فیلم و سریالعکس

27 فیلم از بهترین فیلم های 2023 که ارزش دیدن دارند

فیلم های زیادی در امسال منتشر شده که شاید وقت نداشته باشید همه آنها را ببینید. اما اگر دنبال بهترین فیلم های 2023 هستید پیشنهاد می کنیم به لیست ما نگاهی بندازید.

به گزارش پارت نیوز؛ ما لیست بهترین فیلم‌های 2023 را در مرداد ماه منتشر می کنیم اما تا پایان سال میلادی اگر فیلمی بود که توانست جایگاه خوبی به دست بیاورد مطمئن باشید که در بروزرسانی های ما در لیست قرار خواهد گرفت.

در حال حاضر یک لیست چرخشی از انواع مختلف فیلم های خوبی را که امسال اکران شده اند و سلیقه های متفاوت در فیلم ها را در بر می گیرد، گرد آورده ایم. در اینجا چیزهای زیادی برای لذت بردن برای هر نوع تماشاگر فیلم وجود دارد.

بهترین فیلم های سال 2023

بدون هیچ مقدمه ای، در اینجا بهترین فیلم های 2023 تاکنون آورده شده است و امیدواریم که شما بتواند سلیقه شما را در فیلم های زیر پوشش دهیم.

تایرون کلون شده (The Cloned Tyrone)

تایرون کلون شده

ژانر: علمی تخیلی کمدی

مدت زمان: 2 ساعت و 2 دقیقه

کارگردان: جوئل تیلور

بازیگران: جان بویگا، تیونا پریس، جیمی فاکس

The Cloned Tyrone اثر جوئل تیلور به همان اندازه خنده دار است که مبتکرانه است. این یک کمدی-هیجان‌انگیز علمی-تخیلی با محوریت سیاه‌پوستان است که طنز الهام‌گرفته از Blaxploitation از Black Dynamite و Undercover Brother را با بحران‌های هویت مغزی سریال Us از جردن پیل و Sorry to Bother You اثر بوتس رایلی پخش می‌کند.

جان بویگا، جیمی فاکس و تیونا پریس به ترتیب در نقش‌های فونتین، اسلیک چارلز و یویو سه بازی قدرتمند را اجرا می‌کنند – یک فروشنده مواد مخدر، یک دلال محبت و یک فاحشه که به طور غیرمنتظره‌ای در موقعیتی کابوس‌وار قرار می‌گیرند.

They Cloned Tyrone به عنوان یکی از منحصربفردترین و سرگرم کننده ترین فیلم های منتشر شده در نتفلیکس در تاریخ اخیر متمایز است و به همین دلیل در لیست بهترین فیلم های 2023 قرار گرفته است. یک کمدی وحشیانه، عجیب و واقعا خنده دار که با بازی های برجسته قوی (مخصوصاً در مورد بازی جذاب و بد دهان جیمی فاکس در نقش اسلیک چارلز) و شگفتی هایی که تنها پس از تماشای مجدد ارزش قدردانی بیشتری را دارند، تثبیت شده است، اولین کارگردانی تیلور نشان دهنده ورود یک فیلم است. نویدبخش صدای جدید و امیدواریم داستان های بلندپروازانه تر در آینده. – توسن اگان

باربی(BARBIE)

فیلم باربی

ژانر: کمدی

مدت زمان: 1 ساعت و 54 دقیقه

کارگردان: گرتا گرویگ

بازیگران: مارگو رابی، رایان گاسلینگ، ویل فرل

باربی شوخ، شوخ و فریبنده، با تعداد محدودی از فیلم‌های قبلی (فیلم 1995 The Brady Bunch Movie و 2007 Enchanted در میان آن‌ها) در دسته‌بندی قرار می‌گیرد که با خوشحالی یک اصل فرهنگی را طعنه می‌زند و در عین حال با محبت واقعی با آن برخورد می‌کند. مارگو رابی در نقش باربی، یکی از باربی‌های باربی لند، یک دنیای جایگزین خیالی است که در آن اسباب‌بازی‌های محبوب با هم در قالبی بی‌پایان از کاخ‌های پلاستیکی صورتی، تعویض‌های مکرر کمد لباس، و مهمانی‌های شاد پاستلی در کنار هم قرار می‌گیرند. اما هرکسی که در دنیای واقعی با این باربی بازی می کند غمگین است و شروع به تأثیر بر باربی می کند – که او و کن (با بازی رایان را به کمال می رساند) ) سفری به سبک Enchanted به دنیای واقعی داشته باشند، جایی که هر دو از چیزهایی که در مورد کلیشه های جنسیتی در دنیای واقعی یاد می گیرند شگفت زده می شوند و به همین دلیل در فهرست بهترین فیلم های 2023 قرار گرفته است.

اوپنهایمر (OPPENHEIMER)

فیلم اوپنهایمر

ژانر: بیوگرافی

زمان اجرا: 3 ساعت و 0 دقیقه

کارگردان: کریستوفر نولان

بازیگران: کیلیان مورفی، رابرت داونی جونیور، فلورانس پیو

آیا چیز زیادی برای گفتن در مورد مصالحه جنایتکارانه و اخلاقی ایالات متحده در پرتاب بمب اتمی یا روانشناسی آشکارا شکنجه شده خالق بمب، جی رابرت اوپنهایمر، باقی مانده است؟ شاید نه، اما همانطور که کریستوفر نولان در بیوگرافی خود درباره زندگی این فیزیکدان نظری ثابت می کند، چیزهای زیادی برای احساس کردن باقی مانده است. متقاطع در طول زمان با سرعت نور، و در هم شکستن حقایق به روش هایی که منبع اصلی آن است، بیوگرافی جامع پرومتئوس آمریکایی، که نمی تواند در قالب محدود شده باشد، حساسیت های نولان در فیلم اکشن، اتم های سوژه اش را شکافته تا بفهمد که چه چیزی نیست. اما چگونه و چرا

نولان از روزهای اولیه یک دانشمند خیال‌پرداز تا جلسات کنگره در مورد معتمد سیاسی نهایی‌اش تا حضور اوپی در لوس آلاموس، پایگاه تحقیقاتی 2 میلیارد دلاری او که از ابتدا ساخته شده بود، درام را با جزئیات واقعی پراکنده می‌کند. از کتاب با این حال، در هر مرحله، او مکتب تبیین راپسودی بوهمی را کنار می‌گذارد تا تبیین پیچیده ریاضی و قوانین قانونی را که ممکن است موقعیت پیچیده را به هم گره بزند، کنار بگذارد.

باور کنید این فیلم ارزش بیش از یک بار دیدن را دارد و به همین دلیل جزو بهترین فیلم های 2023 است.

شهر سیارکی (ASTEROID CITY)

فیلم شهرک سیارکی

ژانر: کمدی، درام

زمان اجرا: 1 ساعت و 45 دقیقه

کارگردان: وس اندرسون

بازیگران: جیسون شوارتزمن، اسکارلت جوهانسون، تام هنکس و بسیاری دیگر

برای افرادی که کارهای وس اندرسون را به خوبی نمی شناسند، او کمیت شناخته شده ای است که به راحتی تکرار و تقلید می شود. رویدادهای خارق‌العاده، در مقابل پس‌زمینه‌ای از مجموعه‌های پاستلی با طراحی دقیق. اما طرفداران تفاوت های ظریف زیادی را در این فرمول می بینند، زیرا صدای اندرسون (به ویژه حس شوخ طبعی او) از فیلمی به فیلم دیگر توسعه می یابد.

در شهر سیارک ها، فیلم علمی تخیلی مضحک و متا او در یک داستان درباره یکدر مواجهه با بیگانگان، این صدا به مسئله هنر و خلاقیت می پردازد – برای چه کسی است، چه چیزی را برای هنرمند و مخاطب به ارمغان می آورد، چرا هر شکلی از شناخت یا تحسین برای یک خالق به اندازه کافی خوب است در حالی که دیگری تلاش می کند تا ارتباط و طنین بیابد.

Asteroid City یکی از فیلم هایی است که در بین بهترین فیلم های 2023 قرار می گیرد.

زندگی های گذشته (PAST LIVES)

زندگی گذشته

ژانر: درام، عاشقانه

زمان اجرا: 1 ساعت و 45 دقیقه

کارگردان: سلین سانگ

بازیگران: گرتا لی، تئو یو، جان ماگارو

در اولین صحنه جذاب زندگی های گذشته، نورا، یک زن کره ای کانادایی، به همراه همسرش آرتور و معشوق دوران کودکی اش، هه سونگ، در یک بار در شهر نیویورک نشسته و به طور متناوب کلمات خود را به یکدیگر ترجمه می کنند.

این فیلم که در بین بهترین فیلم های 2023 است زندگی نورا را در بخش‌های 12 ساله دنبال می‌کند: کودکی‌اش، درست زمانی که کره را ترک می‌کند و به اولین (و آخرین) قرار ملاقاتش با هاه سونگ می‌رود. دوران جوانی او، جایی که به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد در شهر نیویورک، دوباره با هه سونگ ارتباط برقرار می کند، اما این آشتی شاد به آرامی توسط فاصله و مبارزات تکنولوژیکی تضعیف می شود.

با من حرف بزن (TALK TO ME)

با من حرف بزن

ژانر: ترسناک (TALK TO ME)

زمان اجرا: 1 ساعت و 34 دقیقه

کارگردانان: دنی فیلیپو، مایکل فیلیپو

بازیگران: سوفی وایلد، جو برد، میراندا اتو، الکساندرا جنسن

با من صحبت کن مانند نسخه فیلم ترسناک یک طرح کمدی کامل است. این یک پیش‌فرض عالی دارد، یک چرخش درخشان که از ابتدا مشاهده کردید، اما حتی بهتر از آن چیزی که انتظار داشتید می‌آید، و قبل از اینکه استقبالش از بین برود به پایان می‌رسد. این کمک می کند که یکی از شیک ترین و تکان دهنده ترین فیلم های ترسناک چند سال اخیر نیز باشد.

این فیلم چرخشی به روایت سنتی‌تر شیاطین‌داری می‌آورد: چند کودک دست یک مرده را به دست آورده‌اند، و اگر کلمات درست را بگویید و دست را بگیرید، می‌توانید روحی را از مردگان برگردانید و حتی آنها را دعوت کنید. به بدن شما بنابراین، مانند همه نوجوانان خوب، بچه ها بلافاصله از مالکیت به عنوان یک ماده مخدر برای مهمانی استفاده می کنند.

کیفیت ساخت و فیلم نامه جذاب این فیلم آن را در میان بهترین فیلم های 2023 قرار داده است.

اردوگاه تئاتر (THEATER CAMP)

فیلم اردوگاه تئاتر

ژانر: کمدی

زمان اجرا: 1 ساعت و 34 دقیقه

کارگردانان: Mاولی گوردون، نیک لیبرمن

بازیگران: جیمی تاترو، بن پلات، مولی گوردون، نوآ گالوین

همه فیلم‌های کمپ فوق‌العاده درباره خانواده پیدا می‌شوند، و خرده‌فرهنگ‌های کمی وجود دارند که مضمون آن‌ها بهتر از بچه‌های تئاتری باشد. کمپ تئاتر، فیلم جدید مولی گوردون و نیک لیبرمن، به خوبی از این موضوع آگاه است و شوخی‌های عالی (و خاص) خود را با صندلی‌های ارزان قیمت برای مخاطبی که می‌داند دردها و شادی‌های شخصیت‌هایش را احساس کرده است، بازی می‌کند. این فیلم به دلیل حس خوبی که در مخاطب ایجاد می کند و بازی فوق العاده در لیست بهترین فیلم های 2023 قرار گرفته است.

کمپ تئاتر یک فیلم تمسخر آمیز درباره یک اردوگاه هنر پرفورمنس است که بنیانگذار محبوبش بیمار می شود و اردوگاه را به پسر برادرش یوتیوب، تروی، با بازی جیمی تاترو از وندال آمریکایی می سپارد. تروی و گروه مستندساز که اردوگاه را دنبال می‌کنند، ما را با گروه دوست‌داشتنی دوستانی آشنا می‌کنند که خود را در هر جای دیگری نامناسب می‌دانند.

مرد عنکبوتی: در سراسر جهان عنکبوتی (SPIDER-MAN: ACROSS THE SPIDER-VERSE)

فیلم مرد عنکبوتی

ژانر: ابرقهرمانی

زمان اجرا: 2 ساعت و 16 دقیقه

کارگردانان: خواکیم دوس سانتوس، کمپ پاورز، جاستین کی تامپسون

بازیگران: Shameik Moore، Hailee Steinfeld، Daniel Kaluuya

چگونه فیلمی را که به معنای واقعی کلمه انیمیشن استودیویی جریان اصلی را بازتعریف کرده است، برتر می‌دانید؟ Spider-Man: Into the Spider-Verse 2018 یک تغییر دهنده بازی برای استودیوهای انیمیشن آمریکایی بود، یک روش جدید و خلاقانه و قالب شکن برای بیان یک داستان انیمیشن. دنباله، Spider-Man: Across the Spider-Verse، درگیر این بود که تلاش کند حتی بزرگتر و جسورتر شود. این یک چالش دلهره آور است، اما فیلم جدید به این مناسبت ظاهر می شود، صفحه نمایش را با مبارزات و پروازهای سرگیجه آور پر می کند، و مرد عنکبوتی نوجوان مایلز مورالس (شمیک مور) را به سفری فراکتال در ابعاد مختلف می فرستد، جایی که او با صدها دیدگاه مختلف روبرو می شود. مرد عنکبوتی طرفداران خود را دارد و به لحاظ کیفی نیز جزو بهترین فیلم های 2023 است.

این بار، گوئن استیسی (هایلی استاینفلد)، با نام مستعار «اسپایدر گوئن»، یک قهرمان تمام عیار با سفر موازی خودش است و هر دو تنش‌های خانوادگی و تصمیم‌های بزرگ را با هم و جدا از هم دنبال می‌کنند و در عین حال به توافق می‌رسند.

جمع بندی: هیچ راهی وجود ندارد (THE ROUNDUP: NO WAY OUT)

فیلم هیچ راهی وجود ندارد

ژانر: اکشن جنایی

زمان اجرا: 1 ساعت و 45 دقیقه

کارگردان: لی سانگ یونگ

بازیگران: ما دونگ سوک، لی جون هیوک، پارک جی هوان

Ma Dong-seok یک ستاره اکشن منحصر به فرد است. اندازه او وجود دارد – او کاملاً بزرگ است، مشت های عظیمش را با نیرویی غیرقابل تصور پرتاب می کند – اما همچنین جذابیت او، که مانند مرهم خنک کننده ای برای روش های سخت او عمل می کند.

ممکن است مخاطبان با ما از کارش در قطار به بوسان یا در نقش گیلگمش در فیلم جاودانه‌ها با او آشنا باشند، اما افراد بیشتری باید مجموعه بسیار سرگرم‌کننده فیلم Crime City را ببینند که در باکس آفیس کره‌ای افزایش یافت و ما را وارد طبقه دیگری از سوپراستار اکشن کرد. این فیلم در مجموعه بهترین فیلم های 2023 قرار می گیرد.

No Way Out سومین فیلم از این مجموعه است که پس از The Outlaws در سال 2017 و The Roundup در سال 2022 قرار دارد و بهترین فیلمی است که تا به حال ارائه شده است. ما به عنوان کارآگاه Ma Seok-do برمی گردد و این بار در جستجوی عدالت با یاکوزاها و پلیس های فاسد مبارزه می کند.

آیا تو آنجا هستی خدا؟ من هستم، مارگارت (ARE YOU THERE GOD? IT’S ME, MARGARET)

فیلم آیا تو آنجا هستی خدا؟ من هستم، مارگارت

ژانر: درام سنی

زمان اجرا: 1 ساعت و 46 دقیقه

کارگردان: کلی فرمون کریگ

بازیگران: ابی رایدر فورتسون، ریچل مک آدامز، بنی سافدی

رمان جوانی جودی بلوم یکی از چالش‌برانگیزترین رمان‌های کشور است، زیرا بحث مستقیم درباره دوره‌ها و ایده دختر جوانی که دین خود را انتخاب می‌کند، که با بسیاری از «والدین نگران» خوشایند نبود. اما این جزء اصلی ادبیات کودکان است و فیلم کارگردان کلی فرمون کریگ جواهری است. او قبلاً Edge of Seventeen را نوشته و کارگردانی کرده است، بنابراین او راه خود را برای ساختن یک فیلم ملایم، ناجور و قابل ارتباط در دوران بلوغ می داند.

مثل تبدیل شدن به قرمز، آیا تو آنجا هستی خدا؟ این من هستم، مارگارت فیلمی است که بر اساس ویژگی‌های خاص رشد می‌کند. بخش زیادی از زمان آن است که در دهه 1970 نوشته و تنظیم شده است، جایی که دسترسی به اطلاعات در مورد تغییر بدن و بزرگ شدن محدود بود. دخترانی که در فیلم هستند، کتاب‌های درسی آناتومی را می‌دزدند تا به تصاویر آلت تناسلی نگاه کنند، شجاعت خرید محصولات قاعدگی را به دست می‌آورند، و در آینه حرکات کششی انجام می‌دهند تا سایز سوتین خود را افزایش دهند (“ما باید، ما باید، باید سینه‌مان را افزایش دهیم!”) . این فیلم جزو بهترین فیلم های 2023 است که تماشاگران زیادی به خود اختصاص داده است.

فیلم گاردیانس 3 (GUARDIANS OF THE GALAXY VOL. 3)

فیلم گاردیانس

ژانر: ابرقهرمانی

زمان اجرا: 2 ساعت و 29 دقیقه

کارگردان: جیمز گان

بازیگران: کریس پرت، دیو باتیستا، بردلی کوپر

این فیلم که در میان بهترین فیلم های 2023  قرار دارد اینگونه تعریف می شود. احتمالاً آخرین سفر جیمز گان با تیم مارول خود از بیگانگان و افراد ناسازگار در فضاپیمایی یک خطا محاسبه شده است، پر از تنظیمات کوچک “گوچا” که به طور خاص طراحی شده اند تا بینندگان را از یک شخصیت خاص بخواهند، بنابراین وقتی بعداً نتیجه داد، سرگرم کننده خواهد بود. . (وقتی دیو باتیستا در نقش درکس ویرانگر غر می‌زند که رقص برای احمق‌ها است، بنابراین او هرگز نمی‌رقصد، شما به خوبی می‌دانید که او تا پایان فیلم چه خواهد رقصید.) اما این یک ترفند مؤثر است، صادقانه بگویم، در حداقل برای افرادی که قبلاً هیچ علاقه ای به فیلم های نگهبانان و تیم درهم و برهم آنها از افراد بدجور شکسته دارند که فقط به یک برد نیاز دارند، مهم نیست چقدر کوچک و خاص.

Guardians 3 تاریک تر از دو فیلم قبلی است، با یک داستان گرافیکی در مورد راکت راکون (بردلی کوپر) و گذشته دلخراش او به عنوان یک آزمایش آزمایشگاهی، و با رهبر نامی تیم پیتر کویل (کریس پرت) که در حال سوگواری از رابطه اش با الکلیسم است. گامورا (زوئه سالدانا) که درگذشت، سپس از یک جدول زمانی متفاوت بیرون آمد که هرگز نتوانست او را بشناسد.

سوزوم (SUZUME)

کارتون سوزومی

ژانر: ماجراجویی فانتزی

زمان اجرا: 2 ساعت و 2 دقیقه

کارگردان: ماکوتو شینکای

بازیگران: نانوکا هارا، هوکوتو ماتسومورا (ژاپنی)؛ نیکول ساکورا، جاش کیتون (انگلیسی)

سوزوم یک ماجراجویی خارق‌العاده است که شامل یک کرم زلزله‌زای غول‌پیکر، دریچه‌هایی به زندگی پس از مرگ و مردی داغ است که به یک صندلی تبدیل شده است. اما این همچنین کاوشی مبتنی بر تروما و غم و اندوه است و اساساً مربوط به برقراری ارتباط مجدد با جهان اطراف و کشف مجدد اراده برای زندگی است.

ماکوتو شینکای یک بار دیگر فیلمی پر جنب و جوش را بافته است که با لحظات خنده‌داری همراه است – برای مثال، هر صحنه‌ای که صندلی اصلی در اطراف آن تکان می‌خورد – که هرگز ضربات احساسی سنگین‌تر را تضعیف نمی‌کند. سوزومه، یک دانش‌آموز دبیرستانی، و سوتا، مردی که به صندلی تبدیل شده است، یک سفر جاده‌ای در سراسر ژاپن می‌کنند و یک روح گربه‌ی بدجنس را تعقیب می‌کنند تا از بلایای قریب‌الوقوع جلوگیری کنند.

این فیلم نیز در بین بهترین فیلم های 2023 قرار گرفته است.

جامعه مودب (POLITE SOCIETY)

فیلم جامعه مودب

ژانر: اکشن کمدی

زمان اجرا: 1 ساعت و 43 دقیقه

کارگردان: ندا منظور

بازیگران: پریا کانسارا، ریتو آریا، نیمرا بوچا

تصور کنید خواهرتان از مدرسه هنر انصراف داده است – مطمئنا، خوب، چه کسی از تحصیل خود استراحت نکرده است؟ حالا تصور کنید او با چند جبرونی که فقط یک ماه است که او را می شناسد نامزد کرده است. این کمی نگران‌کننده‌تر است، با توجه به اینکه او قبلاً شریک جنایت شما بوده است، برای تشویق و فیلم‌برداری از هر حرکت بدلکاری جدید. این فرضیه (به طور فزاینده ای خاص) واقعیت زندگی شده برای ریا (پریا کانسارا) است که رویای بدلکاری را در سر می پروراند و عمیقاً خواهرش را دوست دارد. البته، ترکیب این دو چیز به این معنی است که او کاری را انجام می دهد که هر یک از ما انجام می دهیم: برنامه ریزی برای سرقت عروسی برای نجات خواهرش از سرنوشتی که مطمئناً بدتر از مرگ است.

انجمن مودب به نویسندگی و کارگردانی نیدا منظور، عالی است زیرا هرگز احساس نمی‌کند که طرز فکر ریا به خودی خود اشتباه است – در واقع، از آن لذت می‌برد و مملو از سبک و اعتماد به نفس است. فیلم بین ژانرها و لحن‌ها پرش می‌کند و همه چیز را آسان می‌کند و کمدی آماده‌سازی عروسی عروسی لنا (ریتو آریا از آکادمی چتر) را با اکشن هیجان انگیز ریا ترکیب می‌کند ولی این موارد تنها بخشی از دلایل ما برای قرار دادن این فیلم در میان بهترین فیلم های 2023 است.

جن گیر پاپ (THE POPE’S EXORCIST)

فیلم جن گیر پاپ

ژانر: ترسناک

زمان اجرا: 1 ساعت و 43 دقیقه

کارگردان: جولیوس اوری

بازیگران: راسل کرو، فرانکو نرو، لورل مارسدن

The Pope’s Exorcist نیز مانند قهرمان اصلی خود، دقیقاً می داند که در مورد چیست. پدر گابریل آمورث (راسل کرو با لهجه ایتالیایی) همانطور که از عنوان آن پیداست جن گیر است که رئیسش پاپ است. او از هیچ کس غافل نمی شود، چه شیطانی که او را در مورد گناهانش طعنه می زند یا گروهی از کاردینال ها که روش های او را زیر سوال می برند (چیزی که با چند جرعه از دوپیو خود می خندد و یادآوری می کند که به چه کسی پاسخ می دهد – باز هم پاپ. ). پدر آمورث کارش را انجام می دهد و آن را به خوبی انجام می دهد.

جن گیر پاپ نیز به همین شکل است. همانطور که پدر آمورث با وحشی‌ترین دیو خود روبرو می‌شود، فیلم جن‌گیری با همان شادی به ترسناک و کمدی فرو می‌رود و هنرمندانه داستان خود را با یک چشمک آگاهانه و عکس‌های دوربین هنرمندانه به تصویر می‌کشد. در حالی که دیو میزبان خود را در دست می گیرد، یک فیلم لرزان به خصوص برای از بین بردن هر گونه پیش فرضی که ممکن است در مورد این فیلم داشته باشید کافی است: این جن گیر پاپ غوغایی خواهد بود و جزو بهترین فیلم های 2023 است.

بوکسون را بکش (KILL BOKSOON)

فیلم بکسون را بکش

ژانر: اکشن

زمان اجرا: 2 ساعت و 19 دقیقه

کارگردان: بیون سونگ هیون

بازیگران: جئون دو یون، سول کیونگ گو، اسوم

اولین فیلم اکشن نتفلیکس که جزو بهترین فیلم های 2023 در این سال هم هست، این هیجان‌انگیز کره‌ای شیک درباره یک قاتل در سطح جهانی است که چالش‌های شغلش را با دشواری‌های مادر مجرد بودن متعادل می‌کند. جئون دو یون در نقش گیل (“کشتن” برای همکارانش) بوکسون، قاتل برتر شرکتش، بازی می کند. او به دنبال راهی استبیرون، چون متوجه می شود که به سختی دختر نوجوانش را می شناسد.

اجازه دهید شما را در یک سکانس مبارزه خاص بفروشم تا به شما ایده بدهم که فیلم چه چیزی برای شما دارد. بوکسون و یکی از متحدانش در دو طرف یک دیوار درگیر دعوا هستند. دیوار دو در دارد – یکی در سمت چپ و دیگری در سمت راست – که هر دو باز هستند. همانطور که دو گروه در دو طرف با هم می جنگند، دوربین به طور مداوم از درهای باز می چرخد. کارگردان بیون سونگ هیون لحظاتی را که دوربین از درها عبور می‌کند با ضربات اکشن افرادی که به دیوار کوبیده می‌شوند (گاهی اوقات در طرف دیگر ظاهر می‌شوند)، نقطه‌گذاری می‌کند و به کل صحنه ریتمی پر جنب و جوش می‌دهد و در عین حال دو مبارزه را به هم متصل می‌کند. جداگانه، مجزا.

چگونه یک خط لوله را منفجر کنیم (HOW TO BLOW UP A PIPELINE)

فیلم چگونه یک خط لوله را منفجر کنیم؟

ژانر: جنایی هیجان انگیز

زمان اجرا: 1 ساعت و 43 دقیقه

کارگردان: دانیل گلدابر

بازیگران: آریلا بارر، لوکاس گیج، فارست گودلاک

اقتباسی غیر متعارف از رمان غیرداستانی بحث‌برانگیز ۲۰۲۱، چگونه یک خط لوله را منفجر کنیم که امسال آماده اکران شده و در بین بهترین فیلم های 2023 است، اخلاق کتاب (که استدلال می‌کرد خرابکاری بخشی ضروری از فعالیت‌های زیست‌محیطی است) را در یک سناریوی تخیلی به کار می‌برد. در این فیلم، گروهی از افراد از طبقات مختلف در تگزاس گرد هم می‌آیند: یک خط لوله نفت را منفجر کنند و در نهایت تغییراتی واقعی ایجاد کنند. و فیلم کاملاً قانون دارد.

این یک ازدواج کامل از ژانر هیجان انگیز دزدی و سیاست های رادیکال فیلم است، با گروهی دوست داشتنی از جوانان و یک بازی پایانی بسیار پرتنش. مطمئناً یکی از جنجالی‌ترین و جنجالی‌ترین فیلم‌های سال است، آن را با یک وسیله نقلیه خالی برای جنجال اشتباه نگیرید. How to Blow Up a Pipeline اثری متفکرانه و استادانه است که اصولی را در هم می‌پیچد که باعث می‌شود فیلم‌های هیجان‌انگیز دزدی تا حد زیادی سرگرم‌کننده باشند. آن را از دست ندهید.

مشت کندور (FIST OF THE CONDOR)

فیلم مشت کندور

ژانر: درام هنرهای رزمی

زمان اجرا: 1 ساعت و 25 دقیقه

کارگردان: ارنستو دیاز اسپینوزا

بازیگران: مارکو زارور، ایال مایر، جینا آگواد

مارکو زارور یکی از هیجان انگیزترین ستاره های اکشن امروزی است. او یک رزمی‌کار و آکروبات فوق‌العاده ماهر است که از مبارزات فک‌آلود به‌عنوان شرور در فیلم‌های اکشن مستقیم به ویدئو (بی‌منابع 3: رستگاری، سگ وحشی)، بازی‌های مهمان در فیلم‌های پرفروش (Machete Kills، Alita: Battle) حرفه‌ای ساخته است. فرشته، و اخیراً جان ویک: فصل چهارم)، و نقش های اصلی در سینمای اکشن شیلی (Kiltro، Mandrill، Redeemer).

Fist of the Condor زارور را می بیند که بار دیگر با کارگردان ارنستو دیاز اسپینوزا در یک درام هنرهای رزمی 85 دقیقه ای قدیمی که در آن او نقش برادران دوقلو را بازی می کند که با یکدیگر اختلاف دارند بر سر متنی باستانی که هنر رزمی عنوان فیلم را آموزش می دهد، تیم می کند. زارور که رقص صحنه‌های مبارزه فیلم را نیز بر عهده داشت، بسیار عالی است، زیرا Fist of the Condor از مهارت‌های قابل توجه خود حداکثر استفاده را می‌کند. ضربات بلند، نمایش سریع اشکال هنرهای رزمی و درام ذاتی مبارزات سینمایی بزرگ وجود دارد.

این فیلم جزو بهترین فیلم های 2023 و البته جذابترین های آن ها است.

راه ری (RYE LANE)

فیلم راه ری

ژانر: کمدی رمانتیک

زمان اجرا: 1 ساعت و 22 دقیقه

کارگردان: راین آلن میلر

بازیگران: دیوید جانسون، ویوین اوپارا، بنجامین سارپونگ برونی

رای لین که در فیلم “پیش از طلوع آفتاب” اثر ریچارد لینکلیتر در لندن مدرن و هنرمندانه “من می توانم تو را نابود کنم”، سبک تر، جازیتر و آزادتر می گذراند. هیچ یک از آنها واقعاً نمی خواهند به پایان برسند.

دام (دیوید جانسون) و یاس (ویوین اوپارا) هر دو تازه از جدایی بزرگ هستند. وقتی آنها در یک نمایش هنری وحشتناک دوست مشترک یکدیگر را ملاقات می کنند، هیچ حسی وجود ندارد که هر یک از آنها واقعاً دنبال رابطه بعدی خود هستند – اما آنها جرقه ای در یکدیگر پیدا می کنند. این یک رام کام به معنایی نیست که این روزها بیشتر مردم این واژه را معنی می کنند: خنده دار و عاشقانه است، اما نسبتاً کوتاه است از نوع داستان های جادویی-رئالیسم یا موانع بزرگ و مسخره ای که زوج را از هم دور می کند. چیزی که در عوض دارد این است که کارگردانی برای اولین بار با انرژی با سبک بصری و روایی بازی می کند، از لنزها و زوایا با رها می گذرد، و به کل فیلم حس ذهنی می دهد که در سر شخصیت ها می خزد (گاهی اوقات به معنای واقعی کلمه) تا ببیند چگونه هر کدام را تجسم می کنند و همین موارد کافی است تا در بین بهترین فیلم های 2023 قرار گیرد.

جان ویک: فصل 4 (John Wick: Chapter 4)

جان ویک

ژانر: اکشن

زمان اجرا: 2 ساعت و 49 دقیقه

کارگردان: چاد استاهلسکی

بازیگران: کیانو ریوز، دانی ین، ایان مک شین

آخرین مورد از مجموعه‌های اکشن عظیم کیانو ریوز و چاد استاهلسکی، شخصیت و جهان را با برخی از بزرگترین و بهترین مجموعه‌های اکشن بلاک‌باستری که تا به حال ساخته شده‌اند، به محدودیت‌های منطقی خود می‌رساند، که هرکدام دارای عشق مبتکرانه و خلاقانه خشونت‌آمیز و خشن هستند. مراقبت از این سریال نام خود را بر سر زبان ها انداخته است که باعث شده این فیلم در میان بهترین فیلم های 2023 قرار بگیرد.

شاید بیشترین تاثیرگذاری در مورد این فیلم خاص در سری جان ویک این واقعیت است که جان در واقع شخصیت اصلی آن نیست. در عوض، این افتخار بیشتر نصیب دونی ین فوق‌العاده می‌شود، که نقش کین، یک قاتل نابینا و دوست دیرینه جان را بازی می‌کند که توسط میز بالا و مارکیز آن (بیل اسکارسگارد) در ردیابی او قرار گرفته است.

فیلم عقیده 3 (CREED III)

فیلم عقیده 3

ژانر: درام ورزشی

زمان اجرا: 1 ساعت و 56 دقیقه

کارگردان: Michael B. Jordan

بازیگران: مایکل بی جردن، تسا تامپسون، جاناتان میجرز

سومین قسمت از سری کرید، ستاره فرنچایز مایکل بی جردن را می بیند که نه تنها در نقش آدونیس کرید، پسر بوکس سنگین وزن، به رینگ باز می گردد، بلکه برای اولین بار نقش کارگردان را نیز بر عهده می گیرد. این فیلم واقعا ارزش دیدن دارد و در بین بهترین فیلم های 2023 است.

چند سال پس از رویدادهای Creed II در سال 2018، یک آدونیس که اکنون بازنشسته شده است، از ثمره کار خود لذت می برد، دختر خردسالش، آمارا، را به همراه همسرش بیانکا (تسا تامپسون) بزرگ می کند و نسل بعدی قهرمانان بوکس سنگین وزن را راهنمایی می کند. . همه چیز زمانی تغییر می کند که دامیان اندرسون (جاناتان میجرز)، دوست دوران کودکی آدونیس که قبلا زندانی شده بود، با این درخواست که آدونیس به او این فرصت را بدهد که خودش برای قهرمانی بجنگد، دوباره وارد زندگی او می شود. هنگامی که دسیسه های دامیان آشکار می شود، آدونیس باید نه تنها با دوست قدیمی خود، بلکه با گذشته مدفون خود در جستجوی آشتی، حل و فصل و کفاره روبرو شود.

استخر بی نهایت (Infinity Pool)

فیلم استخر بی نهایت

ژانر: ترسناک

زمان اجرا: 1 ساعت و 57 دقیقه

کارگردان: براندون کراننبرگ

بازیگران: الکساندر اسکارسگارد، میا گوت، کلئوپاترا کلمن

بهترین فیلم های 2023 است به شما نشان می دهد که لازم نیست مرگ در دنیای Infinity Pool واقعی باشد، حداقل اگر آنقدر ثروتمند نیستید که آن را به یک شب سرگرم کننده تبدیل کنید. براندون کراننبرگ، کارگردان صاحب ستاره 2020، سومین فیلم خود را در دنیایی می گذراند که ظاهراً شبیه دنیای ماست، به استثنای کشور جزیره ای کوچکی به نام لا تولقا که در اثر گردشگری زنده می ماند و یک کد قانونی بسیار عجیب: اگر کسی مرتکب شود. جنایتی در جزیره، آنها یا توسط فردی که به آنها ظلم کرده اند کشته خواهند شد، یا می توانند هزینه یک کلون از خودشان را بپردازند، یکی با تمام خاطرات و احساسات دقیقشان، تا به جای آنها ساخته و کشته شود.

این فیلم الکساندر اسکارسگارد را در نقش نویسنده‌ای به نام جیمز فاستر دنبال می‌کند که با همسرش ام (کلئوپاترا کلمن) در این جزیره تعطیلات خود را می‌گذراند که او نیز هزینه همه چیز را می‌پردازد. وقتی جیمز و ام با یک زوج عجیب با بازی میا گوث و جلیل لسپرت آشنا می‌شوند، به سرعت در شبی مشروب‌خوار، رانندگی در حالت مستی و فرار مخفیانه از دیوارهای به شدت محافظت‌شده استراحتگاه تعطیلات جزیره می‌افتند.

پتهان PATHAAN

فیلم پتهان

ژانر: هیجان انگیز جاسوسی

زمان اجرا: 2 ساعت و 26 دقیقه

کارگردان: سیدارت آناند

بازیگران: شاهرخ خان، دیپیکا پادوکن، جان آبراهام

شاهرخ خان، ستاره بزرگ جهانی، بازگشتی که مدت ها در انتظارش بود، در پاتان به پرده سینما بازگشت، که چهارمین ورودی از مجموعه پرفروش دنیای جاسوسی YRF بود. و پسر، آیا او تحویل داد.

SRK پاتان است، یک مامور ویژه سابق که به گروه بازمی گردد تا یک عامل سابق تبعیدی (جان آبراهام) را که در حال برنامه ریزی یک نقشه افتضاح است که می تواند جان میلیون ها نفر را تهدید کند، سرنگون کند. در این روند، پاتان با یک مامور پاکستانی (دیپیکا پادوکن) و یک دوست قدیمی از اوایل فرنچایز همکاری می کند.

Pathaan یک فیلم پرفروش جاسوسی است که به هالیوود (آخرین) قرن برمی‌گردد و از فیلم‌های پیرس برازنان باند و فیلم‌های اولیه ماموریت غیرممکن یادداشت‌برداری می‌کند تا یک زمان سرگرم‌کننده جهانی داشته باشد که سلیقه کسانی است که فیلم هندی دوست دارند و البته در میان بهترین فیلم های 2023 قرار دارد.

گم شده (MISSING)

فیلم گمشده

ژانر: رازآلود

زمان اجرا: 1 ساعت و 51 دقیقه

کارگردانان: نیکلاس دی جانسون، ویل مریک

بازیگران: استورم رید، نیا لانگ، کن لیونگ

اگر Knives Out چیزی را ثابت کرده باشد، این است که مردم تشنه اسرار در صفحه بزرگ هستند. گمشده – دنباله معنوی جستجوی 2018 – چیزی است که مردم نمی دانند به دنبال آن بوده اند. این شبکه‌ای از سرنخ‌ها، یک معمای معمایی است که همه در صفحه کامپیوتر ماه ژوئن پخش می‌شود (طوفان رید)، که وقتی مادرش (نیا لانگ) از تعطیلات با دوست پسرش برنمی‌گردد، باید بفهمد چه اتفاقی افتاده است.

جایی که Searching با نشان دادن مبارزاتی که یک پدر می تواند با فناوری مدرن داشته باشد، رمز و راز خود را آشکار کرد، Missing فیلمنامه را ورق می زند و از درک طبیعی تر ژوئن از اینترنت استفاده می کند تا تحقیقات خود را پیچیده کند. هوشمندانه است – ناگهان ژوئن و حضار با پیشنهاد آگاهانه از سوراخ خرگوش پایین کشیده می شوند. و از آنجایی که او به روش های کامپیوتری مسلط تر است، راز پیچیده تر می شود.

مطمئناً، گم شدن می تواند اعتبار را تحت فشار قرار دهددرستی کل تمرین، اما نکته اینجاست: برایم مهم نیست. برام مهم نیست! ژوئن باید بتواند فردی را در کشور دیگری استخدام کند تا فیلم های امنیتی را جستجو کند یا FaceTime خود را در پس زمینه بگذارد تا ما بتوانیم آن را ببینیم.

این فیلم جزو جذابترین فیلم هایی است که می تواند در لیست بهترین فیلم های 2023 قرار بگیرد.

دلال (Broker)

فیلم بروکر

ژانر: جنایی درام

زمان اجرا: 2 ساعت و 9 دقیقه

کارگردان: Hirokazu Kore-eda

بازیگران: سونگ کانگ هو، گنگ دونگ وون، بائ دونا، لی جی یون

دزدان فروشگاه یکی از فیلم های مورد علاقه من در دهه 2010 است، بنابراین منطقی است که من به طور مشابه به جدیدترین فیلم خانوادگی هیروکازو کوره ایدا، بروکر، حساس باشم.

دومین ساخته کره‌یدا در خارج از ژاپن (پس از تولید فرانسوی The Truth در سال 2019) که در بین بهترین فیلم های 2023 قرار دارد، بروکر داستان دیگری درباره گروهی از مردم است که بدون نیت بد برای زنده ماندن مرتکب جنایت می‌شوند. این بار، دو مرد (سونگ کانگ هو و گانگ دونگ وون) هستند که نوزادانی را که در جعبه کودک یک کلیسا در بازار سیاه فرزندخواندگی رها شده‌اند، می‌فروشند. اما هنگامی که یک زن جوان (لی جی یون، همچنین به عنوان خواننده IU) نظر خود را تغییر می دهد و برای بردن نوزادش برمی گردد، از نقشه آنها مطلع می شود و درگیر آن می شود.

بیمار (Sick)

فیلم مریض

ژانر: ترسناک

زمان اجرا: 1 ساعت و 23 دقیقه

کارگردان: جان هیمز

بازیگران: گیدئون آدلون، بیت لحم میلیون، دیلن اسپریبری

یک قطعه شیک دوره آوریل 2020 (یادتان می‌آید که جعبه‌های غلات را پاک کنید؟) از یکی از کارگردانان برجسته ما، Sick یکی دیگر از ورودی‌های ژانر محکم امسال است که جان تازه‌ای را به slasher کووید بخشیده است.

در Sick، دو دوست در آغاز شیوع COVID-19 به یک کابین در جنگل سفر می کنند. یکی صراحتاً به قرنطینه می رود تا از قرار دادن پدر در معرض خطرش در معرض این بیماری جلوگیری کند. یکی فقط سعی می کند از مدرسه فرار کند. هنگامی که آن دو شروع به دریافت متن های خزنده می کنند، یک بازدیدکننده ناخواسته از راه می رسد و ماهیت فرار آنها را تغییر می دهد.

کارگردان جان هیامز در ایجاد تنش استاد است، همانطور که در شاهکار Universal Soldier: Day of Reckoning و همچنین در دیگر آثار دست کم گرفته شده مانند نمایش زامبی نتفلیکس تابستان سیاه و هیجان انگیز تنها دیده می شود.

این فیلم هم مانند دیگر آثار او در بین بهترین فیلم های 2023 قرار گرفته است.

تاوان (THUNIVU)فیلم تاوان

ژانر: جنایی هیجان انگیز

زمان اجرا: 2 ساعت و 26 دقیقه

کارگردان: H. Vinoth

بازیگران: آجیت کومار، مانجو واریر، ساموتیراکانی

آیا از قهرمانان اکشن سنگین یا آنهایی که به قابلیت ارتباط متکی هستند خسته شده اید؟ به دنبال چیزی نزدیک تر به قهرمانان اکشن بزرگتر از زندگی در روزهای گذشته هالیوود هستید، که به نظر می رسید «باحال» را تعریف کنند؟ به جز Thunivu نگاه نکنید، یک فیلم دزدی لذت بخش به زبان تامیل با یکی از دلپذیرترین سارقان بانک که تا به حال ملاقات کرده اید.

در تونیوو، گروهی از تبهکاران به طرز پیچیده‌ای برنامه‌ریزی می‌کنند تا یک کار بانکی را با طرح‌های مینیاتوری کامل کنند. آنها به همه چیز فکر کرده اند: زمان، مکان، داشتن یک انسان درونی و فرار. اما آنها نتوانستند برای دارک دیویل برنامه ریزی کنند، یک کارشناس ارشد که قبلاً آنجاست و همچنین قصد سرقت از بانک را دارد.

Thunivu این سرقت بزرگ بانک را از همه جهات انجام می دهد: سارقان (و تعداد زیادی هستند)، پلیس، مدیران شرکت ها، دولت، مردم، رسانه ها – شما نام ببرید، نقش مهمی ایفا می کند.

این فیلم برای کسانی که به فیلم های ماجراجویی علاقه دارند جذاب است و در فهرست بهترین فیلم های 2023 قرار می گیرد.

فیلم ام 3 گان (M3GAN)

فیم ام 3 گان

ژانر: ترسناک

زمان اجرا: 1 ساعت و 42 دقیقه

کارگردان: جرارد جانستون

بازیگران: آلیسون ویلیامز، ویولت مک‌گرو، امی دونالد

اضطراب در مورد هنر هوش مصنوعی، نوشتن با هوش مصنوعی، و هوش مصنوعی که به طور کلی همه چیزهایی را که انسان ها خلق می کنند را می خورد و سپس دوباره آن را به اشکال جدید بیرون می اندازد، در سال 2023 به اوج خود رسیده است، که آن را سال خوبی برای برداشتی تازه از قدیمی های خسته می کند.

“فناوری جدید به ناچار ترسناک و شیطانی است” ترسناک است. اما همانطور که از طریق فیلم‌های چاکی، هوش مصنوعی شیطانی پیش می‌رود، M3GAN به‌شدت خنده‌دار و جذاب است، علاوه بر این که واقعاً ترسناک است. آلیسون ویلیامز در نقش یک دانش‌آموز فناوری بازی می‌کند که از اعطای قیمومیت بر فرزند خواهر مرده‌اش چنان عصبی شده است که برای آن کودک یک ربات همراه می‌سازد تا بتواند تمام جنبه‌های دشوار فرزندپروری را مدیریت کند.

سپس ربات محافظ می شود. M3GAN که فیلمنامه آن را آکلا کوپر با همان شور بی شرمانه و گیج کننده ای که در فیلم بدخیم آورده بود، بی مرگ و نشاط آور نیست. اما زمان خوبی برای طرفداران ترسناک است که طنز ارجاعی و چشمک چشمک را به احمقانه بودن کل این تلاش تصدیق می‌کنند و سپس هیجان‌های محکمی را از اکشن به دست می‌آورند.

اگر فیلمی هست که فکر می کنید ارزشش را دارد تا دیگران نیز آن را ببینند می توانید در بخش نظرات زیر همین مقاله به ما معرفی کنید تا در بین بهترین فیلم های 2023 قرار بگیرد.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x