سلامت

8 روش آسان و طبیعی برای پاکسازی کبد در خانه

برای پاکسازی کبد و رهایی از سمومی که در کبد جمع می شوند روش هایی وجود دارد که در ادامه به 8 مورد از آن ها خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ روش های آسانی برای پاکسازی کبد وجود دارد. کبد مسئول اصلی سم‌زدایی و پاکسازی در بدن است و برای این کار باید سالم و پاک باشد تا بتواند عملکرد مناسبی داشته باشد. برای بسیاری از ما که قند و چربی ناسالم زیادی را مصرف می‌کنیم، احتمالاً عملکرد کبد به مخاطره می‌افتد. نشانه‌هایی مثل پوست کدر و چاق شدن را جدی بگیرید. این کارهای ساده را انجام دهید و کبد خود را دوباره به حالت اولیه خود بازگردانید.

کبد هر شخص به شکلی طبیعی هر روز پاکسازی می‌شود و خودش را ترمیم می‌کند. در حقیقت کبد مسئول اصلی سم‌زدایی در بدن است که بیش از ۵۰۰ عملکرد در بدن برعهده اوست. کبد سموم خون را فیلتر و آن‌ها را خنثی می‌کند.  هورمون‌های اضافی، مواد شیمیایی مضر، قند، غذاهای فرآوری شده و غیره را تصفیه می‌کند و از طریق روده آن‌ها را از بدن خارج می‌کند.

روش های پاکسازی کبد

راه‌های طبیعی و ساده‌ای وجود دارد که ما به وسیله آن‌ها می‌توانیم کبدمان را سم‌زدایی کنیم:

روش های سم زدایی کبد

۱.قند خون خود را پایین نگه دارید. کربوهیدرات ها را از منابع سالم دریافت کنید. وقتی بیش از حد قند مصرف می کنیم، عملکرد کبد دشوار می شود. هوس قند و شیرینی خود را کنترل کنید. احتمالاً دلیل این همه شیرینی خوردن است. دلیل را پیدا کنید و تا می توانید کاهش دهید. قدم به قدم پیش بروید تا معتاد نشوید.

۲. راه‌هایی برای کاهش استرس پیدا کنید. سم‌زدایی یک فرایند پاراسمپاتیک است، بنابراین اگر همیشه تحت فشار قرار داشته باشید، کار کبد را سخت می‌کنید. استرس ماهیچه‌های ما را سفت می‌کنید و انرژی از سیستم ترمیم بدن ما دور می‌شود و در نتیجه سم‌زدایی مطلوبی نخواهیم داشت. بنابراین به همین علت است که در زمان استرس، سموم بیشتری در سلول‌های چربی ذخیره می‌شود، زیرا انرژی لازم برای دفع آن‌ها وجود ندارد.

۳. از روغن کرچک برای پاکسازی کبد استفاده کنید. استفاده از روغن کرچک، سه الی چهار مرتبه در هفته به شما کمک می‌کند سیستم کبد و لنفاوی شما تقویت شود. توجه داشته باشید که در دوران قاعدگی، شیردهی یا بارداری در صورت داشتن آی یو دی بهتر است از این روش استفاده نکنید.

۴. عصبانیت خود را حل کنید. هیچ چیز مثل عصانیت‌هایی که حل نمی‌شوند، کبد را سنگین نمی‌کند. با یک مشاور یا درمانگر صحبت کنید تا مسائل خود را حل کنید.

۵. هر روز چربی های سالم بخورید. منابع حیوانی و گیاهی سالم را انتخاب کنید. چربی های سالم مانند کره، زیتون، آووکادو، تخم مرغ طبیعی و لبنیات خام را فراموش نکنید. اگر رژیم کاهش وزن دارید، حتما این چربی های سالم را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید. چربی های اشباع و مضر و همین طور قندهای فراوری شده تاثیر منفی ای بر سلامت شما خواهد گذاشت.

راه های پاکسازی کبد

۶. برای پاکسازی کبد گوشت‌های ارگانیک بخورید. حداقل برای چند بار در هفته پروتئین‌های ارگانیک بخورید. روند زندگی مدرن ما، به شیوه‌ای پیش رفته است که در بسیاری از مواقع ما بدون آنکه بدانیم با مصرف پروتئین‌ها هم به بدنمان آسیب می‌رسانیم. بهتر است تجدید نظر کنیم و پروتئین‌های حیاتی ارگانیک را به بدنمان برسانیم.

۷. از خوردن چغندر غافل نشوید. این نوشیدنی را فراموش نکنید زیرا مانند افسانه‌ای برای کبد عمل می‌کند. کافی است مقداری آب چغندر صاف شده و تازه داشته باشیم و صبح به صبح برای مدتی از آن بنوشیم.

۸. ورزش کنید و تمرین یوگا و پیلاتس را در برنامه هایتان قرار دهید. برای پایین آوردن سطح کورتیزول و استرس بدن تان، ورزش‌های ملایمی مانند پیلاتس، یوگا و غیره را انجام دهید تا فشار استرس خود را کاهش دهید.

انتهای مطلب/م.ع

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x