دکوراسیون

4 مرحله آسان تمیز کردن آباژور پارچه ای

چگونه آباژور پارچه ای را تمیز کنیم؟ در این مطلب به شما راه های تمیز کردن آباژور را به روش صحیح و اصولی آموزش خواهیم داد.

به گزارش پار ت نیوز؛ پاک کردن و لکه زدایی آباژور می تواند کار بسیار آسانی باشد به شرط آنکه اصول آن را رعایت کنید. تمیز کردن آباژور پارچه ای به آسانی قابل انجام است که در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

آباژورها از جمله زینتی هایی هستند که علاوه بر زیبایی اتاق نور مناسبی به شما خواهند داد. متاسفانه بعد از گذشت مدتی اگر آباژور سفید داشته باشید تغییر رنگ داده و شیری یا کرمی می شود این به خاطر لک ها و گرد و غباری است که روی آن ها می نشیند. برای آکه آباژورتان زیبا و درخشان باشد باید هر چند وقت یک بار آن را به خوبی تمیز کنید.

روش‌های تمیز کردن آباژور پارچه ای

برای آباژوری که گرد و غبار گرفته است و نیاز به تمیز کردن سریع دارد، چند گزینه وجود دارد. از گردگیر با پارچه یا سشوار برای پاک کردن سریع گرد و غبار استفاده کنید و مطمئن شوید که سشوار روی حرارت تنظیم نشده است.

آباژو هر چند وقت باید تمییز شود؟

آباژورها باید هر هفته گردگیری شوند. این کار تار عنکبوت را دور نگه می دارد و از جمع شدن گرد و غبار بیش از حد در آباژور جلوگیری می کند. تجمع گرد و غبار با آلودگی معلق در هوا، دود سیگار و سایر آلاینده‌های هوا ممکن است نیاز به تمیز کردن کامل‌تر آباژور داشته باشد.

راه های تمیز کردن آباژور پارچه ای

چگونه آباژورهای پارچه ای را تمیز کنیم؟

لامپ را خاموش و دوشاخه آن را از برق بکشید و یک پارچه تمیز را به آرامی روی بیرون و داخل کلاهک را پاک کنید. گردگیر یکبار مصرف، غلتک پرزدار، یا سری‌های روی جاروبرقی نیز می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد. برای یک کلاهک چین دار، از یک برس نرم برای پاک کردن گرد و غبار استفاده کنید.

آباژور را جدا کنید

آباژورهای پارچه ای را می توانید برای آنکه بهتر تمیز شود بشویید. اگر کلاهک دارای برچسب مراقبت از سازنده است، دستور العمل هایی که روی آن وجود دارد را دنبال کنید. اگر نه، سعی کنید کلاهک را با دست و به آرامی بشویید. در صورت امکان، تزیینات چسبانده شده یا دوخته شده مانند تزئینات مهره ای یا منگوله هایی را که ممکن است هنگام شستن خراب شوند را، با دقت جدا کرده و بردارید.

یک محلول تمیز کننده آماده کنید

در این مرحله از تمیز کردن آباژور پارچه ای یک سینک، تشت یا وان بزرگ را با آب ولرم حداقل به اندازه ای پر کنید که نیمی از ارتفاع کلاهک را بپوشاند. یک یا دو قاشق چای خوری از مواد شوینده ملایم مانند صابون اضافه کنید. دستان خود را در آب دورانی بچرخانید تا مواد شوینده به خوبی پخش شود و کف درست شود.

آباژور پارچه ای

آباژور را بشویید

لامپ را از برق بکشید و کلاهک را از پایه جدا کنید. کلاهک را داخل محلول صابونی قرار دهید. اجازه دهید کلاهک حدود ۱۰ تا 15 دقیقه خیس بخورد. در صورت نیاز کلاهک را بچرخانید تا هر سطح خشکی فرصت خیساندن به مدت یکسان را داشته باشد.

یک پارچه میکروفیبر را در آب صابون آغشته کنید و به آرامی بدنه آباژور را از بالا به پایین در داخل و خارج پاک کنید. اگر لکه هایی از مواد غذایی یا حشرات وجود دارد، فقط از یک قطره مواد شوینده اضافی روی پارچه استفاده کنید تا آن لکه ها را پاک کنید.

آب صابون را  کاملا تخلیه کنید و وان را با آب تمیز و ولرم پر کنید. کلاهک را دوباره داخل وان بگذارید و به آرامی آن را در آب بچرخانید تا باقی مانده صابون را بشویید. آب را تخلیه کنید و اگر هنوز کف زیادی وجو داشت، این کار را با آب تازه تکرار کنید.

آباژور را خشک کنید

آب شستشو را تخلیه کرده و آباژور را به آرامی تکان دهید تا  در حد امکان خشک شود. آباژور را به صورت عمودی روی یک حوله ضخیم و تمیز قرار دهید تا خشک شود. یا از یک رخت آویز با گیره های قابل تنظیم استفاده کنید تا کلاهک را از بند رخت یا میله دوش آویزان کنید تا خشک شود.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x