سلامت

7 راهکار معجزه آسا برای افزایش اشتهای کودکان

رشد ذهنی جسمی و عاطفی کودکان نیازمند تغذیه مناسب است. در این مطلب راهکارهایی برای افزایش اشتهای کودکان ارائه کرده ایم که می توانند بسیار سودمند باشند.

به گزارش پارت نیوز؛ اشتهای فرزندتان کم شده است؟ چه کاری برای افزایش اشتهای کودکان استفاده کنیم؟ چگونه برای داشتن یک کودک شاد و سالم قدم برداریم؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش ها تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

راه های افزایش اشتهای کودکان

بسیاری از خانواده ها برای افزایش اشتهای فرزندانشان به سراغ داروهای مختلف می روند که این کار می تواند بسیار خطرناک باشد پس بهتر است در مرحله اول از راهکارهای طبیعی استفاده کنید و سپس به سراغ روش های پزشکی و درمانی بروید.

از کودکتان بخواهید به طور منظم آب بنوشد

برای افزایش اشتهای کودکان صبح را با یک لیوان آب شروع کنید، حتی قبل از مصرف روزانه شیر. نوشیدن آب اول صبح به آبرسانی مجدد بدن کمک می کند و هضم غذا را بهبود می بخشد. علاوه بر این، از کودکتان بخواهید نیم ساعت قبل از غذا آب بنوشد. بسیار توصیه می شود که کودک شما آن را به عنوان یک عادت پرورش دهد زیرا نوشیدن آب قبل از غذا به تحریک اشتهای او کمک می کند.

میزان مصرف آب در کودکان

توجه داشته باشید که بین وعده های غذایی به جای نوشیدنی هایی مانند آبمیوه یا شیر به کودک اجازه دهید آب بنوشد، زیرا این کار باعث می شود کودک شما سریعتر سیر شود و اشتهای او کاهش یابد. این باعث می شود که آنها نتوانند به جای آن غذا و مواد مغذی بیشتری مصرف کنند. برای جلوگیری از این اتفاق، شیر یا آب میوه را با وعده های غذایی خود یا بلافاصله بعد از آن همراه کنید.

هر دو ساعت یکبار به کودکتان غذا بدهید

کودکان برای امتحان کردن فعالیت‌های جدید، دریافت دانش جدید و بازی در طول روز به تمام انرژی نیاز دارند. کوچولوی شما ممکن است به دلیل اینکه احساس گرسنگی نمی‌کند، غذاخورده باشد. برای مقابله با این مشکل، سعی کنید هر دو ساعت یکبار به آنها غذا بدهید.

سه وعده غذایی منظم صبحانه، ناهار و شام ممکن است به اندازه کافی اشتهای بچه ها را تحریک نکند. با دادن میان وعده های سبک مانند میوه هایی مانند موز یا آجیل بین وعده های غذایی به آن ها می توان به افزایش اشتها و همچنین تامین مواد مغذی آنها کمک کرد.

افزایش اشتهای کودکان با وعده صبحانه

شروع روز با یک صبحانه سالم و سرشار از شبانه روز، متابولیسم را شروع می کند و به کودک شما کمک می کند تا در طول روز از نظر بدنی فعال تر باشد. خوردن یک صبحانه خوب و سالم به افزایش اشتهای کوچولوها و افزایش متابولیسم بدن کمک می کند.

مصرف روی را در نظر بگیرید

گنجاندن روی در رژیم غذایی کودک به افزایش اشتها کمک می کند. می توانید به دنبال منابع روی مانند آجیل مانند بادام هندی و محصولات لبنی مانند شیر باشید. سعی کنید اینها را در وعده های غذایی یا میان وعده های کودک خود بگنجانید.

راه های افزایش اشتهای فرزندان

برای تقویت و افزایش اشتهای کودکان از بادام زمینی و همچنین مواد پروتئین دار استفاده کنید. می توانید آن را به شکل کره آجیل یا بو داده در رژیم غذایی کودک خود بگنجانید تا به آن میل بیشتری نشان دهند.

دسرها را در برنامه غذایی کودک خود قرار دهید

دسرهای میوه ای نیز ثابت شده است که بچه ها را ترغیب می کنند تا وعده های غذایی خود را با سرعت بیشتری تمام کنند. گنجاندن میوه ها در دسر می تواند به تحریک اشتهای کودک شما کمک کند که به هضم غذا و بهبود متابولیسم کمک می کند. میوه هایی مانند سیب و توت فرنگی به افزایش اشتهای کودک کمک می کنند.

به غیر از میوه ها، ماست نیز جایگزین خوبی است. ماست حاوی پری بیوتیک‌های سالم و کلسیم است که به تقویت سیستم ایمنی کودک شما کمک می‌کند و در عین حال عملکرد افزایش اشتها را نیز انجام می‌دهد. جایگزین دیگری برای یک دسر سالم می‌تواند یک اسموتی باشد – که در آن می‌توانید میوه‌ها و سبزیجات را بگنجانید. بله، حتی سبزیجات خاصی که کودک شما دوست ندارد اما به مواد مغذی از آنها نیاز دارد!

با لقمه های کوچک غذا شروع کنید

لقمه های کوچک غذا به بهبود اشتها کمک می کند زیرا باعث ایجاد متابولیسم می شود. با ارائه لقمه های کوچکتر غذا به کودک، به تدریج تمایل او به غذا افزایش می یابد.

تنوع غذایی و افزایش اشتهای کودکان

کودکان به دلیل بافت ها و مزه های ناآشنا که به آن عادت ندارند، اغلب کمتر تمایل دارند غذاهای جدید را امتحان کنند. برای رفع این مشکل، می‌توانید با چیدن وعده‌های غذایی کودک خود در اطراف غذاهای مغذی که دوست دارد یا با آن آشنا است، شروع کنید.

این به افزایش اشتهای کودکان کمک می کند و پس از چرخش برنامه غذایی که کودک شما مشابه آن است، می توانید به آرامی سعی کنید غذاهای جدید را ترکیب کنید. خیلی زود، کودک شما مایل به پذیرش تنوع بیشتری از غذاها خواهد بود!

افزایش اشتهای کودک

از خوردن میان وعده خودداری کنید

کودکان فقط به اندازه ای غذا می خورند که سیگنال های گرسنگی خود را خاموش نگه دارند. اگر غذا یا شیری دارید که بچه‌ها در خانه‌تان به راحتی در دسترس آن‌ها قرار می‌دهند، ممکن است بخواهید برای این قسمت چشم خود را روی صفحه نمایش نگه دارید. کودک شما ممکن است هرگز گرسنه نشود زیرا ممکن است در طول روز در وعده های کوچک غذا بخورد و اشتهای او را برای وعده های غذایی معمولی کم یا بی اشتها کند.

برای جلوگیری از این اتفاق، توصیه می‌کنم در زمان‌های برنامه‌ریزی شده به کودک خود غذا بدهید و هر وعده غذایی را بین دو تا سه ساعت از هم جدا کنید. این بسیار مهم است زیرا به کودک شما کمک می کند تا سیگنال های گرسنگی خود را توسعه دهد و بدن او بیاموزد.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x