زیبایی و تناسب

20 نکته طلایی برای زیبایی و جوانی زنان

از گذشته تا کنون یکی از دغدغه‌های افراد زیبایی و جوانی است. در این مطلب به معرفی 20 روش و راز مهم در این زمینه خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز: در مبحث زیبایی و جوانی همه چیز به میکاپ و استایل و رژ لب ختم نمی‌شود. زیبایی چیزی فراتر از این‌هاست. شما می‌توانید از بهترین برند‌های آرایشی استفاده کنید اما هیچ چیز نمی‌تواند جای یک پوست خوب و براق را بگیرد.

در این مقاله 20 نکته شگفت‌انگیز در این خصوص نوشته‌ایم. تمام این نکات بدون توجه به گروه سنی، سطح تجربه و سبک شخصی است.

عکس زنان زیبا

20 راز زیبایی و جوانی که نباید از دست دهید

برای جلوگیری از پیری زودرس و زیباتر شدن رعایت یکسری نکات می تواند بسیار سودمند باشد.

مراقبت از پوست صورت و بدن

این جمله را چند بار تکرار کنید: از گردن و پشت دست‌هایتان غافل نشوید! وقتی صحبت از مراقبت از پوست می‌شود، تمام قسمت‌های بدن مد‌نظر است. گردن هر فرد از محل‌هایی که سن او را لو خواهد داد. می‌توانید روتین مراقبت از پوست خود را طراحی کنید و با انجام آن همواره پوستی سالم و شاداب داشته باشید.

عادات مناسب روزمره بر زیبایی

یکی از راه‌های افزایش زیبایی، تقویت عادات سالم روزانه است. اما به نظر می‌رسد برخی از کارها جزئی و کسل‌کننده باشند. برای مو یادتان باشد هنگام استفاده از سشوار، از یک محصول محافظت در برابر حرارت استفاده کنید.

انجام این کار هیچ تاثیر فوری ندارد، به همین دلیل گاهی وسوسه می‌شوید که آن را کنار بگذارید. اما ما تضمین می‌کنیم که با انجام این کار، شما لطف بزرگی به موهایتان کرده‌اید. روتین مراقبت از مو فراموش نشود.

برای زیبایی پوست چه چیزی بخوریم؟

چی بخوریم تا خوشگل بشیم؟

تغذیه مناسب برای پوست زیبا، یکی از موارد مهم در بهبود استحکام و جلوگیری از شکستگی پوست است. برای داشتن پوستی سالم و زیبا، باید مواد غذایی حاوی ویتامین‌های A، C و E، روی، سلنیوم و روغن‌های چرب اسید امگا 3 و 6 مصرف کرد. این مواد غذایی، به پوست کمک می‌کنند تا خطوط ریز و چین‌وچروک‌های پوستی را کاهش دهند و باعث افزایش تولید کلاژن و الاستین در پوست می‌شوند.

برای داشتن پوستی جوان و شاداب، نباید از مواد غذایی حاوی شکر، چربی، قهوه، الکل و مواد نگهدارنده استفاده کرد. این مواد، باعث کاهش فشار خون در سطح پوست و القاء التهاب و عفونت پوستی می‌شوند. همچنین، مصرف آب کافی و خواب به موقع، نیز از عوامل حیاتی در داشتن پوستی سالم و زیبا هستند.

تاثیر خواب بر زیبایی پوست

برخی افراد نمی‌دانند که چسباندن صورت به بالش یا خوابیدن با آرایش می‌تواند به قیمت جوش و چشم پف‌آلود و پوست کدر تمام شود. اما نکته بدتر این است که کسی از استفاده از محصولات مراقبت پوست قبل خواب غافل باشد. زمان خواب، فرصت مناسبی برای آب‌رسانی عمقی و مبارزه با چروک‌های آینده است.

رابطه خواب کافی و جوانی پوست

مطالعات نشان می‌دهد که کمبود خواب باعث می‌شود پوست شما دچار کم‌آبی و خستگی شود. با هفت تا نه ساعت خواب در هر شب، برای زیبایی خود سرمایه‌گذاری کنید.

ضد آفتاب، بهترین محصول ضد پیری

اغلب در دهه سوم زندگی، اثرات قرار گرفتن در معرض آفتاب سوزان، روی پوست نمایان است. این اثرات نه فقط خطوط ریز، بلکه تغییر رنگ و لکه‌های مقاوم به درمان هستند که با لوازم‌آرایشی در پی پنهان کردن آن‌ها هستیم. اگر از هر متخصص پوست بخواهید مهم‌ترین محصولات ضد پیری را ذکر کند، بدون شک کرم ضد آفتاب در راس هرم خواهد بود!

پاکسازی لایه‌های مرده پوست

در دهه 20 سالگی، پوست شما تعداد زیادی سلول جدید ایجاد می‌کند. اما در دهه 30 سلول‌های شما کندتر تولید می‌شوند و منجر به لکه‌های خشک و پوسته‌پوسته شدن می‌شوند. لایه‌برداری پوست که باعث ایجاد سلول‌های جدید پوست می‌شود، شما را درخشان نگه می‌دارد.

تاثیر و نحوه شستن پوست

نحوه درست شستن صورت

برای افزایش زیبایی هنگام تمیز کردن، به ماساژ دادن فکر کنید نه صرف شستشو دادن. هر سایش جدی با پاک‌کننده برای پوست مضر است. قبل از استفاده از پاک‌کننده آرایش چشم، پد خود را آن‌قدر مرطوب کنید تا مطمئن شوید قسمت زبر پنبه‌ای آن به چشم نمی‌خورد.

تاثیر حوله بر زیبایی مو

قانون عدم برخورد مواد زبر به پوست، برای مو نیز کاربرد دارد. موهای خود را با حوله مالش ندهید تا خشک شود.این کار کوتیکول مو را تخریب می‌کند، در نتیجه مو‌ها زبر می‌شود. در عوض موهای خود را آناناسی ببندید و یک پارچه نخی دور آن بپیچید.

 چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

رشد مو تاثیر زیادی بر زیبایی دارد. برایان زینو، مدیر آموزش‌وپرورش سالن آنتونیو پریتو در نیویورک می‌گوید:” اگر سعی می‌کنید موهای خود را بلند کنید، گرفتن نوک آن‌ها برای جلوگیری از موخوره ضروری است.”. اگر دچار موخوره هستید درمان موخوره به روش خانگی را فراموش نکنید.

لوازم آرایشی برای زیبایی

خیلی ساده است که آرایش چشم را بیش‌ازحد پیچیده کنید. اندرو سوتومایور، میکاپ آرتیست، به ما می‌گوید که باید روی سه پایه اصلی آرایش چشم تمرکز کنیم: خط چشم تیره، سایه ​​و ریمل. با مانور دادن روی این سه، می‌توانید جلوه‌های زیبای زیادی ایجاد کنید.

تاثیر دست زدن به جوش صورت

درمان جوش صورت

جوش صورت و لک بعد از آن می‌تواند بر زیبایی تاثیر بسیاری بگذارد. سطح اراده فوق‌العاده‌ای می‌طلبد تا یک جوش قرمز درست وسط پیشانی‌تان را لمس نکنید. در حالی‌که همیشه اولین نقطه‌ای است که توجه شما را در آینه جلب می‌کند.

اما دست‌کاری مداوم می‌تواند باعث ایجاد زخم شود و آن نقاط کوچک قرمز با گذشت زمان در صورتتان برای همیشه جا خوش کنند! پس به فکر آینده باشید و جوش‌هایتان را دستکاری نکنید. شما می‌توانید درمان خانگی جوش را بجای دست‌کاری کردن آن‌ها بکار برید.

تاثیر ماسک‌های طبیعی برای پوست چرب

ماسک‌های طبیعی برای پوست چرب می‌توانند به عنوان راهکاری ساده و موثر در مراقبت از پوست چرب مورداستفاده قرار گیرند. در واقع، با استفاده از ماسک‌های طبیعی می‌توانید پوست خود را از چربی و جلوگیری از جوش و آکنه محافظت کنید و بر زیبایی و شفافیت پوست تان بی افزایید. ماسک طبیعی خیار و نعناع یکی از راه حل‌های معروف برای پوست چرب است.

این ماسک شامل خیار تازه و نعناع خشک است که می‌تواند به خنک کردن پوست و کاهش چربی کمک کند. همچنین، ماسک طبیعی عسل و نارنج می‌تواند به‌عنوان یک ماسک ضد جوش و آکنه موثر باشد.

این ماسک که بر زیبایی بسیار تاثیر می‌گذارد شامل عسل طبیعی، نارنج خشک و لیموترش است که می‌تواند به تنظیم تولید چربی توسط پوست کمک کند. درنهایت، ماسک طبیعی گل سرخ می‌تواند به‌عنوان یک راه حل موثر برای درمان پوست چرب باشد. این ماسک شامل خاک گل سرخ و شیر است که می‌تواند به تقویت پوست و جلوگیری از تحریک پوست کمک کند.

تاثیر دوش گرفتن بر پوست

این جز مواردی است که شاید هرگز به آن توجه نکرده باشید. آب دوش می‌تواند روی پوست و مو تأثیر منفی بگذارد. به‌عنوان مثال اگر رنگ موی شما به سرعت از بین می‌رود، رنگ آن عوض می‌شود، و یا موهایتان خشن و زبر می‌شود ، آب سخت در آن بی‌تاثیر نیست.

چگونه مو را خشک کنیم؟

بگذارید موهای شما با هوای محیط خشک شود. یکی دیگر از رازهای مهم موهای براق و سالم این است: وقتی از حمام بیرون می‌روید، سشوار خود را روشن نکنید. برای این‌که مو‌هایتان کمتر در معرض گرما باشد، اجازه دهید ابتدا کمی با دمای محیط خشک شوند. هم‌چنین قبل از استفاده کردن از برس، موها را با دست خشک کنید.

ناخن‌ هایتان را فراموش نکنید

فکر می‌کنید زیبایی بدون توجه به ناخن‌ها کامل خواهد بود؟ هرگز! ناخن‌هایتان در زیبا ساختن دست‌ها نقش بسزایی دارند. برای رسیدگی به آن‌ها می‌توانید از کرم مخصوص دست و ناخن استفاده کنید. هم‌چنین از مواد شوینده بدون دستکش استفاده نکنید. از یک متخصص ناخن وقت مانیکور و پدیکور رزرو کنید و به ناخن‌هایتان رسیدگی کنید.

تاثیر ورزش بر پوست

تاثیر ورزش بر پوست و زیبایی

حتی اگر تا به حال از روی تنبلی یا پر‌کار بودن سمت ورزش نرفته‌اید، اکنون زمان آن رسیده که به ماهیچه‌ها و پوست و کل بدنتان یک حال اساسی بدهید. حتی شاید جالب باشد بدانید ورزش بیشتر از اینکه برای جسم مفید باشد، دوست صمیمی مغز است. چون باعث ترشح هورمون اندورفین مشهور به هورمون حس خوب می‌شود.

چکاپ سالانه پوست سر تا پا را فراموش نکنید

درست مانند معاینه به دکتر برای چکاپ سینه، توجه به تغییرات پوستی را که می‌تواند نشانه‌ای از سرطان باشد، جدی بگیرید. اگر یک خال یا جوش مشکوک را مشاهده کردید، سریعاً توسط پزشک معاینه شوید.

تاثیر ماسک‌های طبیعی بر زیبایی و نرمی پوست

انواع ماسک میوه برای زیبایی

ماسک‌های طبیعی می‌توانند به شما کمک کنند تا پوست صورتتان نرم و لطیف شود. یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از ماسک‌های طبیعی این است که آن‌ها حاوی مواد شیمیایی مضر نیستند و با اجزای طبیعی ساخته‌شده‌اند.

برخی از ماسک‌های طبیعی برای نرمی پوست عبارت‌اند از:

  •  ماسک خیار: خیار حاوی مواد ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی است که به پوست صورت کمک می‌کند جوش‌ها و التهاب‌ها را درمان کند و آن را نرم و لطیف کند.
  • ماسک آووکادو: آووکادو حاوی چربی‌های سالم است که به پوست صورت کمک می‌کند تا مرطوب و نرم باشد. همچنین، آووکادو حاوی ویتامین E و C است که از آسیب‌های ناشی از آفتاب و آلودگی محافظت می‌کند.
  • ماسک عسل و نارنج: ماسک  صورت می‌تواند زیبایی را افزایش دهد. عسل حاوی خواص ضد باکتری و آنتی‌اکسیدانی است که به پوست صورت کمک می‌کند تا سالم و شاداب باشد. نارنج حاوی ویتامین C است که به تقویت پوست صورت و افزایش تولید کلاژن کمک می‌کند. با استفاده از ماسک‌های طبیعی می‌توانید پوست صورتتان را نرم، لطیف و شاداب کنید.

عطر خوب بزنید

زیباترین میکاپ‌ها اگر همراه با بوی عرق یا بوی دهان باشند، جذاب نخواهند بود. اما یادتان باشد عطر بیش‌ازحد هم به اندازه بوی بد زننده خواهد بود. کسی دوست ندارد علیرغم میلش صدای آهنگ بلند هندزفری یک نفر دیگر را بشنود. عطر هم مثل همان است.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x