آشپزی

3 طرز تهیه دمنوش انار با خواص درمانی و ضد سرماخوردگی

چای انار یکی از دمنوش های مفید و مقوی با خواص درمانی است. در ادامه به معرفی 3 دمنوش انار برای سرماخوردگی خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ با شروع فصل سرما افراد بسیاری به دنبال دمنوش های خوش طعم با خواص درمانی هستند. دمنوش انار برای سرماخوردگی می تواند بسیار مفید باشد. علاوه بر اینکه دمنوش انار برای سرماخوردگی می تواند مناسب باشد برای کاهش وزن، بیماری های التهابی و کبد چرب بسیار مفید است. با دمنوش هایی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد با آنفولانزا و سرماخوردگی مبارزه کنید.

مواد لازم برای تهیه دمنوش انار و دارچین

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
انار ۳ عدد متوسط
آب جوش ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
گلپر نوک قاشق چای‌خوری
دارچین نوک قاشق چای‌خوری
شکر به مقدار دلخواه

طرز تهیه دمنوش انار با دارچین

برای تهیه این مدل دمنوش انار با دارچین که هم برای لاغری و کاهش کلسترول خون و سرماخوردگی بسیار می تواند مناسب باشد و هم به عنوان عصرانه یا یک نوشیدنی متفاوت و خوشمزه در روزهای پاییز و زمستان حسابی دلچسب است.

چای انار

ترکیب دارچین با دمنوش انار برای سرماخوردگی می تواند بسیار مفید باشد. در مرحله اول طرز تهیه دمنوش انار با دارچین، میوه انار را بشویید و دانه کنید. دانه های انار را در قوری بریزید و یک لیوان آب جوش به آن اضافه کنید. دارچین، گلپر و مقداری شکر را اضافه کنید.

قوری را روی حرارت بخار آب قرار دهید تا دانه های انار نرم شوند و طعم آن را به آب در حال جوش اضافه کنید. بعد از 15 دقیقه چای انار شما آماده است. در صورت تمایل می توانید شکر بیشتری به چای انار اضافه کرده و نوش جان کنید.

مواد لازم برای تهیه دمنوش انار با عرق کاسنی

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
انار ۱ عدد
چوب دارچین ۱/۴ از یک عدد
آب جوش ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
عرق کاسنی ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
عسل به مقدار دلخواه

طرز تهیه دمنوش انار برای سرماخوردگی

در این روش از تهیه دمنوش انار، بعد از آماده شدن دمنوش، آن را با عرق کاسنی، مخلوط و میل کنید. این دمنوش را به جای چای سیاه، به مدت ۴ تا ۵ هفته میل کنید تا از خواص آب انار و سایر مواد این دمنوش برای سلامت قلب و درمان سرماخوردگی بهره‌مند شوید. برای تهیه این دمنوش، دستورالعمل زیر را انجام دهید.

دمنوش انار برای سرماخوردگی

مرحله اول: مواد دمنوش انار را در قوری بریزید

برای تهیه دمنوش انار با عرق کاسنی، به اندازه ۴ لیوان آب را جوش بیاورید. در این فاصله، انار را بشویید و دانه کنید. دانه‌های انار را در یک قوری بریزید و چوب دارچین خرد شده را به آن بیفزایید. سپس آب جوش را به قوری اضافه کنید.

مرحله دوم: دمنوش انار را سرو کنید

قوری را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی حرارت بخار آب قرار دهید تا دانه‌های انار نرم شوند و دمنوش دم بکشد. سپس ۲/۳ از حجم لیوان‌های سرو دمنوش را با دمنوش انار پر کنید. ۱/۳ باقی‌مانده از حجم لیوان را عرق کاسنی بریزید تا لیوان پر شود. به این دمنوش، به میزان دلخواه عسل اضافه کنید تا به طعم مورد علاقه‌تان برسد. این دمنوش انار برای سرماخوردگی بسیار مفید می تواند باشد.

مواد لازم برای تهیه دمنوش انار و سیب

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آب انار ۲۵۰ میلی‌لیتر
آب سیب ۲۵۰ میلی‌لیتر
چای سیاه ۲۵۰ میلی‌لیتر
شکر ۳۰ گرم
آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری
چوب دارچین ۱ عدد
میخک ۶ عدد

مراحل طرز تهیه دمنوش سیب انار

این دمنوش انار برای سرماخوردگی و سلامتی دارد. برای تهیه دمنوش انار ترکیبی با سیب و چای که تا حدودی شبیه چای انار است روش زیر را انجام دهید.

مرحله اول: مواد دمنوش انار را در قوری بریزید

در یک قوری مناسب، آب انار، آب سیب، آبلیمو، چای دم کرده و شکر را بریزید تا با هم ترکیب شوند. می‌توانید به‌جای چای دم کرده از برگ چای خشک هم استفاده کنید. در یک پارچه توری یا پارچه تمیز تنظیف، دارچین و میخک را قرار دهید و با یک نخ آن را ببندید. پارچه حاوی دارچین و میخک را داخل قوری قرار دهید.

مرحله دوم: دمنوش انار را دم کنید

قوری را به مدت ۲ تا ۳ ساعت روی حرارت قرار دهید تا دم بکشد. سپس با کمک نخ، پارچه را بیرون بیاورید و دمنوش را در لیوان‌های سرو بریزید. شیرینی دمنوش را اندازه کرده و دمنوش را به صورت گرم میل کنید.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x