پیشرفت شخصی

6 ترفند جادویی از بین بردن بوی غذا در خانه

از بین بردن بوی غذا در خانه یکی از دغدغه هایی است که در هنگام پخت غذا برای افراد پیش می آید. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ برای از بین بردن بوی غذا در خانه راه های متعددی وجود دارد. اگر شما هم راه های مختلفی را امتحان کرده اید و به نتیجه نرسیده اید حتما تا انتهای مطلب با پارت نیوز همراه باشید.

بهترین روش های از بین بردن بوی غذا در خانه

چگونه بوی بد غذا را از بین بیریم

روش‌های مختلفی برای از بین بردن بوی غذا وجود دارد که ما در ادامه به پرکاربردترین‌ آن‌ها اشاره خواهیم کرد: اما برای به دست آمدن نتیجه بهتر و سریع‌تر، می‌توانید پنجره‌ها را باز کرده و در صورت امکان یک پنکه مقابل پنجره قرار دهید تا بوهای نامطبوع به بیرون هدایت شوند.

استفاده از سیب زمینی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

یکی از روش‌های جالب و موثر برای از بین بردن بوی سوختگی از خانه، استفاده از سیب زمینی است؛ چرا که سیب زمینی قدرت جذب بوی خیلی خوبی دارد؛ در نتیجه شما می‌توانید سیب زمینی را از وسط به دو نیم تقسیم کرده و مقداری نمک روی آن بپاشید؛ سپس سیب زمینی را در محیط آشپزخانه قرار داده تا تمام بوی محیط را جذب کند.

روشن کردن شمع

اگر بعد از سرخ کردن مواد غذایی نمی‌دانید که از چه روشی استفاده کرده تا بو به طور کامل از فضای خانه خارج شود و بوی روغن سرخ شده از خانه بیرون برود، روشن کردن یک شمع می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. در نتیجه شما می‌‌توانید یک عدد شمع را روشن کرده و در محیط آشپزخانه قرار دهید؛ در نهایت متوجه خواهید شد که شمع تمام بوی پخش شده در فضا را از بین برده است.

استفاده از چوب دارچین برای از بین بردن بوی غذا در خانه

رفع بوی غذا با چوب دارچین

چوب دارچین می‌توانید علاوه بر از بین بردن بوی غذا در منزل، هر نوع بوی نامطبوعی را از بین ببرد؛ در نتیجه اگر مهمان دارید و می‌خواهید فضای خانه به سرعت بوی خوبی بگیرد، می‌توانید چند عدد چوب دارچین را داخل قابلمه آب انداخته به مدت ۵ دقیقه روی شعله گاز قرار دهید و بعد اجازه دهید تا خنک شود و بوی آن در فضای خانه پخش شود.

استفاده از مرکبات برای از بین بردن بوی غذا در خانه

برای از بین بردن بوی غذا در منزل، استفاده از پوست مرکبات بسیار موثر است؛ برای این منظور می‌توانید از مرکبات در دسترس از جمله لیمو، پرتقال و نارنگی استفاده کنید. با توجه به اینکه در فصل تابستان تنها به لیمو دسترسی دارید، می‌توانید مقداری لیمو را پوست گرفته و آن را داخل یک قابلمه بیندازید تا به مدت یک ساعت روی حرارت بجوشد و بوی آن در فضای خانه پخش شود. البته اگر مرکبات تازه هم در دسترس نبود میتوانید از مرکبات خشک را نیز به این روش در آب جوشانده و تا حدودی از مزایای آن استفاده کنید.

استفاده از سرکه و رفع بوی غذا

سرک سفید علاوه بر اینکه یک ضدعفونی کننده عالی است، می‌تواند بوی غذای مانده از شب قبل را به خوبی از بین ببرد. برای این منظور یک فنجان سرکه را داخل ظرف مناسبی ریخته و روی اجاق گاز قرار دهید تا به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد. فقط به این نکته توجه کنید که بوی سرکه می تواند آزار دهنده باشد پس قبل از اقدام حتما با اعضای خوانواده هماهنگ کنید.

دم کردن یک فنجان قهوه

از بین بردن بویغذا در خانه با قهوه

اگر فضای خانه شما با بوهای نامطبوع پر شده، می‌توانید با یک تیر دو نشان زده و علاوه بر از بین بردن بو، در این فاصله یک فنجان قهوه‌ هم نوش‌جان کنید. با این روش عطر خوش قهوه در تمام خانه پخش خواهد شد.

استفاده از جوش شیرین

جوش‌شیرین همواره جزو آن دسته از مواد کاربردی در آشپزخانه است که برای موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ یکی دیگر از کاربردهای جالب این ماده، از بین بردن بوی بد در خانه است؛ برای استفاده از آن نیز می‌توانید یک ظرف پر از جوش شیرین را در محیط قرار دهید تا بوی موجود در فضا را از بین ببرد.

سخن پایانی

در این مطلب به روش های از بین بردن بوی غذا در خانه پرداختیم. این را به یاد داشته باشید که بهترین راه برای جلوگیری از ماندگاری بو غذا در خانه، خارج کردن آن از طریق هود یا هواکش است. اگر هم هود نداشتید می توانید پنجره ها را باز کنید و منتظر بمانید تا هوا تهویه شود. اگر شما نیز روش بهتری سراغ دارید می توانید در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x