گردشگری

40 تا از بهترین جاذبه های گردشگری آلمان/ جاهای دیدنی آلمان

آلمان بزرگ‌ترین کشور اروپایی است که ازنظر قدمت و مکان‌های دیدنی بسیاری دارد که در ادامه به بررسی و معرفی جاذبه ‌های گردشگری آلمان می‌پردازیم.

به گزارش پارت نیوز؛ اگر شما هم آلمان را درست نمی‌شناسید و دنبال مطلبی هستید تا جاذبه ‌های گردشگری آلمان را کامل برایتان معرفی کند؛ سراغ مقاله درستی آمده‌اید. آلمان بزرگ‌ترین کشور واقع در قلب اروپا است. قلعه‌های کهن آلمان، بازارهای پرهیاهو کریسمس و نوشیدنی‌های منحصربه‌فردش واقعاً ارزش سفر کردن را دارد.

آلمان جدا از جشنواره‌های مشهور مانند جشنواره Oktoberfest معروف به جشن اکتبر، آلمان شهرها و جاذبه‌های گردشگری فراوان دیگری نیز دارد که بسیار وسوسه‌انگیز هستند.

فهرست

زیباترین شهر آلمان ازنظر جاذبه های گردشگری آلمان

آلمان پر از جاذبه‌های ارزشمند است که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. درعین‌حال این سفر برای شما بسیار صرفه اقتصادی دارد، پس وقت کافی را برای گشت‌و‌گذار در آن بگذارید و از مناطق جذاب آن لذت ببرید.

هایدلبرگ (Heidelberg)؛ رمانتیک‌ترین شهر آلمان

هایدلبرگ (Heidelberg)

هایدلبرگ یکی از عاشقانه‌ترین و رمانتیک‌ترین شهرهای آلمان است. این شهر نه‌فقط در حال حاضر بلکه سال‌های زیادی مهد دوران رمانتیک فلسفه و ادبیات آلمانی بوده و طیف وسیعی‌ای از شاعران مشهور در این شهر زندگی می‌کردند. علاوه بر اینکه قدیمی‌ترین دانشگاه کشور آلمان در شهر هایدلبرگ قرار دارد.

این شهر مکان‌هایی مانند قلعه، شهر قدیمی زیبا و یکی از معروف‌ترین نمایشگاه‌های قرون‌وسطایی را در خود جای‌داده است. با توجه به سابقه رمانتیک بودن هایدلبرگ، پس اصلاً جای تعجب نیست که چرا آهنگ “I lost my heart in Heidelberg” (من قلبم رو در هایدلبرگ باختم) ساخته‌شده است.

تریر (Trier)؛ شهر غربی آلمان

تریر (Trier)

تریر شهری کوچک در غرب آلمان است و قدیمی‌ترین شهرهای این کشور محسوب می‌شود. ازآنجایی‌که شهر تریر به شکل کلان‌شهرهای رومی ساخته‌شده به آن “روم شمال” هم گفته می‌شود. نکته جالب دیگر درباره این شهر این است که نه تنها یکی بلکه هشت مکان آن جزو میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند؛ اما چه حیف که بسیاری از گردشگران از جاذبه های گردشگری آلمان غافل اند. علاوه بر این قدیمی‌ترین کلیسای جامع آلمان نیز در شهر تریر قرار دارد.

یکی دیگر از جاذبه‌های چشمگیر این شهر که آن را بسیار دیدنی می کند دروازه تاریخی پورتا نگرا (Porta Nigra) در محل مرکزی شهر است که فاصله زیادی با ایستگاه اصلی قطار هم خیلی ندارد بازار کریسمس شهر تریر بازار کریسمس بسیار زیبایی هم دارد که خیلی شناخته‌شده نیست. با این اوصاف اگر می‌خواهید گشتی در بازارهای محلی کریسمس بزنید از گشتن در بازار شهر تریر پشیمان نمی‌شوید.

شهر لادنبورگ (Ladenburg)؛ همراه با بافت قرون وسطی‌ایشهر لادنبورگ (Ladenburg

شهر لادنبورگ در قلب “کورپفالز” واقع‌شده و پر از ساختمان‌های قرون وسطی‌ای، گالری‌های هنری و کافه‌های متعدد است. علاوه بر این چندین موزه فوق العاده هم در این شهر وجود دارد که واقعاً ارزش دیدن دارند.

شهر آگسبورگ (Augsburg)؛ باغ‌وحش‌های دیدنی

(Augsburg

آگسبورگ قدیمی‌ترین شهر در منطقه باواریا و دومین شهر قدیمی در آلمان محسوب می‌شود. این شهر با معماری بسیار جالب و چشم‌نوازش مکانی فوق‌العاده برای گشت‌وگذار است. علاوه بر این گفته می‌شود اولین مجتمع مسکونی در آگسبورگ ساخته شد. گذشته از پارک‌های زیبا و دیدنی که مکان مناسبی برای تفریح خانواده‌ها هستند، آگسبورگ باغ‌وحش‌ها و جشنواره‌های متعددی هم دارد.

شهر کنستانز (Konstanz)؛ شهر ساحلی جاذبه های گردشگری آلمان

شهر کنستانز (Konstanz)

کنستانز یکی از خوش‌شانس‌ترین شهرها در جنگ جهانی دوم بود که توانست سالم از جنگ بیرون بیاید.  شهر کنستانز در امتداد بزرگ‌ترین دریاچه این شهر واقع‌شده است. نام این دریاچه، کنستانس (Constance) است که به دریاچه بودنسی (Bodensee)نیز معروف است. به خاطر موقعیت مکانی این شهر، حتماً باید برای دیدن و گشت‌وگذار در آن سوار قایق شوید. این شهر بسیار زیبا و بی‌نقص است و مکانی مناسب برای استراحت در ساحل محسوب می‌شود.

شهر مرزبورگ (Meersburg)؛ مقصد مسافران تابستانی

شهر مرزبورگ (Meersburg)

مرسبورگ به معنای قلعه‌ای در دریا در سواحل دریاچه کنستانس قرار دارد. بااینکه کنستانس دریا نیست اما بازهم مرسبورگ را به همین علت که در کنار این دریاچه قرارگرفته با این نام می‌شناسند. مرسبورگ، یکی دیگر از مقاصد مشهور گردشگران در طول تابستان به‌حساب می‌آید. باغ‌های انگوری که خانه‌های قرون‌وسطی‌ای و محله‌های کوچک این منطقه را در بطن خود، زیبایی آن را دوچندان کرده است. درواقع همه مناطق اطراف دریاچه بودنسی بسیار جذاب و دیدنی هستند. برای لذت بردن از جاذبه های گردشگری آلمان در این شهر توصیه می‌کنیم برای گشت‌وگذار دوچرخه کرایه کنید.

شهر فوسن و قلعه نووشوانشتاین (Füssen with Neuschwanstein Castle)؛ دیزنی آلمانی

شهر فوسن و قلعه نووشوانشتاین (Füssen with Neuschwanstein Castle)

قلعه نووشوانشتاین مشهورترین قلعه جهان و معروف‌ترین جاذبه دیدنی تمام آلمان است. بااینکه تلفظ نام این قلعه سخت است اما همه مشتاق دیدن این بنای فوق‌العاده هستند و البته که صد در صد هم ارزشش را دارد. من به‌عنوان یک توریست آخرین بار در سال ۲۰۱۹ از این قلعه دیدن کردم و باید بگویم که فوق‌العاده بود.

اگر فقط یک‌چیز وجود داشته باشد که شهر فوسن بخواهد به آن افتخار کند قطعاً قلعه‌های شگفت‌انگیزش است که رویای افسانه‌ای شمارا به واقعیت بدل می‌کنند. توصیه می‌کنیم که صبح زود به دیدن قلعه نووشوانشتاین بروید. برای رسیدن به این مکان دیدنی هم می‌توانید پیاده‌روی کنید و هم سوار اتوبوس شوید. بهترین منظره قلعه نووشوانشتاین نیز پلی به نام مارین برونک (Marienbrencke) است.

شهر قدیمی فوسن با خیابان‌های قدیمی رمانتیک و عاشقانه‌اش در سواحل زیبای رودخانه Alpine River Lech واقع‌شده است. این راه زمینی به پهنه این رودخانه شگفت‌انگیز راه دارد و می‌توانید به گردش در جاذبه های گردشگری آلمان، شهر فوسن بپردازید. فاصله فوسن تا مونیخ تنها یک ساعت می‌باشد.

با ورود به شهر فوسن می‌توانید معروف ترین قلعه آلمانی را به نام قلعه زیبای نووشوانشتاین را از نزدیک ببینید و درباره تاریخ امپریالیستی این کشور زندگی شاه لودویگ دوم اطلاعات جالب زیادی کشف کنید. درست به همین دلیل است که بیش از یک و نیم میلیون گردشگر برای تماشای قلعه باشکوه نووشوانشتاین به فوسن سفر می‌کنند. همچنین والت دیزنی برای ساخت آثارش از این قلعه زیبای قرن ۱۹ الهام گرفته است؛ پس اگر با دیدن قلعه نووشوانشتاین یاد والت دیزنی افتادید کاملاً حق‌دارید.

شهر گارمیش-پارتنکیرشن(Garmisch-Partenkirchen)؛ رشته‌کوه‌های آلپ

شهر گارمیش-پارتنکیرشن(Garmisch-Partenkirchen

دیگر جاذبه های گردشگری آلمان شهر گارمیش است که از اصطلاح “GaPa” مخفف شده نام Garmisch-Partenkirchen برای اشاره به این منطقه کوهستانی زیبا که در آن می‌توانید به تسوگ اِشپیتسه  (Zugspitze) مرتفع‌ترین و بلندترین قله آلمان صعود کنید، استفاده می‌شود. “GaPa”متشکل از رشته‌کوه‌های آلپ است و به “ معروف‌ترین شهر آلپ‌های منطقه باواریا نیز شناخته می‌شود.

شهر اوبرامرگائو(Oberammergau)؛ کلیساهای رنگارنگ

شهر اوبرامرگائو(Oberammergau)

از اوبرامرگائو قله کوه کوفل با ارتفاع ۱۳۴۲ متر در دید شما است و منظره فوق‌العاده بکر و زیبای آن را از نزدیک ببینید. خانه‌های این منطقه با نقاشی‌های دیواری شگفت‌انگیز کلیساها نیز ترکیبی هنرمندانه و چشم‌نواز است که آن را به جاذبه های گردشگری آلمان تبدیل کرده است. می‌توانید اوایل زمستان که همه‌جا پوشیده از برف است از این منطقه دیدن کنید یا تابستان به آنجا بروید و از مناظر زیبایش لذت ببرید.

شهر نویبورگ آن در دوناو (Neuburg an der Donau)؛ بافت رنسانس

شهر نویبورگ آن در دوناو (Neuburg an der Donau)

نویبورگ آن در دوناو به معنی “قلعه‌نو روی دانوب” است؛ اما برخلاف نامش این شهر روی تپه سنگ‌های آهکی ژوراسیک در طول دره دانوب قرارگرفته است. تماشای این شهر شمارا به عصر رنسانس و باروک می‌برد. این شهر خاص از جاذبه های گردشگری آلمان است که بدون دخالت دست و جزو جاذبه‌های طبیعی به شمار می‌رود.

شهر دینکلسبوهل (Dinkelsbühl)؛ جاده عاشقانه

Dinkelsbühl)

در امتداد جاده معروفی که جاده رمانتیک (Romantic Road) شهرت دارد، شهر دینکلسبوهل با خانه های اشرافی قرون وسطی‌ای را پیدا می کنید. جاذبه های گردشگری آلمان در این خانه های شگفت‌انگیز جذابیت شهر دینکلسبوهل را دو چندان می‌شود.

شهر رتنبورگ اب در تاوبر (Rothenburg ob der Tauber)؛ سرزمین افسانه‌ای

شهر رتنبورگ اب در تاوبر (Rothenburg ob der Tauber

اگر عاشق سرزمین های افسانه ای هستید رتنبورگ اب در تاوبر مطمئناً برایتان جذاب خواهد بود. بهترین جاذبه گردشگری این قسمت شهریست که شما را به جاده رمانتیک می رساند. با قدم زدن روی سنگ فرش های خیابان ها در رتنبورگ اب در تاویر می‌توانید از مناظر زیبا و جزئیات شگفت‌انگیز محله های آن لذت ببرید. اگر سفرتان با فصل کریسمس همزمان باشد هم شانس این را دارید که از جشن ها و مراسم مخصوص مردم این منطقه دیدن کنید.

شهر نورنبرگ (Nuremberg)؛ کلیساهای باستانی

شهر نورنبرگ (Nuremberg

نورنبرگ شهری پر از تاریخ، کلیساهای قدیمی و قلعه‌های امپریالیستی است. این شهر با قطار فقط یک ساعت تا مونیخ فاصله دارد؛ برای سفری یک روزه گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود. نورنبرگ شهر نسبتا کوچکی است اما بسیاری از جاذبه های گردشگری آلمان را در خود جای داده است. وقتی از قطار پیاده می‌شوید دیوارهای قدیمی شهر توجهتان را به خودش جلب می کند.

شهر بامبرگ (Bamberg)؛ نوشیدنی‌های منحصربه‌فرد

شهر بامبرگ (Bamberg)

بامبرگ شهری در نزدیکی نورنبرگ و با قدمتی مشابه آن است که به قرون وسطی می رسد. این شهر به خاطر وجود کارخانه های آبجو مشهور است و علاوه بر این جاذبه‌های تاریخی بسیار زیادی هم دارد که توجه شما را جلب می کند. شهر بامبرگ از سال ۱۹۹۳ میراث یونسکو شناخته شده است و بیشترین تعداد کارخانه های آبجو سازی جهان در این شهر وجود دارند.

شهر درسدن (Dresden)؛ بافت قدیمی

شهر درسدن (Dresden

هیچ پرواز مستقیمی به درسدن وجود ندارد برای همین در گردشگران و توریست ها از این شهر جذاب غافل می‌مانند. بااین‌حال فقط پراگ و برلین نزدیک درسدن هستند. البته گذشته از بافت قدیمی این شهر، مطمئناً از دیدن منظره کوه‌های ماه سنگی و مزارع برنج در بین تمامی جاذبه های گردشگری آلمان برایتان خاطره انگیزتر خواهد شد.

شهر باستی (Bastei)؛ طبیعت بکر

شهر باستی (Bastei

یکی از حیرت انگیزترین زیبایی‌های طبیعت که در ارتفاع ۳۰۵ متری رودخانه البه (Elbe) قرار دارد؛ پل سنگی معروف به نام باستی است. فاصله این منطقه از پراگ یک ساعت زمان می برد و گشت‌وگذار ودیدن همه مناظر آن دو تا دو ساعت و نیم طول می کشد. به همین دلیل وقتی به آلمان سفر می‌کنید بهتر است که این جاذبه های گردشگری آلمان را از دست ندهید.

گابلنز– پارک کروملائور (Gablenz – Kromlauer Park)

گابلنز– پارک کروملائور (Gablenz – Kromlauer Park)

اگر فقط یک جاذبه دیدنی در گابلنز وجود داشته باشد بدون شک آن پارک کروملائور و پل شیطان (Devil’s Bridge) است. پل شیطان پل نمادینی است که با سنگ‌های مختلف ساخته‌شده است. اکثر گردشگران ترجیح می‌دهند در فصل پاییز از این پارک دیدن کنند چون مناظر طبیعی آن جذاب‌تر و دیدنی‌تر است.

شهر روستوک (Rostock)

شهر روستوک (Rostock)

روستوک شهری متشکل از خشکی و آب است. ازیک‌طرف معماری موزه‌ها و بناهای تاریخی متعدد روستوک می‌تواند در بین جاذبه های گردشگری آلمان شمارا غافلگیر کند و از طرف دیگر سواحل و تورهای آبی آن بسیار مفرح و سرگرم‌کننده هستند. در این سفر اگر کودک همراهتان است، لحظات جذاب و سرگرم‌کننده‌ای در باغ‌وحش روستوک برایشان رقم می‌زند.

شهر لوبک (Lübeck)؛ شهر قدیمی توریستی

لوبک (Lübeck)؛

لوبک شهر قدیمی و قرون‌وسطایی آلمان یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این کشور است که می‌توان گفت سفر به آن جزو یکی از بایدهای مسافرتتان است. در این شهر می‌توانید از دروازه هولشتاین (Holsten Gate) که در قرن ۱۵ میلادی برای جلوگیری از ورود دشمنان خارجی ساخته شد. علاوه بر این می‌توانید با دیدن دریای بالتیک و غروب زیبایش خستگی را از تنتان بیرون کنید.

شهر مونستر (Münster)؛ فستیوال‌های متعدد

مونستر

شهر مونستر به عنوان یکی از اماکن تاریخی برجسته آلمان شناخته می‌شود و تاریخ شنیدنی و جالبی برای گفتن دارد. می‌توانید هنگام سفرتان به این شهر زیبا با دوچرخه از پارک ها، طبیعت و حتی قلعه‌های شگفت‌انگیز آن با معماری و جزئیات شگفت‌انگیزشان دیدن کنید. در مونستر فستیوال ها و رویدادهای فرهنگی زیادی هم برگزار می‌شود که بسته به تاریخ سفرتان می‌توانید در آنها هم شرکت کنید.

شهر دوسلدورف (Düsseldorf)؛ با خیابان های سنگ‌فرشی

Düsseldorf

دوسلدروف هم مثل خیلی از شهرهای بزرگ آلمان مکانی عالی برای پیدا کردن آبجوها و سوسیس های با کیفیت است. بزرگترین بارهای جهان هم در شهر دوسلدروف واقع‌شده اند. این شهر کنار رودخانه راین است و خیابان های آن سنگفرش شده اند که جاذبه های گردشگری آلمان به حساب می‌آیند.

شهر ویسبادن (Wiesbaden)؛ بیش از 10 چشمه آب‌گرم

Wiesbaden)

ویبسادن قدیمی ترین شهر آبگرم آلمان است که با داشتن ۱۴ چشمه آب گرم مطمئناً مکانی دلپذیر برای شما خواهد بود. به جز چشمه های آب گرم، ویبسادن جاذبه‌های دیگری مثل معماری های شگفت‌انگیز و پارک های طبیعی هم دارد که حتما باید آنها را ببینید.

بهترین شهر برای کار

در ادامه به معرفی بهترین شهرها ازنظر ظرفیت کاری می‌پردازیم. البته اصل مطلب همچنان جاذبه های گردشگری آلمان است و از این موضوع نیز غافل نمی‌شویم.

شهر مونیخ (Munich)؛ جشن اکتبر

Munich

مونیخ گذشته از اینکه محل اصلی برگزاری جشن اکتبر است، مکانی عالی برای تفریحات و گشت‌وگذار شبانه، موسیقی و جشنواره‌های مختلف نیز محسوب می‌شود. مونیخ بهترین باغ‌های آبجو را دارد. علاوه بر این در مونیخ می‌توانید به موزه‌های شگفت‌انگیز و بناهای زیبا نیز دیدن کنید. بسیار توصیه می‌کنیم که به اطراف منطقه مارین پلاتز (Marienplatz) هم سری بزنید. البته باید یادتان باشد که مونیخ شهر ارزانی نیست و اگر بودجه کافی ندارید بهتر است اقامتتان در این شهر کوتاه باشد.

قطعاً نمی‌توانید بدون غذا خوردن و نوشیدن آبجوهای معروف مونیخ آن را ترک کنید. مشهورترین باغ آبجوی مونیخ آگوستینر کلر (Augustiner-Keller) است؛ ولی رستوران‌ها و باغ‌های آبجوی زیاد دیگری از جاذبه های گردشگری آلمان و شبگردی هستند.

خوب است بدانید که مونیخ به زبان آلمانی München نوشته می‌شود. علاوه بر این مونیخ موفق‌ترین باشگاه فوتبال آلمان یعنی بایرن مونیخ (FC Bayern Munich) را هم دارد. معمولاً بلیت‌های مسابقاتی که در ورزشگاه آلیانز آرنا برگزار می‌شوند سریع فروخته می‌شوند. برای اطلاع از وجود بلیت اضافی می‌توانید از هتل یا دفتر توریستی تا سؤال کنید.

شهر توبینگن (Tübingen)؛ شهر دانشجویی

Tübingen

شهر توبینگن اکثراً از دانشجویان و دانش آموزان تشکیل‌شده که تقریباً یک‌سوم از جمعیت این شهر را شامل می‌شوند. از طرف دیگر، هر چه بیشتر در خیابان‌ها و محله‌های قدیمی توبینگن قدم بزنید، ساختمان‌های چوبی، کافه و مغازه‌های بیشتری می‌بینید. اگر عاشق طبیعت هستید پس حتماً جاذبه های گردشگری آلمان در این شهر و کوهنوردی در کوه‌های سوابین یورا (Swabian Jura) را امتحان کنید.

شهر فرایبورگ (Freiburg im Breisgau)

Freiburg im Breisgau

فرایبورگ یکی از شهرهای دانشگاهی آلمان است که به خاطر مرکز شهر قرون‌وسطایی‌اش مشهور شده. علاوه بر این، فرایبورگ یکی از پایدارترین و بهترین شهرها برای سکونت در آلمان هم شناخته می‌شود. در فرایبورگ می‌توانید به جنگل سیاه (Black Forest) بروید یا با تله اتاقک از جنوب شهر به قله کوه Schauinsland که ارتفاع آن به ۱۲۸۴ متر می‌رسد، سفر کنید. فرایبورگ به مرز سوئیس و فرانسه بسیار نزدیک است؛ بنابراین می‌توانید در آن منطقه خیلی از شهرهای زیبای فرانسه را هم ببینید.

حدود ۱۰۰ کیلومتری شمال شهر فرایبورگ پارکی به نام “Europa Park“ وجود دارد که برای گشت‌وگذار خانواده‌ها مکان بسیار مناسبی محسوب می‌شود. فقط اینکه این پارک فقط تابستان‌ها باز است؛ بنابراین حتماً باید موقع برنامه‌ریزی کردن برای سفرتان این نکته را هم به خاطر داشته باشید.

شهر برلین (Berlin)

Berlin

برلین شهری آزاد و پر از جاذبه‌های گردشگری آلمان به‌صورت یکجا می‌باشد؛ از موزه‌های شگفت‌انگیز گرفته تا کافه‌های آبجو و تفریحات شبانه، هر چیزی که بخواهید در این شهر وجود دارد. مطمئناً در طول سفرتان به برلین مکان متعددی برای بازدید و گشت گذار پیدا خواهید کرد.

شهر هامبورگ (Hamburg)

Hamburg

هامبورگ بندر مهمی برای خروج مهاجران است. این بندر یکی از بین‌المللی‌ترین بندرها جهان است که دیدنی‌های زیادی برای شهروندان و مهمانان خودش دارد. هامبورگ که به ونیز شمالی هم معروف است روی آب ساخته‌شده و کانال‌ها و آبراه‌ها همه جای آن دیده می‌شوند. گذشته از همه این‌ها، هامبورگ شهر مناسبی برای تفریحات شبانه و غذا خوردن در رستوران‌ها است که مطمئناً از آن‌ها لذت می‌برید.

مدرن‌ترین شهر آلمان

تاریخ کهن، مکان‌های باستانی و جاذبه های گردشگری آلمان همچنین پیشرفت تکنولوژیکی در این کشور در هر گوشه قابل رویت است. این موضوع را می‌توان نشانی از تاریخ آمیخته با تکنولوژی دانست.

شهر اشتوتگارت  (Stuttgart)؛ مدرن درعین‌حال سرسبز

Stuttgart

اشتوتگارت در مقایسه با خیلی از شهرهای اروپایی، باوجود حرکت به سمت مدرنیته و تحول، درکمال تعجب هنوز هم اراضی سر سبزش را حفظ کرده است. از این گذشته اشتوتگارت موزه ها و پارک های بسیار جالبی هم دارد. یکی دیگر از مواردی که اشتوتگارت به خاطر آن در جهان معروف شده نوشیدنی های معروفش است؛ پس حتما در سفرتان به این شهر یکی از آنها را امتحان کنید.

ارفورت (Erfurt)؛ شهر پر رفت و آمد

Erfurt

ارفورت که به عنوان “شهر پر رفت و آمد” هم معروف است که جاذبه های گردشگری آلمان به خاطر وجود کلیساها و بناهای تاریخی دیگرش آن را به شهرت رسانده. علاوه بر این می‌توانید در ارفورت خوشمزه ترین کوفته‌ها را نوش جان کنید و در بازارها جالب و دیدنی اش بگردید.در کنار همه جاذبه‌ها، باید بدانید که بزرگترین ناقوس دنیا هم در برج میانی کلیسای جامع گوتیک در ارفورت قرار دارد.

شهر ویمار (Weimar)؛ مرکز کلاسیک

شهر ویمار (Weimar)؛ مرکز کلاسیک

ویمار به عنوان مرکز بزرگ کلاسیک در بین جاذبه های گردشگری آلمان شناخته می‌شود و محل زندگی افراد بزرگی همچون لوتر، کرانچ و باخ بوده است. علاوه بر این شهر ویمار یکی از مقاصد برتر گردشگری و فرهنگی کشور محسوب می‌شود. از آنجایی که مکان ها و جاذبه‌های توریستی در ویمار به هم نزدیک هستند، این شهر محل خوبی برای پیاده روی و لذت بردن از زیبایی های گردشگری نیز می باشد.

شهر لایپزیگ (Leipzig)؛ روح مدرنیته آلمان

Leipzig

در کنار برلین جدید و نو، لایپزیگ نیز شهری با روح نو پرستانه و جدید است. برای خود آلمان از سال ۲۰۱۰ بسیار محبوب و معروف شد؛ با این حال هیچ وقت نام این شهر به گوش خیلی از توریست ها نمی رسد. لایپزیگ که زمانی مرکز جمهوری دموکراتیک در آلمان بود در حال حاضر به یک شهر مدرن تبدیل شده است که جاذبه های گردشگری آلمان و مناظر دیدنی زیادی را در خود جای داده است.

یکی از این جاذبه‌ها، بنای یادبود نبرد ملل است. این بنای تاریخی هیچ ربطی به جنگ جهانی دوم ندارد بلکه یادبود ۱۰۰ ساله ای از شکست ناپلئون و عقب نشینی او از آلمان است. علاوه بر این در لایپزیگ شما می‌توانید از بازارهای کریسمس، موزه هنرهای مدرن و حتی یک باشگاه فوتبال موفق به نام RB Leipzig دیدن کنید.

میسن (یا میژن) (Meissen or Meißen)؛قدمت هزارساله چینی

Meissen

شهر میسن به خاطر ظروف چینی اش که از بالاترین کیفیت برخوردارند مشهور است. تولید چینی در شهر میسن بیشتر از ۳۰۰ سال قدمت دارد. گذشته از ظروف چینی شگفت‌انگیز، میسن شهری ۱۰۰۰ ساله با موسیقی و شراب ناب است.

کولن (Köln)؛ بزرگ اما قدمتی

City skyline at night, Cologne, Germany

شهر کلن که بسیاری از موزه‌های مشهور جهان را در خود جای داده یکی از بزرگترین شهرها و همینطور پر از جاذبه های گردشگری آلمان است. این شهر به خاطر غذاهای خوشمزه و هنرهای بسیار نیز شهرت دارد. سیستم حمل و نقل پیشرفته این شهر جابجایی مسافران را بسیار راحت کرده. ازنظر خیلی از توریست ها شهر کلن بهترین شهر آلمان برای تفریحات شبانه محسوب می‌شود. دیسکوها و کافه های این شهر تمام شب مشغول به کارند و مسافران می توانند در آنها به عیش و نوش و رقص بپردازند.

شهر رگنسبورگ (Regensburg)

Regensburg

رگنسبورگ نام یکی از شهرهای آلمان است که از جاذبه های گردشگری آلمان می‌توان به قرار گرفتن آن در کنار دومین رود بزرگ اروپا یعنی دانوب اشاره کرد. همچنین به یکی از مکان‌های عالی توسعه اقتصادی و فرهنگی تبدیل شده است. مطمئن باشید دیدن جاذبه‌های تاریخی و جالب این شهر شما را به تحسین وا می دارد. می‌توانید دو ساعته از مونیخ به رگنسبورگ برسید.

ارزانترین شهر آلمان برای زندگی

اکثرا افراد برای سفر و مهاجرت به دنبال صرفه اقتصادی نیز هستند. در ادامه این مطلب به شما شهرهای ارزان و به‌صرفه اقتصادی آلمان را معرفی می‌کنیم.

شهر هاله(Halle)؛ دارای امکانات ارزانHalle

هاله یکی از ارزان‌ترین شهرهای آلمان برای زندگی است. این شهر در شرق آلمان و در ایالت زاکسن‌آنهالت واقع‌شده است. شهر هاله حدود 238000 نفر جمعیت دارد و به خاطر وجود دانشگاه‌ها، بناهای تاریخی و رویدادهای فرهنگی در کنار جاذبه های گردشگری آلمان شهرت دارد.

برای اجاره خانه در شهر هاله گزینه‌های بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌ای وجود دارد و به‌طور میانگین هزینه ماهیانه اجاره یک آپارتمان با یک خواب در بهترین قسمت شهر حدود 450 یورو اعلام‌شده است. همچنین اجاره یک واحد آپارتمان سه خوابه نیز به طور متوسط 800 یورو در ماه هزینه دارد.

در هاله هزینه غذا در مقایسه با سایر شهرهای آلمان نسبتاً متناسب‌تر است و مواد غذایی ضروری مانند: شیر، نان، برنج و تخم‌مرغ را می‌توان باقیمت کمتری تهیه کرد. هزینه یک وعده غذایی استاندارد در یک رستوران ارزان‌قیمت حدود 10 یورو می‌باشد و یک وعده غذایی در یک رستوران متوسط حدود 25 یورو است.

شهر بیله فلد(Bielefeld)؛ هزینه کم زندگی

Bielefeld)

شهر بیله فلد در منطقه شمال شرقی ایالت نوردراین-وستفالن واقع‌شده است و جمعیتی در حدود 350000 شهروند دارد. زندگی در شهر بیله فلد بسیار مقرون‌به‌صرفه است و ساکنان آن به‌راحتی می‌توانند برای پیشرفت زندگی خود در هزینه‌های زندگی صرفه‌جویی کنند.

پرداخت اجاره‌بها در شهر بیله فلد به نسبت بسیاری از شهرها مقرون‌به‌صرفه تر است. به‌طور مثال برای یک ماه اجاره با هزینه متوسط 460 یورو می‌توان یک آپارتمان خوب یک خوابه در دل شهر تهیه کرد. همچنین یک وعده غذایی برای یک نفر در یک رستوران ارزان‌قیمت 10 یورو هزینه دارد، درحالی‌که برای دو نفر این صورتحساب می‌تواند تا 50 یورو افزایش یابد.

شهر مرزی فرانکفورت(Frankfurt)

Frankfurt

شهر فرانکفورت در قسمت شرقی آلمان و در نزدیکی مرز لهستان واقع‌شده است که در کنار رودخانه اودر که از جاذبه های گردشگری آلمان است؛ قرارگرفته است که گاهی نام این شهر بانام این رودخانه شناخته می‌شود. در شهر فرانکفورت حدود 60000 نفر ساکن هستند.

برای یک ماه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز فرانکفورت حدود 460 یورو و 325 یورو در قسمت‌های حاشیه‌ای شهر باید در نظر گرفت. همچنین اجاره‌بهای یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر مبلغی در حدود 1250 یورو به‌صورت ماهیانه هزینه دارد.

از دیگر هزینه‌های زندگی در شهر فرانکفورت آلمان باید به هزینه‌های آب و برق و سایر خدمات شهری اشاره‌کنیم که با مصرف بهینه می‌توان این هزینه‌ها را تا 225 یورو کاهش داد. همچنین هزینه‌های خوردوخوراک در این شهر بسیار مناسب است و با مبلغی در حدود 8 یورو برای یک نفر می‌توان در رستوران غذا خورد.

شهر کرفلد  Krefeld

Krefeld

کرفلد شهری در ایالت نوردراین-وستفالن در نزدیکی شهر دوسلدورف در غرب آلمان و در همسایگی کشورهای هلند و بلژیک قرارگرفته است. شهر کرفلد در لیست ارزان‌ترین شهرهای آلمان برای زندگی قرارگرفته است و ازاین‌جهت بسیاری از مهاجران این شهر را برای زندگی انتخاب می‌کنند.

برای اجاره کردن یک آپارتمان یک خوابه در شهر کرفلد، مبلغی در حدود 450 یورو در ماه موردنیاز است. اگر مناطق حاشیه شهر را برای زندگی انتخاب کنید، هزینه اجاره چنین آپارتمانی نسبتاً کمتر است که به‌طور متوسط، اجاره ماهانه یک آپارتمان یک خواب واقع در خارج از مرکز کرفلد 400 یورو است.

همچنین میانگین هزینه اجاره یک آپارتمان سه خوابه در مرکز کرفلد حدود 760 یورو است. علاوه بر این، هزینه آب و برق حدود 170 یورو در ماه است که در صورت مدیریت کردن مصرف می‌توان در هزینه‌های این‌چنینی صرفه‌جویی کرد.

شهر پاسائو Passau؛ شهر سه رودخانه

شهر پاساو (Passau)

پاسائو شهری کوچک با جاذبه های گردشگری آلمان در جنوب این کشور و در نزدیکی مرز اتریش قرار دارد. این شهر به علت مجاورت با سه رودخانه مهم اروپایی به “شهر سه رودخانه” نیز معروف شده است. زندگی در این شهر بسیار مقرون‌به‌صرفه است. اجاره، غذا، خدمات آب و برق همگی در مقایسه با اکثر شهرهای بزرگ آلمان قیمت نسبتاً کم‌تری دارند. پاساو یکی دیگر از شهرهای دیدنی و جذاب آلمان است که بین سه رودخانه این (Inn)، ایلز (Ilz) و دانوب (Danube) واقع‌شده که همگی در کنار این شهر قرار دارند. پاساو به Dreiflüssestad به معنای شهر سه رودخانه نیز معروف است.

علاوه بر رودخانه های پاساو که تا الآن به آن اشاره کردیم، شما می‌توانید در این شهر بزرگ‌ترین ساز ارغنون جهان را در کلیسای جامع سن استفان (St. Stephen’s Cathedral) ببینید. اگر می‌خواهید شاهد کنسرت ۳۰ دقیقه‌ای روزانه با این ارغنون باشید همه روزها به‌جز یکشنبه‌ها و روزهای تعطیل، از می تا اکتبر فرصت دارید تا به تماشای نواختن این ارغنون زیبا بروید. پنج‌شنبه‌ها نیز کنسرت‌های طولانی‌تری در این کلیسا برپا می‌شود.

اجاره آپارتمان با یک اتاق خوابه در مرکز شهر پاسائو باقیمت حدود 600 یورو ماهیانه کاملاً منطقی است و درحالی‌که برای اجاره همین خانه در خارج از مرکز شهر مبلغی در حدود 340 یورو لازم است. همچنین میانگین اجاره ماهانه برای آپارتمان‌های سه خوابه 1050 یورو در مرکز شهر و 700 یورو در مناطق حاشیه‌ای تعیین‌شده است.

برای به دست آوردن عدد دقیق هزینه‌ها در شهر پاسائو باید هزینه مربوط به قبض آب و برق را نیز اضافه کنیم. طبق آمار هزینه آب و برق در شهر پاسائو بسیار پایین است. در پاساو به‌طور متوسط 75 یورو برای هزینه‌های آب و برق ماهانه محاسبه‌شده است.

هزینه یک وعده غذایی برای یک نفر در یک رستوران ارزان‌قیمت به‌طور متوسط 7 یورو می‌باشد که همین وعده غذایی در برلین 12 درصد بیشتر هزینه دارد.

ماربورگ (Marburg)؛ قلعه باستانی دوران رنسانس

Marburg

بااینکه دانشگاه‌های بزرگ و همین‌طور جمعیت دانشجویی زیادی در شهر ماربورگ وجود دارد اما این شهر همچنان ناشناخته مانده و اغلب توریست‌ها به جاذبه های گردشگری آلمان در این شهر توجهی نمی‌کنند. بااین‌حال باید بدانید که آثار گوتیک و قلعه مربوط به دوران رنسانس این شهر آن را به مکانی ایده آل برای گردشگری تبدیل کرده است.

پایان مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x