مسکن

استفاده مشاوران املاک تهران از سامانه خودنویس از بهمن ماه 1402

مشاوران املاک تهران از تاریخ ۲۱ بهمن از سامانه «خودنویس» برای دریافت کد رهگیری قرارداد اجاره برای مالکان و مستاجران استفاده می‌کنند. قبل از این از بخش اجاره سامانه ایران املاک برای ثبت قرارداد و دریافت کد رهگیری استفاده می‌شد.

به گزارش پارت نیوز؛ وزارت راه و شهرسازی به مشاوران املاک اعلام کرده است از این پس تنظیم قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس را جایگزین سامانه ایران املاک کنند. استفاده از این سامانه رایگان است و مالک و مستاجر نیز بدون نیاز به مراجعه به بنگاه املاک می‌توانند به صورت مستقل از این سایت برای ثبت قرارداد و دریافت کد رهگیری استفاده کنند.

تهران پنجمین استانی است که به این سامانه متصل می‌شود. پیش از این مشاوران املاک استان‌های یزد، کرمانشاه، کرمان و سیستان و بلوچستان به سامانه خودنویس متصل شده بودند.

در پیامکی که به مشاوران املاک تهران برای اطلاع‌رسانی از کارکرد سامانه خودنویس ارسال شده، آمده است: با توجه به خاموش شدن بخش اجارۀ سامانه فعلی ایران املاک، از روز شنبه (۲۱ بهمن ۱۴۰۲) در استان شما و جایگزینی سامانه خودنویس (سامانه ثبت قراردادهای معاملات املاک و مستغلات کشور) بدین منظور جلسه آموزشی سامانه خودنویس (ویژه مشاورین املاک)، چهارشنبه (۱۸ بهمن) ساعت ۱۳ از طریق لینک برگزار خواهد شد.

از خرداد امسال امکان دریافت کد رهگیری رایگان برای مالکان و مستاجران در سامانه املاک و مستغلات فراهم شد که واکنش برخی مشاوران املاک را به همراه داشت.

از دی‌ماه سامانه خودنویس به نشانی khodnevis.mrud.ir با هدف ثبت قرارداد رایگان اجاره راه‌اندازی و جایگزین سامانه قبلی شد. اخیرا هادی عباسی ـ معاون وزیر راه و شهرسازی به ایسنا اعلام کرده بود که قصد داریم در آینده دسترسی مشاوران املاک به قراردادهای اجاره رایگان را نیز فراهم کنیم.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x