گردشگری

معرفی 6 مقصد گردشگری جذاب برای سفر در پاییز

یکی از سوالاتی که در فصل پاییز برای افرادی که قصد سفر دارند ایجاد می شود این است که پاییز کجا برویم؟ در ادامه به معرفی 10 مقصد گردشگری برای سفر در پاییز خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ بسیاری از افراد به دنبال سفردر فصل تابستان و بهار هستند. اما اگر این امکان برایتان ایجاد شد که در پاییز سفر کنید آن را از دست ندهید. سفر در پاییز مزایایی دارد از جمله این مزایا می توان به ارزان‌تر شدن قیمت اقامتگاه‌ها و هتل‌ها، نبودن ترافیک، طبیعت خیره‌کننده و آب‌و‌هوای بی‌نظیر اشاره کرد. کسانی که در فصل پاییز سفر کرده‌اند می‌دانند که سفر در پاییز یک تجربه‌ی منحصربه‌فرد است.

برای مسافرت در فصل پاییز کجا بریم؟

در ادامه به معرفی مقاصد بی نظیر برای سفر در پاییز معرفی خواهیم کرد.

سفر پاییزی در جنگل‌

در پاییز به کجا سفر کنیم

شنیدن صدای خش‌خش برگ‌های پاییزی، ندای دعوت به سفر در پاییز است. جنگل‌های هزار رنگ فقط در تابلوهای نقاشی نیستند کافی است در یک روز پاییزی به مناطق جنگلی سفر کنید و لا‌به‌لای برگ‌هایی که هر کدامشان یک رنگ دارد قدم بزنید و از زیبایی طبیعت لذت ببرید.

شنیدن صدای خش‌خش برگ‌های پاییزی در جنگل‌هایی مثل ابر در شاهرود،‌ دو هزار و سه هزار در تنکابن،‌ لاویج در چمستان، جنگل ناهارخوران گرگان، پارک جنگلی گلستان و پارک جنگلی النگدره لذتی وصف‌نشدنی دارد.

کویر نوردی در پاییز

کویر گردی در پاییز

مترادف سفر در فصل پاییز این است که بگویم فصل کویر نوردی رسیده است. در روزهای پاییز تابش نور خورشید ملایم‌تر می‌شود و فرصت خوبی برای سفر به شهرهای بیابانی و کویر است. یکی از زیباترین کویرهای ایران «لوت» است که از جاذبه‌های دیدنی شهر طبس به شمار می‌رود.

اصفهان و کاشان هم از شهرهای کویری ایران‌اند که کویر مصر، کویر دق سرخ در زواره و کویر مرنجاب در این شهرها قرار دارند و از مقصدهای محبوب گردشگری در فصل پاییز به شمار می‌روند. در شهر اصفهان اقامتگاه‌های زیادی نزدیک به کویر وجود دارد که می‌توانید با اجاره آن‌ها با خیال راحت به کویر‌گردی بروید و سفری ماجراجویانه داشته باشید. کویر رضا آباد در نزدیکی شاهرود قرار دارد و یکی از مقصدهای محبوب علاقه‌مندان به کویر و تماشای آسمان شب است.

یکی از مهم‌ترین مواردی که در هنگام سفر به کویر باید رعایت کنید داشتن یک راهنمای معتبر و حرفه‌ای است چون سفر به این منطقه‌ها علاوه بر تجربه‌های شیرین، خطرهای زیادی هم دارد. عده زیادی در این کویرها به دلیل نداشتن راهنما گم می‌شوند و سفرشان دیگر بازگشتی ندارد.

شهرهای گرمسیری، مقصد محبوب سفرهای پاییزی

کرمان سفر کجا بریم- سفرد در پاییز به کرمان

شهرهای گرمسیری برای سفر در پاییز می توانند مقصدهای مناسبی باشند. شهرهای فلات مرکزی ایران محل خوبی برای تماشای تاریخ و تمدن این کشورند و فرصت برای سفر به آن‌ها محدود به روزهای خنک سال است.

شیراز، یزد، کرمان، شاهرود، زاهدان و بیرجند از شهرهایی‌ هستند که در روزهای پاییز آب‌و‌هوای مطبوعی دارند و برای سفر مناسب‌اند چون دیگر از داغی هوا و گرمای سوزان خورشید خبری نیست و به‌راحتی می‌توانید در مکان‌های تاریخی و تفرجگاه‌های طبیعی این شهرها به گشت‌و‌گذار بپردازید.

تفریحات ساحلی و سفر به شمال در پاییز

سفر در پاییز به شمال

سواحل شمال مثل بابلسر، فریدون کنار، چمخاله، متل قو و … در پاییز جانی دوباره می‌گیرند. با شروع فصل پاییز رطوبت و شرجی هوا هم کم می‌شود و بدون نگرانی از گرمازدگی می‌توانیم به شهرهای ساحلی شمال و جنوب ایران سفر کنیم. استان گیلان و شهرهایی مثل انزلی، چمخاله، زیباکنار، آستارا و رودسر مقصد خوبی برای پیاده‌روی و ورزش‌های ساحلی‌ هستند.

استان مازندران و شهرهای ساحلی مثل بابلسر، فریدون‌کنار، سرخ‌رود، متل قو و … نیز گزینه‌های خوبی برای سفر به شهرهای ساحلی در پاییز به شمار می‌روند. بندر ترکمن گرگان هم در این فصل جلوه‌ای بی‌رقیب دارد.
پاییز، شرع فصل گردشگری شهرهای جنوب

شهرهای جنوبی محبوب‌ترین مقصدهای پاییز گردی

ساحل کیش

شهرهای جنوبی ایران یکی از محبوب‌ترین مقصدهای پاییز گردی برای طبیعت دوستان است. در روزهای پاییز این شهرها آفتاب ملایم‌تری دارند و از گرمای کشنده روزهای بهار و تابستان خبری نیست. سواحل خلیج‌فارس و دریای عمان یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر در پاییزند.

جزیره‌های کیش و قشم در هرمزگان، شهرهای بندرعباس، بوشهر و گناوه و بندر چابهار در استان سیستان و بلوچستان در پاییز آب‌و‌هوای معتدل و مطبوعی دارند و خلوت‌تر از بقیه روزهای سال‌اند. یکی از بهترین زمان‌های سفر به بندرهای جنوبی آبان ماه است در این ماه آب‌وهوای آن‌ها شبیه بهار است و شب‌های خنکی هم دارند. اگر به شنا در آب‌های خلیج‌فارس هم علاقه دارید می‌توانید در پاییز به کیش سفر کنید و از بهترین وضعیت آب‌و‌هوایی آن لذت ببرید.

سفر در پاییز و روستاگردی

سفر به روستا در فصل پاییز

کوچه ای که یکطرف آن دیوار گلی و قدیمی است و درختان بلندی از آن طرف دیوار پیدا هستند. روستاگردی یک نوع از گردشگری است که طرفداران زیادی دارد.

با گسترش صنعت توریسم انواع گردشگری به سفرها اضافه شده است و روستاگردی هم نوعی از گردشگری است که طرفداران زیادی دارد. روستاگردی علاوه بر اینکه به دور شدن کوتاه‌مدت از زندگی شهرنشینی کمک می‌کند، باعث رونق اقتصادی در روستاها و آشنایی با فرهنگ و زندگی ساده و صمیمی روستاییان هم می‌شود.

روستاهایی که در منطقه‌های قشلاقی و گرمسیر قرار دارند از مقصدهای مناسب سفر در پاییزند. روستاهایی مانند ابیانه در کاشان،‌ مصر و خندق در اصفهان، مجن در طبس و دهسلم در خراسان جنوبی از دیدنی‌ترین روستاهای ایران در پاییز هزار رنگ‌اند. همچنین اگر ساکن تهران هستید و می خواهید یک سفر پاییزی درون شهری را تجربه کنید می توانید به روستای سنگان سفر کنید.

فراموش نکنید اگر قصد یک سفر کم‌هزینه و به‌صرفه را دارید روستاگردی یکی از بهترین شیوه‌های سفرهای ارزان است و شما می توانید از طبیعت بکر روستاها نهایت استفقاده را ببرید.

 

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x