پیشرفت شخصی

2 روش معجزه آسا تیز کردن تیغه چرخ گوشت

اگر به دنبال راه های تیز کردن تیغه چرخ گوشت در خانه و با کمترین زحمت و هزینه هستید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

به گزارش پارت نیوز؛ پیشنهاد می شود برای تیز کردن تیغه چرخ گوشت آن را به افراد متخصص بسپارد، اگر هم قصد چنین کاری را ندارید راه هایی وجود دارد که اگر تا انتهای مطلب با ما همراه باشید با آن ها آشنا خواهید شد.

روش‌های تیز کردن تیغه چرخ گوشت دستی و برقی

وقتی نوبت به تیزکردن تیغه‌های چرخ گوشت می‌شود، راه‌های مختلفی برای انجام آن وجود دارد. مهم تر از همه، هیچ رویکردی برای همه وجود ندارد. همه چیز به ابزارهایی که در اختیار دارید و نحوه کارکرد آن ها برای شما بستگی دارد. در ادامه 2 روش برای تیز کردن تیغه چرخ گوشت را توضیح خواهم داد:

۱- از تسمه تیز کننده استفاده کنید

همه افراد تسمه تیزکن ندارند، بنابراین این روش ممکن است برای همه مناسب نباشد. من به شدت این روش را برای کسانی که هر یک از قطعات ذکر شده را دارند توصیه می کنم. برای کسانی که با این دستگاه آشنایی ندارند، تسمه تیزکن اساساً یک چاقو و ابزار تیزکننده است که از یک تسمه ساخته شده از سنگ های آسیاب فولادی استفاده می کند.

به 4 سطحی که قبلاً شناسایی شده‌اند با دقت نگاه کنید و هر شکافی را یادداشت کنید. اگر سطح آن به شدت خراشیده شده است به این نکته نیز توجه کنید. به یاد داشته باشید، هدف ما رسیدن به یک پوشش آینه ای است. کمربند تیز کن را روی سطوح بکشید تا سطحی تمیز و بدون خش داشته باشید.

مناسب ترین زمان برای تیزکردن تیغه‌های چرخ گوشت زمانی است که واقعاً نیاز به چرخ کردن گوشت دارید. به این دلیل که متوجه می‌شوید که آیا تیزکردن تیغه چرخ گوشت به درستی انجام شده یا خیر. پس از اتمام فرایند تیزکردن، باید تیغه را به سرعت زیر آب گرم بشویید تا خرده‌های اضافی شسته و برطرف شوند.

۲- از سنگ تیز کننده استفاده کنید

هر سنگ تیز کننده ای می‌تواند برای تیز کردن تیغه چرخ گوشت مناسب باشد. به طور مثال، ما از سنگ‌های الماس استفاده خواهیم کرد. سنگ‌های الماس عالی هستند. زیرا قبل از استفاده نیازی به نصب خاصی ندارند.انواع دیگر سنگ ممکن است نیاز به روغن کاری و یا غوطه ور شدن در آب یا روغن قبل از استفاده داشته باشند.

انتخاب یک سنگ تیز کن دانه ریز همیشه می تواند انتخاب خوبی باشد. من همیشه انتخاب این نوع سنگ را پیشنهاد می کنم. وتستون دانه درشت برای صاف کردن سطوح عالی است و قدرت تیز کنندگی کمی دارد.

شما سنگ خود را در یک دست و تیغه را در دست دیگر می گیرید. حرکات رو به جلو و عقب متناوب. این بدان معنا نیست که نمی توانید به جای آن حرکات دایره ای انجام دهید. هر کاری که برای شما راحت تر است را انجام دهید. من معمولاً در مجموع 10 تکرار پشت سر هم در هر سطح را توصیه می کنم. پس از اتمام کار، توقف کرده و سطح کار را مشاهده کنید. اگر تمیز و بدون خط و خش باشد کار دیگری لازم نیست انجام دهید.

مزایای تیز کردن تیغه چرخ گوشت

راه های تیز کردن تیغه چرخ گوشت

تیزکردن تیغه‌ چرخ‌ گوشت مزایای مهمی دارد که می‌تواند تأثیر مستقیم بر عملکرد و کارایی این دستگاه داشته باشد. در زیر به برخی از مزایای تیزکردن تیغه چرخ‌ گوشت اشاره می‌کنیم:

1_ تیزکردن تیغه ‌چرخ گوشت سبب افزایش کارایی چرخ شدن گوشت می‌شود. تیغه‌های تیز به طور مؤثر‌تری گوشت را خرد و آسیاب می‌کنند که می‌توانند زمان مورد نیاز برای پردازش گوشت را به طور قابل توجهی کاهش دهند.

2_ تیزکردن تیغه‌ها موجب کاهش فشار زیادی برای خرد کردن گوشت می‌شود. این موضوع به کاهش خستگی و کاهش خطرات احتمالی مرتبط با استفاده از نیروی زیاد برای فشردن گوشت بر روی تیغه‌ها کمک می‌کند.

3_ تیزکردن تیغه چرخ گوشت باعث کاهش فشار و اصطکاک زیاد روی گوشت می‌شود. این امر به حفظ کیفیت گوشت کمک می‌کند. اگر تیغه‌ها تیز نباشند، ممکن است باعث جا به‌ جایی گوشت‌ها، فشرده شدن آنها و در نتیجه از دست رفتن کیفیت گوشت شوند.

4_ تیغه‌های تیز‌ دقت بیشتری در فرآوری گوشت را ارائه می‌دهند. این امر به ایجاد ‌تکه‌های کوچک ‌تر و یکنواخت‌ تر از گوشت کمک می‌کند که در تهیه غذاها و محصولات گوشتی مختلف می‌تواند تأثیرگذار باشد.

5_ با تیز کردن تیغه های چرخ گوشت از میزان ضایعات و دورریزهای گوشت کاسته می شود. تیغه تیز آن گوشت را بهتر برش می دهد و از تشکیل ذرات ریز گوشت جلوگیری می کند که باعث کاهش ضایعات می شود.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x