زیبایی و تناسب

آیا کندن مو با موچین باعث ضخیم شدن آن می شود؟

یکی از سوالاتی که در بین آقایان و بانوان وجود دارد این است که آیا کندن مو باعث ضخیم شدن آن می شود؟ در این مطلب این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

به گزارش پارت نیوز؛ تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که آیا کندن مو با موچین باعث ضخیم شدن آن می شود؟ موهای زائد یکی از بزرگترین مشکلات خانم‌ها و آقایان به حساب می آیند. ابرو ، موی بالای لب، چانه یا هرجای دیگر می‌تواند دردسر بزرگی باشد. اصلاح کردن و استفاده از موم، راه سریعی است اما چه کسی وقت و حوصله این را دارد که صورتش را هر روز اصلاح کند؟ به همین خاطر به نظر می‌آید استفاده از موچین روش مناسبی برای خانم‌هایی که می خواهند از شر موهای زائد ابرو و صورت شان خلاص شوند باشد.

آیا کندن مو با موچین باعث ضخیم شدن آن می شود؟

گام نخست در رد یا اثبات این ادعا، درک این مساله است که موچین کردن با موها چه می‌کند. وقتی مو را با موچین برمی‌دارید آن را مثل اصلاح کردن از سطح نمی‌شکنید، بلکه آنرا از ریشه می‌کنید. به همین خاطر زمان بیشتری لازم است تا دوباره در‌ بیاید. موچین کردن مو، به ریشه‌ی مو آسیب می‌رساند. این آسیب از سرعت رشد دوباره‌ی مو می‌کاهد.

موچین کردن در چرخه رشد مو اختلال ایجاد می کند، بنابراین رشد مجدد موها بیشتر طول می کشد. مقدار این زمان برای هر فرد می تواند متفاوت باشد. دو نوع موی صورت وجود دارد. برای خانم ها، موهای سر را موهای انتهایی و موهای صورت را کرک بسیار ریز و نرم می نامند.

وقتی موهای خود را به طور مکرر موچین می کنید، برخی افراد بر این باورند که بدن موها را با موهای انتهایی اشتباه می گیرد و باعث می شود که آنها سریعتر رشد کنند. اما این موضوع ثابت نشده است!

کندن مو با موچین

آیا کندن مو با موچین باعث ضخیم شدن آن می شود

موچین یکی از دلایل احتمالی ضخیم شدن مو است. این مشکل احتمالا به دلیل همین نرخ رشد است. وقتی موهای خود را موچین می کنید، بدون در نظر گرفتن طول، احتمالاً همه آنها را بیرون می آورید. هنگامی که آنها به چرخه رشد خود باز می گردند، همه آنها به طور همزمان شروع به رشد می کنند. این باعث می شود موها به همان اندازه رشد کنند و بیشتر دیده شوند. و این نکته را می توان دلیل اصلی ضخیم شدن موها دانست.

این تصور که موی موچین شده سریع‌ و ضخیم‌تر رشد خواهد کرد هرگز اثبات نشده است. در واقع حتی در چندین مورد هم رد شده است. محتمل‌ترین دلیل برای این تصور، تغییری است که در سطح هورمون بدن ایجاد می‌شود. پس وقتی موچین را برای خلاص شدن از دست موهای زائد بر می‌دارید نگران نباشید. در ضخامت موهایتان تغییری ایجاد نخواهد شد. حال پس از آن که به این سوال، آیا کندن مو با موچین باعث ضخیم شدن آن ها می شود پاسخ دادیم نوبت به مزایا و معایب آن می شود.

مزایا کندن مو با موچین

بـسیـار بـرای ابـروهـا و مــــوهای منفرد زائد صـورت مناسب میباشند.

معایب کندن مو با موچین

نبایـد برای موهای بینی استفاده شوند

– میتواند دردناک باشد

– برای نواحی وسیع نامناسب می بـاشـــد

– ممکن است ایجاد مـوهـای درون رویـیـده و یــا حــفـــره در پوست کند.

رویش مجدد مو: پس از ۸-۳ هفته.

چند نکته: موچین را پس از استفاده با آب و صابون بشویید. سر موچین را پیش از استفاده با الکل ضد عفونی کنید. مو ها را در جهت رویششان بکنید. و در آن واحد تنها یک تار مو را از ریشه جدا کنید. پیش از استفاده از موچین صورت را با آب گرم بشویید تا عمل کندن آسانتر گردد.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x