پیشرفت شخصی

20 روش آسان و فوری از بین بردن بوی ماهی از دست

اگر بوی ماهی روی دست تان ماند و شما را اذیت کرد می توانید از روش های از بین بردن بوی ماهی از دست که در ادامه به آن خواهیم پرداخت استفاده کنید.

به گزارش پارت نیوز؛ برای از بین بردن بردن بوی بد ماهی کافیست یکسری اقدامات اجام دهید تا به آسانی این مشکل حل شود. تا انتهای مطلب با ما همراه شوید تا راهکارهای فوری نابودی بوی ماهی را به شما بیاموزیم.

روش‌های از بین بردن بوی ماهی از دست

ماهی خام بوی به شدت ضحم و زننده‌ای دارد و بوی ماهی پخته شده نیز آن قدر زیاد است که اگر برای خرد کردن آن از دست کمک بگیرید، بوی نامطبوعی روی پوست ایجاد می‌کند. برای رفع بوی ضحم ماهی از دست که باعث آزردگی بسیاری می شود روش‌های متعددی وجود دارد. در ادامه به چند ترفند فوری و کارآمد برای از بین بردن بوی ماهی از دست اشاره شده است.

از خمیر جوش شیرین استفاده کنید

اولین راه برای از بین بردن بوی ماهی از دستانتان استفاده از خمیر جوش شیرین است. در این روش 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با 1 قاشق غذاخوری آب مخلوط کرده و مواد را خوب مخلوط می کنید. اگر خمیر شما هنوز پودری است می توانید کمی آب اضافه کنید. حالا دستان خود را در این مخلوط فرو کنید.

خمیر را روی انگشتان و زیر ناخن های خود ماساژ دهید و چند دقیقه صبر کنید و سپس دستان خود را با آب و صابون بشویید. این روش به راحتی می تواند بوی ماهی را از بین ببرد. جوش شیرین نیز یک ماده موثر برای از بین بردن بوی ماهی از یخچال است.

دستانتان را با سرکه و آبلیمو بشویید

«سرکه» در میان روش‌های از بین بردن بوی بد غذا در خانه یک ماده موثر است. برای رفع بوی بد ماهی از دست با سرکه باید ۱ لیوان سرکه را با ۱/۴ لیوان آبلیمو ترکیب کنید. یک قطره مایع ظرفشویی به این محلول اضافه کنید. حدود نیم ساعت صبر کنید. در ادامه دستانتان را با این ترکیب بشویید و بین انگشتان و زیر ناخن‌ها را به آن آغشته کنید.

اسید سیتریک موجود در آبلیمو بوی بد ماهی را خنثی می‌کند و سرکه موجب از بین رفتن بوی بد ماهی از دست می‌شود. در انتها دستتان را با آب و صابون بشویید تا بوی بد از بین برود. اگر دستانتان زخمی است یا پوست حساسی دارید، بهتر است از این روش استفاده نکنید.

دستتان را روی یک ظرف استیل بکشید

چگونه بوی ماهی را از دست مان پاک کنیم

شاید متوجه شده باشید که امروزه صابون های فولادی در بازار وجود دارد که برای از بین بردن بوی بد ماهی و پوست استفاده می شود. اگر به این صابون ها دسترسی ندارید، می توانید دست های خود را روی ظروف استیل یا شیرآلات استیل بشویید. فولاد حاوی مولکول‌های خاصی است که به مولکول‌های بو متصل می‌شوند و تا حد زیادی بوی مدفوع مرغ، بوی بد ماهی و بوی گوشت را خنثی می‌کند.

 از خمیر دندان استفاده کنید

در این روش از بین بردن بوی ماهی از دست باید دستانتان را با آب گرم خیس کنید. سپس برای خنثی کردن باکتری‌ها و رفع بوی بد ماهی مقداری خمیر دندان روی دستتان خود بریزید و آن را خوب در همه قسمت‌های پوست پخش کنید. در انتها نیز دستانتان را با آب گرم بشویید تا خمیر دندان کاملا از روی پوست پاک شود. در این روش بهتر است خمیر دندان شما نعنایی باشد.

دستانتان را با آب و سرکه بشویید

برای رفع بوی  ضحم ماهی می‌توانید چند قاشق سرکه سفید را با آب مخلوط کنید. سپس یک اسفنج را به این ترکیب آغشته کنید و برای ۲ دقیقه اسفنج را روی دستتان بکشید. در انتها دستانتان را با آب گرم و صابون بشویید.

 از سس کچاپ استفاده کنید

برای از بین بردن بوی بد ماهی از روی دست می‌توانید از سس کچاپ نیز استفاده کنید. در این روش باید مقدار کمی سس کچاپ روی دست بریزید و روی همه قسمت‌های پوست بمالید و سپس دستانتان را با آب گرم و صابون بشویید. فقط به این موضوع توجه کنید که کچاپ تان تند نباشد و شما به سس کچاپ حساسیت نداشته باشید.

از بین بردن بوی ماهی از دست؛ از گشنیز تازه استفاده کنید

در این روش باید یک شاخه گشنیز تازه را بین انگشتان خود فشار دهید و روی پوست دست بمالید. در نهایت دستتان را با آب و صابون بشویید تا بوی گشنیز از بین برود.

از روغن زیتون استفاده کنید

استفاده از روغن زیتون راه دیگری برای از بین بردن بوی بد ماهی با دست است. در این روش روغن زیتون را به مدت 30 ثانیه روی دستان خود بمالید و در نهایت با آب گرم و صابون بشویید. روغن زیتون حاوی ترکیباتی است که بو را از بین می برد و بوی بد ماهی را از بین می برد.

 از روغن نعنا استفاده کنید

روغن نعنا عطر فوق‌العاده‌ای دارد که برای رفع بوهای نامطبوع مثل بوی ماهی از دست و بدن باید چند قطره از آن را دستانتان بریزید و خوب ماساژ دهید. در نهایت دستانتان را بشویید تا بوی ماهی برطرف شود. استفاده از انواع روغن‌های طبیعی برای از بین بردن بوی ماهی در خانه هم موثر است.

از دستمال مرطوب استفاده کنید

برای رفع بوی بد ماهی از دست می‌توانید از دستمال مرطوب به عنوان خوشبو کننده استفاده کنید. در این روش باید یک دستمال مرطوب را با آب خیس کنید و آن را روی همه قسمت‌های پوست بمالید. دستمال مرطوب حاوی ماده‌ای شیمیایی است که به تجزیه بو کمک می‌کند و بوی بد را از بین می‌برد. همچنین اگر معطر باشد بوی عطر دستمال مرطوب روی دست می ماند.

برای از بین بردن بوی ماهی از دست از قهوه استفاده کنید

چگونه بوی ماهی را از دست مان پاک کنیم

در این روش باید دستانتان را خیس کنید و سپس مقداری پودر قهوه روی دستتان بریزید و دستانتان را روی هم بمالید و بعد دستانتان را بشویید تا بوی بد ماهی به طور کامل برطرف شود. پودر قهوه یک جاذب قوی برای بوهای نامطبوع است.

از ضدعفونی کننده دست استفاده کنید

در این روش باید از مقداری ضدعفونی کننده الکلی روی دستانتان بریزید و بعد دستانتان را به خوبی روی هم ماساژ دهید تا تمام باکتری‌ها و بوهای زننده از جمله بوی زهم ماهی از روی دست از بین بروند.

از نمک و آب کمک بگیرید

برای از بین بردن بوی بد دست می‌توانید مقداری دستانتان را خیس کنید و کمی نمک روی آن بپاشید. نمک هم یک جاذب قوی بوی نامطبوع است. سپس دستتان را روی هم بکشید تا بوی ماهی برطرف شود.

از دهانشویه استفاده کنید

برای از بین بردن بوی ماهی از دست می‌توانید مقداری دهانشویه روی دست بریزید و سپس دستانتان را روی هم بکشید. دهانشویه به از بین بردن باکتری‌های روی دست و از بین بردن بوی زهم ماهی و گوشت‌های مختلف کمک می‌کند و بوی خوبی به دست شما می‌بخشد.

 از گوجه فرنگی کمک بگیرید

گوجه فرنگی (خواص گوجه فرنگی) نیز درست مثل سس کچاپ به از بین بردن بوی بد دست و بوی زهم ماهی کمک می‌کند. در این روش باید یک گوجه را له یا رنده کنید و دستانتان را به آن آغشته کنید. چند دقیقه صبر کنید و بعد دست‌ها را با آب و صابون بشویید تا بوی بد ماهی به طور کامل برطرف شود.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x