سلامت

9 روش موثر و قطعی درمان پرخوری

درمان پرخوری را زمانی باید جدی بگیرید که تبدیل به یک عادت غذایی شود و به سلامت شما آسیب بزند.

به گزارش پارت نیوز؛ اگر احساس می کنید به پرخوری مبتلا شدید و نیاز به  یادگیری روش های درمان پرخوری دارید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

چگونه بفهمیم پرخوری داریم؟

کایلی آریندل، متخصص تغذیه سلامت در هیوستون متدیست، در خصوص درمان پرخوری می گوید: «پرخوری بیش از آن چیزی است که برای تأمین سوخت بدن شما لازم است، غذا بخورید. چه عمدی یا غیر عمدی، همه ما در مقطعی این کار را انجام می دهیم. علائم کوتاه مدت پرخوری اغلب فقط به ناراحتی معده مربوط می شود، اما عواقب طولانی مدت پرخوری وجود دارد که به مرور زمان می تواند بر سلامت شما تاثیر منفی بگذارد.

پرخوری عصبی چیست

آریندل هشدار می‌دهد: «در طول هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌ها، پرخوری می‌تواند بر کلسترول شما تأثیر بگذارد و به طور بالقوه بر مدیریت قند خون تأثیر بگذارد، که می‌تواند شما را در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری قلبی قرار دهد».

10 روش درمان پرخوری

اگر علائم را می شناسید و آماده انجام اقدام هستید، در اینجا چیزی است که آریندل برای جلوگیری از پرخوری به شما توصیه می کند:

اندازه غذایتان را مشخص کنید

بشقاب‌هایی که ما غذای خود را در آن سرو می‌کنیم معمولاً بسیار بزرگ هستند، بنابراین حتی چیزی به سادگی کاهش اندازه بشقاب‌تان واقعاً می‌تواند به شما کمک کند تا به اندازه‌های مناسب‌تری برسید و از پرخوری اجتناب کنید، به‌خصوص برای کسانی که به آن ها دوست دارند غذایشان را تمام کنند.

برای درمان پرخوری از فیبر استفاده کنید

فیبر برای احساس سیری بعد از غذا خوردن مفید است. به عنوان مثال، بیایید یک بشقاب سبزیجات برشته را با چند تکه پنیر مقایسه کنیم. ممکن است هر دو مقدار کالری یکسانی داشته باشند، اما سبزیجات برشته شده بیشتر شما را سیر می کنند زیرا حاوی فیبر هستند و احساس سیری می تواند به کاهش تمایل به پرخوری کمک کند.

از حذف وعده های غذایی خودداری کنید

حذف وعده های غذایی یکی از راه های درمان پرخوری است. این را در نظر داشته باشید که نداشتن وعده های غذایی می تواند باعث گرسنگی شدید شود در عوض، توصیه می‌کنم میان وعده‌های سالم بین وعده‌های غذایی بخورید یا وعده‌های غذایی کوچک‌تر را به طور منظم‌تر در طول روز مصرف کنید.

غذاهایی که با آن ها پرخوری می کنید بشناسید

همه ما به این فکر کرده‌ایم که آیا غذاهایی وجود دارد که باید آنها را کاملاً حذف کنیم. فقط لیست را به ما بدهید! هر کس ترجیحات شخصی خود را در مورد غذاها و نوشیدنی‌هایی دارد که بیشتر از آنها لذت می‌برند، بنابراین توصیه‌هایی در مورد اینکه کدام غذاها را باید در نظر داشت از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

راه های درمان پرخوری

آب بنوشید

نوشیدن آب یکی از راه های درمان پرخوری است. سرنخ‌های تشنگی اغلب می‌توانند با نشانه‌های گرسنگی اشتباه گرفته شوند. زمانی که احساس گرسنگی می کنید یا در زمانی که هوس یک میان وعده می کنید، فقط نوشیدن چند جرعه آب می تواند به شما کمک کند که بفهمید واقعا گرسنه هستید یا فقط تشنه هستید. و حفظ آب مصرفی خود در طول روز ممکن است به شما کمک کند تا از دردهای گرسنگی پیچیده که در واقع به دلیل گرسنگی نیست، کاملاً کنار بگذارید.

مراقب باشید که چرا غذا می خورید و به نشانه های گرسنگی توجه کنید

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید غذا بخورید، اما تنها یک دلیل وجود دارد: تغذیه و انرژی دادن به بدنتان. اگر فکر می کنید به یک میان‌وعده نیاز دارید تا  وقت شام، مطمئن باشید که در دام پرخوری افتاده اید و از درمان پرخوری دور شدید.

اگر به میان وعده یا وعده غذایی واقعی که می خورید و چرا آن را می خورید توجه نمی کنید، به احتمال زیاد به نشانه های بدن خود برای اشتها و گرسنگی نیز توجه نمی کنید. زمانی که با زمان قطع غذا هماهنگ نیستید، احتمال اینکه پرخوری کنید بیشتر است.

سرعت غذا خوردن تان را کاهش دهید

اندازه وعده می تواند کمک کند، اما در نهایت، کاهش سرعت وعده غذایی و توجه به احساس واقعی خود یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از پرخوری است. هدف این است که به معده پر از غذا و مغز گرسنه خود زمان بدهید تا دوباره با یکدیگر همگام شوند. در واقع، ممکن است 20 دقیقه طول بکشد تا معده به مغز شما بفهماند که پر است.

 تلویزیون خود را خاموش کنید

پرخوری

یک راه عالی برای تشویق توجه به احساسی که بعد از غذا خوردن دارید این است که زمان میان وعده و زمان غذا را به تجربه ای بدون حواس پرتی تبدیل کنید.

خاموش کردن تلویزیون و نشستن پشت میز بهترین مکان برای شروع است. غذا خوردن بدون حواس پرتی ما را به مفهوم اتصال به فرآیند تغذیه بدن باز می گرداند.

صبر داشته باشید

مبارزه با پرخوری به صبر و سازش نیاز دارد. اجازه دادن به خود برای خوردن غذاهایی که واقعاً در حد اعتدال از آن‌ها لذت می‌برید مفید است، زیرا بعداً وسوسه نمی‌شوید که در مصرف آن‌ها زیاده‌روی کنید.

علت پرخوری چیست؟

گاهی اوقات، غذا خوردن به یک عادت لذت بخش و در عین حال ناسالم تبدیل می شود که بارها و بارها خود را تقویت می کند. مراحل بالا، با توجه به زمان، ممکن است تمام چیزی باشد که برای درمان پرخوری لازم است.

با این حال، در برخی موارد، ممکن است دلیل پیچیده تری برای پرخوری وجود داشته باشد. اگر متوجه شدید که اغلب پرخوری می کنید، با متخصص تغذیه یا پزشک خود صحبت کنید. پرخوری می تواند ارتباط نزدیکی با انواع بیماری های روحی و جسمی داشته باشد، که چیزی نیست که شما به تنهایی از آن عبور کنید.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x