گردشگریعکس

آبشار زیارت گرگان از جاذبه های گردشگری استان گلستان

آبشار زیارت یکی از جاذبه های گردشگری استان گلستان است که در نزدیکی شهر گرگان واقع شده است. این آبشار در فاصله 5 کیلومتری روستای زیارت است.

به گزارش پارت نیوز؛ آبشار زیارت یکی از مکان های معروف گرگان در پنج کیلومتری جنوب روستای زیارت و در مسیر یکی از شاخه های رودخانه حسه واقع شده است. این آبشار از ارتفاع حدود 16 متری به داخل برکه می ریزد و در فصل بهار و تابستان میزبان ساکنان استان گلستان و سایر گردشگران از سراسر جهان است.

در شمال شرقی ایران، در دامنه شمالی رشته کوه البرز و در دل دره ای در کنار رودخانه معروف به «خاصه رود». آبشاری زیبا وجود دارد که زیبایی آن بدون اغراق مثال زدنی است. روستای زیارت که از دیرباز به دلیل داشتن هوای خنک و مطبوع، تفرجگاه و تفرجگاه مردم استان گلستان بوده است، اکنون به لطف آبشار زیارت گرگان به قطب گردشگری استان تبدیل شده است. کافی است این آبشار زیبا را طوری توصیف کنید که انگار به بهشتی قدم گذاشته اید. به طوری که شوق بازدید دوباره هر ساله شما را به گرگان می کشاند ادامه این مطلب از مجله مسافرتی ری سفر را از دست ندهید.

مسیر دسترسی به آبشار زیارت

ابتدا باید از طریق بلوار ناهارخوران گرگان وارد پارک جنگلی ناهارخوران شوید. جاده زیبای جنگلی کوهستانی ناهارخوران را ادامه دهید تا به روستای زیارت برسید. روستای زیارت در 15 کیلومتری گرگان قرار دارد. برای دسترسی به این آبشار زیبا ابتدا باید به روستای زیارت بروید سپس حدود 4 کیلومتری جنوب روستا حرکت کنید تا آبشار زیارت را ببینید.

عکس آبشار زیارت گرگان

پس از رسیدن به روستا دو راه برای دسترسی به آبشار وجود دارد. اگر حدود یک ساعت فرصت پیاده روی دارید، توصیه می کنیم لذت مسیر منتهی به آبشار زیارت را از دست ندهید و پیاده ادامه دهید.در مسیر می توانید از طبیعت زیبای اطراف لذت ببرید و حتی عکس بگیرید. آب و هوای تمیز و خنک منطقه قطعا خستگی سفر را برطرف خواهد کرد. همچنین می توانید در کافه های سنتی بین راهی استراحت کنید و از چای و غذاهای محلی آنها لذت ببرید.

اگر راه رفتن و برگشتن به آبشار برایتان سخت است، نگران نباشید، می‌توانید ماشین خود را به منطقه آبشار برانید. یک پارکینگ بزرگ وجود دارد که می توانید ماشین های خود را به راحتی پارک کنید.

زیبایی های آبشار زیارت

وقتی از گرگان برای دیدن آبشار زیارت می روید، زیبایی مسیر آبشار زیارت شما را احاطه می کند. پس از رسیدن به ورودی آبشار، باید از یک پل چوبی زیبا عبور کنید تا به هدف اصلی برسید. از لحظه ای که به پل می رسید، صدای جوشاندن آب را به وضوح احساس می کنید.

برای دیدن آبشارهای شگفت انگیز زیارت کافی است سر خود را بالا بیاورید. ارتفاع آبشار اصلی و بزرگتر به 16 متر می رسد و در نزدیکی آن آبشار کوچکتری وجود دارد. هر دو آبشار به برکه ای می ریزند که زیبایی آن ها را چند برابر می کند.وجود قطرات ریز آب در اطراف آبشار کاملاً محسوس است و علاوه بر خنکی هوا، گیاهان زیادی در گوشه و کنار محیط می رویند که بر زیبایی این منطقه می افزاید.

زمان مناسب برای سفر به آبشار زیارت

به لطف مسیر دسترسی مناسب، بازدید از آبشار زیبای زیارت در تمام فصول سال امکان پذیر است. اگر ترجیح می دهید در آب و هوای گرم و معتدل به این مکان سفر کنید، باید بهار و تابستان را برای سفر خود انتخاب کنید. لازم به ذکر است با توجه به اینکه این منطقه یکی از مناطق تعطیلات استان گلستان است، حتی در فصل تابستان نیز دمای هوا در این منطقه چندان بالا نخواهد بود.

عکس پله سنگی آبشار زیارت

اگر تحمل هوای سرد و خشک منطقه را دارید به شما توصیه می کنیم در فصل پاییز به منطقه آبشار زیارت سفر کنید تا علاوه بر لذت بردن از زیبایی آبشار، مناظر شگفت انگیز اطراف جنگل را نیز ببینید. که در رنگهای متنوع پاییزی می باشد.

آب و هوا در منطقه آبشار زیارت

آب و هوای این منطقه در پاییز و زمستان بیشتر سرد و خشک است و در زمستان ارتفاعات آن اغلب پوشیده از برف است. بهترین زمان از نظر شرایط آب و هوایی برای سفر به آبشار زیارت بهار و تابستان است که اغلب هوای خنک و مطبوعی دارند.

زیبایی های اطراف آبشار زیارت

اطراف آبشار و روستای زیارت مملو از زیبایی های طبیعی است که هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. فقط کافی است لباس و کفش مناسب کوهنوردی و جنگل نوردی بپوشید تا روزهایی را با لذت بردن از زیبایی های باورنکردنی اطراف منطقه روستا و آبشار زیارت بگذرانید. در ضلع جنوبی روستا کوهی پردرخت و آبشار زیبای زیارت وجود دارد که در هر چهار فصل سال زیبایی خاص خود را نشان می دهد.

عکس روستای زیارت گرگان

در ضلع شمالی روستا، جنگل های ناهوران و ارتفاعات بندسر قرار دارد که زیبایی منطقه را دو چندان کرده است. اگر از مرکز روستا به سمت شرق حرکت کنید در نهایت به ارتفاعات حال دره می رسید و سمت چپ روستای زیارت به منطقه کوهستانی ادیم، مازوکش و کمرسر منتهی می شود. پوشش گیاهی جنگل ها و نواحی مرتفع این منطقه عمدتاً شوکران، افرا، توت و بلوط، راش، توسکا، سوزنی برگ و … است.

امکانات موجود در مسیر آبشار زیارت

عکس تابلو زیارت گرگان

با توجه به توریستی بودن منطقه آبشار زیارت، در مسیر روستای زیارت تا آبشار، امکانات قابل قبولی برای مسافران وجود خواهد داشت. در مسیر منتهی به آبشار می توانید در کافه های سنتی و محلی استراحت کنید و چای یا نان و سوپ محلی میل کنید.همچنین مغازه های زیادی برای خرید سوغات و صنایع دستی منطقه وجود دارد. برای راحتی مسافران در ورودی آبشار زیارت پارکینگ و سرویس بهداشتی نسبتا بزرگی تعبیه شده است.

سوغاتی های منطقه آبشار زیارت

با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی روستای زیارت دامداری و کشاورزی در این منطقه رونق داشت. لبنیات این منطقه در استان گلستان طرفداران زیادی دارد و نوع خاص پنیر تولیدی مردم این روستا که به پنیر زیارت معروف است امروزه در سراسر ایران شهرت دارد. در جاده منتهی به آبشار زیارت، علاوه بر لبنیات و به خصوص پنیر، سوغاتی های محلی روستا مانند جاجیم، پارچه، لباس های سنتی، عسل و نان محلی را می توانید خریداری کنید.

اقامت در نزدیکی آبشار زیارت

عکس اقامتگاه های روستای زیارت

گزینه های زیادی برای اقامت در منطقه آبشار زیارت وجود دارد. اگر در فصل بهار یا تابستان به این مکان سفر می کنید، می توانید با اقامت در چادر، لذت حضور در فضای باز با هوای تازه و طبیعت بکر منطقه زیارتی را تجربه کنید. همچنین مردم روستا اقامتگاه های گردشگری متنوعی را تدارک دیده اند که در تمام فصول سال آماده ارائه خدمات هستند.در این روستا می توانید در خانه های قدیمی مجهز و تمیزی که برای تروریست ها طراحی شده است، اقامت کنید. ویلاهای مجلل و مجللی نیز ساخته شده است که گزینه های اقامتی مناسبی محسوب می شوند.

سایر جاذبه های گردشگری اطراف آبشار زیارت

با وجود جاذبه های طبیعی فراوان و آثار باستانی اطراف آبشار و روستای زیارت، به نظر می رسد که برای بازدید از این همه مکان جالب به بیش از یک روز زمان نیاز دارید. در زیر تعدادی از این جاذبه های گردشگری را مشاهده می کنید:

پارک نهارخوران

در جاده منتهی به روستای زیارت پارک جنگلی زیبایی وجود دارد که در هر فصل زیبایی فوق العاده ای را به نمایش می گذارد. اگر به این منطقه سفر کردید، توصیه می کنیم هرگز لذت پیاده روی در این پارک جنگلی بی نظیر را از دست ندهید.

امامزاده عبدالله

عکس امامزاده عبدالله روستای زیارت

قدمت این امامزاده به بیش از 400 سال می رسد و اهالی منطقه بر این باورند که نام روستا از این امامزاده گرفته شده است. زیرا افراد زیادی برای زیارت به این روستا سفر می کردند. امامزاده عبدالله علاوه بر اینکه مکانی دنج و آرام برای عبادت است، منظره زیبا و شادی دارد.

چشمه های آب گرم

آبگرم که در گذشته گرماندو نامیده می شد در نزدیکی امامزاده عبدالله قرار دارد. که مسافران را قادر می سازد تا با استحمام در آن از خواص معدنی بی نظیر آن بهره ببرند.

از دیگر جاذبه های این منطقه می توان به رودخانه خاص رود، آبشار جول دره یا خالی دره، پارک جنگلی و آرامگاه بابا قنبر اشاره کرد.

آخرین کلمه

اگر به دنبال فرصتی برای استراحت در دل طبیعت هستید، آبشار زیارت واقع در استان گلستان می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای شما باشد. در اوج تابستان می توانید از خنکی این منطقه نهایت لذت را ببرید و اگر از شلوغی شهر خسته شده اید به همراه خانواده به این منطقه سفر کنید تا در هوای آرام و پاک تجدید قوا کنید. همچنین می توانید با اقامت در خانه های سنتی و یا ویلاهای مجلل روستا از دیگر مناظر زیبای این منطقه دیدن کنید.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x