیچ گاه پرخوری نکنید.

مصرف غذاهایی که فیبر بیشتری دارند ، موجب خواهند شد که برای طولانی مدت احساس سیری داشته باشیم . این مواد غذایی سبب پاکسازی بدن ، پایین آمدن سطح کلسترون خون می شود.

آهسته غذا بخورید

هرگز با عجله غذا نخورید زیر آهسته غذا خوردن علاوه بر سلامتی گوارشی سبب می شود مغزتان پیام سیری را زودتر دریافت کند و تمایلی به خوردن بیش از حد غذا نداشته باشید.

غذایتان را خوب بجوید

بیشتر جویدن غذا سبب بهبود فرآیند هضم و جذب مواد مغذی در بدنتان می شود و همچنین باعث خواهد شد طعم و مزه غذا را بهتر درک نمایید.

غذاهای تند بخورید

یکی دیگر از روش های لاغری تا عید خورن غذاهای تند است. مصرف غذاهای تند سبب افزایش سوخت و ساز بدن شده و موجب می شود چربی و کالری بیشتری سوزانده و لاغرتر شوید .

گرسنگی نکشید

یک رژیم غذایی اصولی رژیمی است که در آن فرد گرسنه نمی ماند. اگر شما برنامه غذایی داشته باشید که در آن مدت زمان طولانی چیزی نخورید و گرسنه بمانید، بدنتان فکر می کند در زمان قحطی است بنابراین کالری ها را ذخیره کرده و نمی سوزاند.

استرس خود را کاهش دهید

استرس و اضطراب باعث افزایش ترشح هورمون هایی در بدن می شود که سبب برهم خوردن عادات غذایی و افزایش میل به غذاهای شیرین یا شور خواهد شد.

خواب کافی داشته باشید

لاغری در خواب

کم خوابی و نداشتن خواب منظم سبب افزایش هورمون استرس در بدن و تجمع چربی شکم و کاهش میزان هورمون لپتین (کنترل اشتها) می شود و موجب خواهد شد فرد به مصرف مواد غذایی ناسالم مثل کیک، شیرینی، چیپس و … تمایل پیدا کند.

لاغری تا عید با حذف قند

تا جایی که می توانید قند و شکر مصرف نکنید و به همراه چای یا قهوه تان از خرما، کشمش و انجیر استفاده کنید.

از مصرف غذاهای سرخ کردنی اجتناب کنید

به جای خوردن غذاهای سرخ کردنی که کالری و چربی فراوانی دارند و به شدت سبب چاق شدن می شوند از غذاهای آب پز شده و یا بخار پز استفاده کنید تا به کاهش وزن چشمگیری دست یابید.

الکل مصرف نکنید

برای لاغری تا عید کمتر الکل بنوشیدو چه بهتر است نوشیدن آن را کاملا قطع کنید. مصرف الکل به دلیل قند بالای آن باعث اضافه شدن کالری های غیرضروری به بدن و مختل شدن برنامه ی ورزشی شما بعد از مصرف می شود.

میوه و سبزیجات به اندازه کافی بخورید

یک برنامه غذایی اساسی برای کاهش وزن برنامه ای است که در آن میوه ها و سبزیجات وجود دارد. میوه ها و سبزیجات علاوه بر داشتن ویتامین های زیاد، فیبر زیادی دارند و کالری کمی دارند، بنابراین برای کاهش وزن بسیار مفید هستند.

سعی کنید قبل از ناهار یا شام سالاد بخورید تا گرسنگی خود را برطرف کنید و کمتر بخورید. در شب، یک کاسه بزرگ سالاد سبزیجات همراه با یک وعده غذایی کم کالری برای شام بخورید و حتماً در طول روز میوه بخورید.

غذاهای نمکی را کم کنید

چگونه تا عید لاغر شویم

نمک سبب می شود آب در بدن حفظ شود و شکمتان نفخ کند بنابراین در رژیم لاغری خود مصرف نمک و مواد غذایی پر نمک مانند خیارشور، نان های عدسی و اسنک و… را کنار بگذارید.

برنج قهوه ای مصرف نمایید

برنج قهوه‌ای فیبر بیشتری دارد و کالری کمتری دارد که باعث می‌شود برای مدت طولانی احساس سیری کنید. برنج قهوه ای سرشار از سبوس است و میزان کلسترول را کاهش می دهد.

آب

برای لاغر شدن تا عید همیشه آب بنوشید چرا که آب اشتها را کم و سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش و بدن را پاکسازی می کند پس همیشه 8 لیوان آب در روز بنوشید و حتما قبل از غذا آب خنک بخورید تا بدن برای گرم کردن آن کالری بیشتری بسوزاند و وزن کاهش یابد .

ورزش کنید

برای لاغری تا عید باید حتما ورزش کنید. ورزش های هوازی مانند شنا ،دوچرخه سواری ، دو، پیاده روی ، طناب زدن و… تاثیر زیادی در کاهش وزن دارند . برای کاهش موثر چربی شکم، سه تا پنج بار در هفته، هر بار 30 دقیقه فعالیت های هوازی نسبتا شدید صبح ها قبل از خوردن صبحانه انجام دهید.

3500 کالری بسوزانید

برای از دست دادن نیم کیلو از چربی بدن، باید 3500 کالری بسوزانید، که به این معنی است که کالری دریافتی خود را 500 کالری در هفته کاهش دهید. اگر بخواهیم در میان همه چیزهایی که برای کاهش وزن گفتیم، چیزهای موثرتری را پیشنهاد کنیم، نوشیدن آب فراوان، کاهش مقدار غذا و کالری و ورزش است. وقتی آب زیادی می نوشید، حجم معده شما پر از آب می شود و احساس سیری می کنید.

نگران نباشید پر کردن معده از آب برای شما ضرری ندارد و البته مفید هم هست. شما باید روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید. بعید است که تا به حال این مقدار آب را به صورت روزانه مصرف کرده باشید. نکته بعدی افزایش حرکات است. با افزایش تحرک و ورزش، به چربی سوزی بدن خود کمک می کنید.

راه های سریع لاغر شدن

برای لاغر شدن ، از محل مورد نظرتان دورتر پارک کنید و پیاده روی کنید.
برای تردد در سطح شهر از دوچرخه سواری بهره ببرید.
از پله ها به جای آسانسور یا پله برقی استفاده کنید.
پس از وعده های غذایی پیاده روی کنید.
از پشت میز کارتان ، از جا بلند شوید تا کمی فعالیت کنید.
فعالیت های لذت بخش مانند پیاده روی در طبیعت، رقص و بازی با فرزندتان را انجام دهید .

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x