فناوری

HyperOS شیائومی رسما رونمایی شد+مشخصات و زمان عرضه

کمپانی شیائومی رسماً از سیستم‌ عامل جدید و اختصاصی خود موسوم به HyperOS پرده‌برداری کرد.

به گزارش پارت نیوز؛ سیستم‌عامل HyperOS شیائومی در حاشیه‌ی رویداد رونمایی گوشی‌های سری شیائومی ۱۴ در چین ۲۶ اکتبر ۲۰۲۳ (۴ آبان ۱۴۰۲) رسماً معرفی  شد.

شیائومی برای بیش از سیزده سال از رابط کاربری MIUI در گوشی‌های خود استفاده می‌کرد. حالا اما غول فناوری چینی با معرفی سیستم عامل HyperOS رسما MIUI را بازنشسته کرد. برای گوشی‌ها و تبلت‌های شیائومی، HyperOS برپایه ASOP (پروژه متن‌باز اندروید) توسعه داده شده است در حالی که برای محصولات اینترنت اشیا، این سیستم عامل مبتنی بر پلتفرم Vela این برند چینی است.

مطابق انتظار، HyperOS با بهبودهای مختلی در زمینه امنیت، عملکرد، قابلیت‌های شخصی‌سازی و مالتی‌تسکینگ داشته است. سیستم عامل جدید شیائومی به طور پیش‌فرض با محصولاتی مانند سری شیائومی ۱۴ و ساعت شیائومی واچ S3 عرضه خواهد شد.

ویژگی‌های شخصی‌سازی

سیست عامل HyperOS با تغییرات نسبتا زیادی در زمینه رابط کاربری همراه شده است. در این راستا، کاربران حالا گزینه‌های بیشتری برای شخصی‌سازی لاک اسکرین (صفحه قفل) خواهند داشت که شامل ویجت‌ها و فونت‌ها جدیدی می‌شوند. کنترل سنتر نیز بازطراحی شده و در مقایسه با MIUI 14 مرتب‌تر شده است. با این وجود، طراحی آیکن‌ها تفاوت خاصی با آنچه در MIUI دیده‌ایم ندارد.

امنیت

شیائومی در HyperOS از سیستم امنیتی جدید اختصاصی به نام TEE استفاده کرده که محتوا‌های حساس را به طور جداگانه پردازش می‌کند. این سیستم همچنین دسترسی‌های اینترنت را به طور شفاف در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به طور کلی، هر اتصال به دستگاه با شفافیت کامل از نظر امنیت همراه خواهد شد.

سیستم عامل HyperOS

قابلیت‌های هوش مصنوعی

سیستم عامل HyperOS از یک مدل بزرگ هوش مصنوعی یکپارچه بهره می‌برد که قابلیت‌هایی مانند Xiaoai Input Creation را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این قابلیت قادر است که متون جدیدی تولید کند. به علاوه، ویژگی‌های نظیر تشخیص متن از داخل اسناد و تبدیل طراحی‌ها به نقاشی نیز در این سیستم عامل وجود خواهد داشت.

یکپارچگی بین دستگاه‌های مختلف

HyperOS اتصال سریع را بین دستگاه‌های مختلف به ارمغان می‌آورد و به اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهد که از سخت‌افزار آن دستگاه‌ها استفاده کنند. برای مثال، ویژگی Camare Collaboration به کاربران این امکان را می‌دهد تا از دوربین پشتی گوشی خود به عنوان وبکم استفاده کنند. به علاوه، قابلیت Network Collaboration نیز به دستگاه‌های اجازه می‌دهد تا از اینترنت 5G گوشی بهره ببرند. ویژگی Cross-Device Focus نیز نوتفیکیشن‌ها را در همه دستگاه‌های متصل‌شده نمایش می‌دهد.

عملکرد

HyperOS ظاهرا با بهبودهای چشمگیری از نظر عملکرد همراه شده که باعث می‌شود این سیستم عامل سریع‌تر پردازش‌ها را انجام دهد. در این راستا، گزارش شده که مدیریت حافظه HyperOS پیشرفت چشمگیری داشته که سبب اجرای سریع‌تر اپلیکیشن‌ها و بهبود عملکرد برنامه‌های پس‌زمینه می‌شود. عملکرد دستگاه در کاربری طولانی‌مدت نیز بهتر شده و انیمیشن‌ها نیز روان‌تر اجرا می‌شوند.

زمان عرضه HyperOS

شیائومی تایید کرده که عرضه رسمی HyperOS از ماه دسامبر سال جاری برای مدل‌های بازار چین آغاز می‌شود و سپس در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴، شاهد عرضه این سیستم عامل برای بازارهای جهانی خواهیم بود.

انتهای مطلب/م.ع

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x